Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.035
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-Internazionale: -
Die voorzetten er agressief inpompen is inderdaad gewoon zijn spel. Hij heeft daar de trap voor, dus het is logisch dat hij dat doet. Zijn overzicht moet soms wel wat beter, en vraag is of dat zal lukken bij hem. In elk geval kan je wel de automatismen verbeteren en ook wat meer tempo in aanvallen brengen. Dat is vaak het echte probleem. Als het te lang duurt voordat een voorzet gegeven kan worden is het vaak makkelijk om ze te onderscheppen. Voorzetten vanaf de flanken hebben sowieso een laag rendement.
Verder was dat egoïstische schot in de korte hoek wel wat ergerlijk, maar het maakt een goede wedstrijd niet ongedaan. Zijn rol bij de 3-1 was uitstekend. Rosa doet het prima tot nu toe. Dat hij aanvallend niet heel erg opvalt betekent niet dat hij slecht speelt. Zijn rol is wat meer sober. Als hij niet met Berghuis voor zich speelt hoeft hij niet steeds op te komen. Wijndal doet dat aan de andere kant ook al vaak, en er kan er ook maar 1 tegelijk natuurlijk.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 456
Reg.: 10 juli 2021
Favoriete opstelling: geen
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.223
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:TADIC10 schreef op 17 september 2025 om 21:15:
Deze man is echt in zijn eigen “traptechniek” gaan geloven. Ik word zo moe van die kansloze blinde rossen op goal.
Forumreacties: 879
Reg.: 14 mei 2024
Man van de Wedstrijd Ajax-Internazionale: Oliver Edvardsen
Forumreacties: 3.866
Reg.: 8 augustus 2001
Forumreacties: 3.825
Reg.: 14 december 2005
Het is niet enkel aan Gaaei te wijten. O.a. Edvardsen levert de bal bij hem in en zet echt de voorzet al op door ruimte te creëren en vervolgens de manier van aanspelen. Dit is m.i. gewoon mede ingegeven vanuit de staf (ik mag althans hopen dat er iets wordt ingegeven vanuit de staf en de verwarring bij het er in komen van Moro en Gloukh doet me daar erg aan twijfelen ...)
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.814
Reg.: 1 juli 2006
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.976
Reg.: 16 augustus 2007
Gaaei was gisteren niet al te best, maar zoals Thomas hierboven ook al aansnijdt: voorzetten er agressief in proberen te pompen is onderdeel van zijn spel. Dan kunnen we hier elke week gaan zitten klagen dat hij te vroeg voorzetten geeft, maar dat is alsof je je beklaagt over dat Robben weer telkens binnendoor probeert te gaan. Zinloos. (Waarmee ik Gaaei niet gelijkstel aan Robben, laat dat duidelijk zijn.)
Niettemin: ik heb in de hele wedstrijd drie goede voorzetten gezien, waarvan twee van Gaaei (en eentje van Edvardsen). Vanaf de linkerkant is werkelijk niets gekomen. Wijndal schoot ze alleen maar tegen Dumfries aan. We kunnen heel kritisch zijn op Gaaei, maar zijn spel is wel de reden dat je in de slotfase nog een grote kans op de 2-1 krijgt (kopkans Dolberg).
Van de drie behoorlijke kansen die we gehad hebben (doortocht Godts, kopbal Weghorst, kopbal Dolberg) komen er gisteren twee voort uit voorzetten vanaf de rechterflank. Als Weghorst niet buitenspel had gestaan bij die andere voorzet van Gaaei, waren het drie van de vier kansen geweest die daaruit voortkwamen. Dan kun je pleiten voor minder voorzetten of ander type spel of zo, maar dan houd je tegen een tegenstander als Inter dus maar 1 kansje over: een counter. Nou, tel uit je winst.
Overigens vond ik Wijndal, Godts, Klaassen en wellicht ook Regeer allemaal slechter spelen dan Gaaei. Toch wordt hij er hier weer uitgelicht. Het is echt zoeken.
Forumreacties: 879
Reg.: 14 mei 2024
Man van de Wedstrijd Ajax-Internazionale: Oliver Edvardsen
Ben het niet eens over Wijndal. Hoewel ik absoluut geen fan van hem ben, vond ik hem juist verdedigend sterk. Aanvallend verzoop hij, maar wat wil je met een Dumfries en Thuram die er constant overheen gaan. Dat in combinatie met een slecht spelende Klaassen en Godts.
Kritiek op Gaaei is eigenlijk meer kritiek op de trainer die daar niet ingrijpt, want je hebt Rosa op de bank.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 18 september 2025 om 10:10:
Ben het niet eens over Wijndal. Hoewel ik absoluut geen fan van hem ben, vond ik hem juist verdedigend sterk. Aanvallend verzoop hij, maar wat wil je met een Dumfries en Thuram die er constant overheen gaan. Dat in combinatie met een slecht spelende Klaassen en Godts.
Kritiek op Gaaei is eigenlijk meer kritiek op de trainer die daar niet ingrijpt, want je hebt Rosa op de bank.
Forumreacties: 3.866
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 18 september 2025 om 08:22:
Niettemin: ik heb in de hele wedstrijd drie goede voorzetten gezien, waarvan twee van Gaaei (en eentje van Edvardsen). Vanaf de linkerkant is werkelijk niets gekomen. Wijndal schoot ze alleen maar tegen Dumfries aan. We kunnen heel kritisch zijn op Gaaei, maar zijn spel is wel de reden dat je in de slotfase nog een grote kans op de 2-1 krijgt (kopkans Dolberg).
Van de drie behoorlijke kansen die we gehad hebben (doortocht Godts, kopbal Weghorst, kopbal Dolberg) komen er gisteren twee voort uit voorzetten vanaf de rechterflank. Als Weghorst niet buitenspel had gestaan bij die andere voorzet van Gaaei, waren het drie van de vier kansen geweest die daaruit voortkwamen. Dan kun je pleiten voor minder voorzetten of ander type spel of zo, maar dan houd je tegen een tegenstander als Inter dus maar 1 kansje over: een counter. Nou, tel uit je winst.
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 18 september 2025 om 12:12:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 18 september 2025 om 08:22:
Ik kan moeilijk in het Gaaei topic over Wijndal en consoorten beginnen.
De ratio is natuurlijk ook belangrijk. Als je 10 voorzetten trapt en er komen er 3 aan, dan heb je het goed gedaan. Geef je er 150 (hyperbolisch), dan weet ik niet wat er zo positief aan is aan 3 kansen. "Hij probeert tenminste" is niet meteen het sterkste argument dat ik kan bedenken.
Dat de rest nog veel slechter is, ga ik niet ontkennen, maar het is hier wel het Gaaei topic en we mogen hem daar dan ook op zijn spel beoordelen vermoed ik.
Ajax Forum » Spelers » Anton Gaaei