-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.236
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: -
Het is nog niet echt over Rosa gegaan sinds Ajax - PSV, maar mag ik als één van zijn grootste critici op dit forum dan toch even benoemen dat ik hem echt geweldig vond deze wedstrijd?
Niet toevalligerwijs vond ik hem vorig jaar ook op z'n best in de topwedstrijden. Hoe hij Lang destijds uit de wedstrijd speelde was bewonderenswaardig.
En dit seizoen gewoon weer. Heerste echt op linksback (met z'n verkeerde poot op die flank nog wel) en deed ondanks fysieke ongemakken en pijntjes werkelijk alles goed. Stond zelfs aan de basis van een paar kansrijke aanvallen. Kapte zijn tegenstander uit, zocht oplossingen naar voren, ging op de juiste momenten diep.
Als hij dit elke week kan brengen, heb je een rechtsbenige Tagliafico. Zou er dan toch nog muziek in zitten?
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.498
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Hulde dat je hem hier de credits geeft. In de topwedstrijden staat hij er inderdaad vaak. Ik vind hem sowieso al heel het seizoen een van de stabiele factors, wat extra knap is omdat hij op twee verschillende posities wordt ingezet. Hij is van de weinige echt felle verdedigers in de ploeg. Wat me ook aan hem is opgevallen tijdens beelden van de open trainingen is dat hij behoorlijk sociaal is ingesteld en met iedereen goed omgaat.
Mensen, kom nou toch.
Hij doet het een keer wel ok tegen een uitgeblust PSV en meteen is deze jongen het beste dat de wereld is overkomen sinds gesneden brood.
Hij heeft dit seizoen slechts 1 contributie geleverd en zijn verdedigen is vaak ook veel minder solide geweest, met pingels tegen tot gevolg.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.236
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 04 mei 2026 om 19:58:
Mensen, kom nou toch.
Hij doet het een keer wel ok tegen een uitgeblust PSV en meteen is deze jongen het beste dat de wereld is overkomen sinds gesneden brood.
Hij heeft dit seizoen slechts 1 contributie geleverd en zijn verdedigen is vaak ook veel minder solide geweest, met pingels tegen tot gevolg.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 04 mei 2026 om 20:44:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 04 mei 2026 om 19:58:
Mensen, kom nou toch.
Stropop![]()
Als hij kut speelt, zeg ik het, maar als hij goed speelt, zeg ik het ook. Ik vond hem samen met Dolberg de man of the match tegen PSV.
Uiteraard eens met je laatste alinea, maar goed, als het dan een keer wél uitstekend is, mag dat best benoemd worden.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.202
Reg.: 3 september 2005
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 04 mei 2026 om 21:15:
Wanneer Lucas Rosa zo voetbalt als tegen PSV dan kan Carlo Ancelotti, de Braziliaanse bondscoach, niet om hem heen en kan Lucas Rosa wel eens de revelatie worden van het Wereldkampioenschap Voetbal in de Verenigde Staten.
Ajax Forum » Spelers » Lucas Rosa