Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 302 pagina's: 1 2 3 4 ... 298 299 300 301 302

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 28 april 2026 om 22:42:

Dies Janse kunnen ze beter behouden. Met hem heeft Ajax al een waardige opvolger in huis voor als Youri Baas op enig moment vertrekt. Bovendien kunnen ze ook prima samenspelen. En laten ze hem gaan dan moeten ze straks weer op zoek naar de volgende ‘geld over de balk’ miskoop!

Janse verkopen zou ik een enorme fout vinden en brevet van onvermogen. Baas heeft nog twee jaar contract en presteert best stabiel, maar ontwikkelt zich ook niet meer echt. Zou hét moment zijn om die te verkopen. Kaplan en Avila kunnen ook LCV spelen maar hebben ook nog maar 1 resp. 2 jaar contract, dus tenzij je Kaplan verlengt, moet je die ook van de hand doen. Avila lijkt me sowieso einde verhaal.

Als je Janse nu wegdoet, kun je over een jaar weer de markt op voor een nieuwe LCV. Echt niet doen. Probeer Baas te verkopen en bied Janse perspectief op een basisplaats, hij doet het echt zeer noemenswaardig bij Groningen. Eventueel hou je Kaplan aan z'n contract om in z'n laatste jaar back-up te spelen, mocht hij niet willen verlengen. Vind trouwens dat die het goed genoeg doet bij NEC om in principe bij ons voor een basisplaats in aanmerking te komen, maar dan moet dat contract eerst verlengd worden.

+2/-0

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van wat ik allemaal hoor in de wandelgangen. De namen die genoemd worden als aankopen zijn voornamelijk Spaans(talig). En Janse verkopen zou in mijn ogen ook weer een onbegrijpelijke keuze zijn.

Ben nog niet overtuigd van Cruijff zijn keuzes en daarmee zijn kunde. Uiteraard moeten we alles nog afwachten, maar de eerste geluiden spreken niet perse veel vertrouwen uit.

+1/-0

BertjeK schreef op 30 april 2026 om 14:28:

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van wat ik allemaal hoor in de wandelgangen. De namen die genoemd worden als aankopen zijn voornamelijk Spaans(talig). En Janse verkopen zou in mijn ogen ook weer een onbegrijpelijke keuze zijn.

Ben nog niet overtuigd van Cruijff zijn keuzes en daarmee zijn kunde. Uiteraard moeten we alles nog afwachten, maar de eerste geluiden spreken niet perse veel vertrouwen uit.

Ik denk eigenlijk dat er bijzonder weinig uitlekt momenteel omdat Jordi een behoorlijke Einzelgänger is en niet zo van banden met de pers is. De komst van García was een verrassing, het ontslag van Weijs was een verrassing, de komst van Carrizo was al heel snel na de eerste verhalen afgerond en ook rondom de contractverlenging van Mokio hebben we eigenlijk direct voorafgaand niets aan geruchten gelezen in de media.

Denk dat diverse journalisten (ik zal geen namen noemen, anders wordt het zo pijnlijk voor Mike Verweij en Valentijn Driessen) het erg irritant vinden dat Alex 'Lek' Kroes er niet meer zit om ze van verhalen rechtstreeks uit de directiekamer te voorzien.

Bankhoef, Ceballos, 'zes huurlingen van Barça'. Ik geloof er allemaal geen bal van.

+3/-0

Sevic schreef op 30 april 2026 om 14:44:

Ik denk eigenlijk dat er bijzonder weinig uitlekt momenteel omdat Jordi een behoorlijke Einzelgänger is en niet zo van banden met de pers is. De komst van García was een verrassing, het ontslag van Weijs was een verrassing, de komst van Carrizo was al heel snel na de eerste verhalen afgerond en ook rondom de contractverlenging van Mokio hebben we eigenlijk direct voorafgaand niets aan geruchten gelezen in de media.

Denk dat diverse journalisten (ik zal geen namen noemen, anders wordt het zo pijnlijk voor Mike Verweij en Valentijn Driessen) het erg irritant vinden dat Alex 'Lek' Kroes er niet meer zit om ze van verhalen rechtstreeks uit de directiekamer te voorzien.

Bankhoef, Ceballos, 'zes huurlingen van Barça'. Ik geloof er allemaal geen bal van.

Bankhoef, nice!

Verder eens. De clicks moeten toch binnenkomen, dus die mensen moeten maar wat roepen om relevant te blijven ook al hebben ze geen enkele betrouwbare informatie. Het is hoe de business werkt.

Journalisten vind ik voor die 2 echt een groot woord. Ik weet nog dat ik Verwey ooit eens heb horen zeggen naar aanleiding van een gerucht dat ie met Kroes erover gebeld had en dat het niet waar was. Omdat Kroes dat zei.

Dan ben je in mijn ogen geen journalist maar een spreekbuis.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 30 april 2026 om 15:19:

Sevic schreef op 30 april 2026 om 14:44:

Bankhoef, nice!

© Sevic 2026

+1/-0

Sevic schreef op 24 april 2026 om 14:13:

Sjakie Meulemans schreef op 24 april 2026 om 13:51:

Wanneer ik de berichten van vandaag moet geloven dan wil Jordi Cruijff van Ajax een satellietclub van Barcelona maken, waarbij meerdere spelers van Barcelona gehuurd gaan worden om hen speelminuten en ontwikkelkansen te bieden. Het zou gaan om doelman Iñaki Peña, middenvelder Marc Casadó, vleugelaanvaller Shane Kluivert, jeugdspelers Jofre Torrents en Guille Fernandéz en aanvaller Roony Bardghji. Volgens de bekende Ajax-verslaggever Mike Verweij kan je er vergif op innemen dat er meerdere huurspelers van FC Barcelona naar Ajax komen.

Volgens Mike 'Frikandellenpens' Verweij...

Fatshaming is niet ok.

+1/-0

Nog even op zoek geweest naar betaalbare aanwinsten in aanvulling op het rijtje dat ik al eerder vond. Mocht men een nieuwe 6 willen halen, dan is Arthur Avom in mijn ogen een interessante optie. 21-jarige VM van Lorient (nr 9 in Frankrijk) en Kameroens international. Contract eindigt deze zomer, al is er een optie op een eenjarige verlenging. Geen idee welke voorwaarden aan die optie verbonden zitten. Het contract is momenteel evenwel nog niet verlengd, dus je zou 'm mogen benaderen. Er schijnt wat interesse uit de middenmoot van de PL te zijn, maar nog niets concreets.

Een echte ball-winning midfielder, behendige en snelle speler. Goed in de omschakeling en speelt vaak gewoon simpel. Een soort verbeterde uitvoering van Enoh. Kameroen gaat niet naar het WK, dus dit is geen speler die dat toernooi zal willen afwachten.

Mocht Gaaei verkocht worden, gezien z'n nog tweejarige contract, dan is Óscar Mingueza wellicht een buitenkans. Was de afgelopen seizoenen de vaste rechtsback van Celta nadat hij overkwam van Barça. Loopt deze zomer uit z'n contract. Nét niet goed genoeg voor de Spaanse top, wel een paar keer voor het Spaanse elftal gespeeld, maar ook daar net niet goed genoeg voor. Zou er in de Eredivisie met kop en schouders bovenuit steken denk ik. Denk niet dat de Europese top voor hem in de markt is, althans niet als basisspeler. Als hij Europa in wil, zal het waarschijnlijk vanuit een B-competitie moeten. De Spaanse link die we inmiddels schijnen te hebben kan wellicht helpen.

+3/-0

Even tussendoor. Heb ChatGPT deze thread gegeven om een samenvatting van enkele posters te geven om te kijken hoe ie dat zou doen. Puur voor de grap, dit is wat eruit komt:
---------------------------------------

Kiki — emotioneel-idealistische Ajax-purist die vanuit clubgevoel, jeugdontwikkeling en loyaliteit redeneert en fel reageert op beleid dat volgens hem identiteit of talent verspilt.
thomas83 — rustige en intellectueel-nuancerende debater die vooral bezig is met context, redelijkheid en het corrigeren van overdreven of te simpele conclusies.
Sevic — pragmatische systeemdenker die voetbal benadert als een structuurvraagstuk waarin trainers, selectie en middelen logisch op elkaar moeten aansluiten.
tackle — defensieve en ironische meta-debater die vaak meer focust op de toon, framing en groepsdynamiek van discussies dan op pure voetbalinhoud.
s0lido — relativerende bemiddelaar met een losse stijl die conflicten probeert af te zwakken zonder volledig afstand te nemen van de inhoud.
ElSimao2 — scherpe, rationele en confronterende debater die vanuit economische en logische principes redeneert en sentiment vrijwel altijd ondergeschikt maakt aan efficiëntie en doorselectie.

+3/-0

Ik heb ChatGPT even Jordi en ome Alex laten evalueren, ook geinig:

Evaluatie Jordi Cruijff (t.o.v. eerdere TD’s)
Vergeleken met zwaargewichten als Marc Overmars en Louis van Gaal oogt Cruijff tot nu toe als een nette bestuurder zonder uitgesproken stempel. Waar Overmars jarenlang scherp en doelgericht bouwde en Van Gaal visie afdwong, mist bij Cruijff urgentie en herkenbare koers. Hij communiceert verzorgd en brengt rust, maar Ajax heeft geen behoefte aan rust alleen—het heeft richting en lef nodig. In vergelijking met minder geslaagde periodes onder Martin van Geel of Danny Blind zit hij ertussenin: niet rampzalig, maar ook niet bepalend. Eindbeeld: degelijk, maar te kleurloos voor een club die leiderschap vereist.

Evaluatie Alex Kroes (t.o.v. eerdere TD’s)
Kroes straalt meer energie uit dan veel voorgangers, maar zijn periode voelt rommelig en onvolwassen. Waar Leo Beenhakker en Overmars duidelijke lijnen trokken, liet Kroes vooral ruis achter. Zijn besluitvorming oogde gehaast en weinig consistent, zeker in contrast met de stabiliteit die Ajax juist nodig had na de chaos onder Sven Mislintat. Hij wilde vernieuwen, maar zonder strak plan wordt dat al snel opportunisme. In vergelijking met de beste TD’s schiet hij tekort in structuur en autoriteit; vergeleken met de slechtste periodes voegt hij weinig verbetering toe. Eindbeeld: ambitieus, maar onvoldoende controle en visie om Ajax echt vooruit te helpen.

Dit was mijn prompt, voor de liefhebbers:
"Vergelijk Jordi Cruijff en Alex Kroes met de zeven eerdere Ajax-TD's en schrijf voor beiden een korte, subjectieve evaluatie in ongeveer 100 woorden over de kwaliteit van hun functioneren. Wees direct en neem stelling in, geen voorzichtige taal of voorbehouden."

+1/-0

Sevic schreef op 06 mei 2026 om 14:30:

Ik heb ChatGPT even Jordi en ome Alex laten evalueren, ook geinig:

Evaluatie Jordi Cruijff (t.o.v. eerdere TD’s)
Vergeleken met zwaargewichten als Marc Overmars en Louis van Gaal oogt Cruijff tot nu toe als een nette bestuurder zonder uitgesproken stempel. Waar Overmars jarenlang scherp en doelgericht bouwde en Van Gaal visie afdwong, mist bij Cruijff urgentie en herkenbare koers. Hij communiceert verzorgd en brengt rust, maar Ajax heeft geen behoefte aan rust alleen—het heeft richting en lef nodig. In vergelijking met minder geslaagde periodes onder Martin van Geel of Danny Blind zit hij ertussenin: niet rampzalig, maar ook niet bepalend. Eindbeeld: degelijk, maar te kleurloos voor een club die leiderschap vereist.

Evaluatie Alex Kroes (t.o.v. eerdere TD’s)
Kroes straalt meer energie uit dan veel voorgangers, maar zijn periode voelt rommelig en onvolwassen. Waar Leo Beenhakker en Overmars duidelijke lijnen trokken, liet Kroes vooral ruis achter. Zijn besluitvorming oogde gehaast en weinig consistent, zeker in contrast met de stabiliteit die Ajax juist nodig had na de chaos onder Sven Mislintat. Hij wilde vernieuwen, maar zonder strak plan wordt dat al snel opportunisme. In vergelijking met de beste TD’s schiet hij tekort in structuur en autoriteit; vergeleken met de slechtste periodes voegt hij weinig verbetering toe. Eindbeeld: ambitieus, maar onvoldoende controle en visie om Ajax echt vooruit te helpen.

Dit was mijn prompt, voor de liefhebbers:
"Vergelijk Jordi Cruijff en Alex Kroes met de zeven eerdere Ajax-TD's en schrijf voor beiden een korte, subjectieve evaluatie in ongeveer 100 woorden over de kwaliteit van hun functioneren. Wees direct en neem stelling in, geen voorzichtige taal of voorbehouden."

Vind dit toch wel matige conclusies hoor. Je kunt van Jordi vinden wat je wil, maar gebrek aan urgentie kun je hem toch echt niet verwijten,om maar een voorbeeld te geven. Gooit direct de trainer van JA eruit en even later ook de trainer van het eerste.

Kroes had inderdaad een gebrek aan visie, maar zoals Chat het hier neerzet dekt dat mijns inziens ook de lading niet helemaal. Gehaast vond ik hem nou niet bepaald, meestal was ie veel te laat met zijn acties.

+2/-0

Er gaat een gerucht dat we interesse zouden hebben in Dion Beljo van Dinamo Zagreb. 24-jarige spits, heeft er bijna 30 ingeknald dit seizoen. Bijna 2 meter lang.

Op zich niet oninteressant, maar:
- Wel pas het eerste seizoen dat hij op het hoogste niveau van een land presteert
- Bij Augsburg was het rond zijn 22e/23e nog helemaal niks
- Net vorig jaar een vijfjarig contract getekend, zal dus wat moeten kosten
- Al 24 jaar, dus de rek is er grotendeels uit

Ik zou Milosevic prefereren.

+2/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 302 pagina's: 1 2 3 4 ... 298 299 300 301 302

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.