Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Oscar Gloukh

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 16 februari 2026 om 13:41:
Het is ook niet dat je automatisch ongelijk hebt, omdat je geen alternatief zou kunnen bieden. De discussie is niet "wat is het meest optimale middenveld voor Ajax"

Dat is de discussie wel. Je kunt vinden dat Oscar nog niet goed genoeg is, maar er zal toch iemand op die plek moeten spelen. Dus als het Oscar niet is, wie dan wel?

Mwah, geen idee of het een no-brainer. Je kan de vraag ook omdraaien. Stel, je laat Gloukh staan tot het einde van het seizoen en hij blijft dezelfde fouten maken. Was het dan zo een geweldige keuze? Klaassen wordt er misschien niet beter op, maar je weet wel wat je eraan hebt. Bij Gloukh weet je het gewoon niet.

Een pure redenatie uit angst dit. Klaassen brengt weinig, maar we hebben de zekerheid dat ie dat weinige wel brengt. Bij Oscar weet je het niet, wat eng is en dus vallen we maar terug op de (valse) zekerheid.

Klaassen is trouwens prominent aanwezig geweest bij alle afslachtingen in de CL, het echec in Alkmaar voor de beker, de collapse vorig seizoen toen het erom ging en het team dat nu 4e staat qua verliespunten en dus absoluut niet aan de doelstelling voldoet. Die zekerheid of stabiliteit of hoe je het ook framet brengt hij gewoon aantoonbaar niet.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 16 februari 2026 om 14:08:

Dat is de discussie wel. Je kunt vinden dat Oscar nog niet goed genoeg is, maar er zal toch iemand op die plek moeten spelen. Dus als het Oscar niet is, wie dan wel?

We zitten toch in de Oscar Gloukh topic? Het gaat toch over zijn functioneren? Dat jullie daar nu per se richting een conversatie zitten te manoeuvreren "Klaassen vs Gloukh" kan ik weinig aan doen.

Klaassen is trouwens prominent aanwezig geweest bij alle afslachtingen in de CL, het echec in Alkmaar voor de beker, de collapse vorig seizoen toen het erom ging en het team dat nu 4e staat qua verliespunten en dus absoluut niet aan de doelstelling voldoet. Die zekerheid of stabiliteit of hoe je het ook framet brengt hij gewoon aantoonbaar niet.

https://amplitude.com/blog/causation-correlationlink

+1/-1

Bjorn121 schreef op 16 februari 2026 om 14:15:

We zitten toch in de Oscar Gloukh topic? Het gaat toch over zijn functioneren? Dat jullie daar nu per se richting een conversatie zitten te manoeuvreren "Klaassen vs Gloukh" kan ik weinig aan doen.

https://amplitude.com/blog/causation-correlationlink

Of een speler in de basis hoort te staan, is natuurlijk altijd mede afhankelijk van concurrentie voor die positie. Als we morgen Haaland contracteren, mag Dolberg van mij naar de bank. Maar laat 'm tot die tijd maar staan.

Hoe zou jouw ideale middenveld er momenteel dan uitzien?

+3/-0

Bjorn121 schreef op 16 februari 2026 om 14:15:

De vraag of iemand moet spelen hangt natuurlijk af van wie de concurrenten zijn. Als we Bellingham hadden gehad, ja dan is het logisch dat Gloukh moet banken. Bij ons is de concurrent Klaassen. Als je Gloukh niet wil, moet je dus of Klaassen erin zetten of met een andere suggestie komen.

Ja man, al die dramatische resultaten liggen op geen enkele manier aan Klaassen. Het komt allemaal door teamgenoten dat het zo mis ging terwijl hij magnifique speelde.

+3/-0

Wat Bjorn volgens mij bedoelt, is dat het alternatief er in wezen niet toe doet. Dat Gloekh door sommigen niet als voldoende wordt gezien, betekent niet automatisch dat men dan wél bijzonder enthousiast is over Klaassen.

Klaassen in zijn prime was een prima speler, maar sinds zijn terugkeer wat mij betreft niet meer goed genoeg. In mijn ogen is er dus gefaald in het aankoopbeleid, waardoor we nu met matige middenvelders zitten, die niet aansluiten bij dit Ajax. Dat ik Gloekh niet goed genoeg vind, wil niet automatisch zeggen dat ik een groot fan van Klaassen ben.

+1/-1

BertjeK schreef op 16 februari 2026 om 14:47:

Wat Bjorn volgens mij bedoelt, is dat het alternatief er in wezen niet toe doet. Dat Gloekh door sommigen niet als voldoende wordt gezien, betekent niet automatisch dat men dan wél bijzonder enthousiast is over Klaassen.

Klaassen in zijn prime was een prima speler, maar sinds zijn terugkeer wat mij betreft niet meer goed genoeg. In mijn ogen is er dus gefaald in het aankoopbeleid, waardoor we nu met matige middenvelders zitten, die niet aansluiten bij dit Ajax. Dat ik Gloekh niet goed genoeg vind, wil niet automatisch zeggen dat ik een groot fan van Klaassen ben.

Snap ik, maar als iemand betoogt dat Gloukh niet in de basis moet, ben ik wel benieuwd naar welk middenveld je dan zou opstellen.

Volgens mij zou jij dan spelen met Steur, Klaassen en Regeer, correct?

Ik ben dan wel benieuwd hoe Bjorn zou aantreden en waarom.

+2/-0

In de weinige speeltijd die Oscar Gloukh dit seizoen vooralsnog heeft gekregen ben ik overtuigd. Hij voegt inderdaad de creativiteit toe waarvoor de toenmalige technisch directeur Alex Kroes hem naar Ajax heeft gehaald en die hij eerder bij Red Bull Salzburg heeft laten zien. Creativiteit die ik mis bij de andere beschikbare middenvelders zoals Davy Klaassen en Youri Regeer. Creativiteit die noodzakelijk is om onze tegenstanders aanvallend onze wil op te leggen. Bij mij zou Oscar Gloukh altijd van een basisplaats verzekerd zijn!

+2/-0

Sjakie Meulemans schreef op 16 februari 2026 om 15:28:

In de weinige speeltijd die Oscar Gloukh dit seizoen vooralsnog heeft gekregen ben ik overtuigd. Hij voegt inderdaad de creativiteit toe waarvoor de toenmalige technisch directeur Alex Kroes hem naar Ajax heeft gehaald en die hij eerder bij Red Bull Salzburg heeft laten zien. Creativiteit die ik mis bij de andere beschikbare middenvelders zoals Davy Klaassen en Youri Regeer. Creativiteit die noodzakelijk is om onze tegenstanders aanvallend onze wil op te leggen. Bij mij zou Oscar Gloukh altijd van een basisplaats verzekerd zijn!

Kijk, dit zijn nog eens teksten!

+1/-0

Sevic schreef op 16 februari 2026 om 14:56:

Snap ik, maar als iemand betoogt dat Gloukh niet in de basis moet, ben ik wel benieuwd naar welk middenveld je dan zou opstellen.

"Daar gaat het niet om."

Gloukh kostte veel, verdient veel, heeft een arrogant hoofd en werkt niet hard/ komt zijn afspraken niet na. Sommigen schieten daarvan in de vlekken, wat overigens ok is, maar dan is R-Zuid je roeping.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 16 februari 2026 om 16:37:

Sevic schreef op 16 februari 2026 om 14:56:

"Daar gaat het niet om."

Gloukh kostte veel, verdient veel, heeft een arrogant hoofd en werkt niet hard/ komt zijn afspraken niet na. Sommigen schieten daarvan in de vlekken, wat overigens ok is, maar dan is R-Zuid je roeping.

Dat mensen niet altijd positief zijn, betekent niet automatisch dat ze fan zijn van Feyenoord of een andere voetbalclub. Voor sommige mensen is dat moeilijk te begrijpen. Mensen zijn in de basis geneigd om andere mensen in hokjes te stoppen en dat zie je nu ook gebeuren.

+2/-1

Oscar Gloukh is een echte Ajacied waarvoor je als liefhebber naar de Johan Cruijff Arena gaat. In tegenstelling tot een Davy Klaassen en andere creatief beperkte spelers kan hij met een weergaloze actie aanvallend het verschil maken en het publiek in extase brengen.

Met Mika Godts en Rayana Bounida op de vleugels, Kasper Dolberg in de spits en Oscar Gloukh als het creatief brein op het middenveld wordt het smullen geblazen.

En wanneer je kijkt naar de favoriete opstelling van de fans op Ajax Supporters dan zien de meesten Oscar Gloukh inmiddels ook als onbetwiste basisspeler op ons middenveld. Logisch want zonder hem boet je aanvallend aan kwaliteit in.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 16 februari 2026 om 14:24:

Ja man, al die dramatische resultaten liggen op geen enkele manier aan Klaassen. Het komt allemaal door teamgenoten dat het zo mis ging terwijl hij magnifique speelde.

Ik begin wel een beetje moe te worden van deze manier van converseren. Als Groningen die gelijkmaker niet had gescoord, had je hier dan ook gepost dat het aan Davy Klaassen lag dat Ajax kampioen werd? Hoe verklaar je dan dat Ajax kansloos verloor van Marseille en Galatasaray, aangezien vriend Gloukh telkens in de basis stond?

Ik denk dat ik het er hierbij hou, want op deze manier heeft een discussie weinig zin. Als je het verschil niet kent tussen causaliteit en correlatie, heeft het weinig zin om er nog verder over te spreken. Het getroll hier begint danig op de zenuwen te werken, enkel en alleen omdat je niet akkoord gaat met iemand.

Met Gloukh in de basis had Ajax nu 20 punten boven PSV gestaan, maar door Klaassen staan ze een straatlengte achter. Grim is het boezemvriendje van Davy, dus die zal hem altijd verkiezen boven de creatieve stilist, onze Cristiano Messi, de reïncarnatie van Pélé, Maradona en Cruijff. De Meest Creatieve Speler die ooit in het Ajax-shirt heeft rondgelopen en die er volgend seizoen hoogstpersoonlijk voor zal zorgen dat Ajax met 40 punten voorsprong kampioen wordt.

Zo, klaar.

+4/-1

Bjorn121 schreef op 16 februari 2026 om 17:43:

ElSimao2 schreef op 16 februari 2026 om 14:24:

Ik begin wel een beetje moe te worden van deze manier van converseren. Als Groningen die gelijkmaker niet had gescoord, had je hier dan ook gepost dat het aan Davy Klaassen lag dat Ajax kampioen werd? Hoe verklaar je dan dat Ajax kansloos verloor van Marseille en Galatasaray, aangezien vriend Gloukh telkens in de basis stond?

Ik denk dat ik het er hierbij hou, want op deze manier heeft een discussie weinig zin. Als je het verschil niet kent tussen causaliteit en correlatie, heeft het weinig zin om er nog verder over te spreken. Het getroll hier begint danig op de zenuwen te werken, enkel en alleen omdat je niet akkoord gaat met iemand.

Met Gloukh in de basis had Ajax nu 20 punten boven PSV gestaan, maar door Klaassen staan ze een straatlengte achter. Grim is het boezemvriendje van Davy, dus die zal hem altijd verkiezen boven de creatieve stilist, onze Cristiano Messi, de reïncarnatie van Pélé, Maradona en Cruijff. De Meest Creatieve Speler die ooit in het Ajax-shirt heeft rondgelopen en die er volgend seizoen hoogstpersoonlijk voor zal zorgen dat Ajax met 40 punten voorsprong kampioen wordt.

Zo, klaar.

Het valt me op dat je iedere keer dit toneelstukje opvoert als je er inhoudelijk niet uit komt. Op de vraag van Sevic hoe je het dan wel zou doen blijft het ook angstvallig stil.

Sec genomen klopt het dat het feit dat Klaassen op het veld stond bij al die dramatische resultaten niet betekent dat hij er debet aan is. Het is theoretisch gezien mogelijk dat hij goed speelt maar dat de rest er niks van bakt, waardoor het alsnog helemaal mis gaat. In de praktijk is hier geen sprake van, hij is net zo slecht zo niet slechter dan de rest. Hij kan niet voetballen en produceert ook geen contributies meer. Hij toont veel inzet maar dat an sich is niet voldoende. Als je dat prefereert boven het ontwikkelen van een jonge speler met veel potentie dan is het simpelweg heel treurig gesteld.

+3/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

Ajax Forum » Spelers » Oscar Gloukh