Forumreacties: 4.485
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-2-4
Voorspel nu Shelbourne FC-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-Shelbourne FC: -
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 02 augustus 2026 om 20:35:
Goede speler hoor, maar hij wordt op dit moment vaak zo overdreven veel opgehemeld dat dit een unieke kans is om hem voor veel geld te verkopen, zeker als er zo'n olieclub voor hem komt. Dan kunnen Brandt en Gloukh misschien ook tegelijk spelen en kan je bijvoorbeeld een watervlugge rechtsbuiten halen. Plus een verdedigende middenvelder.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.551
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 02 augustus 2026 om 20:56:
Fitz-Jim én waarschijnlijk ook Godts in dezelfde zomer weg. Jij kunt jouw geluk momenteel niet op.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.766
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 80
Reg.: 2 augustus 2026
Man van de Wedstrijd Ajax-Shelbourne FC: Mika Godts
Dat vind ik ook wel een bijzondere take.
Natuurlijk kan Godts af en toe sneller spelen. Maar met alle respect, spelers die continue 'snel en doelgericht' spelen dat noemen ze counterspelers. Als je tegen gesloten verdedigingen speelt, dan kun je niet altijd in de hoogste versnelling spelen. Uiteraard heeft Godts verbeterpunten en soms kan het wat sneller, maar ik vind niet dat hij een spelvertrager is. Dat vind ik eerder bij spelers als Gloukh of Bounida die veel vaker te lang lopen met de bal.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.797
Reg.: 14 mei 2024
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.766
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 03 augustus 2026 om 07:17:
17 goals en 12 assists. Net zoveel assists als de alom geprezen Perišić en 2 goals en 4 assists meer dan Saibari. En dit was Godts' tweede volle seizoen.
Gabriel_Batistuta
Fan van Ajax
Forumreacties: 2.550
Reg.: 20 juni 2002
open/sluit de onderstaande quote:Ajax verkoopt PSG ’nee’ voor Mika Godts: winnaar Champions League weer aan zet
Ajax-directeur Jordi Cruijff heeft het eerste bod van zijn PSG-collega Luis Campos op Mika Godts (21) resoluut afgewezen.
Het geboden bedrag is volgens hem zover van de gewenste som verwijderd dat er nog geen onderhandelingen zijn gestart of een tegenbod is gedaan.
Voorlopig is de winnaar van de Champions League weer aan zet en in Amsterdam wordt gewacht op een ’realistischer bod’.
Campos mailde maandag een voorstel van veertig miljoen euro vast en een bonus van vijf miljoen euro, die eenvoudig te verzilveren is of eigenlijk niet is te missen.
Cruijff ziet in Godts een belangrijke speler die Ajax kan helpen kampioen te worden, noemt de Belg eigenlijk onmisbaar en gaf al aan dat hij niet of heel moeilijk te koop is.
Volgens bronnen rondom Ajax verlangt hij een bedrag dat ruim boven de zestig miljoen euro ligt. Ook al omdat de dubbele Champions League-winnaar enorm kapitaalkrachtig is en PSG alleen deze transferzomer al voor 160 miljoen euro verkocht.
Godts, die op hoofdlijnen een akkoord heeft over een verbintenis tot de zomer van 2031 of 2032, zo bevestigde zijn zaakwaarnemer Niels De Jonck, zit in de wachtkamer.
Tegenover de redenen van Cruijff om de hoofdprijs te verlangen, zet PSG een aantal argumenten voor een lagere prijs. Godts maakte in januari 2023 voor één miljoen euro de overstap van KRC Genk naar Ajax en in 3,5 tijd zou de transferwinst enorm zijn.
Daarnaast wordt gewezen op de mogelijke komst van Maghnes Akliouche (24). De rechtsbuiten van AS Monaco, die al twintig wedstrijden in de Champions League achter zijn naam heeft, tien interlands speelde voor Frankrijk en actief was op het afgelopen WK, moet circa vijftig miljoen euro kosten.
Het spel wordt weer goed gespeeld. Als je een paar weken geleden aan mensen had gevraagd wat Godts had moeten opleveren had een gedeelte gezegd dat we dit jaar 5e zijn geworden en niet kunnen verwachten dat we recordbedragen gaan vangen voor een speler die 1 jaar gepresteerd heeft. Ik weet zeker dat veel mensen met een bedrag tussen 40 en 50 miljoen prima hadden kunnen leven of het zelfs een topbedrag zouden vinden. Als je hier straks met 60 miljoen of zelfs een bedrag daar boven weg loopt, dan heb je echt het onderste uit de kan gehaald.
Jordi laat echt zien uit het juiste hout gesneden te zijn. Als je dit vergelijkt met hoe Kroes vorig jaar Hato weggegeven heeft, is dat een wereld van verschil.
Dit bericht is gewijzigd op 4 augustus 2026, 13:01:00.
Forumreacties: 1.797
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Gabriel_Batistuta schreef op 04 augustus 2026 om 12:27:
open/sluit de onderstaande quote:Ajax verkoopt PSG ’nee’ voor Mika Godts: winnaar Champions League weer aan zet
Ajax-directeur Jordi Cruijff heeft het eerste bod van zijn PSG-collega Luis Campos op Mika Godts (21) resoluut afgewezen.
Het geboden bedrag is volgens hem zover van de gewenste som verwijderd dat er nog geen onderhandelingen zijn gestart of een tegenbod is gedaan.
Voorlopig is de winnaar van de Champions League weer aan zet en in Amsterdam wordt gewacht op een ’realistischer bod’.
Campos mailde maandag een voorstel van veertig miljoen euro vast en een bonus van vijf miljoen euro, die eenvoudig te verzilveren is of eigenlijk niet is te missen.
Cruijff ziet in Godts een belangrijke speler die Ajax kan helpen kampioen te worden, noemt de Belg eigenlijk onmisbaar en gaf al aan dat hij niet of heel moeilijk te koop is.
Volgens bronnen rondom Ajax verlangt hij een bedrag dat ruim boven de zestig miljoen euro ligt. Ook al omdat de dubbele Champions League-winnaar enorm kapitaalkrachtig is en PSG alleen deze transferzomer al voor 160 miljoen euro verkocht.
Godts, die op hoofdlijnen een akkoord heeft over een verbintenis tot de zomer van 2031 of 2032, zo bevestigde zijn zaakwaarnemer Niels De Jonck, zit in de wachtkamer.
Tegenover de redenen van Cruijff om de hoofdprijs te verlangen, zet PSG een aantal argumenten voor een lagere prijs. Godts maakte in januari 2023 voor één miljoen euro de overstap van KRC Genk naar Ajax en in 3,5 tijd zou de transferwinst enorm zijn.
Daarnaast wordt gewezen op de mogelijke komst van Maghnes Akliouche (24). De rechtsbuiten van AS Monaco, die al twintig wedstrijden in de Champions League achter zijn naam heeft, tien interlands speelde voor Frankrijk en actief was op het afgelopen WK, moet circa vijftig miljoen euro kosten.
Uit de Telegraaf van vandaag.
Gabriel_Batistuta
Fan van Ajax
Forumreacties: 2.550
Reg.: 20 juni 2002
Is wat mij betreft ook win-win. Of je verkoopt hem voor wat je wil hebben of je houdt hem nog een jaar (mijn voorkeur, maar geen idee hoe hard het geld nodig is).
Godts heeft meerdere keren aangegeven bij Ajax te willen blijven en ook al snap ik dat ie dit graag zou willen, ik denk niet dat ie moeilijk gaat doen als het niet doorgaat.
Come-Back Kid
Fan van Ajax
Forumreacties: 2
Reg.: 1 augustus 2017
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 403
Reg.: 24 november 2003
Volgens Romano wordt het volgende bod 45 + 5 bonussen. Ik vindt het te weinig, 55 + 5 vind ik minimaal wat we moeten ontvangen. Cruijff gaat hier niet mee akkoord denk. Het zou me ook niet verbazen als de clubs er niet uit komen.
Ik denk ook niet dat Godts gaat muiten als het niet door gaat. We'll see.
Forumreacties: 513
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:Come-Back Kid schreef op 08 augustus 2026 om 10:11:
Denk dat iedereen begrijpt dat Noa Lang een wapen kan zijn in dit huidige Ajax na een vertrek van Godts.
Forumreacties: 4.179
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 08 augustus 2026 om 14:28:
Volgens Romano wordt het volgende bod 45 + 5 bonussen. Ik vindt het te weinig, 55 + 5 vind ik minimaal wat we moeten ontvangen. Cruijff gaat hier niet mee akkoord denk. Het zou me ook niet verbazen als de clubs er niet uit komen.
Ik denk ook niet dat Godts gaat muiten als het niet door gaat. We'll see.
Forumreacties: 1.265
Reg.: 21 mei 2008
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.445
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 1.265
Reg.: 21 mei 2008
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 08 augustus 2026 om 17:52:
open/sluit de onderstaande quote:
Dat zijn er wel heel veel!
Come-Back Kid
Fan van Ajax
Forumreacties: 2
Reg.: 1 augustus 2017
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 08 augustus 2026 om 15:03:
open/sluit de onderstaande quote:Come-Back Kid schreef op 08 augustus 2026 om 10:11:
Denk dat iedereen begrijpt dat Noa Lang een wapen kan zijn in dit huidige Ajax na een vertrek van Godts.
Een wapen om jezelf mee in de voet te schieten?
Ajax Forum » Spelers » Mika Godts