Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 95 96 97 98 99

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 juni 2022 om 00:11:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 03 juni 2022 om 11:20:

De opgelegde kansen die Haller gemist heeft zijn echt bizar qua hoeveelheid en hoe het eruit zag. (...)



Er is niet voor niets serieuze kritiek.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 03 juni 2022 om 11:20:

(...)

Overigens geldt dit in mindere mate ook voor Berghuis, die heeft ook zeker vijf ballen gemist die hij in een leeg doel kon lopen. (...)



Ja. Ook een speler die het niet heeft.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 03 juni 2022 om 11:20:

(...)

Haller is 28...ik zou hem bij elk aannemelijk bod van de hand doen. (...)



Ik zou een streep zetten door 'aannemelijk'. Dit seizoen zat hij aan zijn plafond. Naarmate de tijd verstrijkt zal er alleen maar minder worden geboden verwacht ik.



Ja, 100% waar. Verkopen zou goed zijn, het liefst tegen een mooie bedrag natuurlijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 06 juni 2022 om 20:12:

Ik word niet blij van de namen die er genoemd worden. Stuk voor stuk passen ze niet bij Ajax en zijn ook te duur imo. Als je toch veel geld wil uitgeven, probeer dan Ziyech of Eriksen. Bergwijn heb je weinig aan als de tegenstander zich massaal ingraaft (90% van de tegenstanders dus) en Koopmeiners lijkt me overbodig; brengt niets speciaals en ik weet niet wie hij uit de basis moet spelen.



Je moet wel kijken naar wat je nodig hebt. Hakim is een geweldenaar maar Ajax heeft met Ihattaren, Berghuis, Tadic al dat soort spelers.
Je kunt dan beter je geld uitgeven naar iets werkelijk complementairs.
Dan kom je al gauw bij aanvallers uit met heel veel snelheid, dat bezitten we namelijk niet.

Los daarvan zal Hakim nog niet toe zijn aan een stap terug en Eriksen wordt overstelpt met aanbiedingen van clubs die 10-15 miljoen salaris bieden. Niet realistisch voor Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 juni 2022 om 12:20:

(...) Los daarvan zal Hakim nog niet toe zijn aan een stap terug (...)



Was Tottenham Chelsea een stap vooruit?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 juni 2022, 22:10:13.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 juni 2022 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 juni 2022 om 12:20:

(...) Los daarvan zal Hakim nog niet toe zijn aan een stap terug (...)



Was Tottenham een stap vooruit?



Tottenham?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 08 juni 2022 om 21:38:

Tottenham?



Pardon. Chelsea!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 juni 2022 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 juni 2022 om 12:20:

(...) Los daarvan zal Hakim nog niet toe zijn aan een stap terug (...)



Was Tottenham Chelsea een stap vooruit?



Voor wat salaris betreft wel ja.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 juni 2022 om 10:52:

Voor wat salaris betreft wel ja.



Daar heb je gelijk in. Dat zal Liam ook wel bedoelen.

 

+1/-0

Aurelien Tchouameni middenvelder van AS Monaco. 74 wedstrijden gespeeld en 5 doelpunten, 11 interlands voor Frankrijk.

Naar Real voor 100 miljoen euro.

Antony, aanvaller, heeft 55 wedstrijden voor Ajax gespeeld met 17 doelpunten. 9 wedstrijden voor Brazilië.

Vraagprijs van 60 miljoen waarbij dus nog ruimte voor afdingen is.

We spelen weer eens voor Sinterklaas.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 11 juni 2022 om 16:07:

Aurelien Tchouameni middenvelder van AS Monaco. 74 wedstrijden gespeeld en 5 doelpunten, 11 interlands voor Frankrijk.

Naar Real voor 100 miljoen euro.

Antony, aanvaller, heeft 55 wedstrijden voor Ajax gespeeld met 17 doelpunten. 9 wedstrijden voor Brazilië.

Vraagprijs van 60 miljoen waarbij dus nog ruimte voor afdingen is.

We spelen weer eens voor Sinterklaas.



Waarom heeft Real Madrid geen belangstelling voor 'het koopje' Antony?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 juni 2022 om 19:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 11 juni 2022 om 16:07:

Aurelien Tchouameni middenvelder van AS Monaco. 74 wedstrijden gespeeld en 5 doelpunten, 11 interlands voor Frankrijk.

Naar Real voor 100 miljoen euro.

Antony, aanvaller, heeft 55 wedstrijden voor Ajax gespeeld met 17 doelpunten. 9 wedstrijden voor Brazilië.

Vraagprijs van 60 miljoen waarbij dus nog ruimte voor afdingen is.

We spelen weer eens voor Sinterklaas.



Waarom heeft Real Madrid geen belangstelling voor 'het koopje' Antony?



Het is allemaal maar kut hé bij Ajax.

Er gaan vanuit de Eredivisie nooit spelers voor dat soort bedragen de deur uit, om dezelfde reden dat spelers uit Denemarken of Finland nooit voor 25 miljoen gekocht zullen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 11 juni 2022 om 19:14:

Het is allemaal maar kut hé bij Ajax. (...)



Dat ben ik niet met je eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 juni 2022 om 19:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 11 juni 2022 om 19:14:

Het is allemaal maar kut hé bij Ajax. (...)



Dat ben ik niet met je eens.



Mooi.

Er kunnen een miljoen redenen zijn waarom Real Madrid niet op Antony biedt. Overigens weten wij helemaal niet of dat wel of niet is gebeurd.

Want voor ons (supporters) blijft het gewoon koffiedik kijken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 11 juni 2022 om 16:07:

Aurelien Tchouameni middenvelder van AS Monaco. 74 wedstrijden gespeeld en 5 doelpunten, 11 interlands voor Frankrijk.

Naar Real voor 100 miljoen euro.

Antony, aanvaller, heeft 55 wedstrijden voor Ajax gespeeld met 17 doelpunten. 9 wedstrijden voor Brazilië.

Vraagprijs van 60 miljoen waarbij dus nog ruimte voor afdingen is.

We spelen weer eens voor Sinterklaas.



Antony zit daarom op een goed gemiddelde. Ben het verder met je eens dat Ajax zich niet meer als sinterklaas moet gedragen. De club overwintert al wat jaren in de CL en speelde de beste ploegen van de mat. Dat kan bijv een man united niet zeggen. Maar goed, ik gaf dit vorig jaar aan maar zie je toch weer een paar spelers voor een habbekrats vertrekken.

Zo werd een groot talent als Gravenberch voor een uitverkoopprijs verkocht. Al lijkt 25 miljoen een aanzienlijk bedrag. Het staat niet in verhouding met wat menig europese suptopper zo ongeveer op jaarbasis uitgeeft aan een bepaalde versterking met de inzet dat ze volgend jaar eindelijk eens een keer in de CL mogen uitkomen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 11 juni 2022 om 20:40:

Er kunnen een miljoen redenen zijn waarom Real Madrid niet op Antony biedt.
(...)



Ja.

Maar als iemand uitzonderlijk goed is, is er maar één reden waarom je op iemand biedt.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 11 juni 2022 om 20:40:

(...) Overigens weten wij helemaal niet of dat wel of niet is gebeurd. (...)



Helemaal mee eens.

Maar dan stel ik mij wel de vraag wat de reden is dat clubs als Madrid dit soort 'goede' spelers, die voor een 'habbekrats' te koop zijn, laat lopen.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 11 juni 2022 om 20:40:

(...)

Want voor ons (supporters) blijft het gewoon koffiedik kijken.



Helemaal mee eens.

En ik ben me goed bewust dat dat voor heel veel dingen geldt 'die er spelen'.
Maar ik leg me niet bij alles neer!

Maar dat heb je wel gemerkt bij 'sommige' reacties van mij. ;)

 

+2/-0

Wat is toch de eindeloze haat jegens Marc Overmars? Door velen 'Nettomars' genoemd. Heb misschien wat forumdiscussie gemist. Hij is er mede verantwoordelijk voor geweest dat Ajax weer financieel gezond is. En dat er met die uitgaven zeer verantwoord is omgegaan. De club had er echt niet zo goed voor gestaan zonder hem! 'Sar' heeft wat dat betreft een veel dubieuzere rol.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 12 juni 2022 om 03:14:

Helemaal mee eens.

Maar dan stel ik mij wel de vraag wat de reden is dat clubs als Madrid dit soort 'goede' spelers, die voor een 'habbekrats' te koop zijn, laat lopen.




Het zou best kunnen dat ze dat wél gedaan hebben, maar dat de entourage van Antony meer voelt bij een andere club, of dat ze rekening houden met de aanwezigheid van Rodrygo en Vinicius. En ja, beide zijn beter dan Antony maar beiden waren ook al direct volstrekt onhaalbaar nadat ze amper 4 wedstrijden voor Flamengo en Santos hadden gespeeld.

Dus je vraag waarom Real Madrid niet op Antony heeft geboden is (in mijn ogen) alleen maar suggestief bedoeld.

Ik heb helemaal geen moeite met dat jij je niet overal bij neerlegt, dat doe ik ook niet. Ik heb moeite met de gewekte suggestie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

douwedevries96 schreef op 12 juni 2022 om 11:00:

Wat is toch de eindeloze haat jegens Marc Overmars? Door velen 'Nettomars' genoemd. Heb misschien wat forumdiscussie gemist. Hij is er mede verantwoordelijk voor geweest dat Ajax weer financieel gezond is. En dat er met die uitgaven zeer verantwoord is omgegaan. De club had er echt niet zo goed voor gestaan zonder hem! 'Sar' heeft wat dat betreft een veel dubieuzere rol.



Douwe, dit is een forum waar iedereen zich op kan registreren. En dan ook letterlijk iedereen, dus ook mensen die Ajax niet zo'n warm hart toedragen.

Daarnaast is er een groep 100% Johan Cruyff aanhangers, die vinden dat je altijd eerst in de eigen jeugd moet kijken voordat je een speler aantrekt. Vervolgens verschijnen lijstjes met spelers die een "miskoop" zijn geweest, gevolgd door lijstjes met jeugdspelers die zijn vertrokken (in hun ogen) door het gebrek aan speeltijd. Daar is wat voor te zeggen, maar goed wij zijn natuurlijk allemaal amateurcoaches. Zelf zie ik in JA maar een speler of 3 die zou kunnen aanhaken, maar dan nog niet eens op CL niveau. De enige die dat in mijn ogen nog zou kunnen is Taylor. De rest, Unuvar KFJ Hlynsson komen voor dat niveau echt te kort.

En dan is er ook nog een groep die voornamelijk niet wil afgaan in Europa. Gewoon omdat ze dan als supporters afgaan tegen andere supporters.

Het is al decennia zo dat niet het gevoerde beleid het probleem is, maar dat al die verschillende supportersgroepen niet bij elkaar de handen op elkaar krijgen.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 12 juni 2022 om 11:23:

open/sluit de onderstaande quote:

douwedevries96 schreef op 12 juni 2022 om 11:00:

Wat is toch de eindeloze haat jegens Marc Overmars? Door velen 'Nettomars' genoemd. Heb misschien wat forumdiscussie gemist. Hij is er mede verantwoordelijk voor geweest dat Ajax weer financieel gezond is. En dat er met die uitgaven zeer verantwoord is omgegaan. De club had er echt niet zo goed voor gestaan zonder hem! 'Sar' heeft wat dat betreft een veel dubieuzere rol.



Douwe, dit is een forum waar iedereen zich op kan registreren. En dan ook letterlijk iedereen, dus ook mensen die Ajax niet zo'n warm hart toedragen.

Daarnaast is er een groep 100% Johan Cruyff aanhangers, die vinden dat je altijd eerst in de eigen jeugd moet kijken voordat je een speler aantrekt. Vervolgens verschijnen lijstjes met spelers die een "miskoop" zijn geweest, gevolgd door lijstjes met jeugdspelers die zijn vertrokken (in hun ogen) door het gebrek aan speeltijd. Daar is wat voor te zeggen, maar goed wij zijn natuurlijk allemaal amateurcoaches. Zelf zie ik in JA maar een speler of 3 die zou kunnen aanhaken, maar dan nog niet eens op CL niveau. De enige die dat in mijn ogen nog zou kunnen is Taylor. De rest, Unuvar KFJ Hlynsson komen voor dat niveau echt te kort.

En dan is er ook nog een groep die voornamelijk niet wil afgaan in Europa. Gewoon omdat ze dan als supporters afgaan tegen andere supporters.

Het is al decennia zo dat niet het gevoerde beleid het probleem is, maar dat al die verschillende supportersgroepen niet bij elkaar de handen op elkaar krijgen.


Goede reactie. Echt rationeel kan je veel van die reacties niet noemen. Het zijn 'onderbuikgevoelens' van de harde kern en die gaan vaak als een olievlek over de rest van de club.

Zelf heb ik een tijd een seizoenskaart gehad (vak 421). Toen merkte ik dat échte Ajax-supporters zijn gesteld op zowel eigen Jeugd als Meesteraankopen op de Zuid-Amerikaanse tour.

Maar misschien hebben sommigen nog persoonlijk een appeltje te schillen met 'Nettomars'.

 

+1/-0

Mooie discussie met teksten als een miljoen redenen, koffiedik kijken t/m het begrip habbekrats😁

Dat Real Madrid nog niet met een bod komt is ogenschijnlijk omdat ze nog niet overtuigd zijn. Al heeft Antony zich in twee seizoenen behoorlijk laten gelden op de europese velden is tot dus ver Manchester United de enige die belangstelling toont. De link met Ten Hag is dan vrij snel gelegd. 60 miljoen is een redelijk bedrag. Helemaal als je weet dat je iets beters in huis hebt anders zou ik het niet doen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.