Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 06 november 2025 om 10:54:

Tien jaar geleden lagen de verhouding wel even iets anders. Ajax is nu het lachtertje van Europa waarbij Sutalo niet eens onbetwiste basisspeler is. Maar een club uit Italië moet wel lukken.

Vorig seizoen waren de meeste posters hier het erover eens dat hij onze beste speler van het seizoen was.

Het kan verkeren.

+2/-0

Jij stelt dat Sutalo makkelijk voor 40 miljoen verkocht kan worden, snap niet wat meningen op een forum vorig jaar hiermee te maken hebben. Overigens was het eerste seizoen van Sutalo ook slecht tot matig. Hij kan blijkbaar alleen in een specifiek systeem renderen onder een trainer die alles voorkauwt. Sutalo is inmiddels al 25 jaar en nog steeds een twijfelaar. Daar mist Ajax niets aan bij verkoop.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 06 november 2025 om 11:01:

Jij stelt dat Sutalo makkelijk voor 40 miljoen verkocht kan worden, snap niet wat meningen op een forum vorig jaar hiermee te maken hebben. Overigens was het eerste seizoen van Sutalo ook slecht tot matig. Hij kan blijkbaar alleen in een specifiek systeem renderen onder een trainer die alles voorkauwt. Sutalo is inmiddels al 25 jaar en nog steeds een twijfelaar. Daar mist Ajax niets aan bij verkoop.

Nou ja, ik lees dat hij hier een prutser wordt genoemd en dat men lijkt aan te nemen dat die 23 miljoen nooit meer terugkomt.

Dan breng ik alleen maar even in herinnering dat we in mei nog over Josip riepen dat het de Ajacied van het jaar had moeten zijn i.p.v. Taylor.

Ik neem jou specifiek niets kwalijk, maar wil alleen maar zeggen: het tij kan snel keren. Als Sjon er volgende week uitvliegt, er een normale coach komt en Sutalo weer soeverein gaat spelen als vorig seizoen, kan het zomaar zijn dat hij er in de zomer alsnog goed opstaat.

+3/-0

Sevic schreef op 06 november 2025 om 10:57:

Tien jaar geleden lagen de verhouding wel even iets anders. Ajax is nu het lachtertje van Europa waarbij Sutalo niet eens onbetwiste basisspeler is. Maar een club uit Italië moet wel lukken.

Vorig seizoen waren de meeste posters hier het erover eens dat hij onze beste speler van het seizoen was.

Het kan verkeren.

Ik ben daar één van. Baas de meest onmisbare overigens. Dat centrum was cruciaal voor ons dat seizoen. Om nu mensen negatief te zien spreken over Sutalo vind ik waardeloos. Gooi (o.a.) Heitinga en Kroes eruit en zorg ervoor dat alles weer klopt binnen én buiten het veld en Sutalo zal weer ijzersterk op het veld staan. Als deze jongen straks met verlies wordt verkocht, dan is dat kapitaalvernietiging. Hij gaat sowieso slagen bij zijn volgende club. Kijk maar naar Forbs. Bij ons ook? Dát is de vraag...

+3/-0

Wat Ajax nu al een paar jaar doet, en met name onder leiding van Kroes, is pure kapitaalvernietiging door spelers niet in hun kracht te gebruiken, en ze vervolgens ook nog eens publiekelijk af te vallen.

waarbij Sutalo niet eens onbetwiste basisspeler is.

Case in point.

Sutalo is, zoals gezegd, volwaardig Kroatisch international en vaak basisspeler bij een van de sterkste nationale teams van de laatste 10 jaar, maar hij is door Mislintat gehaald, en Itakura - ex FC Groningen en Duitse middenmoter - is door Kroes gehaald, dus die moet spelen.

Had Sutalo dan gewoon voor 35-45 miljoen verkocht, afgelopen zomer.

Pure kapitaalvernietiging. Zelfde geldt voor Gaaei, en elke blinde had kunnen zien dat Taylor verkocht had moeten worden.

Dit bericht is gewijzigd op 6 november 2025, 11:34:13.

+3/-0

Sevic schreef op 06 november 2025 om 11:03:

Ewige-Blumenkraft schreef op 06 november 2025 om 11:01:

Nou ja, ik lees dat hij hier een prutser wordt genoemd en dat men lijkt aan te nemen dat die 23 miljoen nooit meer terugkomt.

Dan breng ik alleen maar even in herinnering dat we in mei nog over Josip riepen dat het de Ajacied van het jaar had moeten zijn i.p.v. Taylor.

Ik neem jou specifiek niets kwalijk, maar wil alleen maar zeggen: het tij kan snel keren. Als Sjon er volgende week uitvliegt, er een normale coach komt en Sutalo weer soeverein gaat spelen als vorig seizoen, kan het zomaar zijn dat hij er in de zomer alsnog goed opstaat.

De kapitaalkrachtige clubs zijn op zoek naar de krenten in de pap. Jong, succesvol en talentvol. Zelfs na het relatief succesvolle vorige seizoen is er alleen bescheiden interesse in Hato en wat relatief lage biedingen op Brobbey. Voor zover wij weten was er in Sutalo en Taylor (buiten Porto) geen interesse.

Straks zijn we een bijzonder slecht jaar verder, is Josip weer een jaar ouder waarin hij tussen de basis en bank pendelde. Men zal hem voornamelijk op zijn Europese duels beoordelen en dan zal hij er niet best vanaf komen. Gisteren was de man met het masker hem volledig de baas ondanks dat we in een zeer defensief systeem speelden.

Ik denk dat iets als 15M gewoon realistisch is en dat alles daarboven pure bonus is.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 06 november 2025 om 11:35:

Ik denk dat iets als 15M gewoon realistisch is en dat alles daarboven pure bonus is.

En al zeker als Kroes de onderhandelingen doet, want a) hij kan niet goed onderhandelen en b) al helemaal niet als het om een Mislintat-speler gaat.

Afgelopen zomer was het moment om Sutalo te verkopen, en een goede TD had hem voor 35-45 miljoen verkocht.

Een goede TD verkoopt Sutalo volgende zomer nog steeds voor 20-30 miljoen, tenzij hij gigantische blunders maakt en z'n basisplaats in het Kroatische nationale elftal verliest.

+2/-0

Met de voetbalkwaliteiten van Kroatisch international Josip Sutalo is niets mis. Vorig jaar heeft al bewezen dat een toptrainer hem ook bij Ajax kan laten excelleren.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo