Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 95 96 97 98 99

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 juni 2022 om 23:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 04 juni 2022 om 21:48:

(...) Ajax heeft dit seizoen 19 goals tegengekregen. Hoeveel waren er daarvan een kopgoal?



Dat weet ik niet.

Hoeveel goals kregen we tegen omdat de keeper een hoge bal niet had?


Het heeft 'ons' de volgende ronde CL gekost.

 

+1/-0

Waar blijven de versterkingen? Er zijn alleen nog maar goede spelers weggegaan en niets erbij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

stuy schreef op 15 juni 2022 om 16:12:

Waar blijven de versterkingen? Er zijn alleen nog maar goede spelers weggegaan en niets erbij.



Of de traditie van Overmars wordt voort gezet: paniekaankopen eind augustus.

Of H & H (Hamstra & Huntelaar) doen nu geen overhaaste paniekaankopen en werken met beleid en geduld tot eind augustus om dan de juiste keuze te maken.

 

+6/-0

Nu kan het los gaan, want de interlands zijn voorbij.
Wat je niet met eigen jeugd kan opvullen moet van buiten gehaald worden.
Er worden nog weinig namen, behalve de gebruikelijke (Bergwijn en Brobbey) gelinkt aan Ajax , vandaag las ik iets over een middevelder van Leipzig, Moriba.

 

+1/-0

Voorlopig zijn alleen Mazraoui en Gravenberg weg. Voor Gravenberg hebben we Taylor al en de rechtsback zal ook wel uit Jong Ajax komen.

Waarom moeten we nu al in actie komen dan? Voorlopig is de rest er nog.

Zoals het werkt in de markt: als we nu al een vervanger voor Haller halen, drukt dat de geboden prijs voor Haller omdat de clubs die achter Haller aan zitten weten dat we de opvolger dan al in huis hebben.

Dat Ajax vaak pas in augustus schakelt komt omdat de topclubs in Europa niet beginnen bij Ajax. Ajax komt pas later voor in de carrousel en heeft dus ook pas op een later moment een vervanger nodig en ook pas op een later moment financien hiervoor.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 16 juni 2022 om 16:00:

(...)

Waarom moeten we nu al in actie komen dan? Voorlopig is de rest er nog. (...)



Dat laatste is precies de reden om (nu al) in aktie te komen.

En ook met het oog op de financiele wijzigingen in de Champions League in 2024, moet er nu adequaat gehandeld en geïnvesteerd worden.
Het missen van de Chamions League in seizoen 2024-2025 kost waarschijnlijk een veelvoud van investeringen tot aan dat seizoen.
En als dat missen ten koste gaat van PSV, lopen zij in een klap een groot deel van hun financiele achterstand in.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 juni 2022 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 16 juni 2022 om 16:00:

(...)

Waarom moeten we nu al in actie komen dan? Voorlopig is de rest er nog. (...)



Dat laatste is precies de reden om (nu al) in aktie te komen.

En ook met het oog op de financiele wijzigingen in de Champions League in 2024, moet er nu adequaat gehandeld en geïnvesteerd worden.
Het missen van de Chamions League in seizoen 2024-2025 kost waarschijnlijk een veelvoud van investeringen tot aan dat seizoen.
En als dat missen ten koste gaat van PSV, lopen zij in een klap een groot deel van hun financiele achterstand in.




We hebben op de eerste plaats nog twee seizoenen tot het jaargang 24/25, waarin het zeer aannemelijk is dat we op plek 5 komen in de coëfficiënten stand.

Maar bovendien denk ik dat je de consequenties van de nieuwe opzet niet zo goed begrijpt.

Het is drukmakerij/bangmakerij om niet veel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 juni 2022 om 07:52:

We hebben op de eerste plaats nog twee seizoenen tot het jaargang 24/25, waarin het zeer aannemelijk is dat we op plek 5 komen in de coëfficiënten stand. (...)



Precies. Nog maar twee seizoenen.
Daarom moeten nu de juiste beslissingen genomen worden om te voorkomen dat ze achter de feiten aan gaan lopen.

Met de huidige selectie is niets aannemelijk.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 juni 2022 om 07:52:

(...)

Maar bovendien denk ik dat je de consequenties van de nieuwe opzet niet zo goed begrijpt. (...)



Als ze het bij de club maar begrijpen. Wat deelname aan de CL in 2024 oplevert en wat ze mislopen als je dan geen CL speelt.
Geld dat dan cadeau naar PSV gaat waarmee ze ineens het financiele gat met Ajax kunnen dichten.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 juni 2022 om 07:52:

(...) Het is drukmakerij/bangmakerij om niet veel.



Dat is jouw interpretatie. Ik heb een andere.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 16 juni 2022 om 16:00:

Voorlopig zijn alleen Mazraoui en Gravenberg weg. Voor Gravenberg hebben we Taylor al en de rechtsback zal ook wel uit Jong Ajax komen.

Waarom moeten we nu al in actie komen dan? Voorlopig is de rest er nog.

Zoals het werkt in de markt: als we nu al een vervanger voor Haller halen, drukt dat de geboden prijs voor Haller omdat de clubs die achter Haller aan zitten weten dat we de opvolger dan al in huis hebben.

Dat Ajax vaak pas in augustus schakelt komt omdat de topclubs in Europa niet beginnen bij Ajax. Ajax komt pas later voor in de carrousel en heeft dus ook pas op een later moment een vervanger nodig en ook pas op een later moment financien hiervoor.



De selectie is verre van in balans. We moeten echt snelheid voorin, als we dat niet uit de jeugd kunnen halen moeten we dat helaas aankopen.
Wel hoop ik dat er geen aankopen van 10-12 miljoen gedaan worden welke niets toevoegen. Zie een Magallan, Daramy (tot nu toe), Marin, Bandé....

Dat is echt duur....

We zitten nog met veel dead wood....maar nu te lang wachten is helemaal dodelijk. Want dan weten andere clubs dat er geld opgehaald is.

Je mag er vanuit gaan dat Tagliafico, Haller, Labyad (geen contract meer), Stekelenburg, Klaiber, Schuurs...nog zullen gaan. Hopelijk kunnen we in ieder geval Antony, Timber en Martinez behouden.

Als we dan voor het geld van bovenstaande uitgaande transfers twee gerichte versterkingen binnenhalen en daarnaast nog jeugdspelers als Axel- Van Dongen, Unuvar, Rasmussen, Hansen..welicht wat kansen gaan geven...

Maar aub geen aankopen van 10 miljoen die van het niveau Magallan of Marin blijken te zijn. Dat is dodelijk.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 juni 2022 om 14:39:

De selectie is verre van in balans. (...)



Met de nadruk op "verre van".

En dat was vorig seizoen al duidelijk zichtbaar, toen de terugval vanaf maart op geen enkele wijze op te vangen was.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 juni 2022 om 14:39:

(...) We moeten echt snelheid voorin (...)



Wat dacht je achterin, met Blind en Alvarez. Tagliafico is ook niet de snelste.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 juni 2022 om 14:39:

(...) Wel hoop ik dat er geen aankopen van 10-12 miljoen gedaan worden welke niets toevoegen. (...)



Ik hoop op geen enkele aankoop die niets toevoegd.
€ 5,5 miljoen voor Berghuis is bijvoorbeeld ook zonde van het geld.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 juni 2022 om 16:20:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 juni 2022 om 14:39:

De selectie is verre van in balans. (...)



Met de nadruk op "verre van".

En dat was vorig seizoen al duidelijk zichtbaar, toen de terugval vanaf maart op geen enkele wijze op te vangen was.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 juni 2022 om 14:39:

(...) We moeten echt snelheid voorin (...)



Wat dacht je achterin, met Blind en Alvarez. Tagliafico is ook niet de snelste.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 juni 2022 om 14:39:

(...) Wel hoop ik dat er geen aankopen van 10-12 miljoen gedaan worden welke niets toevoegen. (...)



Ik hoop op geen enkele aankoop die niets toevoegd.
€ 5,5 miljoen voor Berghuis is bijvoorbeeld ook zonde van het geld.



Sinds wanneer speelt Alvarez achterin? En Tagliafico is echt niet te langzaam.

Berghuis is voor dat geld een top aankoop en gewoon een hele goede speler. Als je dat ontkent tsja.....

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 juni 2022 om 10:48:

Sinds wanneer speelt Alvarez achterin? (...)



Ik heb het niet over een positie in een opstelling. Ik doel op de momenten dat hij zich achterin bevindt.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 juni 2022 om 10:48:

(...) En Tagliafico is echt niet te langzaam. (...)



Dat schreef ik ook niet.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 juni 2022 om 10:48:

(...) Berghuis is voor dat geld een top aankoop en gewoon een hele goede speler. (...)



Ik zie het er niet aan af. Ik vind hem niets bijzonders.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 juni 2022 om 14:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 16 juni 2022 om 16:00:

....Wel hoop ik dat er geen aankopen van 10-12 miljoen gedaan worden welke niets toevoegen. Zie een Magallan, Daramy (tot nu toe), Marin, Bandé....

Dat is echt duur....

....Maar aub geen aankopen van 10 miljoen die van het niveau Magallan of Marin blijken te zijn. Dat is dodelijk.


Met miskopen zoals Magallan, Daramy, Marin en Bandé worden mooie transferopbrengsten teniet gedaan en over de balk gegooid. Het is rampzalige geldverspilling alhoewel een Marin als ik juist ben toch nog voor een mooi bedrag weer van de hand is gedaan.

 

+1/-0

Als we er vanuit gaan dat de geruchten kloppen. Dus de hypothetische situatie dat Ajax het toptrio Timber, Martinez, Antony binnenboord houdt, maar daarentegen Haller verkoopt en ook nog wellicht Álvarez en met dat geld de Nederlandse enclave versterkt met Wijndal, Bergwijn en Brobbey.

Hoewel Schreuder zijn ploegen ook dikwijls in andere systemen heeft laten voetballen denk ik dat hij Ajax gewoon met 4 verdedigers laat spelen. In dat geval zouden de meeste linies vrij helder zijn ingevuld, maar is het middenveld een behoorlijk vraagteken op daar de vereiste kwaliteit voor handen is.

Op doel zal het (wat mij betreft) gaan tussen Gorter en Pasveer, met dan Stekelenburg als 3e keeper.

Gorter - Pasveer - Stekelenburg
-----------------------------------------------------------------------------------

In de verdediging zullen Regeer en Rensch het moeten uitvechten op rechtsback, blijft het centrale duo Timber/Martinez intact met Schuurs als back-up. Dan op links concurrentiestrijd tussen Wijndal en Blind. Eventueel hou je Salah-Edinne of Baas bij de selectie als extra reserve.

Regeer - Rensch
Timber - Schuurs
Martinez - Blind
Wijndal - Salah-Edinne (Baas)

------------------------------------------------------------------------------------

Dan het middenveld. In deze hypothese nam ik het gerucht mee dat Ajax openstaat om Álvarez van de hand te doen. Hoewel geen typische Ajax-speler was hij wel belangrijk met zijn duelkracht en defensieve kwaliteiten. Dan kunnen we terugvallen op het oude Ten Hag middenveld met Klaassen, Berghuis + Taylor of Kudus. Mijns inziens komt dat kwalitatief en creativiteit wat tekort en zou ik daar nog meer vers bloed in willen zien. Dat wordt echter dan gokken. Ik zou Ihattaren wel een kans willen geven, maar hier ben ik heel benieuwd wat andere Ajacieden zouden willen zien (REAGEER :) ).

Ihattaren, Berghuis (Hlynsson)
Taylor, Klaassen (Fitz-Jim)
Kudus, Ünüvar

------------------------------------------------------------------------------------

Voorin zouden we met Antony, Bergwijn, Tadic en Brobbey een luxe-situatie hebben. Met elke 3-mans-combinatie uit dat viertal kun je een prachtige voorhoede vormen. Dus dat regelmatig rouleren worden. Vraag is blijft Tadic aan de linkerflank of wordt hij het aanspeelpunt in de punt waar Schreuder naar mijn weten vaak op bouwt? Overigens niet vergeten dat de Ihattaren, Berghuis en Ünüvar ook nog in de aanval kunnen spelen, dus in de breedte ook opties genoeg.

Antony, Bergwijn (Hansen)
Brobbey, Rasmussen
Tadic, Daramy (van Axel Dongen)

------------------------------------------------------------------------------------

Weg: Onana, Mazraoui, Klaiber, Magallán, Pierie, Tagliafico, Álvarez, Gravenberch, Labyad, Haller, Danilo

 

+3/-0

H&H hebben een goede deal gemaakt voor Haller.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 21 juni 2022 om 12:00:

Als we er vanuit gaan dat de geruchten kloppen. Dus de hypothetische situatie dat Ajax het toptrio Timber, Martinez, Antony binnenboord houdt, maar daarentegen Haller verkoopt en ook nog wellicht Álvarez en met dat geld de Nederlandse enclave versterkt met Wijndal, Bergwijn en Brobbey.

Hoewel Schreuder zijn ploegen ook dikwijls in andere systemen heeft laten voetballen denk ik dat hij Ajax gewoon met 4 verdedigers laat spelen. In dat geval zouden de meeste linies vrij helder zijn ingevuld, maar is het middenveld een behoorlijk vraagteken op daar de vereiste kwaliteit voor handen is.

Op doel zal het (wat mij betreft) gaan tussen Gorter en Pasveer, met dan Stekelenburg als 3e keeper.

Gorter - Pasveer - Stekelenburg
-----------------------------------------------------------------------------------

In de verdediging zullen Regeer en Rensch het moeten uitvechten op rechtsback, blijft het centrale duo Timber/Martinez intact met Schuurs als back-up. Dan op links concurrentiestrijd tussen Wijndal en Blind. Eventueel hou je Salah-Edinne of Baas bij de selectie als extra reserve.

Regeer - Rensch
Timber - Schuurs
Martinez - Blind
Wijndal - Salah-Edinne (Baas)

------------------------------------------------------------------------------------

Dan het middenveld. In deze hypothese nam ik het gerucht mee dat Ajax openstaat om Álvarez van de hand te doen. Hoewel geen typische Ajax-speler was hij wel belangrijk met zijn duelkracht en defensieve kwaliteiten. Dan kunnen we terugvallen op het oude Ten Hag middenveld met Klaassen, Berghuis + Taylor of Kudus. Mijns inziens komt dat kwalitatief en creativiteit wat tekort en zou ik daar nog meer vers bloed in willen zien. Dat wordt echter dan gokken. Ik zou Ihattaren wel een kans willen geven, maar hier ben ik heel benieuwd wat andere Ajacieden zouden willen zien (REAGEER :) ).

Ihattaren, Berghuis (Hlynsson)
Taylor, Klaassen (Fitz-Jim)
Kudus, Ünüvar

------------------------------------------------------------------------------------

Voorin zouden we met Antony, Bergwijn, Tadic en Brobbey een luxe-situatie hebben. Met elke 3-mans-combinatie uit dat viertal kun je een prachtige voorhoede vormen. Dus dat regelmatig rouleren worden. Vraag is blijft Tadic aan de linkerflank of wordt hij het aanspeelpunt in de punt waar Schreuder naar mijn weten vaak op bouwt? Overigens niet vergeten dat de Ihattaren, Berghuis en Ünüvar ook nog in de aanval kunnen spelen, dus in de breedte ook opties genoeg.

Antony, Bergwijn (Hansen)
Brobbey, Rasmussen
Tadic, Daramy (van Axel Dongen)

------------------------------------------------------------------------------------

Weg: Onana, Mazraoui, Klaiber, Magallán, Pierie, Tagliafico, Álvarez, Gravenberch, Labyad, Haller, Danilo


Als ze geen eerste keeper aantrekken is dat al een teleurstelling op zichzelf. Ze hebben jaren de tijd gehad om een opvolger van Onana te vinden. Pasveer deed het best goed afgelopen seizoen, maar ontbrak ook een poos en met een lange termijn visie heeft het niks te maken. Stekelenburg zou gewoon klaar moeten zijn. Gorter is van het niveau Drommel. Daar worden we niet beter van.

Mazraoui had zoveel voetballend vermogen.. dat gaat een groot gemis worden. Rensch was vrijwel elke invalbeurt matig afgelopen seizoen en is in mijn optiek meer een centrumverdediger. Regeer past beter in het plaatje. Het is alleen een grote gok om hem direct als basisspeler te zien terwijl je niks of weinig achter de hand hebt.

Mochten Timber en Martinez blijven dan is de kans groot dat Schuurs vertrekt. Die heeft immers al aangegeven zonder speeltijd te willen vertrekken. Dan heb je dus weer een gat achterin. Eventueel op te lossen met Rensch en Blind. Er moet duidelijk een linksback komen als vervanger van Tagliafico. En als je de aanvallende kwaliteiten op rechts niet hebt moet dit dus een back zijn die hier wel iets toevoegt. Wijndal past in dat profiel, want hij moet het juist hebben van zijn spel in balbezit. Minder als verdediger. Salah-Edinne is verdedigend helaas wat zwak.

Als ze Alvarez verkopen moet er op het middenveld sowieso een vervanger komen. Want je levert al zwaar in door het vertrek van Gravenberch. Voor Taylor wordt het pas zijn eerste volledige seizoen.. hij heeft alles nog te bewijzen. Klaassen en Berghuis is al niet denderend als combinatie in de basis. Laat staan als daar nog een twijfelgevalletje bijkomt. Kudus zie ik als miskoop. Lijkt best wat te kunnen, maar als je kritisch kijkt speelt hij niet bewust. Heel onbetrouwbaar als je het mij vraagt. Wat blijft er dan over?

De jeugdspelers die in aanmerking komen zijn nog te jeugdig om op te bouwen. Hlynsson/Fitz-Jim bijvoorbeeld. Zelfs als Alvarez blijft moet er echt iets gebeuren in deze linie. Tenminste als ze de stap omhoog weer willen maken.

Het bericht dat ze Antony niet willen verkopen zegt mij niet zoveel. Als het straks gaat over meer dan 40 miljoen kan het zo gedaan zijn. Qua goals assists heeft hij niet het meeste laten zien. Ik kan alleen niet vaak genoeg benadrukken hoe belangrijk hij is voor Ajax. Je hebt het gezien aan de tweede seizoenshelft toen het steeds moeizamer liep. Er zat geen enkele creativiteit/verrassing meer in. Het werd steeds minder dynamisch en voorspelbaar. Bij een aantal goals van Haller in de CL speelde Antony een hele grote rol.

Als het lukt om Antony te behouden en ze halen daarnaast Bergwijn+Brobbey dan is de aanval sterker geworden. Vertrekt Antony en Bergwijn komt als vervanger dan lever je iets in. Alleen qua rendement zal Bergwijn het beter doen. Bergwijn kan ook als hangende spits spelen. In combi met een diepgaande middenvelder zou dit kunnen werken (Klaassen komt dan goed tot zijn recht).

Van Axel Dongen nog iets te vroeg. Sontje Hansen staat helaas stil in zijn ontwikkeling. Unuvar heeft wat beperkingen zoals fysiek, snelheid, uithoudingsvermogen, duelkracht. Toch een speler die in balbezit de juiste keuzes zal maken. In dat opzicht moeten ze hem echt meer bij het eerste betrekken. Hij zal niet teleurstellen als ze de bal hebben. Door zijn tekortkomingen denk ik dat hij eerder een kans maakt als hangende linksbuiten in plaats van op het middenveld.

Daramy een blind paard met een matige techniek. Zijn snelheid is een wapen. Ik vind het alleen een zwaar teleurstellende aankoop en verwacht weinig verbetering.

Ihattaren. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als hij afgetraind aan het seizoen begint. Iets zegt mij dat de kans vrij klein is dat hij straks als een gretige jeugdspeler in het veld staat. Het is toch een vrij luie speler met een slechte mentaliteit. Hij kan goed voetballen, maar als je er niet voor werkt gaat het echt niks worden.

Ik zie te weinig zekerheden in de basis. Laat staan als er nog meer basisspelers vertrekken. Vergelijk het voor de gein eens met 2018/2019. Toen viel er voor elke basisspeler wat te zeggen. Een vrij hoog basisniveau met hier en daar wat uitblinkers. Nu zou je veel meer vraagtekens plaatsen achter de namen. Tadic en Blind kunnen bijvoorbeeld ook niet meer hetzelfde brengen.

Meedoen om de titel is niet het probleem. We willen alleen meer. Eventjes Real en Juventus uitschakelen zal niet structureel lukken. Hier en daar wat grote ploegen pijn doen is wel haalbaar. Die ambitie moeten ze weer tonen (succes Hamstra/Huntelaar/clubleiding).

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 21 juni 2022 om 13:43:

H&H hebben een goede deal gemaakt voor Haller.



Dat is toch nog niet afgerond? Vragen 40 en er is 33 geboden.

 

+1/-0

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=405225

Hier kan ik zo pissig van worden he. Wat zit Ajax nou te slapen... je weet al heel lang dat hij deze zomer transfervrij is. Doe er dan alles aan om hem binnen te halen. Want in tegenstelling tot PSG kun je hem bij Ajax WEL speeltijd bieden. Dan nog is het moeilijk.. maar je moet het proberen.

Ik zie PSV toch vrij vaak de plank misslaan. Maar op Hoever en Xavi Simons kan ik niks aanmerken. En een keeper van Nice transfervrij binnenhalen. Niet gek. Ajax gaat ondertussen nog even door met opa's Pasveer en Stekelenburg. Zucht. Het totale gebrek aan ambitie.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.