Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Davy Klaassen

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Davy Klaassen speelt wel echt goed he nu? Als nummer tien vond ik hem ook wel ok maar soms ergerde ik me aan hem.

Nu is hij echt top in mijn ogen. Wat een aankoop. En wat een versterking voor Ajax en Oranje. Zo zie je maar: je speelt bij Werder Bremen en bent nooit in beeld en dan ben je weer in Nederland (twee uurtjes rijden van Bremen) en ze zien ineens weer wat je kunt. Ongelooflijk eigenlijk.

 

+3/-0

Ja, bizar. Terwijl ie (wat ik las en hoorde) bij Bremen toch ook gewoon altijd wel een voldoende haalde, in een veel minder team. Dan zou een (bonds)coach toch moeten kunnen inschatten dat ie in een beter team ook mee kan draaien.

Sowieso blij dat ie terug is bij Ajax. Dit soort spelers miste Ajax nog wel eens. Iemand die altijd 100% geeft en daardoor anderen meekrijgt. Als je bij Ajax ziet dat ie voorin belangrijk is en dan 30 seconden achterin te vinden is, is het wat mij betreft een schot in de roos. Als ie een beetje van die werkethiek kan overbrengen naar Gravenberch, dan is dat helemaal winst.

Dit bericht is gewijzigd op 18 november 2020, 10:45:47.

 

+3/-0

Ik was nooit een fan van Davy, maar nu zie ik inderdaad zijn meerwaarde. Komt heel erg goed tot z`n recht in de rol die hij nu krijgt. Erg blij mee!

 

+3/-0

Prima aankoop, had geen aanpassingen nodig en loopt tot nu toe 1 op 1.

 

+4/-0

Hij beheerst het 1 keer raken als geen ander. Combineer dat met zijn overzicht en je hebt een geweldige "spelversneller" in je elftal. Hij is geen dribbelkoning, hoeft geen mannetjes te passeren, maar hoeft alleen maar de bal het werk te laten doen (en dat kan ie). Uiterst efficient, zorgt voor balans op het middenveld en kan als het moet mee combineren tot in de 16 om vervolgens te scoren.

 

+4/-0

Dit is wat Cruijff dus in hem zag. Die zei ook altijd dat hij op 6 moest spelen. Je ziet nu waarom. Hij kan dat 1 keer raken inderdaad geweldig en daarmee een ongelooflijke meerwaarde voor dit Ajax.

Voeg daarbij zijn mentaliteit, loop- en scorend vermogen en je hebt een hele complete middenvelder.

 

+4/-0

Verbaast me niets dat Klaassen het nu zo goed doet. Hij past gewoon bij het spel wat je wil spelen en weet ook hoe precies hoe het moet. Ik vind het ook mooi dat hij nu in een veelzijdige rol kan spelen. Hij kan naast doelpunten maken ook verdedigen en veelvuldig helpen met de opbouw (precies zoals Cruijff het jaren geleden al voor ogen had inderdaad), dus waarom zou je hem ook beperken tot een aanvallende rol? Nu heb je (als we Kudus en Gravenberch als de twee andere basisspelers meetellen) een middenveld dat zowel aanvallend als verdedigend wat kan bijdragen.

Klaassen is ook slim genoeg om goed zijn momenten te kiezen om naar voren te gaan, en hij laat Gravenberch echt beter spelen. Die kan door zijn komst ook in een wat aanvallendere rol spelen vaak. Vind het ook erg mooi om te zien hoe Klaassen met zijn functionele techniek en handelingssnelheid regelmatig het spel kan versnellen. Met hem erbij heb je ook in elke linie een oudere speler die de boel kan aansturen. Dat lijntje tussen Blind en Klaassen is er nu al.

 

+2/-0

In de basis bij Oranje in een niet-vriendschappelijke wedstrijd. Kan snel gaan in het voetbal. Zo sta je bekend als een mislukte speler in het buitenland bij een degradatiekandidaat in Duitsland en ben je uit beeld voor het Nederlands Elftal. En zo ben je na 6(!!!) wedstrijden bij Ajax ineens weer basisspeler in Oranje.

Ik heb Klaassen altijd wel een interessante optie gevonden ten opzichte van concurrenten als De Roon en Strootman toch is deze ommezwaai is wel heel opmerkelijk (ook van de publieke opinie). Vraag mij af wanneer Pröpper weer fit is, maar het 'slachtoffer' vanavond is Van de Beek (van mij mag Wijnaldum wel een keer banken, maar okay).

Stel dat het EK gewoon was doorgegaan en Koeman zou ineens Klaassen erbij hebben gehaald en laten starten i.p.v. Van de Beek, dan zou toch iedereen zich hebben afgevraagd waar hij in hemelsnaam mee bezig was?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 15 november 2020 om 17:06:

(...) Ik heb Klaassen altijd wel een interessante optie gevonden ten opzichte van concurrenten als De Roon en Strootman (...)



Wie is er geen interessante optie t.o.v. De Roon en Strootman?

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 15 november 2020 om 17:06:

(...)

Stel dat het EK gewoon was doorgegaan en Koeman zou ineens Klaassen erbij hebben gehaald en laten starten i.p.v. Van de Beek, dan zou toch iedereen zich hebben afgevraagd waar hij in hemelsnaam mee bezig was?



Logisch, want toen speelde hij bij een kelderclub in de Bundesliga waar hij niets bijzonders presteerde.

En wat betreft Strootman hebben velen zich dat inderdaad afgevraagd: waar is Koeman in hemelsnaam mee bezig?

 

+2/-0

Ligt er aan Liam. Wie op zaterdag altijd Sportschau keek en voetbal een beetje begrijpt zag Davy wekelijks gewoon goed voetballen. Zijn trainer was ook helemaal gek van hem. Maakte hem aanvoerder en gaf hem bijna wekelijks complimenten.
De meeste fans echter hebben zelf hun eigen mening en wijken daar gewoon niet van af. Ze kijken geen Sportschau en denken helaas bijna allemaal voetbalkenners te zijn. Minnetjes uitdelen aan anderen is hun manier te laten blijken voetbalverstand te hebben.



open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 november 2020 om 09:38:

Davy Klaassen speelt wel echt goed he nu? Als nummer tien vond ik hem ook wel ok maar soms ergerde ik me aan hem.

Nu is hij echt top in mijn ogen. Wat een aankoop. En wat een versterking voor Ajax en Oranje. Zo zie je maar: je speelt bij Werder Bremen en bent nooit in beeld en dan ben je weer in Nederland (twee uurtjes rijden van Bremen) en ze zien ineens weer wat je kunt. Ongelooflijk eigenlijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 18 november 2020 om 10:18:

Ligt er aan Liam. Wie op zaterdag altijd Sportschau keek en voetbal een beetje begrijpt zag Davy wekelijks gewoon goed voetballen. Zijn trainer was ook helemaal gek van hem. Maakte hem aanvoerder en gaf hem bijna wekelijks complimenten.
De meeste fans echter hebben zelf hun eigen mening en wijken daar gewoon niet van af. Ze kijken geen Sportschau en denken helaas bijna allemaal voetbalkenners te zijn. Minnetjes uitdelen aan anderen is hun manier te laten blijken voetbalverstand te hebben.



open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 november 2020 om 09:38:

Davy Klaassen speelt wel echt goed he nu? Als nummer tien vond ik hem ook wel ok maar soms ergerde ik me aan hem.

Nu is hij echt top in mijn ogen. Wat een aankoop. En wat een versterking voor Ajax en Oranje. Zo zie je maar: je speelt bij Werder Bremen en bent nooit in beeld en dan ben je weer in Nederland (twee uurtjes rijden van Bremen) en ze zien ineens weer wat je kunt. Ongelooflijk eigenlijk.




Nou, ik heb ook wel eens op Werder Bremen fora gekeken en de fans waren toch wel verdeeld. De meesten hadden hogere verwachtingen van dan wat hij bracht op het veld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 november 2020 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 18 november 2020 om 10:18:

Ligt er aan Liam. Wie op zaterdag altijd Sportschau keek en voetbal een beetje begrijpt zag Davy wekelijks gewoon goed voetballen. Zijn trainer was ook helemaal gek van hem. Maakte hem aanvoerder en gaf hem bijna wekelijks complimenten.
De meeste fans echter hebben zelf hun eigen mening en wijken daar gewoon niet van af. Ze kijken geen Sportschau en denken helaas bijna allemaal voetbalkenners te zijn. Minnetjes uitdelen aan anderen is hun manier te laten blijken voetbalverstand te hebben.


Een fan en een kenner dat zijn ook twee totaal verschillende dingen Rody. Dat is precies wat ik bedoelde. Dat is in Duitsland niet anders. Fans hebben hun eigen idee en hun eigen verwachtingen. Davy was de duurste aankoop ooit voor Werder dus veel fans verwachten een soort spelmaker die ook nog eens drie man uitspeelt en dat is hij dus niet. Hij is DE man voor de balans in een elftal. Hier bij Ajax werd hij nota bene vaak afgebrand in zijn eerste periode ondanks dat hij speler van het jaar was in Nederland en topscorer van Ajax. Zeg het maar dan .........



open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 november 2020 om 09:38:

Davy Klaassen speelt wel echt goed he nu? Als nummer tien vond ik hem ook wel ok maar soms ergerde ik me aan hem.

Nu is hij echt top in mijn ogen. Wat een aankoop. En wat een versterking voor Ajax en Oranje. Zo zie je maar: je speelt bij Werder Bremen en bent nooit in beeld en dan ben je weer in Nederland (twee uurtjes rijden van Bremen) en ze zien ineens weer wat je kunt. Ongelooflijk eigenlijk.




Nou, ik heb ook wel eens op Werder Bremen fora gekeken en de fans waren toch wel verdeeld. De meesten hadden hogere verwachtingen van dan wat hij bracht op het veld.

 

+1/-0

Dat is dus precies wat ik bedoel Rody. Op de fora zitten de fans die dus hun mening als fan hebben terwijl de trainer die vakman is dagelijks met zijn speler werkt en het normaliter dus veel beter weet als de fans die wel heel veel van hun club houden maar dat maakt ze nog geen kenner.


open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 november 2020 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 18 november 2020 om 10:18:

Ligt er aan Liam. Wie op zaterdag altijd Sportschau keek en voetbal een beetje begrijpt zag Davy wekelijks gewoon goed voetballen. Zijn trainer was ook helemaal gek van hem. Maakte hem aanvoerder en gaf hem bijna wekelijks complimenten.
De meeste fans echter hebben zelf hun eigen mening en wijken daar gewoon niet van af. Ze kijken geen Sportschau en denken helaas bijna allemaal voetbalkenners te zijn. Minnetjes uitdelen aan anderen is hun manier te laten blijken voetbalverstand te hebben.



open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 november 2020 om 09:38:

Davy Klaassen speelt wel echt goed he nu? Als nummer tien vond ik hem ook wel ok maar soms ergerde ik me aan hem.

Nu is hij echt top in mijn ogen. Wat een aankoop. En wat een versterking voor Ajax en Oranje. Zo zie je maar: je speelt bij Werder Bremen en bent nooit in beeld en dan ben je weer in Nederland (twee uurtjes rijden van Bremen) en ze zien ineens weer wat je kunt. Ongelooflijk eigenlijk.




Nou, ik heb ook wel eens op Werder Bremen fora gekeken en de fans waren toch wel verdeeld. De meesten hadden hogere verwachtingen van dan wat hij bracht op het veld.

 

+1/-0

Ik vond hem bij Werder zelden de slechtste man op het veld, maar echt uitblinken was er ook zelden bij. Is ook niet gemakkelijk met zoveel troep om je heen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 18 november 2020 om 10:18:

(...) Wie op zaterdag altijd Sportschau keek en voetbal een beetje begrijpt zag Davy wekelijks gewoon goed voetballen. (...)



Hoe lang zijn die samenvattingen geweest van wedstrijden van Werder Bremen in de Sportschau?

Ga jij op die pakweg 10 minuten spelers beoordelen?

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 18 november 2020 om 10:18:

(...) De meeste fans echter hebben zelf hun eigen mening en wijken daar gewoon niet van af. (...)



Wat is er verkeerd aan meningen die goed onderbouwd zijn?

Waarom zou je afwijken van een goed onderbouwde mening als er geen reden toe is?

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 18 november 2020 om 13:45:

Dat is dus precies wat ik bedoel Rody. Op de fora zitten de fans die dus hun mening als fan hebben terwijl de trainer die vakman is dagelijks met zijn speler werkt en het normaliter dus veel beter weet als de fans die wel heel veel van hun club houden maar dat maakt ze nog geen kenner.



Moet je trainer of kenner zijn om te kunnen beoordelen dat een speler er geen 'reet van kan'?

Wat is dat voor onzin? 

De beperkingen die ik hier lees (en hoor op TV) over spelers zoals Blind, Schuurs, Alvarez, Ekkelenkamp, Labyad, Promes, Traoré, kan iedereen zien, constateren en vergelijken met spelers die de genoemde gebreken niet hebben. Daar hoef je geen trainer of kenner voor te zijn.

 

+1/-1

Nee, ik keek de hele wedstrijden van Bremen inderdaad ook maar de Sportschau zou een leuk begin zijn. En bij Klaassen zat de helft van de fans er gewoon faliekant naast qua inschatting want het gaat hier over Klaassen.
Voor de rest is er helemaal niets mis met de meningen van de fans. Sterker nog, dat is leuk om die te delen. Alleen zijn en blijven wij gemiddeld fans en geen kenners.
Ben trouwens ook best wel verbaast over je felle reactie. Heeft dat nog steeds te maken met het feit dat jij Klaassen helemaal niet zag zitten? Hem middelmaat noemde? Een werker die in de Kuip thuishoort? Noem je daarom mijn post onzin? Omdat je er daar zo ver naast zat als het maar kon? Blijkbaar heb je dus toch nog wat inzicht nodig voordat je begrijpt of een speler er wel of geen reet van kan zoals jij dat beschrijft.





open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 november 2020 om 22:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 18 november 2020 om 10:18:

(...) Wie op zaterdag altijd Sportschau keek en voetbal een beetje begrijpt zag Davy wekelijks gewoon goed voetballen. (...)



Hoe lang zijn die samenvattingen geweest van wedstrijden van Werder Bremen in de Sportschau?

Ga jij op die pakweg 10 minuten spelers beoordelen?

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 18 november 2020 om 10:18:

(...) De meeste fans echter hebben zelf hun eigen mening en wijken daar gewoon niet van af. (...)



Wat is er verkeerd aan meningen die goed onderbouwd zijn?

Waarom zou je afwijken van een goed onderbouwde mening als er geen reden toe is?

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 18 november 2020 om 13:45:

Dat is dus precies wat ik bedoel Rody. Op de fora zitten de fans die dus hun mening als fan hebben terwijl de trainer die vakman is dagelijks met zijn speler werkt en het normaliter dus veel beter weet als de fans die wel heel veel van hun club houden maar dat maakt ze nog geen kenner.



Moet je trainer of kenner zijn om te kunnen beoordelen dat een speler er geen 'reet van kan'?

Wat is dat voor onzin? 

De beperkingen die ik hier lees (en hoor op TV) over spelers zoals Blind, Schuurs, Alvarez, Ekkelenkamp, Labyad, Promes, Traoré, kan iedereen zien, constateren en vergelijken met spelers die de genoemde gebreken niet hebben. Daar hoef je geen trainer of kenner voor te zijn.

Dit bericht is gewijzigd op 19 november 2020, 11:16:12.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

Nee, ik keek de hele wedstrijden van Bremen inderdaad ook (...)



Waar heb je zin in ...

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

(...) Ben trouwens ook best wel verbaast over je felle reactie. Heeft dat nog steeds te maken met het feit dat jij Klaassen helemaal niet zag zitten? (...).



"Felle reactie"? Wat is er fel aan? Ik ben 'to the point'. Dat is wat anders.

En mijn voorgaande reactie heeft juist niets met Klaasen te maken maar met jouw opvatting over 'meningen en kenners'.

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

(...) Noem je daarom mijn post onzin? (...)



Ik heb al duidelijk uitgelegd waarom ik dat onzin vind.
Heeft niets met Klaassen te maken.

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

(...) Omdat je er daar zo ver naast zat als het maar kon? (...)



En dat schrijf je over een speler die pas twee maanden weer speelt?
Beoordeel hem nog eens in april, mei a.u.b.

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

(...) Blijkbaar heb je dus toch nog wat inzicht nodig voordat je begrijpt of een speler er wel of geen reet van kan zoals jij dat beschrijft.



Nee, ik denk van niet. Ik weet inmiddels goed wat ik van spelers verwacht en wil zien.

 

+1/-0

Ik kan je wel vast voorspellen dat Davy in april/mei nog steeds niet in de Kuip speelt waar hij volgens jou thuis hoort.


open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 november 2020 om 11:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

Nee, ik keek de hele wedstrijden van Bremen inderdaad ook (...)



Waar heb je zin in ...

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

(...) Ben trouwens ook best wel verbaast over je felle reactie. Heeft dat nog steeds te maken met het feit dat jij Klaassen helemaal niet zag zitten? (...).



"Felle reactie"? Wat is er fel aan? Ik ben 'to the point'. Dat is wat anders.

En mijn voorgaande reactie heeft juist niets met Klaasen te maken maar met jouw opvatting over 'meningen en kenners'.

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

(...) Noem je daarom mijn post onzin? (...)



Ik heb al duidelijk uitgelegd waarom ik dat onzin vind.
Heeft niets met Klaassen te maken.

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

(...) Omdat je er daar zo ver naast zat als het maar kon? (...)



En dat schrijf je over een speler die pas twee maanden weer speelt?
Beoordeel hem nog eens in april, mei a.u.b.

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 06:33:

(...) Blijkbaar heb je dus toch nog wat inzicht nodig voordat je begrijpt of een speler er wel of geen reet van kan zoals jij dat beschrijft.



Nee, ik denk van niet. Ik weet inmiddels goed wat ik van spelers verwacht en wil zien.

Dit bericht is gewijzigd op 19 november 2020, 15:41:36.

 

+1/-0

Klaassen was zeer matig tegen Polen .. Heeft hij wel vaker last van : redelijke wedstrijden afwisselen met zeer matige ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 19 november 2020 om 12:51:

Ik kan je wel vast voorspellen dat Davy in april/mei nog steeds niet in de Kuip speelt waar hij volgens jou thuis hoort.



Geef even een verwijzing naar de quote waar ik geschreven heb dat 'Klaassen in de Kuip thuis hoort' a.u.b. ...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Davy Klaassen