Vak: -
Forumreacties: 3.979
Reg.: 10 juli 2003
Favoriete opstelling: geen
Was ie nou gewoon even pissen of klopte het dat ie gewoon verdwenen is in de rust?
Moet overigens zeggen dat ik hem niet eens zo slecht vond de eerste helft. Snapte wel dat Edvardsen kwam, want je had echt diepgang nodig op een flank, maar in vergelijking met afgelopen jaren was Berghuis op de schaal van Berghuis acceptabel.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.960
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 28 augustus 2026 om 11:05:
Was ie nou gewoon even pissen of klopte het dat ie gewoon verdwenen is in de rust?
Moet overigens zeggen dat ik hem niet eens zo slecht vond de eerste helft. Snapte wel dat Edvardsen kwam, want je had echt diepgang nodig op een flank, maar in vergelijking met afgelopen jaren was Berghuis op de schaal van Berghuis acceptabel.
Forumreacties: 4.267
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 augustus 2026 om 11:46:
Met de rug naar de tv gezeten?
Zo waanzinnig veel voorzetten die niet aankwamen, niet normaal. Dieptepunt was balverlies op eigen helft en dan bij het afjagen daarna door de stokken gespeeld worden. Treurnis.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.960
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 28 augustus 2026 om 14:30:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 augustus 2026 om 11:46:
Met de rug naar de tv gezeten?
Zo waanzinnig veel voorzetten die niet aankwamen, niet normaal. Dieptepunt was balverlies op eigen helft en dan bij het afjagen daarna door de stokken gespeeld worden. Treurnis.
Maar het ergste is dat hij zelf gevraagd heeft om gewisseld te worden in de rust ivm zijn meniscus. Michel vond het dus blijkbaar wel lekker gaan want anders had hij Edvartsen pas 20-30 minuten later gebracht zoals wel vaker
Forumreacties: 4.781
Reg.: 21 januari 2021
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 35
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 03 september 2026 om 22:49:
Tsygankov wordt Ajacied.
Kiki: Carrizo zal wel opgeofferd worden, zodat Berghuis kan blijven.
Nederlandse media: Berghuis mag weg bij Ajax.
Carrizo wordt verhuurd.
Einde transfermarkt. Berghuis is nog altijd Ajacied.
Uit: Amsterdam
Vak: 128
Forumreacties: 26
Reg.: 4 september 2019
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.460
Reg.: 3 mei 2004
Tsygankov wordt Ajacied.
Carrizo wordt verhuurd.
Forumreacties: 6.019
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 10 september 2026 om 10:47:
Tsygankov wordt Ajacied.
Carrizo wordt verhuurd.
Zou je mij kunnen uitleggen op welke manier jij denkt dat dit soort besluitvorming tot stand komt?
Denk je dat er een of ander intern complot is waardoor Berghuis altijd mag blijven? Denk je dat hij belastende dickpics van Jordi of de trainer heeft waardoor hij altijd mag blijven? En hoe zou dat werken in groepsdynamiek? Denk je dat de rest van de selectie niet volledig het vertrouwen in de trainer verliest / opzegt zodra een speler die er echt helemaal niks van kan altijd mag spelen en kennelijk zelfs conculegas (Gloukh, Carrizo, Conceicao) actief 'wegpest'?
Of... zoals eigenlijk elke trainer die de afgelopen 5 jaar bij Ajax heeft getraind aangeeft of doet... heeft Berghuis gewoon specifieke kwaliteiten die passen bij het spel wat ze willen spelen en heeft hij wellicht in de kleedkamer of in het team een bepaalde rol die zij als heel waardevol beschouwen. En zou het ook kunnen zijn dat hij gewoon een bepaalde mentaliteit in het team brengt die alle trainers als heel waardevol beschouwen?
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.460
Reg.: 3 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 10:57:
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 10 september 2026 om 10:47:
Tsygankov wordt Ajacied.
Carrizo wordt verhuurd.
Zou je mij kunnen uitleggen op welke manier jij denkt dat dit soort besluitvorming tot stand komt?
Denk je dat er een of ander intern complot is waardoor Berghuis altijd mag blijven? Denk je dat hij belastende dickpics van Jordi of de trainer heeft waardoor hij altijd mag blijven? En hoe zou dat werken in groepsdynamiek? Denk je dat de rest van de selectie niet volledig het vertrouwen in de trainer verliest / opzegt zodra een speler die er echt helemaal niks van kan altijd mag spelen en kennelijk zelfs conculegas (Gloukh, Carrizo, Conceicao) actief 'wegpest'?
Of... zoals eigenlijk elke trainer die de afgelopen 5 jaar bij Ajax heeft getraind aangeeft of doet... heeft Berghuis gewoon specifieke kwaliteiten die passen bij het spel wat ze willen spelen en heeft hij wellicht in de kleedkamer of in het team een bepaalde rol die zij als heel waardevol beschouwen. En zou het ook kunnen zijn dat hij gewoon een bepaalde mentaliteit in het team brengt die alle trainers als heel waardevol beschouwen?
Welke mentaliteit brengt hij volgens jou in het team dan? Die mentaliteit dat ze nog geen hele wedstrijd kunnen spelen ook al spelen ze maar 1x in de week?
Tsygankov wordt Ajacied.
Carrizo wordt verhuurd.
Forumreacties: 6.019
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 10 september 2026 om 11:34:
De vraag is: "Zou het kunnen"... Want de tendens hier is dat Berghuis er geen klote van kan en een enorme eikel is. De feiten zeggen dat elke trainer hem opstelt en gebruikt.
open/sluit de onderstaande quote:Mijn persoonlijke mening is voor die vraag dus niet echt relevant. Maar aangezien je het vraagt: Ik denk dat Berghuis wel het soort 'grinta' (bij gebrek aan betere beschrijving) die wel ontbeert bij veel in onze selectie. Berghuis lijkt me wel het type dat goed weet wat nodig is om profvoetballer te zijn, iets wat jonge gasten vaak nog moeten leren. Ik denk dat hij daar iets toevoegt.
open/sluit de onderstaande quote:Verder is hij met spelhervattingen en passing ook vaak een versnellende factor in de beginfase van aanval. Laatste tijd (lees: twee jaar?) is zijn afronding natuurlijk verschrikkelijk slecht. Snelheid is er natuurlijk ook niet (meer). Actie heeft hij ook niet. Diepgang ook niet. Dus er is zat aan te merken natuurljik. Nog los van dat er af en toe een kortsluiting in zijn hoofd ontstaat.
open/sluit de onderstaande quote:Waarom denk jij dat elke coach hem opstelt?
Berghuis kwam naar Ajax toe voor 5,5 miljoen euro. Ik vond de aankoop toen al geen goed idee (zie de eerste pagina's van dit topic). Het transferbedrag is niet het probleem, maar wetende wie je binnenhaalt en voor welk salaris wél. De contractverlenging is zo mogelijk nóg kwalijker dan de aankoop zelf. We zijn mét Berghuis 1e, 3e, 5e, 2e en 5e geëindigd. De vijf jaar ervoor: 2e, 2e, 1e, 1e en 1e.
We hadden Antony, Haller en Tadic toen Berghuis kwam. Ik vond hem al gelijk minder goed dan ieder van dit drietal. Liever Antony dan Berghuis. Berghuis kreeg echter een Haller-salaris. Enkel Tadic verdiende beduidend meer dan Berghuis (en Haller). Antony, de veel jongere rechtsbuiten, zat op een veel lager speler en werd zelfs voor zo'n 100 miljoen euro verkocht. Het rendement van Berghuis was gedurende zijn eerste seizoen hier niet op Feyenoord-niveau (zoals ik al had verwacht, was dat een utopie voor hem om ook bij Ajax te halen). Haller en Tadic hadden verreweg een beter rendement dan Berghuis (en Antony). Tadic, Haller, Ziyech en ik denk in mindere mate Neres en Antony brachten Ajax naar een beduidend hoger niveau in tegenstelling tot meneer Berghuis hier.
Wetende hoe groot de investering in Berghuis is, heb je met hem iemand wie in theorie de ploeg moet gaan dragen. Hij moet een bepalende rol op zich nemen om Ajax vaker wel dan niet eerste te laten eindigen en soms tweede. Hij heeft hier hopeloos in gefaald. Niet alleen hij. Het hele beleid. Berghuis is echter tekenend voor de teleurstellende afgelopen vier seizoenen. Verder zijn we momenteel nog altijd niet titelfavoriet en loopt deze meneer op zijn oude dag mét nog steeds een jackpot aan salaris rond in een Ajax-shirt buiten tevens óp het veld!
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 september 2026, 15:57:39.
Ajax Forum » Spelers » Steven Berghuis