Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 05 november 2020 om 14:36:

Fosu-Mensah mag na de winterstop wel voor Ajax in de CL spelen, want die regel is nog niet zo lang geleden veranderd om de "elite clubs" het nog gemakkelijker te maken.

Ik weet niet hoe graag United van hem af wil, zijn contract loopt deze zomer af. Ik heb de laatste maanden wel wat United forums bekeken en daar is het 50/50 van fans die hem niet goed genoeg vinden en anderen die hem veelzijdige selectievulling vinden.

Zolang United dat zelf ook vind ben ik bang dat hij zijn contract gewoon verlengd. Mogelijk zal deze winterstop verkopen een optie zijn om nog wat geld binnen te halen. United heeft weinig geld, maar ik weet niet hoe ze dat op willen gaan lossen.



Halen die guy.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 05 november 2020 om 13:35:

(...) Ajax heeft nodig (en het beste is dat die zo snel mogelijk worden gehaald om te wennen)

< vervanger voor Onana
< vervanger voor Tagliafico (...)



Waarom moeten die twee vervangen worden?!
Die zijn goed genoeg voor Ajax.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 november 2020 om 20:55:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 05 november 2020 om 13:35:

(...) Ajax heeft nodig (en het beste is dat die zo snel mogelijk worden gehaald om te wennen)

< vervanger voor Onana
< vervanger voor Tagliafico (...)



Waarom moeten die twee vervangen worden?!
Die zijn goed genoeg voor Ajax.



Lijkt me sterk dat ze nog een jaar extra gaan blijven en eigenlijk zou er al iemand voor de plek van Tagliafico gehaald moeten zijn. Verder hebben we ook niet echt een talentvolle doelman waar ik volledig vertrouwen in heb om het over te nemen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 november 2020 om 20:55:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 05 november 2020 om 13:35:

(...) Ajax heeft nodig (en het beste is dat die zo snel mogelijk worden gehaald om te wennen)

< vervanger voor Onana
< vervanger voor Tagliafico (...)



Waarom moeten die twee vervangen worden?!
Die zijn goed genoeg voor Ajax.



Ze zijn goed genoeg. Echter ze zullen gaan vertrekken. Dus Ajax heeft vervangers nodig. Hoe eerder hoe beter. Je kan beter de nieuwe keeper al in de selectie hebben dan dat ze hem volgende zomer gaan halen en dan moet hij eerst weer wennen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 05 november 2020 om 23:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 november 2020 om 20:55:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 05 november 2020 om 13:35:

(...) Ajax heeft nodig (en het beste is dat die zo snel mogelijk worden gehaald om te wennen)

< vervanger voor Onana
< vervanger voor Tagliafico (...)



Waarom moeten die twee vervangen worden?!
Die zijn goed genoeg voor Ajax.



Lijkt me sterk dat ze nog een jaar extra gaan blijven en eigenlijk zou er al iemand voor de plek van Tagliafico gehaald moeten zijn. Verder hebben we ook niet echt een talentvolle doelman waar ik volledig vertrouwen in heb om het over te nemen.




Juist. Steek en Scherpen zijn allebei niet de opvolgers van Onana. Helaas maar waar. Er moet dus een nieuwe keeper gaan komen die op termijn het stokje gaat overnemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 05 november 2020 om 23:16:

(...) Verder hebben we ook niet echt een talentvolle doelman waar ik volledig vertrouwen in heb om het over te nemen.



Als ze dezelfde scout(s) weer aan het werk zetten die Scherpen en Stekelenburg heeft aanbevolen, komt dat vertrouwen ook niet terug.

 

+1/-0

Ajax gaat binnenkort tegen PSV, AZ o.a. spelen.

Wat denk ik fantastische meetmomenten zijn voor Ajax maar het 'kan' tegelijkertijd ook heel pijnlijk worden betreft de zwakke schakels bij Ajax. Waarom zeg ik dit? Omdat er o.a. bij AZ spelers rondlopen die gewoon interessant zijn voor Ajax om te volgen:

Midsjo, Wijndal, Koopmeiners, Stengs, Bizot.

Als dit soort gasten zich gaan profileren (Ajax heeft vorig seizoen 2x verloren van AZ) dan wordt het tijd om wakker te worden
en te gaan shoppen bij AZ. (vind ik)

Wijndal is denk ik de ideale vervanger van Tagliafico en Koopmeiners past uitstekend in het huidige Ajax,
goeie kop, slimme vent, goede speler, leider en spreekt NL. Met Kudus, Klaassen, Gravenbergh en Koopmeiners heb je dan 4 goede spelers voor 3 posities. En dat moet gewoon bij Ajax.

Als Onana weggaat dan is Bizot 1 van de kandidaten om Onana op te volgen, dat weet ik wel zeker.

Stengs en Itharren hebben het misschien in zich om de nieuwe beste speler te worden van de eredivisie en om Hakim Ziyech op te volgen. Kortom, blijven volgen als Ajax.


Als Bayern 3 x verliest van Dortmund, gaan ze daar ook shoppen.
Als Barcelona 3 x verliest van Sevilla, gaan ze daar ook shoppen.
Als Juventus 3 x verliest van Lazio, gaan ze daar ook shoppen.
Zo simpel is het.

Tevens heeft Az laten zien dat ze mee kunnen tegen ploegen als Napoli of Sociedad en het boeit mij weinig dat er eventueel dan geld gaat naar AZ, boeie dan blijft het maar in Nederland.

Verder blijft centraal, TFMensah nog steeds een uitstekende kandidaat voor de RCV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 21 december 2020 om 00:13:

(...)
Als Bayern 3 x verliest van Dortmund, gaan ze daar ook shoppen.
Als Barcelona 3 x verliest van Sevilla, gaan ze daar ook shoppen.
Als Juventus 3 x verliest van Lazio, gaan ze daar ook shoppen. (...)



Ja, die komen ook niet bij AZ uit.

Zo simpel is het ...

 

+2/-0

Koopmeiners halen, dat is dé man. Kan Blind opvolgen en ook op middenveld spelen als Daley het toch nog langer volhoudt. Is een echte leider en zeer allroundvoetballer.

En een goede spits moet erbij aub. Alleen die zie ik niet in de Eredivisie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 21 december 2020 om 09:33:

Koopmeiners halen, dat is dé man. Kan Blind opvolgen en ook op middenveld spelen als Daley het toch nog langer volhoudt. Is een echte leider en zeer allroundvoetballer.

En een goede spits moet erbij aub. Alleen die zie ik niet in de Eredivisie.




Los van het opvolgen van Blind kan hij nu al samen spelen met Blind en consorten.
Nogmaals een sterke goede middenvelder als hij is meer dan welkom, mede ook omdat je 4 spelers wil hebben voor 3 posities. Met schorsingen, blessures(zie bv Kudus) en vermoeidheid zie je dat je gewoon meer kwaliteit nu al nodig hebt. Daarnaast zullen jonge gasten als Grav en Kudus ook weer soms terug een terugslag krijgen, dip of hebben ff rust nodig. Als je een Topclub bent hoor je gewoon meer kleuren te hebben dan nu. Zie Seedorf, r. De Boer, Davids, Litmanen.

Tegen Ado, RKC, Zwolle redt je het wel maar als Ajax kampioen wil worden en Europees nog wat wil betekenen dit seizoen of volgend heb je gewoon versterking nodig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 21 december 2020 om 14:02:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 21 december 2020 om 09:33:

Koopmeiners halen, dat is dé man. Kan Blind opvolgen en ook op middenveld spelen als Daley het toch nog langer volhoudt. Is een echte leider en zeer allroundvoetballer.

En een goede spits moet erbij aub. Alleen die zie ik niet in de Eredivisie.




Los van het opvolgen van Blind kan hij nu al samen spelen met Blind en consorten.
Nogmaals een sterke goede middenvelder als hij is meer dan welkom, mede ook omdat je 4 spelers wil hebben voor 3 posities. Met schorsingen, blessures(zie bv Kudus) en vermoeidheid zie je dat je gewoon meer kwaliteit nu al nodig hebt. Daarnaast zullen jonge gasten als Grav en Kudus ook weer soms terug een terugslag krijgen, dip of hebben ff rust nodig. Als je een Topclub bent hoor je gewoon meer kleuren te hebben dan nu. Zie Seedorf, r. De Boer, Davids, Litmanen.

Tegen Ado, RKC, Zwolle redt je het wel maar als Ajax kampioen wil worden en Europees nog wat wil betekenen dit seizoen of volgend heb je gewoon versterking nodig.



Helemaal mee eens. Een PSV heeft veel minder te besteden en heeft een bredere selectie dan wij. Dat is toch te gek voor woorden? En goedkoop is duurkoop want dit kan ertoe leiden dat we onze zogenaamde 'Bayern Munchen-status' weer rap kwijtraken, al snapte ik sowieso al niet waar dat op sloeg. Voornamelijk bange fans van Feyenoord en PSV brachten dit in de wereld.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 21 december 2020 om 16:38:

(...) En goedkoop is duurkoop want dit kan ertoe leiden dat we onze zogenaamde 'Bayern Munchen-status' weer rap kwijtraken, al snapte ik sowieso al niet waar dat op sloeg. (...)



Nee, dat vergelijk gaat helemaal mank.

Zij hebben Rummenigge en Hoeness. Dat is niet te vergelijken met de slapjanussen die bij ons op het pluche zitten.

 

+1/-1

Wat Rummenigge en Hoeness ook hebben: een flinke graai in 900 miljoen euro aan TV gelden.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/924930/bild-sky-redt-bundesliga-clubs-900-miljoen-aan-tv-gelden-beschikbaar.htmllink

https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/355541/bayern-munchen-boekt-financiele-records-omzet-van-750-miljoen/link

En dat geld staat ook bij Bayern niet allemaal op het veld.

Bij Lille staat het geld wél allemaal op het veld trouwens, maar het is nog maar de vraag of ze straks nog 11 spelers kunnen opstellen tegen Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 december 2020 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 21 december 2020 om 16:38:

(...) En goedkoop is duurkoop want dit kan ertoe leiden dat we onze zogenaamde 'Bayern Munchen-status' weer rap kwijtraken, al snapte ik sowieso al niet waar dat op sloeg. (...)



Nee, dat vergelijk gaat helemaal mank.

Zij hebben Rummenigge en Hoeness. Dat is niet te vergelijken met de slapjanussen die bij ons op het pluche zitten.



Die vergelijking is altijd mank gegaan maar altijd als Ajax een keer kampioen wordt raken ze elders in paniek en gaan ze dit soort dingen roepen.
Om vervolgens, als het allemaal meevalt, te zeggen dat de hoogmoed van Ajax is afgestraft "Ze zouden toch het Bayern Munchen van Nederland worden. Stelletje arrogante...."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 22 december 2020 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 december 2020 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 21 december 2020 om 16:38:

(...) En goedkoop is duurkoop want dit kan ertoe leiden dat we onze zogenaamde 'Bayern Munchen-status' weer rap kwijtraken, al snapte ik sowieso al niet waar dat op sloeg. (...)



Nee, dat vergelijk gaat helemaal mank.

Zij hebben Rummenigge en Hoeness. Dat is niet te vergelijken met de slapjanussen die bij ons op het pluche zitten.



Die vergelijking is altijd mank gegaan maar altijd als Ajax een keer kampioen wordt raken ze elders in paniek en gaan ze dit soort dingen roepen.
Om vervolgens, als het allemaal meevalt, te zeggen dat de hoogmoed van Ajax is afgestraft "Ze zouden toch het Bayern Munchen van Nederland worden. Stelletje arrogante...."



Klopt Liam, dat werd steeds geroepen maar is allemaal voorbarig.

Pas als Ajax weer 4 x achter kampioen is geworden en zo domineert kan ik me er iets bij voorstellen. Alleen AJAX koopt nauwelijks de beste spelers weg bij de concurrentie en dat doen de Bayern en Juve wel. Kocht Ajax maar eens een PSV speler of nu van AZ.

Het is allemaal zo overdreven.

 

+1/-0

Dat ze die Botman maar terughalen. Ik heb hem nu een paar zien spelen en en dat is precies de harde verdediger die wij missen centraal. En daarbij kopsterk. Ook een manco centraal achterin en bij corners voor Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 22 december 2020 om 12:28:

(...) Alleen AJAX koopt nauwelijks de beste spelers weg bij de concurrentie en dat doen de Bayern en Juve wel. (...)



Wat zou daarvan de reden zijn?

Ik denk dit:

1. 
Het is maar de vraag of de beste spelers van de concurrentie bij Ajax mee kunnen. Neem als voorbeeld een Aissati, El Hamdaoui, Marin.
Als Bayern, Juventus iets kopen passen die 'moeiteloos' in het eerste.

Bovendien, als je bij Feijenoord de beste weg koopt is die bij Ajax net goed genoeg om schoenen te poetsen. (Misschien overdrijf ik en is Feijenoord geen concurrent ...)

2.
De concurrentie in Nederland vraagt de hoofdprijs als Ajax aanklopt. Waarbij de prijs-kwaliteit-verhouding volledig zoek is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 december 2020 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 22 december 2020 om 12:28:

(...) Alleen AJAX koopt nauwelijks de beste spelers weg bij de concurrentie en dat doen de Bayern en Juve wel. (...)



Wat zou daarvan de reden zijn?

Ik denk dit:

1. 
Het is maar de vraag of de beste spelers van de concurrentie bij Ajax mee kunnen. Neem als voorbeeld een Aissati, El Hamdaoui, Marin.
Als Bayern, Juventus iets kopen passen die 'moeiteloos' in het eerste.

Bovendien, als je bij Feijenoord de beste weg koopt is die bij Ajax net goed genoeg om schoenen te poetsen. (Misschien overdrijf ik en is Feijenoord geen concurrent ...)

2.
De concurrentie in Nederland vraagt de hoofdprijs als Ajax aanklopt. Waarbij de prijs-kwaliteit-verhouding volledig zoek is.




1.betreft de prijs, kwaliteit - sure.
PSV, AZ etc weten als Frenkie net voor 80 mil vertrekt en je wil hun beste middenvelder dat ze de hoofdprijs vragen.
Sure, het kan.

2. El hamdaoui is een Ajax voetballer en kon moeiteloos mee, maakte goals van een hoog niveau. Zat meer tussen F. De Boer en hem. Frank is geen Mourinho, hiddink, ancelotti die met heel veel verschillende type persoonlijkheden om kunnen gaan. Van Gaal heeft hetzelfde. Echter Van Gaal is een veel betere coach, tacticus, leraar dan de Boer en is slimmer dan Frank.

3. Jaap Stam, Ruud van Nistelrooij, Cocu,
Viergever, Bergwijn, Persie, Robben om een paar te noemen hadden prima meegekund bij Ajax van nu toen ze nog bij PSV, AZ, Fey etc speelden.

4.Hakim Ziyech was bij Twente de beste speler van Nederland geworden, kon prima bij Ajax, sterker nog, werd alleen maar beter.

5. Gasten zoals Berghuis, Stengs, Koopmeiners, Senesi, Itharren worden waarschijnlijk alleen maar beter om bij Ajax te spelen, vanwege diverse redenen.

6. De vraag blijft nu: voor wie ga je, en wat ben je bereid te betalen? Hoeveel geld is er nog?

7. Als Robben in 2019 bij PSV in zijn eerste jaar speelde na Groningen, had ik als TD vol ingezet op Hem desnoods 40 miljoen. Robben was zo goed en als je net 200 mil hebt binnen gekregen dan kan je Robben halen om maar een vb te geven. In 2005, 2006 was het financieel moeilijker voor AJAX. Plus PSV was beter in die tijd. Maar na halve finale CL was Robben echt wel naar Ajax gegaan met Onana, Ziyech, Neres, Donnie etc. Jaap Stam idem.
De Jaap stam die naar Unted ging was perfect voor dit Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 22 december 2020 om 17:35:

(...) El hamdaoui is een Ajax voetballer en kon moeiteloos mee, maakte goals van een hoog niveau. (...)



El Hamdaoui kon nauwelijks iets met links. Dan kun je niet moeiteloos bij Ajax mee.

Ik zie hem nog, volgens mij in zijn eerste wedstrijd, bij Groningen uit, alleen op de keeper af gaan. Het balletje ligt op een gegeven moment panklaar voor zijn linker, en wat doet ie ... hij wil hem met buitenkant rechts schieten.
Gevolg: een rollertje in de handen van de keeper .... :\( .

De uitslag weet ik niet meer maar de aktie kostte punten. We wonnen niet.
En ik was na 1 wedstrijd klaar met die gast. Eerder dan Frank de Boer. ;)

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.