Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 95 96 97 98 99

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 april 2022 om 14:17:

Stel Haller en Antony worden voor veel geld weggekocht, Tagliafico krijgt eindelijk zijn transfer, Gravenberch wordt ook verkocht, naast het feit dat we wat spelers gratis zullen zien vertrekken zoals Labyad, Mazraoui, Danilo, Onana en mogelijk ook Stekelenburg. Verder nemen we afscheid van huurling Brobbey en korte termijn impuls Tyton. Ik ga ervan uit dat naast spelers als Mangallán ook Klaiber op de transferlijst komt te staan.

Je wilt iedere positie dubbel bezet hebben en natuurlijk een derde doelman.

Doelmannen
1 Gorter
2 Pasveer
3
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Timber
9
10
11
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19
20
21
22
23

Wie zou jij aantrekken en welke Jong Ajax spelers promoveren naar het eerste? Er zijn sowieso wel een paar goede namen daarvoor. En zou je nóg iemand verkopen of verhuren?



1 Gorter
2 Ramiro (Real Sociedad, 22mio)
3 Safonov (Krasnodar, 16mio)
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Mbemba (FC Porto transvervrij)
9 Doekhi (Vitesse, transfervrij)
10 Magnusson (CSKA Moskou, transfervrij)
11 Bazoer (Vitesse, transfervrij)
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen (exit, Unuvar bij de selectie)
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19 Origi (Liverpool, transfervrij)
20 Di Maria (PSG, transfervrij)
21 Pavon (Boca Juniors, transfervrij)
22 Kamara (Marseille, transfervrij)
23 Bergwijn (Spurs, 25mio)
24 Ihattaren (Juventus, 4mio)

IN : 67mio
UIT: (Gravenbergh 18, Anthony 40, Timber 20, Haller 35, Taglifacico 7, Klaassen 2) = 122mio
WINST: 55mio

Ik ben zelf zeer benieuwd naar het lijstje Fier Koen waarop de namen van 24 nieuwe selectiespelers, 8 stafleden, 7 scouts en een compleet nieuw bestuur staan.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 april 2022, 15:14:17.

 

+2/-0

Ikzelf had al een versie met Luuk de Jong, Geertruida, Brobbey en Cillessen, maar wat als we op de verjongingskuur gaan en bijvoorbeeld:

Dean Henderson - nieuwe 1e doelman
Koni de Winter - talentvolle verdediger
Owen Wijndal - nieuwe 1e linksback
Steven Bergwijn - nieuwe 1e rechtsbuiten
Marko Milovanovic - talentvolle spits

Promoveren:

Youri Regeer
Kian Fitz-Jim
Sontje Hansen
Naci Ünüvar

Doelmannen
1 Gorter
2 Pasveer
3 Henderson
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Timber
9 De Winter
10 Wijndal
11 Regeer
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19 Bergwijn
20 Milovanovic
21 Fitz-Jim
22 Hansen
23 Ünüvar

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 15 april 2022 om 15:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 april 2022 om 14:17:

Stel Haller en Antony worden voor veel geld weggekocht, Tagliafico krijgt eindelijk zijn transfer, Gravenberch wordt ook verkocht, naast het feit dat we wat spelers gratis zullen zien vertrekken zoals Labyad, Mazraoui, Danilo, Onana en mogelijk ook Stekelenburg. Verder nemen we afscheid van huurling Brobbey en korte termijn impuls Tyton. Ik ga ervan uit dat naast spelers als Mangallán ook Klaiber op de transferlijst komt te staan.

Je wilt iedere positie dubbel bezet hebben en natuurlijk een derde doelman.

Doelmannen
1 Gorter
2 Pasveer
3
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Timber
9
10
11
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19
20
21
22
23

Wie zou jij aantrekken en welke Jong Ajax spelers promoveren naar het eerste? Er zijn sowieso wel een paar goede namen daarvoor. En zou je nóg iemand verkopen of verhuren?



1 Gorter
2 Ramiro (Real Sociedad, 22mio)
3 Safonov (Krasnodar, 16mio)
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Mbemba (FC Porto transvervrij)
9 Doekhi (Vitesse, transfervrij)
10 Magnusson (CSKA Moskou, transfervrij)
11 Bazoer (Vitesse, transfervrij)
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen (exit, Unuvar bij de selectie)
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19 Origi (Liverpool, transfervrij)
20 Di Maria (PSG, transfervrij)
21 Pavon (Boca Juniors, transfervrij)
22 Kamara (Marseille, transfervrij)
23 Bergwijn (Spurs, 25mio)
24 Ihattaren (Juventus, 4mio)

IN : 67mio
UIT: (Gravenbergh 18, Anthony 40, Timber 20, Haller 35, Taglifacico 7, Klaassen 2) = 122mio
WINST: 55mio

Ik ben zelf zeer benieuwd naar het lijstje Fier Koen waarop de namen van 24 nieuwe selectiespelers, 8 stafleden, 7 scouts en een compleet nieuw bestuur staan.


Los van het feit dat ik een paar transfervrije namen zie waarvan ik mij afvraag hoe groot de kans is dat ze naar Ajax komen, vraag ik mij af om welke reden je 22 plus 16 miljoen euro wilt uitgeven aan twee nieuwe doelmannen. Normaal gesproken investeer je veel geld in één doelman en de alternatieve doelman in de selectie voor goedkoop of nop.

Bazoer is natuurlijk een interessante naam om aan Ajax te linken vanwege zijn verleden en ontwikkeling. Hij excelleert als libero in een 5 mans selectie. Wat verwachten we van hem in een 4-3-3?

En oei, als Timber ook weggaat. Dat zou jammer zijn. En ik zie één speler bij de verkoop staan wie een bescheiden bedragje oplevert: Klaassen. Ik denk dat hij zijn waarde nog wel waard is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 april 2022 om 17:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 15 april 2022 om 15:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 april 2022 om 14:17:

Stel Haller en Antony worden voor veel geld weggekocht, Tagliafico krijgt eindelijk zijn transfer, Gravenberch wordt ook verkocht, naast het feit dat we wat spelers gratis zullen zien vertrekken zoals Labyad, Mazraoui, Danilo, Onana en mogelijk ook Stekelenburg. Verder nemen we afscheid van huurling Brobbey en korte termijn impuls Tyton. Ik ga ervan uit dat naast spelers als Mangallán ook Klaiber op de transferlijst komt te staan.

Je wilt iedere positie dubbel bezet hebben en natuurlijk een derde doelman.

Doelmannen
1 Gorter
2 Pasveer
3
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Timber
9
10
11
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19
20
21
22
23

Wie zou jij aantrekken en welke Jong Ajax spelers promoveren naar het eerste? Er zijn sowieso wel een paar goede namen daarvoor. En zou je nóg iemand verkopen of verhuren?



1 Gorter
2 Ramiro (Real Sociedad, 22mio)
3 Safonov (Krasnodar, 16mio)
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Mbemba (FC Porto transvervrij)
9 Doekhi (Vitesse, transfervrij)
10 Magnusson (CSKA Moskou, transfervrij)
11 Bazoer (Vitesse, transfervrij)
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen (exit, Unuvar bij de selectie)
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19 Origi (Liverpool, transfervrij)
20 Di Maria (PSG, transfervrij)
21 Pavon (Boca Juniors, transfervrij)
22 Kamara (Marseille, transfervrij)
23 Bergwijn (Spurs, 25mio)
24 Ihattaren (Juventus, 4mio)

IN : 67mio
UIT: (Gravenbergh 18, Anthony 40, Timber 20, Haller 35, Taglifacico 7, Klaassen 2) = 122mio
WINST: 55mio

Ik ben zelf zeer benieuwd naar het lijstje Fier Koen waarop de namen van 24 nieuwe selectiespelers, 8 stafleden, 7 scouts en een compleet nieuw bestuur staan.


Los van het feit dat ik een paar transfervrije namen zie waarvan ik mij afvraag hoe groot de kans is dat ze naar Ajax komen, vraag ik mij af om welke reden je 22 plus 16 miljoen euro wilt uitgeven aan twee nieuwe doelmannen. Normaal gesproken investeer je veel geld in één doelman en de alternatieve doelman in de selectie voor goedkoop of nop.

Bazoer is natuurlijk een interessante naam om aan Ajax te linken vanwege zijn verleden en ontwikkeling. Hij excelleert als libero in een 5 mans selectie. Wat verwachten we van hem in een 4-3-3?

En oei, als Timber ook weggaat. Dat zou jammer zijn. En ik zie één speler bij de verkoop staan wie een bescheiden bedragje oplevert: Klaassen. Ik denk dat hij zijn waarde nog wel waard is.



Waarom ik fors zou investeren in twee keepers? We hebben nu Stekelenburg, Pasveer (beiden 35+?) en Gorter. Oh en Raatsie. Maar het punt is dat we moeten presteren in de CL. Opnieuw de groepsfase overleven + minimaal 1 extra ronde. Er is nou eenmaal ook een zeer grote achterban bij Ajax die dat wél belangrijk vindt. Dat gaan we met Gorter en Raatsie niet doen. De inkomsten van de CL leveren dan ook weer 40/50+ mio op, en als alle spelers weg gaan zoals ik voorspel maken we sowieso al winst.

En Klaassen.... áls Klaassen weg gaat en een binnenlandse transfer maakt (AZ, Utrecht?) levert hij echt max 2 miljoen op. Meer kunnen dat soort clubs in deze tijd niet meer betalen.

Bazoer was in zijn Ajax periode min of meer verdedigende middenvelder toch? Maar daar kan ik me in vergissen. Ik denk dat het sowieso een welkome aanvulling zou kunnen zijn. En hij is in de zomer net als Doekhi transfervrij.

En die andere transfervrije spelers? Tja, Mbappe is ook transfervrij, maar die heb ik maar niet genoemd, ik wil uit de onhaalbare schaduw van Fier Koen blijven ;-) Di Maria hééft al eens onderhandeld met Ajax (voordat Benfica toesloeg) en wijst de club niet bij voorbaat af. Of je hem kunt betalen is een tweede.

Sontje Hansen was ik even vergeten. Als je die deze zomer niet overhevelt moet je hem laten gaan of verhuren. Iets anders kun je die jongen eigenlijk niet aandoen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 april 2022, 20:23:19.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 15 april 2022 om 15:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 april 2022 om 14:17:

Stel Haller en Antony worden voor veel geld weggekocht, Tagliafico krijgt eindelijk zijn transfer, Gravenberch wordt ook verkocht, naast het feit dat we wat spelers gratis zullen zien vertrekken zoals Labyad, Mazraoui, Danilo, Onana en mogelijk ook Stekelenburg. Verder nemen we afscheid van huurling Brobbey en korte termijn impuls Tyton. Ik ga ervan uit dat naast spelers als Mangallán ook Klaiber op de transferlijst komt te staan.

Je wilt iedere positie dubbel bezet hebben en natuurlijk een derde doelman.

Doelmannen
1 Gorter
2 Pasveer
3
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Timber
9
10
11
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19
20
21
22
23

Wie zou jij aantrekken en welke Jong Ajax spelers promoveren naar het eerste? Er zijn sowieso wel een paar goede namen daarvoor. En zou je nóg iemand verkopen of verhuren?



1 Gorter
2 Ramiro (Real Sociedad, 22mio)
3 Safonov (Krasnodar, 16mio)
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Mbemba (FC Porto transvervrij)
9 Doekhi (Vitesse, transfervrij)
10 Magnusson (CSKA Moskou, transfervrij)
11 Bazoer (Vitesse, transfervrij)
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen (exit, Unuvar bij de selectie)
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19 Origi (Liverpool, transfervrij)
20 Di Maria (PSG, transfervrij)
21 Pavon (Boca Juniors, transfervrij)
22 Kamara (Marseille, transfervrij)
23 Bergwijn (Spurs, 25mio)
24 Ihattaren (Juventus, 4mio)

IN : 67mio
UIT: (Gravenbergh 18, Anthony 40, Timber 20, Haller 35, Taglifacico 7, Klaassen 2) = 122mio
WINST: 55mio

Ik ben zelf zeer benieuwd naar het lijstje Fier Koen waarop de namen van 24 nieuwe selectiespelers, 8 stafleden, 7 scouts en een compleet nieuw bestuur staan.



Een winst van 55 miljoen het totaal aan verkopen minus het totaal aan aankopen. Ehm, denk je dat het feit dat die jongens transfervrij zijn betekent dat ze gratis zijn? Die eisen een tekenbonus voor zichzelf en voor hun entourage waar je niet goed van wordt. Aangezien je iets van 12 nieuwe spelers wil, denk ik dat je alleen daar al aan rond de 100 miljoen extra kwijt bent en dan hebben we het niet eens over de salarissen die heerschappen als di Maria zullen eisen.

Daarnaast lijkt het me ook niet zo'n goed idee om maar lukraak overal spelers vandaan te plukken. Ik zie veel meer in een aantal directe versterkingen die er direct staan, maar voornamelijk jonge spelers aantrekken die op den duur meer op moeten leveren, zoals Antony, Sanchez, Neres, Eriksen etc.etc.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 15 april 2022 om 12:08:

Kan ie met 2 vingers in de neus in onze competitie, die is nog lang niet versleten. Oppikken en snel!



Ik heb hem al lang niet meer zien spelen. Maar hij is 35 jaar.
Dan is '50 wedstrijden, 90 minuten lang' het Ajaxspelletje spelen te hoog gegrepen, mijn inziens.

'40 wedstrijden, 90 minuten lang' bij een RKC of NEC is een ander verhaal.

 

+2/-0

Over Timber gesproken...

Eerst las ik een artikel dat een club als City hem aanspreekt en nu natuurlijk dat Ten Hag Antony, Timber en nog iemand naar United wilt halen...

Moet ik hem al als zo goed als verkocht beschouwen?

 

+1/-0

Nee

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 april 2022 om 18:08:

Over Timber gesproken...

Eerst las ik een artikel dat een club als City hem aanspreekt en nu natuurlijk dat Ten Hag Antony, Timber en nog iemand naar United wilt halen...

Moet ik hem al als zo goed als verkocht beschouwen?



Nee.

En ik zou die artikelen niet lezen.

 

+1/-0

Oké, dat zijn al gelijk twee nee's

Hopelijk beginnen we volgend seizoen weer met Martinez en Timber.

Ik vraag me echt af wat we met de vleugelverdedigers gaan doen. Blind en Rensch zijn allebei beter centraal dan aan de zijkant, dus het vertrek van Mazraoui en Tagliafico creërt gaten.

 

+1/-0

Ik heb de selecties van Ajax 1 en Jong Ajax samengevoegd en de spelers waarvan het contract afloopt, een vertrekwens bekend is of waarin ik en/of Ajax totaal geen toekomst zie weggelaten. Dit is de uitgangspositie op dit moment. Voordat je weet wat je wilt hebben moet je eerst nagaan wat je al hebt.

* Doorselecteren
+ Verhuren
@ Jong Ajax

Doelmannen
Gorter
Pasveer
Setford

Tenzij Ajax veel vertrouwen heeft in Gorter minstens één aankoop voor de basis.

Verdedigers
Klaiber *
Rensch
Blind
Martinez
Schuurs *
Timber
Baas
of Sallah-Edine @/+

RB en LB beide zeer slecht bezet, CV bij slechts een enkele blessure ook. Schuurs is na jaren bij ons nog steeds een grote vent die veel te vaak fysiek wordt afgetroefd door minder sterke tegenstanders en als een kip zonder kop rond rent. Juist van zijn sterkste punt bij Fortuna, de opbouw verzorgen, is niks meer over.

Middenvelders
Álvarez
Berghuis
Klaassen
Kudus
Taylor
Hlynsson @
Regeer
Fitz-Jim
Llansana
Warmerdam *

Warmerdam is een hardwerkende middenvelder, maar ik word er niet warm van. Kudus één groot vraagteken want te vaak geblesseerd en sinds zijn zware blessure geen schim meer van zichzelf. Maakt ook vaak fouten die door gebrekkig inzicht komen, iets dat niet zo snel te verbeteren is. Alvarez is m.i. gewoon niet het type speler dat bij Ajax past.

Aanvallers
Antony
Ihattaren
Haller
Tadic
Daramy
Unuvar
Martha @
Hansen
van Axel Dongen @
de Waal
Rasmussen @
Giovanni *

Zoals hier wel bekend ben ik totaal geen fan van Haller. Ik zie graag een voetballende spits bij Ajax en geen pure afmaker. Schokkend weinig technisch vermogen en mist nog teveel 100% kansen om dat te compenseren. Met een type als Tadic in de spits voetbalden we veel soepeler en daar wil ik graag weer naar toe (maar niet met Tadic). Giovanni overtuigt totaal niet. Ik begrijp de aanpassingsproblemen en zijn achterstand vanuit Brazilië, maar er is gewoon nog steeds geen significante verbetering zichtbaar. Verder vraagtekens met Daramy, Ihattaren en de jeugdspelers wat eigenlijk voor alle categorieën geldt want die hebben veel te weinig kansen gekregen om ervaring op te doen wanneer daar ruimte voor was (eerste seizoenshelft m.n.).

------

En dit is dan allemaal nog met spelers erbij waarin grote interesse kan komen: Antony, Martinez en Timber. Elk van hen levert een hoop geld op, maar ook nóg een gapend gat.

Ik zou nog een paar meer spelers willen doorselecteren, maar dan blijft er helemaal niks over ...

 

+1/-0

Hamstra en Huntelaar en dan nog een nieuwe trainer net op een moment dat er veel gaat gebeuren. Niet ideaal.

Laten we hopen dat spelers als Timber, Antony en Martinez niet allemaal deze zomer vertrekken. Je hebt ook nog Haller, Alvarez die interessant kunnen zijn voor de Europese subtop. Nou heb ik er totaal geen moeite mee als zij weggaan. Het kan wel problematisch zijn om de posities weer op te vullen.

Ik vind nou niet dat de talenten van Jong Ajax echt op de deur kloppen. Nou krijgen ze ook weinig kansen.. de stap is wel groot. Zeker een basisplaats in Ajax 1.

Het is dus zeer waarschijnlijk dat ze veel aankopen moeten doen en laat ik daar nou net geen vertrouwen in hebben. Bepaalde aankopen zijn al gedaan om de gaten op te vullen maar geen van allen heeft iets laten zien. Of het nou Kudus is of Daramy, Schuurs, Gorter... ze hebben allemaal een gebrek aan kwaliteit.

Je moet echt aankopen hebben in de categorie Blind, Tadic, Ziyech, Martinez, Tagliafico, Antony (direct kwaliteit).

Zo'n Berghuis is leuk als aanvulling en was een buitenkans. Prima maar als Antony vertrekt ga je direct een verschil zien. Berghuis hobbelt leuk mee, maar gaat echt niet het verschil maken. Net zoals Klaassen eigenlijk die toch vrij snel minder is geworden. Want met 29 jaar verwacht je niet dat hij speelt als een 34-jarige.

Ik ben dus heel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

 

+1/-0

Laten we gewoon concluderen dat we met een enorme rotzooi worden achtergelaten deze zomer. De duurzaamheid van het geheel is echt beneden alle peil.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 april 2022 om 02:03:

(...) Ik zou nog een paar meer spelers willen doorselecteren, maar dan blijft er helemaal niks over ...



Ja, dat heb ik ook.

Het is om die reden dat ik, ik denk vorig jaar herfst, voor het laatst serieus naar een opstelling gekeken heb. Want inderdaad, er blijft niets over.

En dat heb ik bij het Nederlands elftal trouwens net zo.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 17 april 2022 om 12:14:

Hamstra en Huntelaar en dan nog een nieuwe trainer net op een moment dat er veel gaat gebeuren. Niet ideaal. (...)



Of juist wel ideaal. Wellicht hebben beide een veel betere visie en kijk op het spelletje dan Overmars. En weten zij tijdig op de juiste wijze te handelen.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 17 april 2022 om 12:14:

(...) Je hebt ook nog Haller, Alvarez die interessant kunnen zijn voor de Europese subtop. Nou heb ik er totaal geen moeite mee als zij weggaan. Het kan wel problematisch zijn om de posities weer op te vullen. (...)



Die laatste zin, wat is er problematisch aan?

Gelijkwaardige spelers zijn er nl. genoeg. Die moet je zelfs, zoals al zo vaak gezegd, in de eigen jeugd hebben lopen.

Ik ga er dan ook vanuit dat je bedoeld dat het problematisch is om die posities op te vullen met spelers die de kwaliteiten hebben die bij Ajax passen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 17 april 2022 om 13:05:

Laten we gewoon concluderen dat we met een enorme rotzooi worden achtergelaten deze zomer. De duurzaamheid van het geheel is echt beneden alle peil.



Als dat zo is moet de conclusie t.z.t. ook zijn dat het managen van de club 'beneden alle peil' is. En dat moet dan consequenties hebben.

Maar goed, daar ben ik nu al voor, ongeacht conclusies in de zomer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 17 april 2022 om 13:05:

Laten we gewoon concluderen dat we met een enorme rotzooi worden achtergelaten deze zomer. De duurzaamheid van het geheel is echt beneden alle peil.




Ha ja enorme rotzooi?? Ben ik het gedeeltelijk mee eens, echter;

Mocht Erik ten Hag over enige tijd officieus bekend maken dat ook hij gaat vertrekken? Dan kunnen we de conclusie trekken dat onder leiding van Technisch Directeur, Marc Overmars, er hoofdzakelijk 3 Coach/Trainers zijn geweest die de kar trokken, resp. Frank de Boer, Peter Bosz, en Erik Ten Hag die de meeste successen behaalde.

Zowel sportief als financieel zat er onder leiding van Marc en van der Sar een stijgende lijn in. Ze hebben gepoogd om volgens de Cruijff revolutie te opereren. Marc kwam in 2012 als TD en stelde dat het streven was dat Ajax in 10 jaar tijd minimaal 4 a 5 keer landskampioen diende te worden. Overmars moest onlangs vertrekken en Ajax kan dit seizoen zijn zesde landstitel binnenslepen. Daarnaast overwinterde Ajax in de 10 jaar het vaakst in de CL onder Ten Hag.

Al met al niet slecht gedaan. Maar kan de club met het vertrek van een paar sleutelpersonen zich voorbereiden op een nieuw tijdperk, een wisseling van de wacht op meerdere fronten.

Echter, voordat we alvast beginnen welke speler(s) voor komend seizoen weg mogen? hetzij binnengehaald dienen te worden? Lijkt het mij verstandig dat Ajax er eerst zorg voor draagt dat er spoedig een nieuwe TD dient te worden geïnstalleerd, naast Coach/Trainer. Daarna kan er samen met hun gekeken worden hoe de Technisch Staf er verder uit moet zien, en of het hoofd jeugdopleiding rendeert, of ook dient te worden vervangen? Hoe zit het met de scouting, etc.

Pas als dat allemaal op de rit zit, goedgekeurd en dezelfde richting uitkijkt, kan er pas gekeken worden na het elftal. Wat is er van over gebleven? Wie zijn goed genoeg om vanuit Ajax II over te hevelen? Moeten er aankopen bij om de juiste balans te vinden tussen jong en ervaring, opdat Ajax komend seizoen weer op alle fronten kan presteren...

Mijn conclusie. Marc en de rest bedankt voor de afgelopen 10 jaar. De vlag kan uit;-) Ajax BV heeft kunnen meekijken dat de JC revolutie werkt. Het lijkt mij verstandig om deze lijn door te trekken. Door de juiste mensen op de juiste posities aan te trekken kan de afgelopen 10 jaar worden geëvenaard. Als Ajax het goed invult, waarschijnlijk zelfs beter. Althans dat lijkt mij de bedoeling, een mooi streven.

Desalniettemin zal het eerste jaar onder een nieuwe leiding geen makkelijk jaar worden. Het zal mij niet verbazen dat ze het aankondigen als een overgang/tussenjaar want in principe komt het er wel op neer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 17 april 2022 om 17:13:

(...) Het zal mij niet verbazen dat ze het aankondigen als een overgang/tussenjaar want in principe komt het er wel op neer.



Dat verbaast mij ook niet.

Het verbaast mij wel dat ze dit dan voor het derde jaar op rij zeggen.
Want wat is dat een makkelijk excuus om je eigen onkunde jaar in jaar uit te camoufleren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 april 2022 om 18:53:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 17 april 2022 om 17:13:

(...) Het zal mij niet verbazen dat ze het aankondigen als een overgang/tussenjaar want in principe komt het er wel op neer.



Dat verbaast mij ook niet.

Het verbaast mij wel dat ze dit dan voor het derde jaar op rij zeggen.
Want wat is dat een makkelijk excuus om je eigen onkunde jaar in jaar uit te camoufleren.


Ik vind de amusement waarde al jaren beneden niveau. Vaak zat zit ik op mijn horloge te kijken of de 90 minuten martelgang er weer op zit.

 

+3/-0

Alles ging goed tot men in 2019 gekke dingen gingen doen toen buitenlandse clubs kapitalen wilden betalen voor Nico, Daley, Neres, Donny, Onana

Toen is overmars rare salarissen gaan aftikken voor spelers die meeliftten op het succes. Hierdoor hebben we aan ernstige kapitaalsvernieting gedaan.
Voeg daarbij waardeloze aankopen als Marin (10), Alvarez (15), Daramy (13)....Promes (11/ vooral ook door affaire)...Labyad (7), Klaiber (5), Pieri (5), Magallan (9)...Kudus (10)
Haller (22) zullen we niet meteen afschieten vanwege zijn rendement Europees maar is ook twijfelachtig ....

De enige aankoop van kwaliteit is Antony (20). Je spoelt echter zo 100 miljoen door het toilet

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.