Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juli 2021 om 21:52:

(...) Ik zou er dan eigenlijk nog een creatieve middenvelder bij willen zien voor Labyad, die toch weer de kans lijkt te krijgen. (...)



Fitz-Jim?

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juli 2021 om 21:52:

(...) Enige wat ik dan nog mis is een serieus alternatief voor Haller. (...)



Ik zit meer te denken aan een serieuze vervanger voor Haller.
(En de kritieken op dit forum vallen nog mee heb ik gemerkt.)

 

+2/-0

Overmars laat tot nog toe blijken niets geleerd te hebben van vorig seizoen. In Europa werd Ajax uitgeschakeld door het ontbreken van een goede keeper en een echte spits.

Op dez twee cruciale plaatsen is het nu zwak geregeld. Stekelenburg en Pasveer zijn goede keepers voor de Eredivisie maar Europees heb ik zo mijn twijfels.

En als het elftal een aanvallende impuls nodig heeft of Haller is geblesseerd, dan is er weer in de spits het lapmiddel met Tadic.

 

+2/-0

Ja het lijkt alsof alles bij het oude blijft. Vorig jaar sprak Overmars van een tussenjaar en nu met vrijwel dezelfde selectie zouden die paar Eredivisiewedstrijdjes die de beloften op hebben gedaan ineens een grote sprong voorwaarts in Europa moeten bewerkstelligen ... Ik geloof er niks van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 juli 2021 om 23:15:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juli 2021 om 21:52:

(...) Ik zou er dan eigenlijk nog een creatieve middenvelder bij willen zien voor Labyad, die toch weer de kans lijkt te krijgen. (...)



Fitz-Jim?

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juli 2021 om 21:52:

(...) Enige wat ik dan nog mis is een serieus alternatief voor Haller. (...)



Ik zit meer te denken aan een serieuze vervanger voor Haller.
(En de kritieken op dit forum vallen nog mee heb ik gemerkt.)



Ik ken Fitz-Jim niet echt. Dus ik heb geen idee of het de juiste persoon is. Beter dan Labyad is het echter al snel natuurlijk.

Een vervanger voor Haller zou ik wel zien zitten, maar dat gaat de leiding nooit doen natuurlijk na er in de winter er een recordbedrag voor betaald te hebben. Ik denk dat het realistischer is te hopen op een jonge speler die hem er op termijn uitspeelt.

Eeuwig zonde dat Brobbey weg is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

bolle2 schreef op 28 juli 2021 om 00:07:

Overmars laat tot nog toe blijken niets geleerd te hebben van vorig seizoen. In Europa werd Ajax uitgeschakeld door het ontbreken van een goede keeper en een echte spits.

Op dez twee cruciale plaatsen is het nu zwak geregeld. Stekelenburg en Pasveer zijn goede keepers voor de Eredivisie maar Europees heb ik zo mijn twijfels.

En als het elftal een aanvallende impuls nodig heeft of Haller is geblesseerd, dan is er weer in de spits het lapmiddel met Tadic.



Als Stekelenburg geblesseerd raakt (niet onrealistisch gezien zn leeftijd) moet je in Europa met Pasveer aan komen zetten. Nou, dan kun je je ambities wel gedag zeggen.

Vind de keeperskwestie slecht geregeld.

 

+1/-0

Veel voorbarig geklaag hier. Onana staat ook nog onder contract. Als die niet vertrekt deze zomer zal Ten Hag hem vanaf september/oktober weer gewoon gaan opstellen.

Mocht Onana vertrekken haalt Overmars ongetwijfeld een vervanger. Daarnaast hebben we Danilo als concurrent van Haller. Het is geen wondervoetballer, maar als je 17 keer scoort voor FC Twente ben je ook geen pannenkoek. Ik vind hem in ieder geval voetballend een stuk beter dan Traoré.

 

+1/-0

Haller wordt topscorer van de Eredivisie, mits hij fit blijft.

We hebben nog 1 of 2 centrale verdedigers nodig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 juli 2021 om 00:24:

(...) Ik denk dat het realistischer is te hopen op een jonge speler die hem er op termijn uitspeelt. (...)



Niet op termijn. Ik hoop heel snel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 juli 2021 om 08:18:

Haller wordt topscorer van de Eredivisie, mits hij fit blijft.

We hebben nog 1 of 2 centrale verdedigers nodig.


We hebben Timber & Schuurs en Martinez & Blind. Wie wil je doorselecteren?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 juli 2021 om 12:58:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 juli 2021 om 08:18:

Haller wordt topscorer van de Eredivisie, mits hij fit blijft.

We hebben nog 1 of 2 centrale verdedigers nodig.


We hebben Timber & Schuurs en Martinez & Blind. Wie wil je doorselecteren?


Schuurs heeft niet mijn voorkeur, ook al doet hij het beter, maar hij durft heel weinig naar voren te spelen gaat vaak breed of terug. En ik ga er vanuit dat Nico nog vertrekt waardoor Martinez of Blind voor die positie in aanmerking komt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 juli 2021 om 13:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 juli 2021 om 12:58:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 juli 2021 om 08:18:

Haller wordt topscorer van de Eredivisie, mits hij fit blijft.

We hebben nog 1 of 2 centrale verdedigers nodig.


We hebben Timber & Schuurs en Martinez & Blind. Wie wil je doorselecteren?


Schuurs heeft niet mijn voorkeur, ook al doet hij het beter, maar hij durft heel weinig naar voren te spelen gaat vaak breed of terug. En ik ga er vanuit dat Nico nog vertrekt waardoor Martinez of Blind voor die positie in aanmerking komt.


Blind op linksback is zijn minste positie. Heeft hij afgelopen seizoen twee keer gespeeld en juist in die wedstrijden kwamen zijn opbouwende kwaliteiten totaal niet uit de verf. Puur verdedigend is hij te langzaam. Martinez is ook minder op linksback dan dat hij centraal is. Ajax moet een linksback halen tenzij ze het zien zitten in Rensch op LB (als Mazraoui verlengd) of een jeugdspeler als Anass Salah-Eddine.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 juli 2021 om 14:27:

Eigenlijk heeft Marc helemaal geen advies nodig van ons, hij weet prima wat ie doet en ook wat wij hier schrijven zal ie wss nog ondertekenen ook ;-)


Ik kan ook een hele waslijst met missers hier achterlaten. En dan even beginnen over het rapport Coronel.

Over het algemeen is het voldoende. Top is het zeker niet.

Met Ajax kampioen worden (met vrijwel altijd de hoogste begroting) is geen prestatie van topformaat. De kwalificaties van de CL doorkomen.. daar moet je een beetje geluk mee hebben. En als je dan de vaste inkomsten hebt uit de CL dan is het al een stuk makkelijker.

In 12/13 werd er 6 miljoen uitgegeven aan transfersommen. In 13/14 7 miljoen en 14/15: 13 miljoen. De laatste 3 seizoenen zat dat bedrag telkens boven de 50 miljoen!

Natuurlijk hebben ze ook goed verkocht en door de CL extra veel geld binnengekregen. Maar dan nog... als je 60 miljoen uitgeeft mag er ook best iets leuks tussen zitten of niet dan? En dan mag je het ook best winnen van de concurrentie. Welke concurrentie? Alleen PSV kan in dat opzicht meekomen.

Even meer uitgeven in een zomertje dan de begroting van Feyenoord of AZ.

2 leuke seizoenen in Europa. Finale EL en halve finale CL.

Een topprestatie in verkoop in de zomer van 2020. Maar ja wat heb je eraan? In 2 seizoenen verlies je zoveel kwaliteit en dan komt ook de coronacrisis er nog overheen. Waardoor je nu weer voorzichtig moet zijn. Leuk die 200 miljoen...

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment.

22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. Chapeau!

 

+5/-4

Als je echt stappen wilt maken, heb je nog twee middenvelders, een eerste keeper en spits nodig. En wellicht zelfs nog wat ervaring achterin. Als iedereen blijft, fit blijft en geen vormcrisis krijgt, is het ok, maar al met al vind ik de selectie toch vrij 'dun' op bepaalde facetten.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...)

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment. (...)



En zo is het.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...) 22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. (...)



Wat de jeugdopleiding betreft, het is anderzijds ook erg treurig dat je types als Haller en Alvarez niet in de jeugdopleiding hebt zitten.

Het lijkt mij toch dat er minimaal één rond moet lopen die ook ballen van zijn voet laat springen ...

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 juli 2021 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...)

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment. (...)



En zo is het.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...) 22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. (...)



Wat de jeugdopleiding betreft, het is anderzijds ook erg treurig dat je types als Haller en Alvarez niet in de jeugdopleiding hebt zitten.

Het lijkt mij toch dat er minimaal één rond moet lopen die ook ballen van zijn voet laat springen ...


Brobbey de beste spits in jaren vertrekt direct... tja misschien zou hij sowieso vertrekken maar iets in mij zegt dat hij zelf helemaal niet van plan was om al te gaan.

Daar is al je spits die beter is dan Haller.

Een echte 6 die in het spel past van Ajax is niet zo makkelijk op te leiden. Want een speler zoals Busquets die voetballend fantastisch is, ook het spel heel goed leest en dan af en toe ook nog een beetje gemeen kan zijn... dat kom je zelden tegen. En dat gemeen zijn leer je al helemaal niet bij Ajax in de jeugd.

Maar goed we zien niets wat er op lijkt dus dan is het al snel matig. En de echt goede voetballers die zetten ze veel meer naar voren in de jeugd. Zo'n Fitz-Jim kan voetballend makkelijk op de 6. Maar dan komt het verdedigende aspect en het fysieke. Dan is het op korte termijn veel te lastig.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 22:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 juli 2021 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...)

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment. (...)



En zo is het.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...) 22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. (...)



Wat de jeugdopleiding betreft, het is anderzijds ook erg treurig dat je types als Haller en Alvarez niet in de jeugdopleiding hebt zitten.

Het lijkt mij toch dat er minimaal één rond moet lopen die ook ballen van zijn voet laat springen ...


Brobbey de beste spits in jaren vertrekt direct... tja misschien zou hij sowieso vertrekken maar iets in mij zegt dat hij zelf helemaal niet van plan was om al te gaan.

Daar is al je spits die beter is dan Haller.

Een echte 6 die in het spel past van Ajax is niet zo makkelijk op te leiden. Want een speler zoals Busquets die voetballend fantastisch is, ook het spel heel goed leest en dan af en toe ook nog een beetje gemeen kan zijn... dat kom je zelden tegen. En dat gemeen zijn leer je al helemaal niet bij Ajax in de jeugd.

Maar goed we zien niets wat er op lijkt dus dan is het al snel matig. En de echt goede voetballers die zetten ze veel meer naar voren in de jeugd. Zo'n Fitz-Jim kan voetballend makkelijk op de 6. Maar dan komt het verdedigende aspect en het fysieke. Dan is het op korte termijn veel te lastig.



Tja. Mijn algemene indruk is dat er meer te halen is uit de, c.q. een opleiding.

Het is ook niet voor niets dat je met regelmaat de analisten op TV hoort klagen dat "een speler niet eens een bal over 10m naar iemand met hetzelfde shirt kan spelen". Al is dat dan niet bij Ajax.
Maar dit soort conclusies in het profvoetbal vind ik diep triest. :\(

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 juli 2021 om 00:25:

open/sluit de onderstaande quote:

bolle2 schreef op 28 juli 2021 om 00:07:

Overmars laat tot nog toe blijken niets geleerd te hebben van vorig seizoen. In Europa werd Ajax uitgeschakeld door het ontbreken van een goede keeper en een echte spits.

Op dez twee cruciale plaatsen is het nu zwak geregeld. Stekelenburg en Pasveer zijn goede keepers voor de Eredivisie maar Europees heb ik zo mijn twijfels.

En als het elftal een aanvallende impuls nodig heeft of Haller is geblesseerd, dan is er weer in de spits het lapmiddel met Tadic.



Als Stekelenburg geblesseerd raakt (niet onrealistisch gezien zn leeftijd) moet je in Europa met Pasveer aan komen zetten. Nou, dan kun je je ambities wel gedag zeggen.

Vind de keeperskwestie slecht geregeld.

vorig jaar alleen korfbal gekeken? qua voetbal: pasveer had prima seizoen

 

+2/-1

Ik docht dat een club als Ajax naar de Europese top wilde. En kijk ik naar de selectie, dan denk ik: ik docht 't niet. Veel geld op de bank, niet op het veld of op de bank. Geen urgentie bij bestuur. Tja.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 juli 2021 om 23:38:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 22:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 juli 2021 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...)

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment. (...)



En zo is het.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...) 22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. (...)



Wat de jeugdopleiding betreft, het is anderzijds ook erg treurig dat je types als Haller en Alvarez niet in de jeugdopleiding hebt zitten.

Het lijkt mij toch dat er minimaal één rond moet lopen die ook ballen van zijn voet laat springen ...


Brobbey de beste spits in jaren vertrekt direct... tja misschien zou hij sowieso vertrekken maar iets in mij zegt dat hij zelf helemaal niet van plan was om al te gaan.

Daar is al je spits die beter is dan Haller.

Een echte 6 die in het spel past van Ajax is niet zo makkelijk op te leiden. Want een speler zoals Busquets die voetballend fantastisch is, ook het spel heel goed leest en dan af en toe ook nog een beetje gemeen kan zijn... dat kom je zelden tegen. En dat gemeen zijn leer je al helemaal niet bij Ajax in de jeugd.

Maar goed we zien niets wat er op lijkt dus dan is het al snel matig. En de echt goede voetballers die zetten ze veel meer naar voren in de jeugd. Zo'n Fitz-Jim kan voetballend makkelijk op de 6. Maar dan komt het verdedigende aspect en het fysieke. Dan is het op korte termijn veel te lastig.



Tja. Mijn algemene indruk is dat er meer te halen is uit de, c.q. een opleiding.

Het is ook niet voor niets dat je met regelmaat de analisten op TV hoort klagen dat "een speler niet eens een bal over 10m naar iemand met hetzelfde shirt kan spelen". Al is dat dan niet bij Ajax.
Maar dit soort conclusies in het profvoetbal vind ik diep triest. :\(



Ik ben ook niet de grootste fan van Alvarez maar ik vind het wat overdreven om nou te doen alsof de man helemaal geen kwaliteiten heeft. Stade Rennes wil hem niet voor niks en je speelt ook niet meer dan 40 interlands voor Mexico als je helemaal niks van.

Hij is overigens gehaald als vervanger van de Ligt en dan vind ik zijn aankoop qua profiel al logischer. Dat hij vooral op het middenveld speelt, is vooral ten Hag's inbreng.

Een jongen als Alvarez kun je in de selectie hebben voor erbij, maar ik vrees dat hij zelfs bij VVV-thuis en dat soort wedstrijden in de basis staat en dat is zwaar overdreven. Ook het feit dat je een Klaassen hebt die voetballend ook niet uitblinkt is een ongelukkige combinatie.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.