Forumreacties: 4.569
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Ajax-Excelsior Rotterdam
Man van de Wedstrijd FC Utrecht-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 november 2025 om 08:17:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 11 november 2025 om 00:29:
Prachtige goal maar slechte wedstrijd inderdaad. Wat me wel aan hem opvalt is dat hij vaak fouten maakt als hij veel tijd krijgt. Misschien dat hij dan teveel na gaat denken of zo.
Kwestie van weinig vertrouwen, gebrekkige aanvallende spelpatronen en weinig beweging om hem heen, denk ik. Dat laatste is sowieso een enorm probleem. Ik zie regelmatig Baas, Sutalo of Taylor met de bal aan de voet en dat er dan 10 stilstaan. Onbegrijpelijk eigenlijk. Kijk eens in de top, daar geven zeker aanvallende spelers echt 90 minuten lang gas.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.382
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 november 2025 om 10:28:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 november 2025 om 08:17:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 11 november 2025 om 00:29:
Prachtige goal maar slechte wedstrijd inderdaad. Wat me wel aan hem opvalt is dat hij vaak fouten maakt als hij veel tijd krijgt. Misschien dat hij dan teveel na gaat denken of zo.
Kwestie van weinig vertrouwen, gebrekkige aanvallende spelpatronen en weinig beweging om hem heen, denk ik. Dat laatste is sowieso een enorm probleem. Ik zie regelmatig Baas, Sutalo of Taylor met de bal aan de voet en dat er dan 10 stilstaan. Onbegrijpelijk eigenlijk. Kijk eens in de top, daar geven zeker aanvallende spelers echt 90 minuten lang gas.
Het is niet voor niks dat het geen issue meer is dat spelers niet meer 2x in de week kunnen spelen. Het is niet dat de conditie van de spelers beter geworden is maar dat er zoveel minder arbeid gevraagd wordt onder Sjon en Fred dan onder Farioli. Als je je daaraan onderworpen wordt, ben je als buitenspeler na 60 minuten inderdaad wel klaar en doe je dat liever geen 2e keer in de week. Het is echter wel noodzakelijk voor topprestaties, dat zie je nu ook bij Porto.
Frusterend maar te verwachten dat je daar het journaille niet over hoort.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.335
Reg.: 3 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Is bij Moro ook het probleem. Het is vrij simpel, als je middenvelders geen man-meer kunnen creeren, of snel kunnen handelen of een mannetjke voorbij lopen, dan breng je als een postbode de bal naar een buitenspeler. Die krijgt de bal dan met zijn rug naar de tegenstand aangespeeld. Dan kun je ook niks als aanvaller. Tegenstanders drukken ook nu gewoon zodat we vanzelf terugspelen en dan maar vanuti de centrale verdediger de back zoeken of de buitenspeler. Die wederom niet met zijn gezicht naar voren de bal krijgt. Dat soort patroontjes ontbreken volledig en zo kun je dribbelaars ook niet benutten. Er is gewoon geen ruimte om te draaien, of spelers uit te spelen.
Die patronen, waarbij de back ineens aan de binnenkant van de buitenspeler opduikt, of er juist buitenom overheen gaat. Juist dat soort dingen zijn moeilijk te verdedigen. Het is niet voor niks dat ook een Telstar de deur aardig dicht kan houden tegen ons.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.382
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 11 november 2025 om 11:12:
Is bij Moro ook het probleem. Het is vrij simpel, als je middenvelders geen man-meer kunnen creeren, of snel kunnen handelen of een mannetjke voorbij lopen, dan breng je als een postbode de bal naar een buitenspeler. Die krijgt de bal dan met zijn rug naar de tegenstand aangespeeld. Dan kun je ook niks als aanvaller. Tegenstanders drukken ook nu gewoon zodat we vanzelf terugspelen en dan maar vanuti de centrale verdediger de back zoeken of de buitenspeler. Die wederom niet met zijn gezicht naar voren de bal krijgt. Dat soort patroontjes ontbreken volledig en zo kun je dribbelaars ook niet benutten. Er is gewoon geen ruimte om te draaien, of spelers uit te spelen.
Die patronen, waarbij de back ineens aan de binnenkant van de buitenspeler opduikt, of er juist buitenom overheen gaat. Juist dat soort dingen zijn moeilijk te verdedigen. Het is niet voor niks dat ook een Telstar de deur aardig dicht kan houden tegen ons.
Ajax Forum » Spelers » Mika Godts