Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Mohammed Kudus

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 14 15 16 17

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 april 2022 om 22:17:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 03 april 2022 om 22:02:

(...) alleen ik denk dat ie teveel volgepropt zit met opdrachten dat ie niet precies weet wat ie moet doen. (...)



Zou het?

Hoe slecht ben je dan als trainer dat je dit:
a. laat gebeuren;
b. niet corrigeert;
c. een speler laat verloederen?

Het krijgt er ook steeds meer de schijn van dat dit met Tagliafico en Daramy ook het geval is.



Das puur giswerk natuurlijk, ik zeg enkel wat ik zelf denk ;-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 03 april 2022 om 22:39:

Das puur giswerk natuurlijk, ik zeg enkel wat ik zelf denk ;-)



Er zijn meer grote denkers geweest op deze aardkloot, die het bij het rechte eind hadden ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 april 2022 om 23:11:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 03 april 2022 om 22:39:

Das puur giswerk natuurlijk, ik zeg enkel wat ik zelf denk ;-)



Er zijn meer grote denkers geweest op deze aardkloot, die het bij het rechte eind hadden ...



I know :B

 

+1/-0

Dat ie kan voetballen heeft hij al laten zien, alleen heeft hij niet het vertrouwen op dit moment, hij heeft er een tijdje uit gelegen, met invalbeurten zal het vertrouwen weer terug komen.

 

+1/-0

Kudus heeft ritme nodig en moet op de juiste plaats ingezet worden. Omdat hij er achter de spitsen nu een paar maakte in Ajax twee wil niet zeggen dat dit zijn plek opeens is. Achter de spitsen is de renplek waar je nonstop als vierde spits moet opduiken om dan ook weer volle bak moet meeverdedigen. Voor deze plek hebben we Klaassen en Berghuis al.
Als een van de andere twee middenvelders komt Kudus veel meer aan creëren, voetballen en duels uitvechten toe wat zijn sterkte is. Nu stond Klaassen daar weer meer teruggetrokken tegen Groningen terwijl die nu juist het renpaard is dat weinig creëert en geen pure voetballer is. Die moet rennen, de 1-0 scoren en dan zijn longen er weer uitrennen om zijn verdedigende werk te doen.
Tegen Groningen stond Kudus dus achter Haller en hij was heel duidelijk op zoek waar te moeten lopen. Toen hij binnenkwam bij Ajax speelde hij fantastisch maar dat was niet achter de spitsen. Met Gravenberch en Kudus links en rechts op het middenveld en Klaassen of Berghuis achter Haller creëer je veel meer en scoren Klaassen en Berghuis ook meer.
Kudus heeft heel veel kwaliteiten maar die moet je wel op de juiste manier gebruiken. Met wat meer minuten komen die kwaliteiten er dan zeker uit.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 april 2022, 11:52:14.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 04 april 2022 om 09:07:

Kudus heeft ritme nodig en moet op de juiste plaats ingezet worden. Omdat hij er achter de spitsen nu een paar maakte in Ajax twee wil niet zeggen dat dit zijn plek opeens is. Achter de spitsen is de renplek waar je nonstop als vierde spits moet opduiken om dan ook weer volle bak moet meeverdedigen. Voor deze plek hebben we Klaassen en Berghuis al.
Als een van de andere twee middenvelders komt Kudus veel meer aan creëren, voetballen en duels uitvechten toe wat zijn sterkte is. Nu stond Klaassen daar weer meer teruggetrokken tegen Groningen terwijl die nu juist het renpaard is dat weinig creëert en geen pure voetballer is. Die moet rennen, de 1-0 scoren en dan zijn longen er weer uitrennen om zijn verdedigende werk te doen.
Tegen Groningen stond Kudus dus achter Haller en hij was heel duidelijk op zoek waar te moeten lopen. Toen hij binnenkwam bij Ajax speelde hij fantastisch maar dat was niet achter de spitsen. Met Gravenberch en Kudus links en rechts op het middenveld en Klaassen of Berghuis achter Haller creëer je veel meer en scoren Klaassen en Berghuis ook meer.
Kudus heeft heel veel kwaliteiten maar die moet je wel op de juiste manier gebruiken. Met wat meer minuten komen die kwaliteiten er dan zeker uit.



Klopt wat je zegt maar daar komt bij dat hij ook echt nog niet de speler is zoals hij binnenkwam. Die vele blessures hebben duidelijk zijn tol geëist en dat is ook logisch. Je ziet wel dat hij op de weg terug is dus als hij nu fit blijft dan belooft dat voor volgend seizoen best wel wat.

Ik denk dat Ten Hag het nog te gevaarlijk vindt om Kudus in een vroege fase van de opbouw aan de bal te laten komen. Ik denk omdat hij vindt, ik vind dat ook, dat Kudus in deze fase nog niet vast genoeg is aan de bal. Dat komt echter wel weer.

 

+1/-0

Het gevolg van die denkwijze van ten Hag is dan wel dat we elke vorm van creativiteit ontberen en dus tot minuut 40 niet eens een schot op doel hadden.
Gravenberch te druk met zijn rol als defensieve middenvelder, Kudus te diep om creatief te zijn en Klaassen die dat niet kan. Dus een middenveld wat totaal niet functioneert. Dus een aanval die geen enkele fatsoenlijke bal krijgt.




open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 april 2022 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 04 april 2022 om 09:07:

Kudus heeft ritme nodig en moet op de juiste plaats ingezet worden. Omdat hij er achter de spitsen nu een paar maakte in Ajax twee wil niet zeggen dat dit zijn plek opeens is. Achter de spitsen is de renplek waar je nonstop als vierde spits moet opduiken om dan ook weer volle bak moet meeverdedigen. Voor deze plek hebben we Klaassen en Berghuis al.
Als een van de andere twee middenvelders komt Kudus veel meer aan creëren, voetballen en duels uitvechten toe wat zijn sterkte is. Nu stond Klaassen daar weer meer teruggetrokken tegen Groningen terwijl die nu juist het renpaard is dat weinig creëert en geen pure voetballer is. Die moet rennen, de 1-0 scoren en dan zijn longen er weer uitrennen om zijn verdedigende werk te doen.
Tegen Groningen stond Kudus dus achter Haller en hij was heel duidelijk op zoek waar te moeten lopen. Toen hij binnenkwam bij Ajax speelde hij fantastisch maar dat was niet achter de spitsen. Met Gravenberch en Kudus links en rechts op het middenveld en Klaassen of Berghuis achter Haller creëer je veel meer en scoren Klaassen en Berghuis ook meer.
Kudus heeft heel veel kwaliteiten maar die moet je wel op de juiste manier gebruiken. Met wat meer minuten komen die kwaliteiten er dan zeker uit.



Klopt wat je zegt maar daar komt bij dat hij ook echt nog niet de speler is zoals hij binnenkwam. Die vele blessures hebben duidelijk zijn tol geëist en dat is ook logisch. Je ziet wel dat hij op de weg terug is dus als hij nu fit blijft dan belooft dat voor volgend seizoen best wel wat.

Ik denk dat Ten Hag het nog te gevaarlijk vindt om Kudus in een vroege fase van de opbouw aan de bal te laten komen. Ik denk omdat hij vindt, ik vind dat ook, dat Kudus in deze fase nog niet vast genoeg is aan de bal. Dat komt echter wel weer.

 

+1/-0

Nee het belooft helemaal niks. Hij laat juist zien geen betrouwbare speler te zijn. Hij doet maar wat met alle gevolgen van dien. Zoals dat voorbeeld van Quido: typerend voor Kudus en zijn gebrek aan besef. In geen enkel opzicht is dit te vergelijken met spelers als Gravenberch of Frenkie. Maar dat zien ze hier niet.

Bande, Magallan, Kudus, Daramy, Marin.. dure aankopen die stuk voor niks niet de kwaliteit hebben voor Ajax 1. Het is de harde realiteit.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 04 april 2022 om 12:31:

Nee het belooft helemaal niks. Hij laat juist zien geen betrouwbare speler te zijn. Hij doet maar wat met alle gevolgen van dien. Zoals dat voorbeeld van Quido: typerend voor Kudus en zijn gebrek aan besef. In geen enkel opzicht is dit te vergelijken met spelers als Gravenberch of Frenkie. Maar dat zien ze hier niet.

Bande, Magallan, Kudus, Daramy, Marin.. dure aankopen die stuk voor niks niet de kwaliteit hebben voor Ajax 1. Het is de harde realiteit.



Vind eerlijk gezegd Gravenberch ook niet van het kaliber Frenkie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 04 april 2022 om 12:31:

Nee het belooft helemaal niks. Hij laat juist zien geen betrouwbare speler te zijn. Hij doet maar wat met alle gevolgen van dien. Zoals dat voorbeeld van Quido: typerend voor Kudus en zijn gebrek aan besef. In geen enkel opzicht is dit te vergelijken met spelers als Gravenberch of Frenkie. Maar dat zien ze hier niet.

Bande, Magallan, Kudus, Daramy, Marin.. dure aankopen die stuk voor niks niet de kwaliteit hebben voor Ajax 1. Het is de harde realiteit.



Niemand is blind voor de tekortkomingen, maar we zitten helaas in de situatie dat er niet veel beters voorhanden is. Gravenberch is 99% zeker weg na dit seizoen en je houdt het bekende rijtje spelers over. Dan zit je gewoon niet meer in de situatie dat je veel te willen hebt, of je moet een middenveld met Alvarez en Klaassen willen zien oid.

Hoe zou jij het middenveld het komende jaar graag zien?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 04 april 2022 om 12:31:

(...) Bande, Magallan, Kudus, Daramy, Marin.. dure aankopen die stuk voor niks niet de kwaliteit hebben voor Ajax 1. Het is de harde realiteit.



Op mijn lijstje staan ook nog Haller, Alvarez en Klaiber.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 april 2022 om 13:22:

Vind eerlijk gezegd Gravenberch ook niet van het kaliber Frenkie.



Nee, maar beide zitten niet in de categorie waar Kudus onder valt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 april 2022 om 20:43:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 04 april 2022 om 12:31:

(...) Bande, Magallan, Kudus, Daramy, Marin.. dure aankopen die stuk voor niks niet de kwaliteit hebben voor Ajax 1. Het is de harde realiteit.



Op mijn lijstje staan ook nog Haller, Alvarez en Klaiber.



Eerste twee hebben cijfermatig een paar aardige CL wedstrijden gespeeld, dus hopelijk komt er één of andere onnozelaar met meer geld dan verstand die ze z.s.m. ophaalt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 april 2022 om 02:10:

Eerste twee hebben cijfermatig een paar aardige CL wedstrijden gespeeld, dus hopelijk komt er één of andere onnozelaar met meer geld dan verstand die ze z.s.m. ophaalt.



Het maakt niet uit wie er komt. Als hij ze maar z.s.m. ophaalt.

 

+1/-0

Kudus is toch een verdomd goede voetballer. In mijn ogen onze beste middenvelder.
Berghuis en Kudus horen wat mij betreft basismiddenveld te vormen (3e man: Taylor?).

 

+4/-0

Viel goed in, sterk aan de bal en vooruit denkend. Leek wat minder laks en gemakzuchtig. Had wel moeten scoren na de actie van Brobbey.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 26 juli 2022 om 22:05:

Kudus is toch een verdomd goede voetballer. In mijn ogen onze beste middenvelder.
Berghuis en Kudus horen wat mij betreft basismiddenveld te vormen (3e man: Taylor?).



Kudus is gewoon weer echt fit aan het worden. Die jongen heeft er heel lang uitgelegen, dan duurt het even voor je écht terug bent. Mensen, ook zogenaamde kenners, maken geen onderscheid tussen een fitte speler en eentje die aan het terugkomen is.
Fitheid is key, en daar hoort ook ritme bij.

Nu zie je weer hoe goed hij is. Als hij een heel seizoen fit blijft is dit een sensationeel goede speler. Als spits heeft hij ook echt veel: snel, wendbaar, scoren.

Lekker man!!!

Please Mo blijf fit.

 

+3/-0

Een fitte Kudus is een absolute meerwaarde voor Ajax. Hopen dat hij fit blijft!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 26 juli 2022 om 22:05:

Kudus is toch een verdomd goede voetballer. In mijn ogen onze beste middenvelder.
Berghuis en Kudus horen wat mij betreft basismiddenveld te vormen (3e man: Taylor?).



Ik ben het hier mee eens. In het verleden was hij vaker geblesseerd en ik had het idee dat Ten Hag het niet zo in hem zag zitten.

 

+2/-0

Ik weet nog dat ik het schreef toen ik Kudus een paar wedstrijden had zien spelen en nu zeg ik het nog een keer. Ajax heeft goud in handen met Kudus. Hij is een uitzonderlijk talent dat mits goed gebruikt door de trainer van zeer grote waarde gaat zijn voor Ajax.
Hij hoort bij de buitencategorie qua talent en is verreweg de beste middenvelder die in de selectie zit. Hij is ook zo goed dat hij moeiteloos in de voorhoede kan spelen terwijl hij daar nooit gespeeld heeft. Waar de ene Mo helaas toch telkens weer op de een of andere manier door het ijs zakt is deze Mo zich aan het ontwikkelen tot een topper in spe.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 14 15 16 17

Ajax Forum » Spelers » Mohammed Kudus