Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 95 96 97 98 99

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie8 schreef op 27 mei 2023 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 mei 2023 om 12:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie8 schreef op 27 mei 2023 om 11:49:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 mei 2023 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie8 schreef op 27 mei 2023 om 09:39:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 mei 2023 om 02:04:

Mensen zullen zeggen dat het moderne voetbal heel fysiek geworden is en daar ben ik het niet mee eens, Argentinië heeft bewezen dat je met spelers die fysiek vaak heel matig waren maar voetballend sterk nog steeds succes kunt hebben.



Noem spelers als de Paul, Lisandro Martinez, Tagliafico, Mac Allister, Molina, Otamendi, Acuna, Montiel en Parredes maar fysiek geen sterke spelers. En natuurlijk hebben ze ook Di Maria, Messi en Lauturo Martinez. Maar geen van deze drie is in het toernooi continu bepalend geweest.



Ehm, Messi heeft de Gouden Bal gewonnen he. Natuurlijk is hij continu bepalend geweest.

Veel van die jongens zijn fysiek helemaal niet zo sterk inderdaad. We hebben Taglafico en Lisandro hier gehad. Die winnen duels omdat ze die aangaan alsof hun leven er vanaf hangt. Niet omdat ze fysiek zo sterk zijn.



Nou deze laatste gouden bal was meer een soort ouvre prijs hoor. Er is om die gouden bal ook ontzettend veel te doen geweest, en terecht.

Een nederlaag tegen Saoudi Arabie, zeer moeizame overwinningen tegen Nederland en Australie en een WK finale waarin vooral Mbappe de dienst uitmaakte.

Dat Messi uiteindelijk wereldkampioen is geworden is natuurlijk voor hem prachtig, maar als je dat vergelijkt met het WK van Maradona is dit echt van lager niveau. Ik kan mij na 37 jaar bijna nog alle wedstrijden en momenten van Maradona herinneren van dat WK maar van het WK van Messi nu al nog maar slechts enkele momenten. Ze hebben dit niet gewonnen met overklassend voetbal wat uitblonk in schoonheid of zo.



Messi heeft 7 goals en 3 assists geleverd, ik vraag me af in welke wereld dat "niet beslissend" is.

De vergelijking met Maradona is niet relevant.



Tegen Polen 2-0 winst geen goals en een gemiste strafschop (voor mij niet bepalend)
Tegen Mexico 2-0 winst 1 goal (in mijn ogen dus ook niet perse bepalend)
Tegen Saudi Arabie 1-2 verlies 1 goal uit een penalty (in mijn ogen dus ook niet bepalend)
Tegen Australie 2-1 winst 1 goal, de gelijkmaker. Samen bepalend met Alvarez (maker winnende goal)
Tegen Nederland 2-2, 1 goal uit een penalty (in mijn ogen niet bepalend geweest. Ja in negatieve zin)
Tegen Kroatië 3-0 winst 1 goal (de 1-0. In mijn ogen dus ook niet perse bepalend, Alvarez scoorde de namelijk andere twee)
Tegen Frankrijk 3-3 2 goals. Dit de enige wedstrijd waarin Messi bepalend is geweest voor de Argentijnen.

Dat er zo veel emotie of waarde aan de wereldtitel voor de Argentijnen hangt, komt vooral door de gunfactor voor Messi. Het was namelijk zijn 5e en laatste kans op een wereldtitel.

De vergelijking met Maradona is absoluut relevant. Heel Argentinie betrok de titel van Maradona bij deze 5e en laatste kans voor Messi. Het was qua status op gelijke hoogte komen met Maradona of net niet.

Maradona had echter maar 1,5 kans nodig voor zijn wereldtitel, en het hele WK draaide alleen maar om hem. In elke wedstrijd was hij bepalend en regisseerde hij het duel vanaf de eerste tot de laatste minuut.

Neemt niet weg dat ik van de voetballer Messi bij Barcelona genoten heb.

Maar om terug te komen naar de kern: er is maar 1 wedstrijd die Argentinie volledig naar zich toe heeft getrokken en dat was het duel tegen Kroatie.



Als je het zo ziet dat Messi tegen Nederland met o.a. die schitterende assist op Molina, zijn goal en het benutten van zijn penalty een negatieve hoofdrol gespeeld heeft dan respecteer ik je mening maar dan heeft verdere discussie wat dat betreft weinig zin.

Mooi bruggetje naar van den Boomen want datzelfde Nederlands elftal heeft hij nooit gehaald terwijl jongens als Klaassen en Berghuis daar vaste klant zijn. Ik zal niet zeggen dat ik Branco wekelijks zie spelen, maar dat gegeven spreekt wat mij betreft boekdelen. Als ik ook zie dat hij 1.90 lang is denk ik al snel dat hij niet het type is of het niveau heeft dat wij zoeken.

 

+1/-0

Keepers:
Rulli: Goede lijnkeeper, zeer zwak meevoetballend en matig door de lucht. 5+
Pasveer: 4

Verderdigers:
Wijndal: Retoriek matcht niet met de prestaties. Kan niet verdedigen maar compenseert dat niet met aanvallende inbreng, heeft slechts een handjevol assists geleverd. 3,5
Rensch: Zo mogelijk nog slechter dan Wijndal. Erg dromerig in defensief opzicht en heeft aanvallend nauwelijks iets te bieden. 3
Sanchez: 4
Bassey: Het ziet er vooral heel lomp uit. Vind hem niet eens zo heel slecht maar het moet wel beter natuurlijk. 5
Timber: Ik dacht altijd dat hij Martinez op de been hield maar het was duidelijk andersom. 5,5
Baas: Is het ook niet. 4
Hato: Moet nog veel leren, maar zeker knap hoe hij zich met zijn leeftijd staande houdt. 6

Middenveld:
Klaassen: Even slecht als altijd, maar nu zonder de goals. 3
Alvarez: Niet mijn speler, dramatisch vandaag, maar toch vaak nuttig geweest. 6
Taylor: De volgende in het rijtje Siem-Klaassen-Donny. Doet het leuk in een goed draaiend team maar dat was het wel. Heel slordig ook vaak. 5
Berghuis: Nog best aardige statistieken, maar vaak te onzichtbaar. 5,5
Grillitsch: 4

Aanvallers:
Kudus: Op individuele klasse nog een aardige eerste seizoenshelft gedraaid, maar dat helaas niet vol weten te houden. Te weinig een teamspeler ook. 6
Brobbey: Heeft echt wel kwaliteiten, maar kan ook heel veel niet. 5
Bergwijn: Vooral in de grotere wedstrijden erg matig. Is zeer voorspelbaar en past niet in het Ajax-systeem. 4,5
Conceicao: Leuke dribbels, alleen levert het nooit wat op. 5
Tadic: Eeuwige held die helaas in verval is, maar nog steeds zijn statistieken enigszins mee heeft en een voorbeeld voor het team is. De beste speler dit seizoen. 6+
Lucca: Wel geinige kerel, maar is dus exact wat we van tevoren al aangaven: niet geschikt. 4

Trainers:
Schreuder: 1
Heitinga: Beter dan Schreuder in de zin dat zijn opstellingen logischer waren. Krijgt er echter ook geen defensieve zekerheden, automatismes of een duidelijke visie in. 4

TD:
Hamstra: Zou je die man kunnen aanklagen voor zijn gepruts zouden we dat moeten doen. 1

 

+5/-1

Het seizoen is ten einde. Afgelopen zomer en januari is letterlijk iedere aankoop een miskoop gebleken. Op één of twee uitzonderingen na. Dé beste aankoop van het seizoen: Mika Godts. Voor 1 miljoen euro: een goede lange termijn investering. Hebben we het ooit zo slecht gedaan wat betreft ons transferbeleid? Zo maak je een club kapot.

 

+2/-0

Je zit te kijken naar de beste speler van de Eredivisie die in zijn eerste seizoen Eredivisie alle 34 wedstrijden speelt en daarin 19 doelpunten maakt met 9 assists. En dat voor een speler van 19 jaar die inmiddels net 20 is geworden.

Xavi Simons

Gewoon transfervrij op te pikken, maar Ajax liep te slapen en heeft er niet eens aan gedacht. Het laat zien hoe verrot het beleid is.

Waar komt Ajax mee aankakken voor volgend seizoen? De 27-jarige Branco van den Boomen die hier al in de jeugd heeft gezeten en niet goed genoeg werd bevonden. Een speler die het moet hebben van zijn traptechniek en overzicht. Niet van zijn handelingssnelheid, snelheid, verdedigende kwaliteiten, korte wegdraaien. Niet geschikt voor de kleine ruimte of het belopen van de tegenaanvallen.

Echt het gaat nergens over. Tegenstanders in de Eredivisie zullen dezelfde tactiek blijven hanteren tegen Ajax. De enige manier waarop je daar doorheen gaat komen is door technisch verfijnde spelers op te stellen.

Heb je dit seizoen gezien welke keuzes een speler als Xavi Simons heeft gemaakt? In de kleine ruimte, in de omschakeling, in de passing, in de afwerking.. noem het maar op. Een rasvoetballer die naast zijn techniek en inzicht ook nog snelheid heeft. Ik ben er echt jaloers op.

Bij Ajax zie je niet meer het potentieel in spelers. Ja bij Hato... maar dat is de zoveelste verdediger. Moeten wij nou vrolijk worden van de middenvelders en aanvallers die er rondlopen? Pfff ik zie er weinig in. En dan maar Alvarez met zijn allen veren in de reet stoppen terwijl die jongen zo dramatisch aan de bal is. Bovendien verdedigend heel kwetsbaar in de 1 op 1 en in de omschakeling. Die totaal niet overweg kan met grote ruimtes verdedigen of opbouwen in kleine ruimtes. Als dat de beste of 1 van de beste spelers van Ajax 1 is dan zit het niet goed in elkaar. Dat zou hoogstens een waterdrager moeten zijn.

Maar dan kijk je naar Klaassen, Berghuis, Taylor en dan besef je dat het nog slechter kan. Zo'n Taylor kan dan nog wat verbeteren. Alleen zie je zoveel domme/slechte keuzes van die jongen. In de passing, in het afwerken en zeker ook in verdedigend opzicht. Het is het hele seizoen een gatenkaas geweest en je ziet niet de intentie om koste wat het kost de tegenstander af te stoppen.

Voorin dan: Kudus die continu met de bal gaat lopen, geen oog heeft voor medespelers en puur bezig is met zijn eigen spel. Dat is dan aanvallend de speler met het grootste potentieel. Een speler die soms iets geweldigs doet maar veel vaker slordig is in de aanname, balbehandeling, passing, afronding. Tja..

Het is trekken aan een dood paard met Klaassen, Berghuis, Bergwijn... en dan Tadic loopt op zijn laatste benen (daar had je nog voor kunnen cashen op tijd). Nu weet je niet wanneer je afscheid moet nemen van je aanvoerder. Blijkbaar pas als ze geen Europees voetbal halen.

Dan nog even naar Timber: in het begin van het seizoen wist hij nog een beetje zichzelf te blijven. Inmiddels deelt hij flink mee in de malaise. Helemaal niks lijkt nog te lukken en je vraagt je af waar hij mee bezig is. Hij deed het vorig seizoen zo goed....

Nee sorry ik kan niet zeggen dat ik echt enthousiast ben over de huidige selectie. Je kijkt vooral naar veel onkunde en onwil. Vervolgens moet Heitinga de redder in nood zijn? Nou we zien het. Geen haar beter dan Schreuder. Niks is veranderd qua spelbeeld. Er werd geen belangrijke wedstrijd gewonnen en ook zijn keuzes waren dubieus.

De hoop in bange dagen is dan een redelijk onbekende en als een zwerver uitziende Duitser: Mislintat. Misschien kan hij wat heksen links en rechts. En anders zal het Leger des Heils hem opwachten.

 

+3/-1

Spalletti geen optie om volgend seizoen aan het roer te staan? Contractueel zal het niet lukken, aangezien hij een sabbatical neemt, maar altijd wel een interessante coach gevonden. Voor Italiaanse normen best wel een aanvallende visie. Binnen het Nederlandse trainersgilde is er geen interessante optie op dit moment imo, dus mss moeten we het eens met een buitenlander proberen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 29 mei 2023 om 08:06:

Spalletti geen optie om volgend seizoen aan het roer te staan? Contractueel zal het niet lukken, aangezien hij een sabbatical neemt, maar altijd wel een interessante coach gevonden. Voor Italiaanse normen best wel een aanvallende visie. Binnen het Nederlandse trainersgilde is er geen interessante optie op dit moment imo, dus mss moeten we het eens met een buitenlander proberen.


Mafia Ajax?

Nee dan kunnen ze beter voor Nagelsmann gaan. Al denk ik niet dat hij dat zal doen. Zulke trainers krijgen opties uit grote competities. Waarom zou je in hemelsnaam instappen bij het doodgebloede Ajax?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 29 mei 2023 om 08:06:

Spalletti geen optie om volgend seizoen aan het roer te staan? Contractueel zal het niet lukken, aangezien hij een sabbatical neemt, maar altijd wel een interessante coach gevonden. Voor Italiaanse normen best wel een aanvallende visie. Binnen het Nederlandse trainersgilde is er geen interessante optie op dit moment imo, dus mss moeten we het eens met een buitenlander proberen.


Niet geschoten is altijd mis, maar op Zenit na heeft die man volgens mij altijd in Italië gewerkt. Waarom zou hij op z'n leeftijd nu nog Ajax uit de brand willen helpen?

Nu Ajax geen Champions League heeft, zal er minder interesse zijn. De kans is groot dat je niet verder komt dan categorie Pascal Jansen/Peter Bosz. Het is in elk geval te hopen dat ze niet met Heitinga doorgaan of uit pure wanhoop bij een Frank de Boer uit gaan komen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 mei 2023, 08:53:46.

 

+2/-0

Heb de elftallen van 1 en Jong Ajax even samengevoegd en de spelers waarvan bekend is dat ze volgend jaar er niet meer bij zijn alvast verwijderd en de botte bijl er op losgelaten. Volgend jaar doorgeschoven spelers vanuit O18 niet meegerekend.

Let wel, dit is wat er begin van de voorbereiding maximaal beschikbaar is zonder evt. transfers. Vier transfers lijkt me dan ook een beetje optimistisch gedacht tenzij we meerdere Onana's in Jong Ajax hebben rondlopen (jeugdspelers die ineens het niveau van Ajax 1 aantikken).

Optie voor Ajax 1
Jong Ajax
Weg ermee

Keepers
------------
Gerónimo Rulli - eerste keeper (ja ik heb ook m'n vraagtekens);
---
Jay Gorter - tweede keeper of verkopen;
---
Remko Pasveer - derde keeper;
---
Tom de Graaff - (nog) te licht, denk niet dat hij het gaat redden;
---
Charlie Setford - einde contract, lijkt toch te gaan verlengen, in dat geval vaste keeper Jong Ajax;
---
Sten Kremers - (nog) te licht;


Verdedigers
------------
Jurrien Timber - (wil) weg;
---
Calvin Bassey - lijkt groot en stoer, maar heeft m.i. juist heel veel onvoorwaardelijk vertrouwen nodig en lijkt slecht te reageren op tegenslag. Als er een bod uit Engeland komt dat redelijk in de buurt zit van de aankoopprijs verkopen;
---
Ahmetcan Kaplan - twee keer direct na elkaar aan dezelfde knie geblesseerd. Onkunde bij Ajax of chronische klachten?
---
Jorrel Hato - rotatiespeler, een heel seizoen volledige belasting op die leeftijd lijkt me onwenselijk;
---
Owen Wijndal - komt er nog niet uit, mentale problemen?
---
Youri Baas - doorselecteren;
---
Devyne Rensch - dromer, doorselecteren;
---
Jorge Sánchez - doorselecteren, van zijn instelling kunnen heel wat van onze jeugdspelers nog wat leren;
---
Anass Salah-Eddine - verdediger of middenvelder?
---
Olivier Aertssen - (nog) te licht;
---
Mateja Milovanovic - bank 1 en JA voor wedstrijdritme;
---
Tristan Gooijer - bank 1 en JA voor wedstrijdritme;
---
Diyae Jermoumi - (nog) te licht;
---
Donny Warmerdam - doorselecteren;


Middenvelders
------------
Edson Álvarez - (wil) weg, van den Boomen vermoedelijk als zijn vervanger;
---
Florian Grillitsch - einde contract. Lijkt op basis van het verleden een redelijke speler, maar waarom maken trainers dan zo weinig gebruik van hem als hij wel fit is? Zal toch wel een reden voor zijn;
---
Kenneth Taylor - blinkt nergens echt in uit, in ons beton middenveld wel de meest voetballende basisspeler en kan ook niet makkelijk zijn met een Alvarez naast je die constant ruzie heeft met de bal en een Klaassen die verstoppertje speelt in de nek van je spits;
---
Kian Fitz-Jim - aanhaken of verkopen;
---
Mohammed Kudus - (wil) weg;
---
Steven Berghuis - alleen nog een optie voor het middenveld;
---
Davy Klaassen - torenhoog salaris en doorlopend contract dus die raak je helaas aan de straatstenen niet kwijt;
---
Branco van den Boomen - defensief minder dan Alvarez maar voetballend iets beter. Nou waren veel van de verdedigende acties van Alvarez het gevolg van zijn eigen geklungel in balbezit dus hopelijk gaan we er op vooruit;
---
Silvano Vos - rotatiespeler;
---
Julian Brandes - (nog) te licht;
---
Kristian Hlynsson - aanhaken of verhuren;
---
Gabriel Misehouy - (nog te licht);
---
Stanis Idumbo Muzambo - (nog) te licht;


Aanvallers
------------
Steven Bergwijn - past gewoon niet bij de speelwijze van hoe Ajax hoort te spelen. Heeft veel ruimte nodig en dus meer geschikt voor countervoetbal. Bij een redelijk bod verkopen;
---
Dusan Tadic - moet duidelijk gemaakt worden dat een basisplaats niet meer verzekerd is en dat hij gewisseld zal gaan worden;
---
Naci Ünüvar - aanhaken of verkopen;
---
Francisco Conceição - extra rechtsbuiten halen;
---
Brian Brobbey - te weinig belastbaar, niet genoeg inzet op training. Duidelijk maken dat het beter moet en anders bij een redelijk bod verkopen;
---
Mohammed Daramy - hetzelfde probleem als Bergwijn, past niet binnen de speelwijze;
---
Mika Godts - rotatiespeler;
---
Amourricho van Axel Dongen - bank 1 en JA voor wedstrijdritme;
---
Jaydon Banel - (nog) te licht;
---
Ar'jany Martha - (nog) te licht;
---
Christian Rasmussen - aanhaken of verhuren;

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 mei 2023, 22:41:25.

 

+3/-0

Ik waardeer de uitgebreide analyse en volledigheid in (Jong) Ajax-spelers waar Mike mee komt aanzetten. Hier en daar zou ik in discussie kunnen gaan (zoals altijd), maar grotendeels bevestigt het hoe ik zelf de huidige selecties zie.

Laat ik allereerst reageren op de doelmannen: ik denk dat als Pasveer het prima vindt om 3e doelman te zijn, dat we Gorter en Rulli als 1 en 2 moeten hebben. Rulli maakt helaas veel blunders en Gorter heeft talent. We gaan geen nieuwe 1e doelman halen zolang Rulli blijft. Gorter is dan een ideale tweede doelman: hij heeft de potentie om beter te worden dan Rulli. Als Gorter het niet waarmaakt, hebben we gewoon Rulli onder de lat wat oké is. Niet ideaal, maar hopelijk oké genoeg.

Ik sluit me zodoende aan bij Mike's beleving omtrent de doelmannen.

Dit bericht is gewijzigd op 29 mei 2023, 19:21:26.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 29 mei 2023 om 18:38:

Heb de elftallen van 1 en Jong Ajax even samengevoegd en de spelers waarvan bekend is dat ze volgend jaar er niet meer bij zijn alvast verwijderd en de botte bijl er op losgelaten. Volgend jaar doorgeschoven spelers vanuit O18 niet meegerekend.

Let wel, dit is wat er begin van de voorbereiding maximaal beschikbaar is zonder evt. transfers. Vier transfers lijkt me dan ook een beetje optimistisch gedacht tenzij we meerdere Onana's in Jong Ajax hebben rondlopen (jeugdspelers die ineens het niveau van Ajax 1 aantikken).

Optie voor Ajax 1
Jong Ajax
Weg ermee

Keepers
------------
Gerónimo Rulli - eerste keeper (ja ik heb ook m'n vraagtekens);
---
Jay Gorter - tweede keeper of verkopen;
---
Remko Pasveer - derde keeper;
---
Tom de Graaff - (nog) te licht, denk niet dat hij het gaat redden;
---
Charlie Setford - einde contract, lijkt toch te gaan verlengen, in dat geval vaste keeper Jong Ajax;
---
Sten Kremers - (nog) te licht;


Verdedigers
------------
Jurrien Timber - (wil) weg;
---
Calvin Bassey - lijkt groot en stoer, maar heeft m.i. juist heel veel onvoorwaardelijk vertrouwen nodig en lijkt slecht te reageren op tegenslag. Als er een bod uit Engeland komt dat redelijk in de buurt zit van de aankoopprijs verkopen;
---
Ahmetcan Kaplan - twee keer direct na elkaar aan dezelfde knie geblesseerd. Onkunde bij Ajax of chronische klachten?
---
Jorrel Hato - rotatiespeler, een heel seizoen volledige belasting op die leeftijd lijkt me onwenselijk;
---
Owen Wijndal - komt er nog niet uit, mentale problemen?
---
Youri Baas - doorselecteren;
---
Devyne Rensch - dromer, doorselecteren;
---
Jorge Sánchez - doorselecteren, van zijn instelling kunnen heel wat van onze jeugdspelers nog wat leren;
---
Olivier Aertssen - (nog) te licht;
---
Mateja Milovanovic - bank 1 en JA voor wedstrijdritme;
---
Tristan Gooijer - bank 1 en JA voor wedstrijdritme;
---
Diyae Jermoumi - (nog) te licht;
---
Donny Warmerdam - doorselecteren;


Middenvelders
------------
Edson Álvarez - (wil) weg, van den Boomen vermoedelijk als zijn vervanger;
---
Florian Grillitsch - einde contract. Lijkt op basis van het verleden een redelijke speler, maar waarom maken trainers dan zo weinig gebruik van hem als hij wel fit is? Zal toch wel een reden voor zijn;
---
Kenneth Taylor - blinkt nergens echt in uit, in ons beton middenveld wel de meest voetballende basisspeler en kan ook niet makkelijk zijn met een Alvarez naast je die constant ruzie heeft met de bal en een Klaassen die verstoppertje speelt in de nek van je spits;
---
Kian Fitz-Jim - aanhaken of verkopen;
---
Mohammed Kudus - (wil) weg;
---
Steven Berghuis - alleen nog een optie voor het middenveld;
---
Davy Klaassen - torenhoog salaris en doorlopend contract dus die raak je helaas aan de straatstenen niet kwijt;
---
Branco van den Boomen - defensief minder dan Alvarez maar voetballend iets beter. Nou waren veel van de verdedigende acties van Alvarez het gevolg van zijn eigen geklungel in balbezit dus hopelijk gaan we er op vooruit;
---
Silvano Vos - rotatiespeler;
---
Julian Brandes - (nog) te licht;
---
Kristian Hlynsson - aanhaken of verhuren;
---
Gabriel Misehouy - (nog te licht);
---
Stanis Idumbo Muzambo - (nog) te licht;


Aanvallers
------------
Steven Bergwijn - past gewoon niet bij de speelwijze van hoe Ajax hoort te spelen. Heeft veel ruimte nodig en dus meer geschikt voor countervoetbal. Bij een redelijk bod verkopen;
---
Dusan Tadic - moet duidelijk gemaakt worden dat een basisplaats niet meer verzekerd is en dat hij gewisseld zal gaan worden;
---
Naci Ünüvar - aanhaken of verkopen;
---
Francisco Conceição - extra rechtsbuiten halen;
---
Brian Brobbey - te weinig belastbaar, niet genoeg inzet op training. Duidelijk maken dat het beter moet en anders bij een redelijk bod verkopen;
---
Mohammed Daramy - hetzelfde probleem als Bergwijn, past niet binnen de speelwijze;
---
Mika Godts - rotatiespeler;
---
Amourricho van Axel Dongen - bank 1 en JA voor wedstrijdritme;
---
Jaydon Banel - (nog) te licht;
---
Ar'jany Martha - (nog) te licht;
---
Christian Rasmussen - aanhaken of verhuren;



Salah-Eddine staat niet in je lijstje. Baas dan inderdaad weg, en dan heb je Salah-Eddine en Wijndal voor linksback. Wijndal zou deze strijd wel eens kunnen verliezen. Hato dan naar de LCV positie. Kaplan is een vaag verhaal en Bassey kan er niks van. Nieuwe LCV (het liefst ervaren) halen, want een heel seizoen met Hato kan inderdaad nog niet. Ajax is soms behoorlijk voorspelbaar op de transfermarkt, dus dat zal Blind wel kunnen worden.

Dit bericht is gewijzigd op 29 mei 2023, 20:03:33.

 

+1/-0

Wow, bijna geheel eens met Mike. Enige is dat ik Hato wel in de basis zou zetten. Het is nu al een van onze betere spelers, dus ik denk dat we ons geld wel beter aan een andere positie kunnen besteden, ook omdat we geen enkele garantie hebben dat de gehaalde speler beter is dan Jorrel. Ik zou juist vol gaan voor een wat meer ervaren vervanger van Timber zodat Hato zich daaraan op kan trekken.

Vervelende in het hele verhaal is dat we niet weten wat we van Kaplan mogen verwachten. Wellicht is dat al de man die een basisplaats gaat veroveren maar pech met blessures had. Het kan ook zijn dat ie nooit meer echt fit wordt en / of er gewoon niks van kan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 mei 2023 om 00:24:

Enige is dat ik Hato wel in de basis zou zetten. Het is nu al een van onze betere spelers, dus ik denk dat we ons geld wel beter aan een andere positie kunnen besteden, ook omdat we geen enkele garantie hebben dat de gehaalde speler beter is dan Jorrel.



Die gaat zijn terugval nog krijgen en Timber heeft dit seizoen iets van 4200 minuten gemaakt. Een jongen van 17 kan zo'n belasting niet aan en dan krijg je of blessures of een enorme vormdip omdat hij het fysiek niet meer kan bolwerken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 mei 2023 om 00:33:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 mei 2023 om 00:24:

Enige is dat ik Hato wel in de basis zou zetten. Het is nu al een van onze betere spelers, dus ik denk dat we ons geld wel beter aan een andere positie kunnen besteden, ook omdat we geen enkele garantie hebben dat de gehaalde speler beter is dan Jorrel.



Die gaat zijn terugval nog krijgen en Timber heeft dit seizoen iets van 4200 minuten gemaakt. Een jongen van 17 kan zo'n belasting niet aan en dan krijg je of blessures of een enorme vormdip omdat hij het fysiek niet meer kan bolwerken.



De Ligt lukte het anders prima. Op CL-niveau zelfs. Nu snap ik dat dat een uitzondering is, maar toch.

Ik zou het liefst veel meer nieuwe spelers halen, feit is echter dat we maar een beperkt budget hebben en met het mislopen CL een beperkte aantrekkingskracht. Met Hato, Bassey (of zijn vervanger, als ie verkocht wordt), Kaplan en Milovanovic denk ik dat die positie voorlopig redelijk bezet is. Beter dan rcv bijvoorbeeld als Timber weggaat.

Snap de redenatie ook wel om wel echt een basisspeler voor linkscentraal te halen, maar zou het zelf niet doen.

 

+1/-0

Las gister het gerucht dat Ajax interesse zou hebben in Fabio Silva. Dat zou heel goed een lek van een zaakwaarnemer kunnen zijn om zijn onderhandelingspositie te versterken, maar ik zou hem een heel interessante optie vinden voor Ajax. Hij is echt een complete en goede spits die goed kan meevoetballen en veel energie in zijn spel steekt. Daarnaast is hij ook erg lichtvoetig voor zijn postuur. Op papier lijkt hij me perfect voor een ploeg die graag pressing speelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 30 mei 2023 om 20:48:

Las gister het gerucht dat Ajax interesse zou hebben in Fabio Silva. Dat zou heel goed een lek van een zaakwaarnemer kunnen zijn om zijn onderhandelingspositie te versterken, maar ik zou hem een heel interessante optie vinden voor Ajax. Hij is echt een complete en goede spits die goed kan meevoetballen en veel energie in zijn spel steekt. Daarnaast is hij ook erg lichtvoetig voor zijn postuur. Op papier lijkt hij me perfect voor een ploeg die graag pressing speelt.



Klopt, goede speler. Maar er was inderdaad al bevestigt (door Verweij geloof ik?) dat het om een spelletje van de zaakwaarnemer ging i.v.m. onderhandelingspositie.

 

+1/-0

De Telegraaf linkte Kjetil Knutsen en Kasper Hjulmand gister aan Ajax. Knutsen lijkt me een wat interessantere kandidaat dan Bosz. Hij lijkt echt een innovatieve en veeleisende coach te zijn die aan alle details denkt. Bosz zou een redelijk goede keuze zijn, maar er zijn tactisch interessantere trainers denk ik. Bosz lijkt me meer iemand die vasthoudt aan zijn attractieve spelprincipes, en niet zozeer iemand die tactisch ook heel sterk en innovatief kan zijn. Daarnaast zie ik graag iemand komen die de spelersgroep echt kan aanpakken als dat moet. Ik vraag me af of Bosz dat in zich heeft.

Mocht Ajax voor een jonge trainer kiezen dan zie ik veel liever Dave Vos een kans krijgen dan Heitinga. Vos is een veel talentvollere trainer met ook een stuk meer ervaring. Vind het heel indrukwekkend wat hij met Jong Ajax nog heeft kunnen presteren. En wat hij allemaal zegt in dat Ajax TV interview van vandaag klinkt mij echt als muziek in de oren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 31 mei 2023 om 19:31:

De Telegraaf linkte Kjetil Knutsen en Kasper Hjulmand gister aan Ajax. Knutsen lijkt me een wat interessantere kandidaat dan Bosz. Hij lijkt echt een innovatieve en veeleisende coach te zijn die aan alle details denkt. Bosz zou een redelijk goede keuze zijn, maar er zijn tactisch interessantere trainers denk ik. Bosz lijkt me meer iemand die vasthoudt aan zijn attractieve spelprincipes, en niet zozeer iemand die tactisch ook heel sterk en innovatief kan zijn. Daarnaast zie ik graag iemand komen die de spelersgroep echt kan aanpakken als dat moet. Ik vraag me af of Bosz dat in zich heeft.

Mocht Ajax voor een jonge trainer kiezen dan zie ik veel liever Dave Vos een kans krijgen dan Heitinga. Vos is een veel talentvollere trainer met ook een stuk meer ervaring. Vind het heel indrukwekkend wat hij met Jong Ajax nog heeft kunnen presteren. En wat hij allemaal zegt in dat Ajax TV interview van vandaag klinkt mij echt als muziek in de oren.



Ja is heel verschillend.... Het is nu 48 uur later en nog een nieuws bekend over John Heitinga en nieuwe trainer. Ik denk echter wel dat John Heitinga zelf gaat opstappen bij Ajax zolang nog onduidelijk is. Mislintat is nog steeds bezig, maar wat hij precies doet weten we niet. Edwin van der Sar is al afgetreden als Algemeen directeur, maar hij geeft advies aan zijn collega's tot 1 augustus. Er wordt nog altijd gezegd dat er hard wordt gewerkt om rust weer terug te keren, echter is dat veel tijd aan om alles in details te regelen.

Over Dave Vos gesproken en geschreven, maar hijs vrij onbekende trainer die Jong Ajax coacht, echter is voor hem nog beste dat hij eerst assistent-trainer moet worden onder een nieuw hoofdtrainer die Ajax gaat coachen. Het lijkt veel op situatie van Louis van Gaal dat op zijn jonge leeftijd na onverwachte vertrek van Beenhakker plotseling coach werd van Ajax, zeker was hij in die tijd nog niet wereldberoemd. Het pakte geniaal goed uit voor Ajax met Louis van Gaal van 1992 tot en 1997 als coach van Ajax. Dave Vos leert ook veel van hoe hij een team coacht en zeker heeft hij veel ervaring in. John Heitinga heeft ooit Jong Ajax getraind maar was minder succesvol dan Micheal Reiziger, maar we weten nu dat hij te licht is voor grote werk als hoofdtrainer.

 

+1/-0

Ik hoop dat Vos wil blijven als assistent van de nieuwe trainer of als coach van Jong Ajax. Zou me alleen niet verbazen als hij bij een Eredivisieclub aan de slag kan. Dan zou het wel eens lastig kunnen worden hem te behouden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 31 mei 2023 om 19:31:

De Telegraaf linkte Kjetil Knutsen en Kasper Hjulmand gister aan Ajax. Knutsen lijkt me een wat interessantere kandidaat dan Bosz. Hij lijkt echt een innovatieve en veeleisende coach te zijn die aan alle details denkt. Bosz zou een redelijk goede keuze zijn, maar er zijn tactisch interessantere trainers denk ik. Bosz lijkt me meer iemand die vasthoudt aan zijn attractieve spelprincipes, en niet zozeer iemand die tactisch ook heel sterk en innovatief kan zijn. Daarnaast zie ik graag iemand komen die de spelersgroep echt kan aanpakken als dat moet. Ik vraag me af of Bosz dat in zich heeft.

Mocht Ajax voor een jonge trainer kiezen dan zie ik veel liever Dave Vos een kans krijgen dan Heitinga. Vos is een veel talentvollere trainer met ook een stuk meer ervaring. Vind het heel indrukwekkend wat hij met Jong Ajax nog heeft kunnen presteren. En wat hij allemaal zegt in dat Ajax TV interview van vandaag klinkt mij echt als muziek in de oren.



Dat een trainer de groep aan moet kunnen pakken ben ik het helemaal mee eens en dat is waarom ik wat huiverig ben voor Scandinavische trainers. Die zijn vaak gewend om Scandinaviers te trainen en dat zijn mensen met een andere mentaliteit dan wat er bij ons rondhuppelt. Figuren als Wijndal, Taylor, Bergwijn, Brobbey, Rensch etc.etc. blinken allemaal niet uit in professionaliteit en zullen zo nu en dan met dwingende hand aan het werk worden gezet. De zaken bij de spelers zelf laten, zoals Schreuder probeerde, is een heel slecht idee met deze jongens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 mei 2023 om 22:04:

Dat een trainer de groep aan moet kunnen pakken ben ik het helemaal mee eens en dat is waarom ik wat huiverig ben voor Scandinavische trainers. Die zijn vaak gewend om Scandinaviers te trainen en dat zijn mensen met een andere mentaliteit dan wat er bij ons rondhuppelt. Figuren als Wijndal, Taylor, Bergwijn, Brobbey, Rensch etc.etc. blinken allemaal niet uit in professionaliteit en zullen zo nu en dan met dwingende hand aan het werk worden gezet. De zaken bij de spelers zelf laten, zoals Schreuder probeerde, is een heel slecht idee met deze jongens.



Scandinaviërs zijn redelijk vergelijkbaar met Nederlanders qua mentaliteit. We moeten alleen niet generaliseren. Er zijn zat Nederlandse trainers die ook streng kunnen zijn. Ten Hag, Van Gaal, noem maar op. Je moet altijd ook naar de persoon kijken. Op basis van de manier waarop zijn team speelt lijkt Knutsen me een veeleisende trainer.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.