Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23

4-3 verloren helaas van Jong Utrecht. Defensief leek het nergens op, maar wel 3 alleraardigste contributies van Bounida. 2 goede goals en een corner die werd binnengekopt door Kaplan. Aan het einde bijna zelfs een 3e goal na een leuke actie.

Dat is natuurlijk wat je wil zien. Als je als aanvallend jong talent naar het eerste wil, zul je moeten leveren. Mooi dat iemand dat eens doet.

+1/-0

Heerkens staat wel in de geschiedenisboeken met zijn 2 gestopte penalties, maar had wel een paar slechte spelhervattingen.
De enige speler met een beetje pit op het veld was Steur.

+1/-0

Ik heb me verbaasd over het gegoochel in de opbouw tegen Jong Utrecht. Dat is één van de slechtste tegenstanders in de KKD en dan speel je o.a. met Kaplan, Regeer en Mokio, drie A-selectiespelers, in de basis. En dan telkens zó in de problemen komen in de opbouw vind ik onbegrijpelijk.

Heerkens krijgt nu de schuld van de eerste tegentreffer, en hij had die bal wellicht ook niet moeten geven, maar Regeer vraagt zelf om de bal en krijgt 'm op zijn juiste been ingespeeld door Heerkens. Had gewoon moeten kaatsen op Kaplan in plaats van klooien met een aanname die niet lukt.

Vond trouwens sowieso de eerste penalty onterecht, Jetten speelt daar overduidelijk de bal. Bij de tweede kan ik niet goed zien of er nu wel of geen contact is. Kan zijn dat Alders op de voet van die aanvaller gaat staan, maar het is slecht te zien. Sowieso niet handig gedaan natuurlijk, gewoon meelopen en de voorzet eruithalen, dan wordt het een corner of doeltrap.

Tweede tegengoal vond ik overigens weer zo'n typisch moment. Halve elftal staat te zaniken tegen de scheids en daardoor reageren ze niet scherp op de vrije trap. Drie seconden later ligt ie in het mandje. Mijn coach riep vroeger altijd "Niet zeiken, spelen" als iemand stond te ageren tegen een besluit van de arbiter. Onnodig gezeik kostte je een paar punten per seizoen, was zijn theorie. Voila.

+3/-0

Rijkhoff is trouwens best goed bezig bij Almere. Hij speelt tot nu toe altijd in de basis als aanvallende middenvelder/schaduwspits en voetbalt leuk mee. In zijn eerste wedstrijd ook vrij direct betrokken bij drie goals. Niet alleen een assist bij de vierde goal, maar de strafschop daarvoor was na een overtreding op hem, en bij een andere goal fopt hij een aantal verdedigers met een slim overstapje.

+2/-0

Krankzinnige wedstrijd tegen Roda. 3-3 in de laatste seconde. Ook nog een late rode kaart voor Roda en twee prachtige goals. Ik vond Jong Ajax verzorgd spelen maar het vaak wel weer slecht uitspelen. Je zag de tegenstanders ook weer met succes op onvermijdelijke foutjes wachten. Hopelijk komt Johnson snel op het middenveld terecht. Wolff is sinds hij op het einde van het vorig seizoen zijn eerste goal maakt echt een stuk beter.

+1/-0

Die Wolff blijft maar scoren!

+1/-0

Ze blijven maar geschiedenis schrijven, na Heerkens die 2 strafschoppen stopte nu de beurt aan Reverson om in de boeken te komen om als eerste keeper een hoekschop te veroorzaken door de bal meer dan 8 secondes vast te houden.

+1/-0

Hoe goed doet Heerkens het eigenlijk?

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 13 september 2025 om 10:32:

Hoe goed doet Heerkens het eigenlijk?

Beter dan Reverson in ieder geval, die zag er tegen Roda niet best uit.

Wel een sterke pot overigens. De tweede goal van Roda was buitenspel, maar in de KKD is er helaas geen VAR. JA verdiende het echt om te winnen, vond ik. Bounida zag er ook goed uit en kan een assist noteren.

Wolff verrast mij behoorlijk, vorig jaar liet die bijzonder weinig zien maar je kunt moeilijk ontkennen dat ie dit seizoen voortvarend begonnen is. 4 goals en een assist na 4 wedstrijden. Ik ken bonkige spitsen die een heel seizoen doen over zulke cijfers.

+3/-0

Muzungu voor het eerst in de basis. Wel jammer dat Bouwman er niet bij is, en Johnson ook niet. Hopelijk gauw Bouwman en Muzungu met Johnson ervoor in de komende wedstrijden. Dan zal Jong Ajax wat minder makkelijk fysiek overklast worden.

+2/-0

Indrukwekkende verschijning die Muzungu. Fysiek echt imponerend, en hij speelde met veel rust en vertrouwen. Vond Appiah ook best uitblinken. Jammer alleen dat de ploeg er aanvallend helemaal niets van bakte. Alle aanvallende spelers waren vreselijk. Konadu miste weer een vrije kopkans. Alleen bij Wolff zag het er nog wel redelijk uit. Vond Steur ook redelijk goed invallen.

+2/-0

thomas83 schreef op 08 augustus 2025 om 22:18:

Ik verwacht wel een stuk meer van dit team dan vorig jaar. Dit is de meest talentvolle Jong Ajax-selectie sinds dat team met Van de Beek en Nouri onder andere.

Dat blijkt ja.

Inmiddels staan ze (buiten Vitesse) laatste.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 28 september 2025 om 10:02:

Dat blijkt ja.

Het seizoen is nog niet zo lang onderweg natuurlijk. Ik vind ze over het algemeen wel echt beter voetballen. Alleen achterin hebben we nog geen wedstrijd echt een goede verdediging opgesteld zien worden. Wat betreft de effectiviteit voorin heb ik dan wel weinig vooruitgang gezien. Faberski is ook verhuurd inmiddels.

+1/-0

Het is ook weer onnavolgbaar qua beleid. Eerst spreek je uit dat je een stabieler JA wilt met een iets hogere leeftijd en meer ervaring om de debuterende jeugd te ondersteunen en vervolgens verhuur je in de laatste dagen van de transferperiode doodleuk o.a. Faberski, van Axel Dongen en Janse.

+3/-0

Mike1976 schreef op 29 september 2025 om 21:17:

Het is ook weer onnavolgbaar qua beleid. Eerst spreek je uit dat je een stabieler JA wilt met een iets hogere leeftijd en meer ervaring om de debuterende jeugd te ondersteunen en vervolgens verhuur je in de laatste dagen van de transferperiode doodleuk o.a. Faberski, van Axel Dongen en Janse.

Dat laatste is natuurlijk een uitstekende zet. Die jongens maken veel minuten op een hoger niveau dan jong Ajax, zeker Janse speelt gewoon basis. Dat is waardevolle ervaring met het oog op hun ontwikkeling.

Ik zie echt geen enkel voordeel aan dit soort jongens bij Jong houden.

+1/-0

Heb de wedstrijd niet gezien maar er het is een feit dat je niet met een vast elftal kan spelen, fysiek komen de meeste spelers te kort.
Daarbij heb je een coach die niets uitstraalt.

+1/-0

thomas83 schreef op 29 september 2025 om 20:33:

ElSimao2 schreef op 28 september 2025 om 10:02:

Dat blijkt ja.

Het seizoen is nog niet zo lang onderweg natuurlijk. Ik vind ze over het algemeen wel echt beter voetballen. Alleen achterin hebben we nog geen wedstrijd echt een goede verdediging opgesteld zien worden. Wat betreft de effectiviteit voorin heb ik dan wel weinig vooruitgang gezien. Faberski is ook verhuurd inmiddels.

Ik vond het tegen RKC een redelijke fantasie-opstelling, en dat tegen een ploeg met relatief veel spelers met royale Eredivisie-ervaring. Tel daarbij op dat Heerkens onnavolgbaar staat te schutteren en dat je een enigszins onterechte pingel tegen krijgt, en dan vind ik het allemaal nog wel meevallen inderdaad.

Wolff blijft trouwens de contributies aaneenrijgen. Ik vind het geen rasvoetballer maar als hij deze lijn doortrekt kun je zijn rendement straks moeilijk negeren.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 30 september 2025 om 00:37:

Dat laatste is natuurlijk een uitstekende zet. Die jongens maken veel minuten op een hoger niveau dan jong Ajax, zeker Janse speelt gewoon basis. Dat is waardevolle ervaring met het oog op hun ontwikkeling.

Correct me if I’m wrong, maar ik krijg het idee dat bij Ajax verhuren eigenlijk betekent dat je bent afgeschreven. Ik kan namelijk geen spelers opnoemen die de laatste jaren zijn verhuurd en uiteindelijk echt klaar waren om daarna een rol te spelen bij Ajax. Ik lees hierboven Van Axel Dongen, daar kun je wel hardop nadenken of dat met zijn blessuregevoeligheid ooit iets gaat worden. Faberski wordt heel erg gehyped, maar ik geloof ook dat dit is ingegeven door de situatie waarin we ons bevinden. Je gaat heel erg hopen op een lichtpunt dat definitief doorbreekt.

+1/-0

Kroepoek schreef op 30 september 2025 om 10:30:

Correct me if I’m wrong, maar ik krijg het idee dat bij Ajax verhuren eigenlijk betekent dat je bent afgeschreven. Ik kan namelijk geen spelers opnoemen die de laatste jaren zijn verhuurd en uiteindelijk echt klaar waren om daarna een rol te spelen bij Ajax. Ik lees hierboven Van Axel Dongen, daar kun je wel hardop nadenken of dat met zijn blessuregevoeligheid ooit iets gaat worden. Faberski wordt heel erg gehyped, maar ik geloof ook dat dit is ingegeven door de situatie waarin we ons bevinden. Je gaat heel erg hopen op een lichtpunt dat definitief doorbreekt.

Baas
De Jong
Conceicao werd ook verhuurd, maar helaas met koopoptie waardoor we die kwijtraakten voordat hij een basisspeler bij Juve werd :denk

Het verschilt per speler. Kijk zo'n Akpom wordt niet verhuurd met het oog op ontwikkeling, daar hoop je gewoon op een definitieve transfer. Maar Janse en Faberski worden echt niet verhuurd omdat we ze kwijt willen.

+1/-0

Sevic schreef op 30 september 2025 om 10:38:

Kroepoek schreef op 30 september 2025 om 10:30:

Baas
De Jong
Conceicao werd ook verhuurd, maar helaas met koopoptie waardoor we die kwijtraakten voordat hij een basisspeler bij Juve werd :denk

Het verschilt per speler. Kijk zo'n Akpom wordt niet verhuurd met het oog op ontwikkeling, daar hoop je gewoon op een definitieve transfer. Maar Janse en Faberski worden echt niet verhuurd omdat we ze kwijt willen.

De Jong werd in 2015 gekocht en mocht dat zelfde seizoen nog bij Willem II voetballen. Technisch gezien is dat verhuren ja, maar gevoelsmatig is het meer een transfer. Verder geef ik nergens aan dat Ajax ze kwijt wil, maar puur dat in de praktijk de uitkomst is dat ze uiteindelijk daarna vaak geen rol van betekenis spelen bij Ajax.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax