Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 100 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 96 97 98 99 100

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 13 juli 2022 om 20:21:

Ik hou ook van een kleine selectie. (...)



Maar is dat realistisch?

Kijk eens naar het aantal gebruikte spelers per seizoen in pakweg de afgelopen 10 jaar.

En wat doen de topclubs?
Zij hebben ook al jaren selecties met 22 gelijkwaardige spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 juli 2022 om 20:44:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 13 juli 2022 om 20:21:

Ik hou ook van een kleine selectie. (...)



Maar is dat realistisch?

Kijk eens naar het aantal gebruikte spelers per seizoen in pakweg de afgelopen 10 jaar.

En wat doen de topclubs?
Zij hebben ook al jaren selecties met 22 gelijkwaardige spelers.



Manchester City (18 spelers), Liverpool (19 spelers), Manchester United (19 spelers) met 400+ minuten kunnen het ook in de Premier League. Hebben we afgelopen seizoen Klaiber, Labyad, Danilo of Daramy écht nodig gehad? En dat terwijl Ajax behoorlijk geteisterd is met blessures.

Nu geef ik toe dat 6 verdedigers wel krap is, maar daar tegenover staat hun multifunctionaliteit. En als bijvoorbeeld Alvarez blijft dan kan die in nood ook achterin spelen.

 

+1/-0

Bij verkoop Martínez is Schuurs behouden extra belangrijk, ook als je die ene van Shakthar haalt. Je weet niet hoe hij presteert tijdens zijn eerste seizoen bij Ajax.

Álvarez behouden zou ook mooi zijn. Hij is zowel op het middenveld als centraal achterin een waardevolle optie.

Als, met pijn in het hart, Martínez verkocht wordt, kan je geen gelijkwaardige vervanger halen maar wel richten op een goede hoeveelheid spelers wie daar uit te voeten kunnen.

Blind, Schuurs, Timber, Matvienko, Rensch en Álvarez. Dan heb je naast Timber, het zekerheidje, vijf andere spelers wie centraal achterin kunnen spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 13 juli 2022 om 20:21:

Martínez vrijwel zeker richting Manchester. Van Tagliafico zullen we vermoedelijk (helaas) afscheid gaan nemen. Klaiber, Magallan en Pierie tonen deze voorbereiding aan niet goed genoeg te zijn. Hou je over, een volledig Nederlandse defensie met Regeer, Rensch, Timber, Schuurs, Blind en Wijndal. Slechts zes verdedigers, maar wel heel multifunctioneel is dat (goed) genoeg?

RB: Rensch, Regeer, Timber
RCV: Timber, Schuurs, Rensch
LCV: Blind, Timber, Schuurs
LB: Wijndal, Blind, Rensch

Als Ajax iemand koopt, dan moet dat naar mijn mening altijd een speler zijn met Champions League niveau (potentieel). Nooit kopen om het kopen. Die Oekraïner doet mij aan het laatste denken.

Ik hou ook van een kleine selectie. In de praktijk ben je over een geheel seizoen eigenlijk slechts 17 tot 21 spelers nodig. 3(K)+6(D)+5(M)+5(A)= 19 spelers in de A-selectie is prima. In nood kun je de bank aanvullen via Jong Ajax.



Het is niet genoeg. Er zal sowieso een centrumverdediger aangetrokken worden. Want in Jong Ajax loopt ook niks voor de korte termijn op die posities.

Schuurs heeft keer op keer aangetoond het niveau niet aan te kunnen. Telkens als hij erin komt begint het geblunder achterin.

Aangezien ze nu Wijndal hebben zal Blind naar het centrum gaan. Maar dan verlies je wel de hardheid in de duels en je levert weer snelheid in. Als je dan praat over de CL is dat niet voldoende. Laten we niet vergeten dat de rechtsbacks zich nog niet bewezen hebben. Meerdere kwetsbare plekken. Inclusief de keepers!

Alvarez is ook totaal geen optie. Letten de mensen wel op? Ze doen alsof hij verdedigend zo bepalend is. Maar dan kijken ze blijkbaar niet naar zijn rol bij de tegendoelpunten. In het centrum is hij nog zwakker met zijn totale gebrek aan snelheid, wendbaarheid en voetballend vermogen.

Ik vrees dat het ze niet zal lukken om een speler in de categorie Sanchez, Martinez te halen. Je krijgt waarschijnlijk een overschatte speler voor te veel geld. Kwaliteit in de categorie Moisander/Viergever. (voeg de kotsemoticon toe)

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 13 juli 2022 om 21:10:

(...) En als bijvoorbeeld Alvarez blijft dan kan die in nood ook achterin spelen.



Die speelt al uit nood. Omdat er niets beters is.

 

+2/-0

Media melden interesse in Calvin Bassey (Glasgow Rangers). Heeft iemand een mening over hem?

https://www.youtube.com/watch?v=WFKrIRxAXdI&ab_channel=BrazilScout

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 14 juli 2022 om 18:54:

Media melden interesse in Calvin Bassey (Glasgow Rangers). Heeft iemand een mening over hem?

https://www.youtube.com/watch?v=WFKrIRxAXdI&ab_channel=BrazilScout



Nee, maar dat is het probleem ook denk ik, dat vrijwel niemand hem kent. Leuk als dat a la Martinez voor 5-7 miljoen is, maar als je in de vijver vist van 20-25 miljoen, zou je toch op z’n minst een spraakmakende/gevestigde willen aantrekken?

Edit: even op YouTube gecheckt, maar op basis daarvan lijkt het mij een type die in premier league waarschijnlijk wel overeind blijft (door fysiek), maar in het Ajax spelletje gigantisch verzuipt.

Dit zou echt een kansloze gok zijn. Ik word hier niet enthousiast van.

 

+1/-0

Ik heb een beter gevoel over Bassey dan Matvienko. Bassey is pas 21 en toont best veel kwaliteiten al. Matvienko zou ter vervanging van Blind mogen. Blind als vervanger van Martínez zien, vind ik sowieso een doemscenario.

 

+2/-0

Gaan ze nou echt Mario Melchiot type in het centrum zetten? Fysiek, snel maar ook onhandig en niet uitblinkend in voetballend vermogen?

Je gaat echt inleveren op passing en oplossingen in de kleine ruimte aan de bal. Hoe hij is als hij dribbelaars tegenover zich heeft of veel ruimte in zijn rug weet ik niet. Mij valt alleen direct op dat het een loper is en geen speler die weloverwogen opkomt of de oplossingen ziet. Daley Blind hoeft zich geen zorgen te maken over zijn plek als je een speler krijgt die aan de bal niet weet wat hij moet doen.

Ik zou wel eens een volledige wedstrijd van hem willen zien. In de beelden die ik net zag zie ik hem niet met zijn rechterbeen verdedigen. Hij gooit gewoon zijn lichaam erin en wint zo de duels. Wat bijvoorbeeld interessant is om te zien: hoe positioneert hij zich in het centrum. Bij tegenaanvallen, bij dode spelmomenten. Want je kan sterk zijn.. als jij niet om je heen kijkt kom je overal te laat.

Ik heb heel kort wat momenten bekeken, niet grondig. Ik zie direct een moment zoals dit:

4:10 hij moet gewoon zien dat de middenvelder rechts in het midden van het beeld compleet vrij staat. Dit ziet hij echter niet. Dit is voor mij cruciaal.

4:50 kijk naar de middenvelder met de rode schoenen. Weer vrij. Weer niet opgemerkt.

5:06 weet hij waar hij aan begint? Nee. Lijkt wel op Kudus. Kip zonder kop. Als je alleen naar de grond kijkt ga je geen medespelers zien nee.

5:23 van hetzelfde laken een pak. Hij kan de bal niet kort bij zich houden, hij heeft geen oog voor zijn teamgenoten. Een simpele pass is genoeg.

Verkijk je hier niet op mensen. Een imposante verschijning zegt helemaal niks. Martinez heeft juist laten zien wat belangrijk is en voor Timber geldt hetzelfde!!

Dit bericht is gewijzigd op 15 juli 2022, 10:04:54.

 

+1/-0

Bassey lijkt mij ook het beste tot zijn recht komen op linksback en Matvienko wel op links centraal. Dat gezegd hebbende, zie ik Bassey als de beste van de twee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 15 juli 2022 om 09:52:

Gaan ze nou echt Mario Melchiot type in het centrum zetten? Fysiek, snel maar ook onhandig en niet uitblinkend in voetballend vermogen?

Je gaat echt inleveren op passing en oplossingen in de kleine ruimte aan de bal. Hoe hij is als hij dribbelaars tegenover zich heeft of veel ruimte in zijn rug weet ik niet. Mij valt alleen direct op dat het een loper is en geen speler die weloverwogen opkomt of de oplossingen ziet. Daley Blind hoeft zich geen zorgen te maken over zijn plek als je een speler krijgt die aan de bal niet weet wat hij moet doen.

Ik zou wel eens een volledige wedstrijd van hem willen zien. In de beelden die ik net zag zie ik hem niet met zijn rechterbeen verdedigen. Hij gooit gewoon zijn lichaam erin en wint zo de duels. Wat bijvoorbeeld interessant is om te zien: hoe positioneert hij zich in het centrum. Bij tegenaanvallen, bij dode spelmomenten. Want je kan sterk zijn.. als jij niet om je heen kijkt kom je overal te laat.

Ik heb heel kort wat momenten bekeken, niet grondig. Ik zie direct een moment zoals dit:

4:10 hij moet gewoon zien dat de middenvelder rechts in het midden van het beeld compleet vrij staat. Dit ziet hij echter niet. Dit is voor mij cruciaal.

4:50 kijk naar de middenvelder met de rode schoenen. Weer vrij. Weer niet opgemerkt.

5:06 weet hij waar hij aan begint? Nee. Lijkt wel op Kudus. Kip zonder kop. Als je alleen naar de grond kijkt ga je geen medespelers zien nee.

5:23 van hetzelfde laken een pak. Hij kan de bal niet kort bij zich houden, hij heeft geen oog voor zijn teamgenoten. Een simpele pass is genoeg.

Verkijk je hier niet op mensen. Een imposante verschijning zegt helemaal niks. Martinez heeft juist laten zien wat belangrijk is en voor Timber geldt hetzelfde!!



Natuurlijk mist hij nog wat dingetjes, mee eens. Het is een ruwe diamant....ik vind hem zeker wat hebben.

Maar 25 miljoen is nogal stevig inderdaad.

 

+1/-0

Ik lees net ergens dat Dolberg weg mag bij Nice. Zou hij een optie zijn voor een terugkeer? Zijn laatste jaar bij Ajax was niet best, maar hij heeft het wel in zich denk ik. Ik zou het best aandurven als hij voor een reeel bedrag op te picken is.

 

+1/-0

Dolberg mag weg bij Nice. Wat mij betreft een mooie optie. Is inmiddels 24, wat meer ervaring opgedaan. Kent het Ajax spelletje en heeft bewezen daar prima in te kunnen fungeren. Wellicht dat een doorverkoop percentage (als dat toentertijd bedongen is) nog als korting kan dienen, zodat je hem voor 15 miljoen kan ophalen. Verdient wat mij betreft een tweede kans.

@El Famoso: zie dat je me al net voor was 😜

Dit bericht is gewijzigd op 15 juli 2022, 21:48:20.

 

+1/-0

Dolberg verzoop bij Ajax toen het er echt omging en overlegt bij Nice ook geen al te beste statistieken om vervolgens daar weg te mogen gaan. Hij lijkt mij een gevalletje talentvol toen hij nog jong was, ofwel eeuwig talent, nooit een topper.

Je kunt beter investeren in Zirkzee.

 

+1/-0

Als er iemand nou compleet geen Ajax spits is, dan is het Zirkzee wel.

 

+1/-0

Dolberg heeft zich ook niet verder ontwikkeld bij Nice.
Zijn mentaliteit past niet bij een spits, hij komt te laconiek over.
Zijn landgenoot Braithwaite van Barcelona wordt genoemd

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 15 juli 2022 om 21:33:

Als er iemand nou compleet geen Ajax spits is, dan is het Zirkzee wel.


Grappig, zo denk ik over Dolberg. Zirkzee past beter bij Ajax én ontwikkelt zich beter dan Dolberg, wie alleen maar stil lijkt te staan in zijn eigen ontwikkeling. Dolberg is mental niet gebouwd voor het topniveau van Ajax, terwijl Zirkzee dat wel is. Zirkzee is een aanspreekpunt, afmaker en meer. Dolberg slechts een afmaker, wat niet bij Ajax past en hij laat het afweten wanneer het erop aankomt. Spurs, much?

 

+1/-0

Het is positief dat ze nu eindelijk bezig zijn met meerdere spelers voor de lange termijn. 4 of 5-jarige contracten. Jonge spelers. Bergwijn halen uit Engeland op deze leeftijd is al een prestatie. Maar je krijgt de speler niet altijd mee om direct voor 5 jaar te tekenen. Dat is nu wel het geval en dat gaat Ajax veel opleveren. Idem dito met Wijndal. Je weet dat hij op een gegeven moment de stap zal willen maken naar het buitenland. Door hem lang vast te leggen garandeer je in ieder geval dat je hem niet hoeft te verkopen met een 1-jarig contract.

Wijndal 22, contract tot medio 2027. 10 miljoen
Bergwijn 24, contract tot medio 2027, 31,25 miljoen

Als het doorgaat:
Conceição 19 jaar, contract tot medio 2027. 5 jaar voor 5 miljoen. Wat ik zag op de beelden is zeker niet verkeerd!
Brobbey 20 jaar, contract tot medio 2027. Ongeveer 17 miljoen. Het is veel geld voor een speler die uit de eigen jeugd komt. Maar ik denk dat je niet snel een betere, jonge spits gaat vinden voor veel minder centen.

Contractverlenging:
Taylor 20, contract tot medio 2027
Unuvar 19, contract tot medio 2026

En daar zal het niet bij blijven.

Ze moeten alleen rekening houden met het doorselecteren. De keeperssituatie is niet best. Hoe lang kunnen Tadic en Blind een prominente rol vervullen? Je moet af van dood hout zoals Klaiber, Schuurs, Pierie, Magallan, Bande. Alvarez moet je het liefste zo snel mogelijk zien te verpatsen. Direct een vervanger halen zodat je eindelijk progressie boekt op die plek.

 

+2/-0

Sluit mij aan bij JeroenE. De aankopen Wijndal, Bergwijn, Conceicao, Brobbey, Ihattaren(?) kunnen mij ook bekoren.
Liever dat er ergens een paar miljoen teveel betaald wordt dan dat er goedkope middelmaat wordt binnengehaald.

 

+2/-0

Brobbey is wel de type spits welke we nodig hebben. Alle gemengde gevoelens opzij, hebben we met hem onze centrumspits binnen. Interessant als we ook nog Zirkzee binnen slepen, zoals ooit geroepen werd. Ik heb geen idee of Gnonto een optie nog is: wat hij van plan is.

Conceição voor 5 miljoen euro is gewoon lekker. Berghuis moeten we niet als Rechtsbuiten optie zien. Antony, Conceição, Ihattaren en Bergwijn zijn onze opties daar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 100 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 96 97 98 99 100

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.