Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Lucas Rosa

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 21 februari 2025 om 12:09:

Ik vond hem wel de slechtste, de VI en Voetbalzone geven een 3.5 en een 3.0 voor zijn optreden (ook het laagste cijfer). Zelfs Klaassen kreeg een hoger punt, ondanks het veroorzaken van een pingel en rood.

Ok, ik moet de wedstrijd nog terug kijken, je ziet op tv, zeker zonder spanning en emotie, sommige dingen toch altijd beter dan in het stadion (en andersom ook, omdat je in het stadion weer beter overzicht hebt dan op tv). Maar vanuit mijn herinnering vond ik Rugani, Fitz-Jim en Rasmussen slechter spelen dan Rosa, en twijfel ik of ik Traoré beter vond spelen dan Rosa. (dat laatste kwam ook omdat het de persoonlijke missie van Pasveer leek te zijn om Traoré voor het eerst in zijn carriére een kopduel te laten winnen en alle ballen op hoog op Traoré te pompen, ook als hij bij 2 man in de dekking stond. Kan Traoré weinig aan doen, maar al die verloren duels waren niet goed voor mijn beeldvorming).

Ik ga het terug kijken. Wie weet kom ik daarna tot dezelfde conclusie, al zal mijn oordeel blijven dat je een nieuwe speler niet moet afschrijven op een wedstrijd waarin meer dan de helft van het team dramatisch was, want dan komen problemen in de afstemming nog veel pijnlijker naar boven.

+1/-0

Volgens mij is hij zowel aan de bal als defensief stabieler dan Gaaei. Hij moet alleen nog wel leren wanneer hij bijvoorbeeld door moet dekken, hoe precies vrij te lopen, enzovoort. Zoiets leer je niet vlekkeloos in een paar trainingen. Dit is pas zijn tweede wedstrijd, en beide potjes waren ook niet bepaald de gemiddelde wedstrijd.

+1/-0

Na het terugkijken van de wedstrijd vind ik Rosa een enorm problematische speler. Bij meerdere pogingen tot simpele balaanname stuitert de bal twee meter van zijn voet af en ik overdrijf niet. Defensief is hij zowel in het heen- als terugduel een probleem. Bij de afgekeurde tegengoal hangt hij aan iemands shirtje; hij weet niet hoe een goede, slimme verdedigende actie te maken. Spelers dribbelen hem makkelijk voorbij en hij is vaak uit positie. Ik zie letterlijk geen enkel pluspunt in zijn spel(intelligentie/inzicht/handigheid).

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Lucas Rosa