Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 95 96 97 98 99

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 september 2022 om 21:21:

(...) Wat triest zeg dat ze een speler van het kaliber Eriksen niet als optie zien terwijl ze een middenveld hebben met gasten zoals Alvarez, Berghuis, Klaassen. (...)



Volledig mee eens!

Ik ben ook benieuwd waarom Simons bij PSV voetbalt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 september 2022 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 september 2022 om 21:21:

(...) Wat triest zeg dat ze een speler van het kaliber Eriksen niet als optie zien terwijl ze een middenveld hebben met gasten zoals Alvarez, Berghuis, Klaassen. (...)



Volledig mee eens!

Ik ben ook benieuwd waarom Simons bij PSV voetbalt.


Precies. Had ik hier ook genoemd als zijnde transfervrij en beschikbaar.
Echt een Ajax voetballer!

Nou helpt de affaire Overmars natuurlijk niet mee. Toch moeten dit soort opties direct bekend zijn en ook serieus genomen worden. Want transfervrije spelers met kwaliteit die beschikbaar zijn komen niet vaak voor en zijn echte buitenkansjes. Ik had ook verwacht dat Ajax nog wat zou doen met Alderweireld/Vertonghen. Maar ja als de posities al goed bezet zijn ga je dat natuurlijk niet doen. Het zijn te dure spelers om op de bank te zetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 september 2022 om 21:54:

(...) Echt een Ajax voetballer! (...)



Ja. Dat vind ik ook.

Die jongen 'kijkt, denkt en doet' direct naar voren, dan pas breed en uiteindelijk pas naar achter.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 september 2022 om 21:54:

(...) Toch moeten dit soort opties direct bekend zijn (...)



Ik kan me niet voorstellen dat dit niet bekend was. Daarom ben ik ook benieuwd waarom ze hem hebben laten lopen.

Ik ken Simoms al vanaf beelden uit de jeugd bij Barcelona als 14-jarige.
Waar al opviel hoe hij de focus en uitvoering richting aanval had.
En alles op snelheid. De tegenstander geen tijd geven tot correctie en organisatie.

Nu zijn de wedstrijden van toen geen maatstaf maar wel alle reden om dat soort jonge voetballers te blijven volgen.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 september 2022 om 21:54:

(...) Ik had ook verwacht dat Ajax nog wat zou doen met Alderweireld/Vertonghen. (...)



Dat heb ik dan weer helemaal niet. B)
Ik ben blij dat die twee nooit meer zijn teruggekeerd.

Waarom?
Omdat ik vond dat ze aanvallend veel te weinig brachten. Ze zijn traag, durfden niet met ruimte in de rug te voetballen, en sloten om die reden niet aan bij de aanval.
Met als gevolg gaten op het middenveld, waar de tegenpartij dankbaar gebruik van maakte en waar geen druk gezet kon worden, en onderbezetting in de aanval.

Vertonghen, 7 jaar Ajax en pas in het laatste half jaar durfde hij wat meer over de middenlijn te voetballen. Ik heb nooit begrepen dat dat al die jaren getolereerd is.

Vertonghen en Alderweireld hadden allebei een goed schot. Daar hebben ze veel te weinig mee gedaan.

Zo herinner ik mij Alderweireld:

Goal Alderweireld 4min_40s

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 september 2022 om 23:22:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 september 2022 om 21:54:

(...) Echt een Ajax voetballer! (...)



Ja. Dat vind ik ook.

Die jongen 'kijkt, denkt en doet' direct naar voren, dan pas breed en uiteindelijk pas naar achter.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 september 2022 om 21:54:

(...) Toch moeten dit soort opties direct bekend zijn (...)



Ik kan me niet voorstellen dat dit niet bekend was. Daarom ben ik ook benieuwd waarom ze hem hebben laten lopen.

Ik ken Simoms al vanaf beelden uit de jeugd bij Barcelona als 14-jarige.
Waar al opviel hoe hij de focus en uitvoering richting aanval had.
En alles op snelheid. De tegenstander geen tijd geven tot correctie en organisatie.

Nu zijn de wedstrijden van toen geen maatstaf maar wel alle reden om dat soort jonge voetballers te blijven volgen.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 september 2022 om 21:54:

(...) Ik had ook verwacht dat Ajax nog wat zou doen met Alderweireld/Vertonghen. (...)



Dat heb ik dan weer helemaal niet. B)
Ik ben blij dat die twee nooit meer zijn teruggekeerd.

Waarom?
Omdat ik vond dat ze aanvallend veel te weinig brachten. Ze zijn traag, durfden niet met ruimte in de rug te voetballen, en sloten om die reden niet aan bij de aanval.
Met als gevolg gaten op het middenveld, waar de tegenpartij dankbaar gebruik van maakte en waar geen druk gezet kon worden, en onderbezetting in de aanval.

Vertonghen, 7 jaar Ajax en pas in het laatste half jaar durfde hij wat meer over de middenlijn te voetballen. Ik heb nooit begrepen dat dat al die jaren getolereerd is.

Vertonghen en Alderweireld hadden allebei een goed schot. Daar hebben ze veel te weinig mee gedaan.

Zo herinner ik mij Alderweireld:

Goal Alderweireld 4min_40s


Voor de duidelijkheid: ik doel wel op een aantal jaren terug. Toen hadden ze zeker nog het niveau. Alleen heeft Ajax in de laatste jaren goede basisspelers gehad op die posities.

Vertonghen heeft zijn gebrek aan snelheid toch goed opgelost door positionering.
Ik vind dat beide spelers het naar behoren hebben gedaan bij Tottenham en België. Vertonghen is aan de bal altijd sterk geweest. Alderweireld nam iets minder initiatief maar verloor de bal ook niet vaak en had een prima lange bal. Beide spelers overigens.

Alderweireld was niet traag. Volgens mij kon hij gewoon sprinten boven de 30 km per uur.

Vertonghen was altijd dreigend met zijn dribbel naar voren. Ik vind ook dat beide spelers zich nog hebben doorontwikkeld na de periode Ajax.

Hoe vaak heb jij ze nog gezien na de periode Ajax? Beide spelers hebben toch een rol van betekenis gespeeld in de opkomst van België en de Spurs. Ik keek toen regelmatig naar de Spurs. Zeker met middenvelders als Van der Vaart, Eriksen, Modric was het de moeite waard om te bekijken.

 

+1/-0

Prima interviewtje met Hamstra, maar jammer dat ie vindt dat er goed voetbal wordt gespeeld. En jammer dat Mike niet vraagt waarom pas de laatste dag wordt ingezet op het aantrekken van een nieuwe eerste keeper voor de komende jaren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 06 september 2022 om 09:06:

Hoe vaak heb jij ze nog gezien na de periode Ajax? (...)



Niet of nauwelijks.

 

+1/-0

Sevilla haalt mogelijk Ocampos vroegtijdig terug. Dat is het beste nieuws sinds de RvC zijn transfer tegenhield (wat snel *deels* werd verpest door hem alsnog te huren).

Ajax zou haastig op zoek zijn naar een nieuwe rechtsbuiten. Moeten we daarvoor gaan of eigen jeugd voor de leeuwen gooien?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 oktober 2022 om 01:17:

Sevilla haalt mogelijk Ocampos vroegtijdig terug. Dat is het beste nieuws sinds de RvC zijn transfer tegenhield (wat snel *deels* werd verpest door hem alsnog te huren).

Ajax zou haastig op zoek zijn naar een nieuwe rechtsbuiten. Moeten we daarvoor gaan of eigen jeugd voor de leeuwen gooien?



Ik zou zeggen dat laatste. Haastig op zoek naar een rechtsbuiten heeft weinig zin. Je komt duurder uit of haalt een speler die niet geschikt blijkt of die zich nog moet aanpassen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 08 oktober 2022 om 02:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 oktober 2022 om 01:17:

Sevilla haalt mogelijk Ocampos vroegtijdig terug. Dat is het beste nieuws sinds de RvC zijn transfer tegenhield (wat snel *deels* werd verpest door hem alsnog te huren).

Ajax zou haastig op zoek zijn naar een nieuwe rechtsbuiten. Moeten we daarvoor gaan of eigen jeugd voor de leeuwen gooien?



Ik zou zeggen dat laatste. Haastig op zoek naar een rechtsbuiten heeft weinig zin. Je komt duurder uit of haalt een speler die niet geschikt blijkt of die zich nog moet aanpassen.


Dat zou ik ook zeggen. Met Bergwijn, Conceição en Hansen heb je drie spelers wie op rechtsbuiten kunnen spelen. Voeg linksbuiten Van Axel Dongen toe en je hebt vier buitenspelers wie Jong en talentvol zijn; Bergwijn degene wie het meest bepalend behoord te zijn. Tadic buiten beschouwing gehouden.

Alleen iemand halen als het een duidelijk goede aankoop is. Hopelijk volgen er geen paniekaankopen meer, welke ons alleen maar verder in de s brengen. Ocampos terugsturen naar Sevilla en meer speeltijd aan Hansen en Conceição geven, zie ik als een vooruitgang.

 

+1/-0

Ze (Schreuder en Heitinga) moeten Conceiciao wel gaan opstellen en niet constant op de bank houden. Ik weet dat hij een tijdje geblesseerd is geweest maar nu graag vol gas.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 08 oktober 2022 om 11:00:

Ze (Schreuder en Heitinga) moeten Conceiciao wel gaan opstellen en niet constant op de bank houden. Ik weet dat hij een tijdje geblesseerd is geweest maar nu graag vol gas.


Ik denk toch dat hij een beetje te licht is. Leuk, frivool spelertje maar niet iemand die er direct kan staan.

Het zou wel logisch zijn om hem vanaf de bank wat kansen te geven. Net zoals Hansen. Vergeleken met Ocampos heb je daar veel meer aan.

 

+1/-0

We moeten erkennen dat we momenteel in een diep dal zitten en opnieuw moeten gaan opbouwen.

Daarom gewoon veel eigen jeugd een kans geven, enkel slimme aankopen doen en doorselecteren.

2023 moet het jaar zijn dat we zonder Schreuder, Tadic, Blind, Ocampos enzovoorts verder gaan.

Al krijgen we er niemand voor terug, zie ik dat als een vooruitgang. Er moet iets gaan gebeuren!

Schreuder en Kaltenbach eruit; Heitinga promoveren en Bogarde terughalen. Baas een basisplek geven.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 oktober 2022 om 14:18:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 08 oktober 2022 om 11:00:

Ze (Schreuder en Heitinga) moeten Conceiciao wel gaan opstellen en niet constant op de bank houden. Ik weet dat hij een tijdje geblesseerd is geweest maar nu graag vol gas.


Ik denk toch dat hij een beetje te licht is. Leuk, frivool spelertje maar niet iemand die er direct kan staan.

Het zou wel logisch zijn om hem vanaf de bank wat kansen te geven. Net zoals Hansen. Vergeleken met Ocampos heb je daar veel meer aan.


Wat mij het meest tegenstaat is dat hij ook geen kans krijgt in Jong Ajax, een speler moet wel de kans krijgen om te groeien. Ik wil mij eigen niet op de borst slaan maar ik zei al bij zijn binnenkomst dat het een vlieggewicht is. Dan is een aankoopsom van 6 miljoen toch een hoop geld weer.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 oktober 2022 om 14:32:

We moeten erkennen dat we momenteel in een diep dal zitten en opnieuw moeten gaan opbouwen.

Daarom gewoon veel eigen jeugd een kans geven, enkel slimme aankopen doen en doorselecteren.

2023 moet het jaar zijn dat we zonder Schreuder, Tadic, Blind, Ocampos enzovoorts verder gaan.

Al krijgen we er niemand voor terug, zie ik dat als een vooruitgang. Er moet iets gaan gebeuren!

Schreuder en Kaltenbach eruit; Heitinga promoveren en Bogarde terughalen. Baas een basisplek geven.



Heitinga? Op basis waarvan dan?

Alsjeblieft niet.

 

+4/-0

Mijn advies: Allemaal oprotten en laat bekwame mensen het werk doen. Desnoods Jonk en Bergkamp terug om het plan Cruijff verder uit te voeren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 08 oktober 2022 om 20:57:

Mijn advies: Allemaal oprotten en laat bekwame mensen het werk doen. Desnoods Jonk en Bergkamp terug om het plan Cruijff verder uit te voeren.



Het was zo duidelijk gemaakt in het plan Cruijff dat alle elftallen in dienst staan van Ajax 1. Alleen bij het eerste telt het resultaat, de rest van de teams zijn er om talent te ontwikkelen. Wie staat er echter in de basis in JA? Kik Pierie. Als er iemand geen toekomst in het eerste heeft is hij het wel. Hij zou dus ook geen minuut mogen maken maar toch presteert Heitinga het.

Maar goed, het is dus niet alleen Sjonnie die het niet begrijpt, ook de rest van de technische directie grijpt niet in. Die snappen het dus ook allemaal niet en dus moeten ze er allemaal uit. H2, Heitinga en uiteraard Alfred Schreuder.

 

+4/-0

Ze schijnen een belachelijke afspraak met Pieri te hebben gemaakt dat hij heel het seizoen in Jong Ajax mag spelen om een transfer af te dwingen.

 

+1/-0

Prioriteit is om in januari een top centrale verdediger te halen. Haal Davinson Sánchez terug en dan heb je weer een goed duo in hem en Timber. Kiezen tussen Bassey en Blind is complete armoede. Bassey kan dan zijn kans grijpen op linksback.

 

+1/-0

Geruchtenstroom alweer opgang dat in winterstop Ziyech alsnog terugkeert naar Ajax. Ocampos zou daarbij vervroegd terugkeren naar Spanje.

 

+1/-0

Ik zou Davinson Sánchez en Hakim Ziyech terughalen als nieuwe sterkhouders. Kelvin Álvarez is welkom als extra rechtsback, want ik ben niet tevreden met Devyne Rensch en Jorge Sánchez als onze huidige opties.

Dušan Tadić en Daley Blind werden ooit als sterkhouders aangetrokken: het is nu tijd dat zij mogen vertrekken. Davy Klaassen mag van mij ook vertrekken. Lucas Ocampos hoop ik in januari weer terug bij Sevilla te zien.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.