Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Devyne Rensch

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 01 december 2024 om 02:27:

Sutalo is toch een andere situatie.

Komt nieuw binnen. Nieuwe club, nieuw land, nieuwe stad, ander systeem en omgeving. Andere taal ook.
Kort erna gaat de man die je gehaald heeft weg (mislintat)en ben je aan je lot over gelaten. als je dan een minder eerste jaar hebt is dat toch net wat anders. Martinez, alvarez en andere voorbeelden stonden er ook niet meteen.

Rensch is hier opgegroeid, komt uit de opleiding en loopt al meerdere jaren in het eerste mee.

Trainer heeft zeker ook invloed maar de situaties zijn ook verschillend.

Aan de andere kant was Sutalo al een stuk ouder en had hij al weer meer meegemaakt, waaronder een WK.

Ik vond Rensch de afgelopen twee seizoenen ook niet best en snap dat zijn voorkomen tot irritatie leidt. Als hij nu echter langere tijd consistent het niveau haalt vind ik dat allemaal niet zo relevant meer in discussies over de toekomst.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 01 december 2024 om 12:09:

Komt nieuw binnen. Nieuwe club, nieuw land, nieuwe stad, ander systeem en omgeving. Andere taal ook.
Kort erna gaat de man die je gehaald heeft weg (mislintat)en ben je aan je lot over gelaten. als je dan een minder eerste jaar hebt is dat toch net wat anders. Martinez, alvarez en andere voorbeelden stonden er ook niet meteen.

Rensch is hier opgegroeid, komt uit de opleiding en loopt al meerdere jaren in het eerste mee.

Aan de andere kant was Sutalo al een stuk ouder en had hij al weer meer meegemaakt, waaronder een WK.

Ik vond Rensch de afgelopen twee seizoenen ook niet best en snap dat zijn voorkomen tot irritatie leidt. Als hij nu echter langere tijd consistent het niveau haalt vind ik dat allemaal niet zo relevant meer in discussies over de toekomst.

Volgens mij worden de huidige prestaties van Rensch gewoon nogal uiteenlopend beoordeeld. Ik krijg de indruk dat enkele forumleden vinden dat hij dit seizoen goed tot zeer goed presteert. Ik vind het zelf meer de categorie 'redelijk'. Zesje.

Sutalo vind ik dit seizoen bijvoorbeeld sterker spelen dan Rensch (andere positie, maar goed, de vergelijking wordt gemaakt) en ook een grotere stap gemaakt hebben sinds vorig seizoen.

Als ik kijk naar de rechtsbacks die we de afgelopen twintig jaar gehad hebben, vond ik spelers als Trabelsi, Van der Wiel, Mazraoui, ja ook Veltman (als rechtsback), De Jong en Heitinga (allen ook: als rechtsback) beter dan Rensch nu. Dat Rensch nog jong is en beter kan worden, zal best, maar ik beoordeel wat ik nu zie.

Dat gezegd hebbende zou ik als ik Rensch was ook niet akkoord gaan met een salarisverlaging. Ik had ook verwacht dat Kroes hem wel een licht hoger salaris zou aanbieden, van maximaal 1,3-1,5 miljoen. Salarisverlaging aanbieden, dan weet je zeker dat zo'n jonge speler vertrekt.

Anderzijds denk ik niet dat Rensch voor 1,3 miljoen had bijgetekend, en zeker niet langdurig. En om nog goed op hem te kunnen verdienen, had je toch minimaal 2, maar liever 3-4 jaar moeten bijtekenen. Meer dan anderhalf miljoen per jaar betalen aan Rensch, ik vind er wel wat voor te zeggen dat je dat niet doet.

+2/-0

1.3m zou ook mijn gedachten zijn. Dan verdient hij iets minder dan Akpom (en Sosa), duidelijk minder dan Branco, de helft van Klaassen, Traore, Rugani, Sutalo en Weghorst, een heel stuk minder dan Brobbey en al helemaal veel minder dan Berghuis en met name Henderson. Los van het feit dat Branco en Steven sowieso te veel verdienen, de zomeraanwinsten ook veel verdienen en dat het plafond met Jordan enorm hoog is, zit Devyne dan wel waar hij hoort: van 1 naar 1.3. En een zesje, ja. Dat geef ik hem ook. Sutalo is onze beste verdediger.

+2/-0

Sevic schreef op 01 december 2024 om 12:20:

ElSimao2 schreef op 01 december 2024 om 12:09:

Volgens mij worden de huidige prestaties van Rensch gewoon nogal uiteenlopend beoordeeld. Ik krijg de indruk dat enkele forumleden vinden dat hij dit seizoen goed tot zeer goed presteert. Ik vind het zelf meer de categorie 'redelijk'. Zesje.

Sutalo vind ik dit seizoen bijvoorbeeld sterker spelen dan Rensch (andere positie, maar goed, de vergelijking wordt gemaakt) en ook een grotere stap gemaakt hebben sinds vorig seizoen.

Als ik kijk naar de rechtsbacks die we de afgelopen twintig jaar gehad hebben, vond ik spelers als Trabelsi, Van der Wiel, Mazraoui, ja ook Veltman (als rechtsback), De Jong en Heitinga (allen ook: als rechtsback) beter dan Rensch nu. Dat Rensch nog jong is en beter kan worden, zal best, maar ik beoordeel wat ik nu zie.

Dat gezegd hebbende zou ik als ik Rensch was ook niet akkoord gaan met een salarisverlaging. Ik had ook verwacht dat Kroes hem wel een licht hoger salaris zou aanbieden, van maximaal 1,3-1,5 miljoen. Salarisverlaging aanbieden, dan weet je zeker dat zo'n jonge speler vertrekt.

Anderzijds denk ik niet dat Rensch voor 1,3 miljoen had bijgetekend, en zeker niet langdurig. En om nog goed op hem te kunnen verdienen, had je toch minimaal 2, maar liever 3-4 jaar moeten bijtekenen. Meer dan anderhalf miljoen per jaar betalen aan Rensch, ik vind er wel wat voor te zeggen dat je dat niet doet.

Naar mijn mening zegt jouw lijstje van betere rechtsbacks van de laatste 20 jaar vrij veel. Je noemt 6 namen, waarvan 4 uit een ver verleden. Gregs verliet de club in 2012, dus in de laatste 12 jaar zijn er met Mazraoui en Veltman slechts 2 betere rechtsbacks geweest. Nous staat daarbij buiten kijf, maar Veltman vind ik daarbij nog best debatable. Defensief absoluut beter dan Devyne nu, maar voetballend en opkomend vond ik hem minder te bieden hebben. Daarbij was ie ook een stuk ouder dan Rensch nu.

Maar goed, zelfs als je beiden als beter ziet is duidelijk dat het vrij zeldzaam is om een betere speler dan Rensch op rechtsack tegen te komen. De smalle beurs die we momenteel hebben, werkt daarbij niet mee. Als je zo iemand dan al hebt, is verlengen echt de beste optie tenzij zijn salariseisen absurd zijn. Op een paar ton meer of minder zou ik echter niet kijken.

+2/-0

Dat er zo weinig voorbeelden van betere backs zijn is vooral een teken hoe armoedig het al jaren gesteld is met de back posities.
Deze worden vaak als minderwaardig gezien terwijl het juist hele belangrijke poosities zijn in het moderne voetbal.

Imo hebben we sinds Trabelsi eigenlijk geen echte goede rechtsback meer gehad. Mazraoui kwam nog het meest in de buurt.

Vd Wiel, van rhijn, Rensch. Allemaal beetje hetzelfde type. Verdedigend erg kwetsbaar, voetballende bijdrage enorm overschat. Vaak uit positie en te laat terug.

+2/-0

skimovic schreef op 01 december 2024 om 20:17:

Dat er zo weinig voorbeelden van betere backs zijn is vooral een teken hoe armoedig het al jaren gesteld is met de back posities.
Deze worden vaak als minderwaardig gezien terwijl het juist hele belangrijke poosities zijn in het moderne voetbal.

Imo hebben we sinds Trabelsi eigenlijk geen echte goede rechtsback meer gehad. Mazraoui kwam nog het meest in de buurt.

Vd Wiel, van rhijn, Rensch. Allemaal beetje hetzelfde type. Verdedigend erg kwetsbaar, voetballende bijdrage enorm overschat. Vaak uit positie en te laat terug.

Nou ja, laten we dan eens de balans opmaken 'sinds Trabelsi', ook om te bepalen hoe goed we Rensch nu eigenlijk vinden - want daar zijn de meningen nogal over verdeeld, volgens mij. Verder teruggaan dan Trabelsi heeft mijns inziens weinig zin, omdat het voetbal toen dusdanig veel trager was dat je moeilijk spelers kunt vergelijken.

Ik doe onderstaande even uit mijn hoofd, dus vul vooral aan of corrigeer.

Volgens mij hebben onderstaande spelers minimaal een half seizoen standaard rechtsback gespeeld bij ons. Gasten als Sanchez en Ligeon reken ik dus even niet mee, die speelden zelden. Ik geef ze even plussen en minnen, aangevend of ze beter of slechter zijn dan Rensch op dit moment, of gelijkwaardig (+-).

Nigel de Jong (+)
John Heitinga (+)
Jurgen Colin (-)
Bruno Silva (-)
George Ogararu (+-)
Greg van der Wiel (+)
Ricardo van Rhijn (+-)
Kenny Tete (+-)
Joël Veltman (+)
Noussair Mazraoui (+)

Ben wel benieuwd hoe anderen dit lijstje zouden invullen. Mijns inziens is Rensch onze zwakste rechtsback sinds Veltman daar kwam te spelen, in 2016, en Tete verdrong. Tete vond ik puur verdedigend trouwens wel erg sterk, alleen in balbezit had je er weinig aan.

+2/-0

Sevic schreef op 02 december 2024 om 08:07:

Nou ja, laten we dan eens de balans opmaken 'sinds Trabelsi', ook om te bepalen hoe goed we Rensch nu eigenlijk vinden - want daar zijn de meningen nogal over verdeeld, volgens mij. Verder teruggaan dan Trabelsi heeft mijns inziens weinig zin, omdat het voetbal toen dusdanig veel trager was dat je moeilijk spelers kunt vergelijken.

Volgens mij hebben onderstaande spelers minimaal een half seizoen standaard rechtsback gespeeld bij ons. Gasten als Sanchez en Ligeon reken ik dus even niet mee, die speelden zelden. Ik geef ze even plussen en minnen, aangevend of ze beter of slechter zijn dan Rensch op dit moment, of gelijkwaardig (+-).

Nigel de Jong (+)
John Heitinga (+)
Jurgen Colin (-)
Bruno Silva (-)
George Ogararu (+-)
Greg van der Wiel (+)
Ricardo van Rhijn (+-)
Kenny Tete (+-)
Joël Veltman (+)
Noussair Mazraoui (+)

Ben wel benieuwd hoe anderen dit lijstje zouden invullen. Mijns inziens is Rensch onze zwakste rechtsback sinds Veltman daar kwam te spelen, in 2016, en Tete verdrong. Tete vond ik puur verdedigend trouwens wel erg sterk, alleen in balbezit had je er weinig aan.

Het blijven natuurlijk ook een beetje persoonlijke voorkeuren. Heitinga herinner ik me vooral als CV en later als CVM dus kan ik niet echt beoordelen.

Veltman en VD Wiel zou ik persoonlijk misschien eerder een +- geven.

VD wiel was wellicht iets beter maar ook verre van goed. werd imo enorm overschat.

Veltman was verdedigend ook erg kwetsbaar (het bekende handjes op de rug) en voegde aanvallend ook bar weinig toe. was eigenlijk meer een noodverband.

Hangt er ook een beetje vanaf wat je verwacht van een back. Wat mij betreft moet die in eerste instantie kunnen verdedigen en positioneel goed zijn. Vleugelspeler van de tegenstander neutraliseren en voorzetten eruit kunnen halen. Moeten dus een bepaalde snelheid hebben.

daarnaast in aanvallend opzicht tenminste een fatsoenlijke voorzet hebben en 'eroverheen' kunnen gaan om vervolgens op tijd terug te zijn.

Als ik Rensch tegen Sociedad dan een paar keer als rechtsback praktisch op linkshalf zie lopen breekt mn klomp.

Bij de tegengoal gisteren viel me ook op dat de bal al lang in het net lag en dat dan Rensch eens joggend terug aan kwam in de eigen 16.. zijn beelden uit de samanvatting dus kan dat ik dat verkeerd gezien heb.

+2/-0

Sevic schreef op 02 december 2024 om 08:07:

Nigel de Jong (+)
John Heitinga (+)
Jurgen Colin (-)
Bruno Silva (-)
George Ogararu (+-)
Greg van der Wiel (+)
Ricardo van Rhijn (+-)
Kenny Tete (+-)
Joël Veltman (+)
Noussair Mazraoui (+)

Het bedriegende aan jouw lijstje en de conclusie die je eraan verbindt is dat je alleen rechtsbacks meenemt die een tijdje basis gestaan hebben. Sinds Veltman hebben we lieden als Orejuela, Kristensen, Sanchez, Gooijer en Gaaei gehad die naar mijn mening allemaal minder geweest zijn. Punt is dat het niet zo makkelijk is om iemand van het niveau Rensch te halen dan wel op te leiden. Overigens mis ik Dest steeds in deze lijstjes, maar goed, dat doet weinig aan het punt af.

Overigens ging hij gisteren weer ouderwets in de fout, o.a. bij het tegendoelpunt. Gezien ook zijn snelle blessure denk ik dat overbelasting wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Farioli moet meer rouleren.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

Ajax Forum » Spelers » Devyne Rensch