Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Lucas Rosa

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Lucas Oliveira Rosa (geboren op 3 april 2000) is een Braziliaanse profvoetballer die als verdediger speelt voor Ajax. Hij is voornamelijk een rechtsback, maar is soms ook ingezet als rechtervleugelverdediger en linksback.

Internationaal speelde Lucas voor zijn geboorteland Brazilië op onder-17 niveau.

2019–2021 Juventus U23 31 (0)
2021–2022 Valladolid B 25 (1)
2022–2025 Valladolid 73 (1)
2025–heden Ajax

Ajax, Real Valladolid CF en Lucas Oliveira Rosa hebben overeenstemming bereikt over de transfer van de verdediger naar Ajax. De Braziliaan met Italiaanse roots tekende in Amsterdam een contract tot en met 30 juni 2029. De 24-jarige speler stond in Spanje nog tot en met medio 2026 onder contract.

Alex Kroes: "Met Lucas hebben we een multifunctionele speler gevonden die zowel als rechts- en linksback uit de voeten kan. Het is een echte bijter, aanvallers zullen hem meerdere keren moeten passeren om er echt voorbij te komen. Ook aan de bal heeft hij het nodige comfort. Als midden twintiger valt hij qua leeftijd precies in de categorie waar wij naar op zoek waren en met zijn Zuid-Amerikaanse mentaliteit kan hij het nodige extra gif in de ploeg brengen. Kortom, we zijn bijzonder verguld dat we deze transfer nu kunnen melden."

+1/-0

Het moet blijken of hij goed genoeg is voor Ajax, zelf zegt hij dat hij een harde werker is en snel is.
Het is aan hem om ons te verrassen.

+1/-0

Ik vond hem uitstekend voetballen. Er zit voetbal in en verdedigend zeer zeker ook. Hij ziet het goed.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kluivert_beste_9_ooit schreef op 13 februari 2025 om 21:08:

Ik vond hem uitstekend voetballen. Er zit voetbal in en verdedigend zeer zeker ook. Hij ziet het goed.

Oogde wat onwennig, had af en toe net iets teveel tijd nodig bij het jagen door Union en kwam aanvallend weinig in het stuk voor. Allemaal vrij logisch en misschien ook beter om even wat gecontroleerder te beginnen voordat je een eerste (paar) wedstrijd(en) beleeft zoals Gaaei vorig seizoen en gelijk afgebrand wordt door media en fans.

+2/-0

Op mij maakte hij wel een goede indruk. Technisch een stuk betrouwbaarder dan Gaaei denk ik. Wel hier een daar een momentje van onwennigheid. Er was op een gegeven moment een bal die Klaassen in de loop gaf waar Rosa bleef staan. Dat is ook niet zo gek na anderhalve week of zo bij de club.

+2/-0

Hij zal in ieder geval genoeg speeltijd krijgen als je ziet hoe Gaaei inviel. Kan natuurlijk gebeuren, maar het is fijn om een backup te hebben om elkaar af te wisselen.

+2/-0

Prima debuut vond ik. Die linksbuiten is wel een vervelend mannetje, maar hij had hem redelijk onder controle. Dat zag je ook toen Gaaei inviel en hij er 2-3x doorheen kwam. Heeft geen gekke dingen gedaan en op een veld als dat was gisteren duidelijk het devies: niet mooi of goed proberen op te lossen, maar gewoon pragmatisch

+1/-0

Verdedigend is hij wel beter dan Gaaei.
Hij heeft het goed gedaan.

+1/-0

Ik snap nu wel dat ze zeggen dat je hem altijd 2x voorbij moet; staat positioneel vaak volledig verkeerd waardoor ie precair moet corrigeren. Heb de uitwedstrijd in Brussel niet gezien, maar dit was niet best.

+1/-0

Poh wat hebben ze nu toch weer in huis gehaald.... zit er vaak naast hoor, vond hem niet best gister

+1/-1

Het was niet heel best, maar hij behoorde ook niet tot de slechtste Ajacieden op het veld. Laten we het nog even geven voordat hij afgeserveerd wordt a la Sutalo

+4/-0

Ik vond hem wel de slechtste, de VI en Voetbalzone geven een 3.5 en een 3.0 voor zijn optreden (ook het laagste cijfer). Zelfs Klaassen kreeg een hoger punt, ondanks het veroorzaken van een pingel en rood.

+1/-0

BertjeK schreef op 21 februari 2025 om 12:09:

Ik vond hem wel de slechtste, de VI en Voetbalzone geven een 3.5 en een 3.0 voor zijn optreden (ook het laagste cijfer). Zelfs Klaassen kreeg een hoger punt, ondanks het veroorzaken van een pingel en rood.

Alsof het veroorzaken van een pingel iets zegt over het spel van iemand.

Ik ben nog niet kapot van Rosa en krijg er een beetje Jorge Sanchez-vibes bij. En dat is niet heel positief :)

+1/-0

Ik heb gisteren maar een beetje gezien van de wedstrijd, hoewel vanochtend deels de wedstrijd teruggekeken. Vorige week vond ik hem op mij geen goede eerste indruk maken in België; vond hem defensief al kwetsbaar ogen. Wat ik nu lees... oei, ik denk een minder goede aankoop dan Oliver.

+1/-0

En toch vind ik hem geen verkeerde aankoop.
Hij moet natuurlijk nog wennen aan het spelen bij Ajax maar is goed om hem achter de hand te hebben.

+1/-0

Ik vind hem wel beter dan bijv. een Sanchez wat ik tot nu toe gezien heb. Tis nog te vroeg om er echt wat van te kunnen zeggen. Maar ik denk niet dat hier erg veel rek in zit. Ik ga hier ook niet veel van te verwachten, een speler van 2 miljoen uit de Primera Division. Te mooi om waar te zijn of dit een topper wordt. Maar als het met de tijd een redelijk betrouwbare bankzitter wordt vind ik het prima. Denk wel dat Kroes op zoek moet naar iets met meer potentie voor die plek.

+1/-0

Wat vroeg om te beoordelen, maar wil ook wat zeggen dat Valladolliod hem zo makkelijk voor zon laag bedrag liet gaan, terwijlze bij Moro juist heel moeilijk deden.

+1/-0

3LittleBirds schreef op 21 februari 2025 om 14:18:

Ik vind hem wel beter dan bijv. een Sanchez wat ik tot nu toe gezien heb. Tis nog te vroeg om er echt wat van te kunnen zeggen. Maar ik denk niet dat hier erg veel rek in zit. Ik ga hier ook niet veel van te verwachten, een speler van 2 miljoen uit de Primera Division. Te mooi om waar te zijn of dit een topper wordt. Maar als het met de tijd een redelijk betrouwbare bankzitter wordt vind ik het prima. Denk wel dat Kroes op zoek moet naar iets met meer potentie voor die plek.

Ja, zoals Alders.

+1/-0

Ik zie niet hoe het scenario 'betrouwbare bankzitter' in zijn werking gaat. Als hij betrouwbaar genoeg is (of wordt), dan wacht een basisplaats op hem. Tijd zal het leren, maar ik vraag me af of deze aankoop de moeite waard is.

+2/-0

Kiki schreef op 21 februari 2025 om 15:42:

Ik zie niet hoe het scenario 'betrouwbare bankzitter' in zijn werking gaat. Als hij betrouwbaar genoeg is (of wordt), dan wacht een basisplaats op hem. Tijd zal het leren, maar ik vraag me af of deze aankoop de moeite waard is.

Ik zie in hem geen basismateriaal, daarvoor wil ik meer kwaliteit zien op die plek, maar als hij nodig is door een blessure of rust geven van een basisspeler dat hij dan wel zn mannetje staat.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Lucas Rosa