Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Anton Gaaei

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 27 november 2023 om 11:42:

De prestatie van deze man werd zwaar onderschat. Zat overal tussen. Speelde haast foutloos. Speelde eenvoudig, maar was wel erg bedrijvig.

Ik vond Gaaei echt goed spelen. Wat zelfvertrouwen en een beetje menselijkheid al niet met iemand kan doen.



Hij kwam binnen als een ruwe diamant. Zet hem tussen De Ligt, Blind, Tagliafico en hij zou meteen een sensatie zijn.
Nu moet hij wat wennen maar je ziet zijn power en drive. Is echt een krachtpatser. Gaat goed komen met hem.

 

+2/-0

Kan echt voor geen meter verdedigen, helaas. Debet aan 2 van de 3 doelpunten (tot nu toe).

 

+1/-0

Ik verwijt hem niet zo enorm veel bij die tegengoals, zeker die derde niet. Daar gaat al veel eerder al het een en ander fout, bij Hato bijvoorbeeld. Bij die eerste tegengoal laat hij zich wel echt aftroeven, maar je kan een back ook niet helemaal verwijten dat hij het in een cornersituatie aflegt tegen een grote sterke centrumverdediger. Wat vooral beter moet zijn de simpele passes en acties. Dat gaat nog iets te vaak fout.

 

+1/-0

Speelde, zeker de eerste helft, onder hoogspanning. Ik denk dat hij best wel van waarde kan zijn voor ons. Hij heeft een redelijke techniek voor een back en een enorme inhoud en loopvermogen. Moet wel keihard trainen op positionering en zijn voorzet. Maar dat is ook niet zo gek, als ik mij niet vergis speelde hij 2 jaar geleden nog als linksbuiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 30 november 2023 om 22:29:

Ik verwijt hem niet zo enorm veel bij die tegengoals, zeker die derde niet. Daar gaat al veel eerder al het een en ander fout, bij Hato bijvoorbeeld. Bij die eerste tegengoal laat hij zich wel echt aftroeven, maar je kan een back ook niet helemaal verwijten dat hij het in een cornersituatie aflegt tegen een grote sterke centrumverdediger. Wat vooral beter moet zijn de simpele passes en acties. Dat gaat nog iets te vaak fout.



Ja. Vond de nadruk op Gaaei ook te groot. Die omhaal is gewoon van grote klasse. Kon hij weinig meer aan doen. Dat ging al fout bij het feit dat Bergwijn die rechtsback liet lopen, Hato die te makkelijk laat voorgeven. Die andere goal, tsja, dat gebeurt gewoon...

 

+3/-0

Best rare speler. Hij heeft een mooie strakke voorzet, maar bij simpele passes over korte afstand laat zijn techniek hem vaak in de steek.

 

+2/-0

Vind het vooral opvallend hoe zenuwachtig en onzeker hij overkomt. Volgens mij kan hij daarom ook niet vrij spelen. Maar hij heeft inderdaad een erg matige techniek, vooral voor iemand die vroeger aanvaller geweest zou zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 23 februari 2024 om 07:58:

Vind het vooral opvallend hoe zenuwachtig en onzeker hij overkomt.



Hoe zou dat toch komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 februari 2024 om 09:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 23 februari 2024 om 07:58:

Vind het vooral opvallend hoe zenuwachtig en onzeker hij overkomt.



Hoe zou dat toch komen.


Ja dat is bijna iedere speler eigenlijk alleen muv Ramaj en Brobbey van de basisspelers.

Helpt ook niet dat een foptrainer als Steijn direct na hun komst zegt dat ze er allemaal niks van kunnen. We hebben van genoeg ploegen verloren die een duidelijk mindere selectie hebben, maar wel een trainer met een plan en ingeslepen systeem.

 

+1/-0

Die nervositeit viel me ook heel erg op in de thuiswedstrijd tegen RKC. We speelden toen best een goede en makkelijke wedstrijd, en toen kwam Gaaei erin en zag hij er als enige ineens zo ongelofelijk nerveus uit aan de bal, in simpele situaties.

Ik zie nog wel steeds muziek in hem, want ik vind sowieso dat backs zich maar beperkt met de opbouw moeten bemoeien, en ik ben een groot fan van de energie die hij brengt. Hij is ijverig en heeft echt de longen van een paard. Ik geloof dat het tegen Marseille was dat hij na een rode kaart eigenhandig de gehele rechterflank wist te bestrijken.

Ook al is hij geen typische Ajaxspeler, dat wil nog niet zeggen dat hij niet heel bruikbaar kan zijn. Zijn trap is gewoon goed, ook al moet hij leren soms wat relaxter te zijn in plaats van de bal zo hard mogelijk bij de tweede paal neer te leggen. Maar dat is ook een kwestie van afstemming met zijn medespelers, en het is aan de coach om er iets moois van te maken.

 

+3/-0

Deze man kan er ECHT niks van....

 

+2/-0

Gelukkig doet zijn vervanger het veel beter.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 25 februari 2024 om 18:13:

Gelukkig doet zijn vervanger het veel beter.



Kaplan doet het in het centrum best aardig als invaller. Maar Rensch is volledig onzichtbaar. Er komt niets van de rechterflank na het vervangen van Gaaei.

 

+2/-0

Na de vroege wissel in de wedstrijd tegen Feyenoord weet je dat Gaaei niet goed met de druk om kan gaan en daar weken mee in de put zit. Tegen AZ wissel je hem op precies dezelfde wijze. Dit is gewoon bewust mensen kapotmaken. Aankopen en debutanten uit de jeugd hebben juist vertrouwen nodig.

Ipv Gaaei de grond in te trappen moet de trainer die hem opstelt zijn verantwoordelijkheid nemen. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, maar trainers van Ajax zijn dommer dan ezels.

Sosa - Hato - Kaplan - Sutalo - Rensch
Was prima mogelijk en dat wist iedereen behalve ons genie op de bank.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 februari 2024, 19:40:08.

 

+2/-1

Ik vind het echt super zielig voor die gozer maar ik vind het eerlijk gezegd nog zieliger voor ons / mezelf. (Gaaei krijgt tenminste nog betaald voor deze bullshit).

Hoe haal je het werkelijk in je hoofd om deze gast op te stellen?

Inderdaad: had voor die defensie zoals hierboven gekozen.

 

+1/-0

Maar dan nog. Je speelt met 5 verdedigers en Gaaei en Sosa aan de zijkanten. Twee aanvallend ingestelde wingbacks die vaak voor de voorzet gaan. Vervolgens stel je Hlynsson op die veelvuldig naar rechts trekt en dus én de ruimte van Gaaei dichtloopt én van geen enkele waarde is bij een voorzet itt Akpom. In de tweede helft zie je hetzelfde met Brobbey die naar links trekt in de loop van Sosa.

Als je niks wilt doen met de voorzetten van Gaaei (en Sosa) stel hem dan niet op want hem opstellen die je niet voor zijn verdedigende kwaliteiten en dan moet je überhaupt niet voor dat systeem kiezen.

Er hadden óf twee echte spitsen moeten spelen, óf één echte spits en een snelle aanvaller om er om heen te zwerven. Nu had je één echte spits en een vierde middenvelder.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 februari 2024 om 19:49:

Maar dan nog. Je speelt met 5 verdedigers en Gaaei en Sosa aan de zijkanten. Twee aanvallend ingestelde wingbacks die vaak voor de voorzet gaan. Vervolgens stel je Hlynsson op die veelvuldig naar rechts trekt en dus én de ruimte van Gaaei dichtloopt én van geen enkele waarde is bij een voorzet itt Akpom. In de tweede helft zie je hetzelfde met Brobbey die naar links trekt in de loop van Sosa.

Als je niks wilt doen met de voorzetten van Gaaei (en Sosa) stel hem dan niet op want hem opstellen die je niet voor zijn verdedigende kwaliteiten en dan moet je überhaupt niet voor dat systeem kiezen.

Er hadden óf twee echte spitsen moeten spelen, óf één echte spits en een snelle aanvaller om er om heen te zwerven. Nu had je één echte spits en een vierde middenvelder.



Eens, de invulling van het systeem klopte niet. Er stond niemand in het elftal die iets kan met voorzetten. Als je met wingbacks gaat spelen waarvan je verwacht dat ze een voorzet gaan geven, dan moet je Akpom opstellen. Hlynsson liep inderdaad steeds op de positie van rechtsbuiten, waardoor het overtal op het middenveld er aan ging.

Gaaei speelde een draak van een wedstrijd hoor, maar dat was voor mij geen verrassing. Ik zie hem regelmatig bij Jong Ajax dingen doen die helemaal niet op een voetbalveld thuis horen, laat staan bij Ajax. Die jongen mist het niveau en ik vraag me af of hij het ooit gaat halen.

 

+2/-0

Best goede invalbeurt gister. Hij liet daarin weer zien dat hij wel degelijk echt wat mooie wapens heeft voor een aanvallende back. Zijn assist was prima, maar hij had ook nog een voorassist moeten hebben toen hij de bal mooi over de verdediging legde. Als je zorgt dat hij steeds in de ruimtes kan komen is hij een gevaarlijke speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 01 april 2024 om 15:04:

Best goede invalbeurt gister. Hij liet daarin weer zien dat hij wel degelijk echt wat mooie wapens heeft voor een aanvallende back. Zijn assist was prima, maar hij had ook nog een voorassist moeten hebben toen hij de bal mooi over de verdediging legde. Als je zorgt dat hij steeds in de ruimtes kan komen is hij een gevaarlijke speler.


Voorlopig Gaaei als invaller blijven gebruiken en niet als basisspeler. Dat lijkt hem in ieder geval voor nu beter af te gaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Anton Gaaei