T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Vak: -
Forumreacties: 11.622
Reg.: 26 september 2004
Favoriete opstelling: geen
Forumreacties: 236
Reg.: 8 oktober 2023
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 april 2026 om 15:22:
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 08 april 2026 om 15:08:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 april 2026 om 15:04:
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 08 april 2026 om 14:11:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 april 2026 om 11:10:
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit interview ervaren hebben. Zien jullie dit inderdaad als "in de bres springen voor" of als het benadrukken dat een teamgenoot inderdaad niet in de huidige speelstijl past en dus niet moet spelen?
In de persconferentie na afloop van het duel met FC Twente (1-2 verlies) nuanceerde Berghuis de kritiek op Gloukh. “Neem Gloukh als voorbeeld: hij wordt voor een bepaalde manier van voetballen gehaald. Op een gegeven moment wordt die speelstijl overboord gegooid.”
De ervaren Ajacied vindt dat Gloukh niet tot zijn recht komt in de speelstijl van de Amsterdammers. “Dan wordt er weer op een andere manier gespeeld. Dan gaan we met vijf verdedigers spelen, waardoor je twee middenvelders overhoudt, en dat is niet het profiel van Gloukh.”
“Maar die jongen kan gewoon goed voetballen, maar in de rode draad van hoe je wil spelen past dat niet”, erkent Berghuis. “En daardoor vind ik dat spelers onder hun kunnen presteren en komen we als team ook gewoon tekort.”
Zou hij niet doelen op het feit dat we met halfspelers spelen in plaats van met een tien op het middenveld? In dat geval heeft hij dan natuurlijk gelijk. Bij Ajax blijkt speelstijl belangrijker dan het op dat moment beschikbare materiaal. We hebben geen pure zes, die hebben we ook niet gevonden dus speel dan ook niet zo.
En die laatste zin is natuurlijk verwijzend naar Farioli, die dit als enige blijkbaar wel begreep.
Gloukh is gewoon een concurrent voor meneer Berghuis op rechts. Als je dan verkondigt dat dat hij "niet past" in de huidige speelstijl vind ik dat zeer dubieus van de man met 4 contributies dit seizoen, waarvan 3 tegen rechterrijtje-clubs.
Gloukh is een soort hangende linksbuiten met een vrije rol, daar speelt Berghuis niet.
Oscar heeft ook gewoon minuten op rechts gemaakt. Dus hij is daar een optie.
Forumreacties: 5.243
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 08 april 2026 om 21:11:
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit interview ervaren hebben. Zien jullie dit inderdaad als "in de bres springen voor" of als het benadrukken dat een teamgenoot inderdaad niet in de huidige speelstijl past en dus niet moet spelen?
In de persconferentie na afloop van het duel met FC Twente (1-2 verlies) nuanceerde Berghuis de kritiek op Gloukh. “Neem Gloukh als voorbeeld: hij wordt voor een bepaalde manier van voetballen gehaald. Op een gegeven moment wordt die speelstijl overboord gegooid.”
De ervaren Ajacied vindt dat Gloukh niet tot zijn recht komt in de speelstijl van de Amsterdammers. “Dan wordt er weer op een andere manier gespeeld. Dan gaan we met vijf verdedigers spelen, waardoor je twee middenvelders overhoudt, en dat is niet het profiel van Gloukh.”
“Maar die jongen kan gewoon goed voetballen, maar in de rode draad van hoe je wil spelen past dat niet”, erkent Berghuis. “En daardoor vind ik dat spelers onder hun kunnen presteren en komen we als team ook gewoon tekort.”
Zou hij niet doelen op het feit dat we met halfspelers spelen in plaats van met een tien op het middenveld? In dat geval heeft hij dan natuurlijk gelijk. Bij Ajax blijkt speelstijl belangrijker dan het op dat moment beschikbare materiaal. We hebben geen pure zes, die hebben we ook niet gevonden dus speel dan ook niet zo.
En die laatste zin is natuurlijk verwijzend naar Farioli, die dit als enige blijkbaar wel begreep.
Gloukh is gewoon een concurrent voor meneer Berghuis op rechts. Als je dan verkondigt dat dat hij "niet past" in de huidige speelstijl vind ik dat zeer dubieus van de man met 4 contributies dit seizoen, waarvan 3 tegen rechterrijtje-clubs.
Gloukh is een soort hangende linksbuiten met een vrije rol, daar speelt Berghuis niet.
Dat hij een optie is, maakt hem geen rechtsbuiten. Rosa heeft ook minuten op linksback gemaakt, maar dat is ook niet zijn positie. Het zegt ook genoeg dat er veel wordt gegoocheld met posities. Dat is dus niet nodig als je gewoon je ploeg zo laat spelen waarbij dit het beste rendement kan opleveren. En gezien het materiaal kan het niet dominant en aantrekkelijk en ook niet met de punt naar achteren. Dan maar niet.
Forumreacties: 4.064
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 3-5-2
Ik wist er zeker van dat spelers als Berghuis een rol spelen in de situatie omtrent Gloukh. Berghuis vind ik maar een ... ... ...
Als het aan mij heeft gelegen, is hij nooit Ajacied geweest. Ik hoop van harte dat hij deze zomertijd gaat pleiten! Berghuis is een groot onderdeel van het probleem bij Ajax.
Dit bericht is gewijzigd op 9 april 2026, 10:13:24.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.117
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Als Berghuis lekker in de wedstrijd zit, spelers om 'm heen heeft die het vuile werk opknappen en het allemaal een beetje meezit, kan hij goed voetballen. Maar dat zijn erg veel randvoorwaarden die je op orde moet brengen om iets aan hem te hebben. Voor een gozer van het niveau Tadic of Laudrup kun je dat nog overwegen, maar voor Steven uiteraard niet.
Toen hij kwam vond ik het op zich wel een nuttige breedte-aankoop. En we verzwakten directe concurrent Feyenoord ermee. Maar het was natuurlijk geen speler die je dan 4, 5 jaar in de basis wilt hebben. In zijn prime kon hij het niet bijbenen bij Watford en stond hij nog altijd maar zelden basis in Oranje, dan ben je in principe niet goed genoeg om nog even lekker af te bouwen bij Ajax natuurlijk.
Ik vind het nu vooral een heel vervelende gozer als het even niet gaat zoals hij het wil. Geldt ook voor Weghorst trouwens. Beiden naar de uitgang begeleiden deze zomer.
Klaassen is de enige oudgediende die je eventueel nog aan boord kunt houden als non-playing captain of iets dergelijks.
Met de nadruk op non-playing.
Forumreacties: 4.064
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 3-5-2
Forumreacties: 5.243
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 april 2026 om 10:29:
Klaassen is de enige oudgediende die je eventueel nog aan boord kunt houden als non-playing captain of iets dergelijks.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.117
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 april 2026 om 11:21:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 april 2026 om 10:29:
Als het een persoonlijkheid als Tadic of Henderson was, dan zou zoiets te overwegen zijn. Dit zie ik echter totaal niet in Klaassen. Het is niet iemand die het spel leest en daarop zelf kan anticiperen, teamgenoten de juiste richting op wijst etc.
Hier moet je wmb gewoon vanaf. Kan er echt niks meer van.
Forumreacties: 236
Reg.: 8 oktober 2023
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 april 2026 om 23:07:
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 08 april 2026 om 21:11:
Dat hij een optie is, maakt hem geen rechtsbuiten. Rosa heeft ook minuten op linksback gemaakt, maar dat is ook niet zijn positie. Het zegt ook genoeg dat er veel wordt gegoocheld met posities. Dat is dus niet nodig als je gewoon je ploeg zo laat spelen waarbij dit het beste rendement kan opleveren. En gezien het materiaal kan het niet dominant en aantrekkelijk en ook niet met de punt naar achteren. Dan maar niet.
Het is voor de discussie niet vreselijk relevant hoe jij of ik zou willen spelen. Het is simpelweg een feit dat zowel Berghuis als Gloukh ingezet worden sls rechtsbuiten en als creatieve middenvelder ingezet worden.
Om dan in die context te roepen dat jouw concurrent fantastisch kan voetballen maar niet past in de huidige setup vind ik eerder vals en gemeen dan iemand een hart onder de riem steken ofzo.
Ajax Forum » Spelers » Steven Berghuis