Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28

Er is al vrij veel over Sutalo's fout bij de 2-0 gezegd, echter vind ik de fout bij de 1-0 erg tekenend voor deze jongen.

AZ heeft in de persoon van Smit de bal en maakt aanstalten op doel te schieten. Een rebound is in zo'n situatie altijd een realistisch scenario en het is duidelijk dat Parrott daarop loert. Als verdediger moet je hem dan dus in de gaten houden, echter is Sutalo een beetje aan het zwerven / chillen.

Vervolgens wordt het inderdaad een rebound en pas dan maakt Sutalo aanstalten om de situatie te scannen. Hij is dan echter al veel te laat omdat Parrott er als de kippen bij is en scoort. Het is echt het verschil tussen van te voren bedenken wat er kan gebeuren en daarop anticiperen ipv pas reageren als iets plaatsvindt. Het is echt een vrij simpele speler die redelijk uit kan voeren als alles duidelijk is, maar die overal in gecoached moet worden omdat ie zelf het inzicht mist.

Itakura vind ik helaas niet veel dus ik stel voor om Bouwman er gewoon in te zetten.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo