Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Anton Gaaei

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 01 november 2023 om 13:56:

In een ander topic las ik dat het vooral aan Gaaei ligt dat Sutalo zo slecht speelt. Misschien kunnen we het hier juist omdraaien en is Sutalo dus door de oorzaak van het slechte spel van Gaaei.

Ik lees nu zelfs dat iemand die Mexicaan Sanchez in vergelijking met Gaaei eigenlijk wel een goede rechtsback vindt. Geeft wel aan wat voor miskoop Gaaei is.




Ik weet niet of je op mijn opmerking doelt, maar dit is natuurlijk wel een beetje waar. Als je de 1-1 van Lozano bekijkt, dan is de vraag gerechtvaardigt waarom Sutalo in dat duel komt en niet Gaaei.


Het helpt gewoon niet als een centrale verdediger zo'n matige back naast hem heeft. Sutalo gaf in de eerste helft onder een beetje druk een bal aan Gaaei die hem dan van het scheenbeen springt. Dan kun je zeggen: was ook wel een beetje een kutbal van Sutalo. Dat was ook wel een beetje zo, maar een Dest, Mazraoui brengt die bal onder controle, of geeft direct een peer naar voren om te voorkomen dat je balverlies leidt op een stomme plek.

Wat vervolgens gebeurt is nog slechter, dat is namelijk dat er niet gecorrigeerd wordt... Daar gaat het overal mis op het veld...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 01 november 2023 om 14:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 01 november 2023 om 13:56:

In een ander topic las ik dat het vooral aan Gaaei ligt dat Sutalo zo slecht speelt. Misschien kunnen we het hier juist omdraaien en is Sutalo dus door de oorzaak van het slechte spel van Gaaei.

Ik lees nu zelfs dat iemand die Mexicaan Sanchez in vergelijking met Gaaei eigenlijk wel een goede rechtsback vindt. Geeft wel aan wat voor miskoop Gaaei is.




Ik weet niet of je op mijn opmerking doelt, maar dit is natuurlijk wel een beetje waar. Als je de 1-1 van Lozano bekijkt, dan is de vraag gerechtvaardigt waarom Sutalo in dat duel komt en niet Gaaei.


Het helpt gewoon niet als een centrale verdediger zo'n matige back naast hem heeft. Sutalo gaf in de eerste helft onder een beetje druk een bal aan Gaaei die hem dan van het scheenbeen springt. Dan kun je zeggen: was ook wel een beetje een kutbal van Sutalo. Dat was ook wel een beetje zo, maar een Dest, Mazraoui brengt die bal onder controle, of geeft direct een peer naar voren om te voorkomen dat je balverlies leidt op een stomme plek.

Wat vervolgens gebeurt is nog slechter, dat is namelijk dat er niet gecorrigeerd wordt... Daar gaat het overal mis op het veld...



Je zag aan dat balletje waar later die open kans uit ontstond voor Brobbey dat Sutalo echt wel kan ballen als het even lekker loopt.

Daarbij had hij zondag toch gewoon Luuk de Jong in zijn zak zitten? Dat De Jong met alle geluk van de wereld die 2-2 mag maken, daar kon Sutalo niets aan doen.

Voor de rest hield hij hem zeer makkelijk in toom. Onder andere door slim mee te springen bij hoge ballen....zodanig dat De Jong wel de bal kon raken maar niet op een effectieve manier.

Die Gaaei is verdedigend echt een verschrikking. Positioneel zelden vertoond wat hij laat zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 01 november 2023 om 15:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 01 november 2023 om 14:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 01 november 2023 om 13:56:

In een ander topic las ik dat het vooral aan Gaaei ligt dat Sutalo zo slecht speelt. Misschien kunnen we het hier juist omdraaien en is Sutalo dus door de oorzaak van het slechte spel van Gaaei.

Ik lees nu zelfs dat iemand die Mexicaan Sanchez in vergelijking met Gaaei eigenlijk wel een goede rechtsback vindt. Geeft wel aan wat voor miskoop Gaaei is.




Ik weet niet of je op mijn opmerking doelt, maar dit is natuurlijk wel een beetje waar. Als je de 1-1 van Lozano bekijkt, dan is de vraag gerechtvaardigt waarom Sutalo in dat duel komt en niet Gaaei.


Het helpt gewoon niet als een centrale verdediger zo'n matige back naast hem heeft. Sutalo gaf in de eerste helft onder een beetje druk een bal aan Gaaei die hem dan van het scheenbeen springt. Dan kun je zeggen: was ook wel een beetje een kutbal van Sutalo. Dat was ook wel een beetje zo, maar een Dest, Mazraoui brengt die bal onder controle, of geeft direct een peer naar voren om te voorkomen dat je balverlies leidt op een stomme plek.

Wat vervolgens gebeurt is nog slechter, dat is namelijk dat er niet gecorrigeerd wordt... Daar gaat het overal mis op het veld...



Je zag aan dat balletje waar later die open kans uit ontstond voor Brobbey dat Sutalo echt wel kan ballen als het even lekker loopt.

Daarbij had hij zondag toch gewoon Luuk de Jong in zijn zak zitten? Dat De Jong met alle geluk van de wereld die 2-2 mag maken, daar kon Sutalo niets aan doen.

Voor de rest hield hij hem zeer makkelijk in toom. Onder andere door slim mee te springen bij hoge ballen....zodanig dat De Jong wel de bal kon raken maar niet op een effectieve manier.

Die Gaaei is verdedigend echt een verschrikking. Positioneel zelden vertoond wat hij laat zien.




Helemaal eens. Hij speelde een prima pot vond ik. Maar dat mag je niet vinden hier lijkt het wel. Je moet het ook in perspectief plaatsen. Om vertrouwen te winnen moet je ook durven. Die durf zag ik steeds meer tegen PSV. Als je durft te voetballen, dan gaan de mensen om je heen mee in die energie. Dan gaan ze ook lopen, omdat ze weten dat hij die bal dan wel geeft. Zo wakker je vertrouwen aan. Nu maar zeggen: ieder voor zich en ballen naar voren peren, want dan maak ik geen fouten. Zo komen we niet uit de ellende.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 november 2023 om 05:03:

Je kunt in mijn ogen alleen met Gaaei én Sosa spelen als je drie centrale verdedigers opstelt (tenzij je tegen FC Schubbekutteveen speelt, maar dat zijn we momenteel zelf).

Dat zou met de huidige selectie overigens prima kunnen, want dan kun je Vd Boomen (die moeite heeft met drukzettende en lopende middenvelders) centraal achterin posteren, tussen Sutalo en Hato. Heb je wat lengte en voetballend vermogen vanuit je achterste linie. Berghuis of Hlynsson kan dan achter de spitsen, waar je vier spitsen hebt voor twee posities (Brobbey, Forbs, Mikautadze en Akpom) en dus kunt roteren/wisselen. Bergwijn moet vertrekken in januari.

Zou wat mij betreft best een prima oplossing zijn om voorlopig, met de huidige selectie die niet in balans is, even uit de brand te zijn en de gatenkaas achterin wat meer te dichten. Op den duur wil je echter zsm weer naar 4-3-3 want daar is je hele jeugdopleiding op gebaseerd en daar leid je dus je spelers voor op.

In mijn ogen moet je dan kiezen tussen ofwel Gaaei, ofwel Sosa. Dan gaat mijn voorkeur uit naar Sosa (international, betere stats en meer ervaring op een fatsoenlijk niveau). Conclusie: je had Gaaei niet moeten halen, maar gewoon Sanchez kunnen aanhouden als reserveback. Zo abominabel speelde die nu ook weer niet. Gewoon Mexicaans international, het is niet dat we te maken hadden met Jurgen Colin 2.0 of zo.



Dat lijkt me nou ook weer wat overdreven. Die spelers zullen misschien eerder geneigd zijn naar voren te lopen, maar je kan ze echt wel aanleren dat niet allebei tegelijk te doen. Geen enkele ploeg doet dat volgens mij. Het heeft uiteindelijk vooral met het begrijpen van de manier van spelen en goede communicatie te maken.

Ik zou het systeem niet omgooien, want dan bouw je eigenlijk nergens aan en ben je hooguit bezig met overleven. Sanchez vond ik zijn laatste wedstrijden niet eens zo slecht spelen over het algemeen, maar ik denk dat Gaaei een vooruitgang is uiteindelijk. Met zijn voorzet heeft hij echt een aanvallend wapen, en hij heeft ook een bepaalde energie in zijn spel en verdedigt veel proactiever dan Sanchez. Daarnaast is hij ook een stuk goedkoper.

 

+1/-0

Geen idee waarom, maar toch ben ik wel gecharmeerd van Gaaei. De hoeveelheid energie en enthousiasme die hij in een wedstrijd stopt heb ik nog maar weinig gezien bij andere spelers. Daarnet sprint hij nog naar voor ergens rond de 90e minuut, waarbij je het idee had dat hij 5 minuten in het veld stond. Verdedigend schiet hij wel te kort, maar tegen ploegen als Volendam die volledig inzakken, heb je wel wat aan hem.

 

+2/-0

Zie hier ook wel potentie in. Probleem is dat je geen goede eerste keus hebt waardoor een gedegen ontwikkelplan moeilijk wordt. Hij moet nog aan veel dingen werken, maar doet ook echt dingen goed. Idealiter stoom je zo iemand klaar achter een onbetwistbare nummer 1, maar die hebben we niet, want ook Rensch is een soortgelijk twijfelgeval.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 02 november 2023 om 22:49:

Geen idee waarom, maar toch ben ik wel gecharmeerd van Gaaei. De hoeveelheid energie en enthousiasme die hij in een wedstrijd stopt heb ik nog maar weinig gezien bij andere spelers. Daarnet sprint hij nog naar voor ergens rond de 90e minuut, waarbij je het idee had dat hij 5 minuten in het veld stond. Verdedigend schiet hij wel te kort, maar tegen ploegen als Volendam die volledig inzakken, heb je wel wat aan hem.




Op het laatst onderschepte hij een paar lange ballen van Volendam, dat was op dat moment belangrijk voor ons.

Vind hem wel matig qua eindpasses hoor....gisteren kwam geen voorzet aan. Al kan dat ook aan de bezetting voor het doel liggen. Die Akpom is misschien vrij beperkt maar ik denk wel dat hij meer raad weet met voorzetten van de zijkanten dan Brian.

Al met al moet Gaaei nog enorm veel leren, het is nog te vroeg voor hem in feite. Eigenlijk zou hij nu bij Heerenveen moeten spelen in dit stadium.

Maar ik hou van zijn mentaliteit, die jongen komt er uiteindelijk wel.

 

+1/-0

Zijn voorzet is juist een wapen van hem. Die kopbal van Akpom uit de lat kwam uit een voorzet van hem. Zodra de ploeg meer ingespeeld raakt komen de assists in principe vanzelf. Een betere spits opstellen kan ook al helpen. Ik ben daarnaast ook wel echt gecharmeerd van de energie en spirit die hij brengt. In de eerste helft was hij de minste speler zo'n beetje, in de veel moeizamere tweede helft was hij juist een van de betere.

 

+2/-0

Benieuwd of ie een eerlijke kans gaat krijgen nu Rensch terug is. Vond hem vandaag op een enkele zwakke pass na gewoon prima spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 05 november 2023 om 22:35:

Benieuwd of ie een eerlijke kans gaat krijgen nu Rensch terug is. Vond hem vandaag op een enkele zwakke pass na gewoon prima spelen.



Terwjil Rensch dramatisch inviel. Gaaei is nog steeds niet goed genoeg, maar ik vond hem wel energiek spelen, was een paar keer goed betrokken bij een aanval en onderschepte ook best een aantal ballen heel goed. Je zag wel dat hij liep te zwemmen toen hun linksbuiten op 10 ging lopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 06 november 2023 om 09:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 05 november 2023 om 22:35:

Benieuwd of ie een eerlijke kans gaat krijgen nu Rensch terug is. Vond hem vandaag op een enkele zwakke pass na gewoon prima spelen.



Terwjil Rensch dramatisch inviel. Gaaei is nog steeds niet goed genoeg, maar ik vond hem wel energiek spelen, was een paar keer goed betrokken bij een aanval en onderschepte ook best een aantal ballen heel goed. Je zag wel dat hij liep te zwemmen toen hun linksbuiten op 10 ging lopen.



Is gewoon een jonge speler die nog 'niet af' is. Zijn instelling bevalt me echter wel. Krijg toch het gevoel dat hij een soort van nieuwe Ole Tobiasen kan worden. (zonder knieproblemen dan :)

Je moet met dit soort gasten aan de slag. Dat is precies wat de staf nu doet zonder meteen te oordelen dat het 'toch niets wordt'.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 06 november 2023 om 09:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 05 november 2023 om 22:35:

Benieuwd of ie een eerlijke kans gaat krijgen nu Rensch terug is. Vond hem vandaag op een enkele zwakke pass na gewoon prima spelen.



Terwjil Rensch dramatisch inviel. Gaaei is nog steeds niet goed genoeg, maar ik vond hem wel energiek spelen, was een paar keer goed betrokken bij een aanval en onderschepte ook best een aantal ballen heel goed. Je zag wel dat hij liep te zwemmen toen hun linksbuiten op 10 ging lopen.

Dat kwam ook omdat het middenveld en de buitenspelers minder georganiseerd/gediscplineerd speelden.

 

+1/-0

Rensch viel dramatisch in? Wat? Vond juist dat we verdedigend wat sterker werden met hem in de ploeg. Gaaei was overigens niet eens zo slecht. Tegen Sahraoui was ik er niet helemaal gerust op, maar die heeft in de praktijk over het hele veld gespeeld.

 

+1/-0

Best een aardig potje weer. Hij begint het op te pakken. Vond Rensch overigens knap sterk zo koud terug van een blessure, en in een tactisch wat andere rol dan hij normaal speelt. Echt een totaalvoetballer. Je kon ook zien dat hij een van de meer ervaren spelers is.

 

+2/-0

Had weer een assist moeten hebben. Twee misschien zelfs. Ook die lage voorzet over links had een goal op kunnen leveren.

 

+1/-0

Speelde niet slecht, maar als je ziet - voor de 1-0 - dat Bergwijn de man met de bal oppakt, dan kijk je toch even om je heen? Vervolgens die kansloze sprint waarmee je alleen maar Ramaj in de weg loopt...

De twee tegendoelpunten zijn wederom leergeld voor jonge, getalenteerde spelers. Duur leergeld...

 

+1/-0

Van alle nieuwe spelers moet hij nog het meest leren, vooral verdedigend.

 

+1/-0

Mikautadze moet volgens Van 't Schip het meest leren. Maar gelukkig heeft Mislinat verder vooral ervaring en zekerheidjes ingekocht.

 

+1/-0

De prestatie van deze man werd zwaar onderschat. Zat overal tussen. Speelde haast foutloos. Speelde eenvoudig, maar was wel erg bedrijvig.

Ik vond Gaaei echt goed spelen. Wat zelfvertrouwen en een beetje menselijkheid al niet met iemand kan doen.

 

+5/-0

Hoop ook dat ie blijft staan ten faveure van Rensch. Kan me goed bekoren en zit nog rek in.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Anton Gaaei