Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Mika Godts

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 juli 2026 om 15:05:

ElSimao2 schreef op 12 juli 2026 om 10:25:

Sevic schreef op 12 juli 2026 om 08:12:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 12 juli 2026 om 07:54:

Sevic schreef op 09 juni 2026 om 10:08:

Twente ontvangt 16 miljoen (!!) voor Rots.

Dan moet Mika toch minimaal 50 opbrengen?

50 miljoen vind ik inderdaad ook het minimale, als Steur al voor 27 miljoen gaat. Jordi zet daarmee wel een duidelijke lijn.

Juventus zou interesse in Godts hebben, dit zou ook afhangen of Kenan Yıldız rond 20 juli wel of geen knie operatie moet ondergaan en/of hij eventeel van positie wil veranderen binnen Juventus.

Je weet dat er meer clubs gaan komen voor Godts, die hopelijk niet tegen elkaar gaan opbieden (tegen het einde van de deadline van dit zomer transfer window).

Het voordeel is dat Godts nog 3 jaar vastligt, dus we hoeven niet per se te verkopen en kunnen vasthouden aan een hoge vraagprijs. Nu Steur 27 miljoen heeft opgebracht, hebben we het geld ook niet per se nodig om gaten in de begroting te dekken. Zeker niet als je ook nog lui als Kaplan en wellicht Baas kwijtraakt straks.

Het enige risico is dat hij komend seizoen wellicht minder gaat presteren dan afgelopen seizoen en dat daarmee zijn marktwaarde iets daalt. Al zal hij wel gewoon een waardevolle speler blijven als hij fit blijft.

Ik zou lekker hoog in de boom gaan zitten nu, 60 miljoen of zo vragen, en kijken wat er gaandeweg augustus gebeurt als clubs die nog aanvallende versterking nodig hebben een beetje in paniek raken. Vanuit de PL kan er zomaar een subtopper langskomen die dan die 60 miljoen wel wil aftikken om uit de brand te zijn.

Qua vervangers: We hebben erg veel AM's waarvan er een aantal ook wel op linksbuiten kunnen speler. Zeker als die Marokkaan ook nog komt zul je lui als Bounida en Gloukh op linksbuiten minuten moeten geven. Ouazane kan er spelen, Nash komt er ook nog aan en als reserve hebben we Edvardsen nog.

Als die Marokkaan niet komt, zou ik Pagis erbij nemen. Nog altijd beschikbaar voor waarschijnlijk een heel acceptabel bedrag.

Je verkoopt spelers graag op hun hoogtepunt. Als er een club met 50M of 60M komt, moet je je afvragen of dat echt substantieel meer gaat worden in de toekomst. Ik denk het niet, dus ik zou een beetje onderhandelen en dan toch overstag gaan. Hij leverde vorig jaar de contributies, maar daarbuiten vond ik hem niet overtuigend. Ik denk dat de kans groot is dat het minder met hem gaat worden en dan moet je niet alleen met minder genoegen nemen, maar ben je ook weer een jaar verder waarin je een andere speler had kunnen ontwikkelen.

Ik vind dat Godts te vaak tegen de tegenstander op loopt. Te weinig variatie in zijn acties.

Ja het is de MVP van vorig seizoen, maar in zo'n zwalkend elftal van los zand steekt elke speler met een functionele individuele actie er al snel ver bovenuit. Alles boven €45m zou ik accepteren aangezien je met die 27 & 8 miljoen erbij het elftal op meer dan de twee mogelijke basisplekken kan versterken welke je kwijtraakt (Akpom was al afgeschreven).

"Alle ballen op Mika" is het plan van de non-valeurs die zich vorig jaar trainer van Ajax mochten noemen. Je ziet het nu in de oefenwedstrijden ook weer; dubbele dekking op Godts en de rest van onze "basis" (:\() aanvallers schiet geen deuk in een pakje boter. We zijn veel te gemakkelijk te verdedigen.

Een renovatie komt niets van terecht als je enkel oog hebt voor waar het topstuk in je collectie het beste tot zijn recht komt in de bouwval.

Schip ahoy schreef op 12 juli 2026 om 13:46:

ElSimao2 schreef op 12 juli 2026 om 10:25:

Sevic schreef op 12 juli 2026 om 08:12:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 12 juli 2026 om 07:54:

Sevic schreef op 09 juni 2026 om 10:08:

Twente ontvangt 16 miljoen (!!) voor Rots.

Dan moet Mika toch minimaal 50 opbrengen?

50 miljoen vind ik inderdaad ook het minimale, als Steur al voor 27 miljoen gaat. Jordi zet daarmee wel een duidelijke lijn.

Juventus zou interesse in Godts hebben, dit zou ook afhangen of Kenan Yıldız rond 20 juli wel of geen knie operatie moet ondergaan en/of hij eventeel van positie wil veranderen binnen Juventus.

Je weet dat er meer clubs gaan komen voor Godts, die hopelijk niet tegen elkaar gaan opbieden (tegen het einde van de deadline van dit zomer transfer window).

Het voordeel is dat Godts nog 3 jaar vastligt, dus we hoeven niet per se te verkopen en kunnen vasthouden aan een hoge vraagprijs. Nu Steur 27 miljoen heeft opgebracht, hebben we het geld ook niet per se nodig om gaten in de begroting te dekken. Zeker niet als je ook nog lui als Kaplan en wellicht Baas kwijtraakt straks.

Het enige risico is dat hij komend seizoen wellicht minder gaat presteren dan afgelopen seizoen en dat daarmee zijn marktwaarde iets daalt. Al zal hij wel gewoon een waardevolle speler blijven als hij fit blijft.

Ik zou lekker hoog in de boom gaan zitten nu, 60 miljoen of zo vragen, en kijken wat er gaandeweg augustus gebeurt als clubs die nog aanvallende versterking nodig hebben een beetje in paniek raken. Vanuit de PL kan er zomaar een subtopper langskomen die dan die 60 miljoen wel wil aftikken om uit de brand te zijn.

Qua vervangers: We hebben erg veel AM's waarvan er een aantal ook wel op linksbuiten kunnen speler. Zeker als die Marokkaan ook nog komt zul je lui als Bounida en Gloukh op linksbuiten minuten moeten geven. Ouazane kan er spelen, Nash komt er ook nog aan en als reserve hebben we Edvardsen nog.

Als die Marokkaan niet komt, zou ik Pagis erbij nemen. Nog altijd beschikbaar voor waarschijnlijk een heel acceptabel bedrag.

Je verkoopt spelers graag op hun hoogtepunt. Als er een club met 50M of 60M komt, moet je je afvragen of dat echt substantieel meer gaat worden in de toekomst. Ik denk het niet, dus ik zou een beetje onderhandelen en dan toch overstag gaan. Hij leverde vorig jaar de contributies, maar daarbuiten vond ik hem niet overtuigend. Ik denk dat de kans groot is dat het minder met hem gaat worden en dan moet je niet alleen met minder genoegen nemen, maar ben je ook weer een jaar verder waarin je een andere speler had kunnen ontwikkelen.

Dat bedrag gaat inderdaad niet meer hoger worden. Maar waarom denk je dat Godts op zijn hoogtepunt is? Met een goede back achter hem en een goede spits, lijkt me dat ook Godts weer een stapje moet gaan zetten. En zeker in tactisch opzicht gaat hij leren van Michel.

Ik denk dat zijn financiële waarde nog steeds meer dan de moeite waard zal zijn volgend jaar, helemaal als Jordi hem een jaartje weet te verlengen, end at zijn sportieve waarde dat stukje minder in geld meer dan compenseert. Dat is al zo als je CL haalt.

Dat dachten we van de €50m van Neres ook. Garanties heb je nooit en we hebben nu geld nodig om het elftal als geheel naar een fors hoger plan te tillen.

Het is geen makkelijk afweging, dat zeg ik ook niet. Maar dat Godts op zijn hoogtepunt is - sportief of financieel - lijkt me niet. Wanneer hij naar het WK zou zijn gegaan, zich in de kijker had gespeeld en er daarna een bod zou zijn gekomen wellicht.

Maar Godts met meer inhoud, meer tactische discipline en vaker meer doeltreffendheid is minstens hetzelfde waard.

Hij kan geblesseerd raken of i.d. Maar anders zie ik geen reden dat hij minder wordt, integendeel. Wil hij zelf alsnog graag weg? Ander verhaal. Dan moet je eruit trekken wat je eruit kunt trekken.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

Ajax Forum » Spelers » Mika Godts