Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Jordi Cruijff

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 april 2026 om 09:18:

“Feyenoord, Ajax, FC Twente, FC Volendam en Telstar hebben allemaal tegen NAC gezegd: ‘Als jullie winnen, voegen wij ons in die zaak”, liet hij weten. “NAC heeft volledig gelijk. Regels zijn regels.”

Volendam schaart zich achter NAC, maar uit alle lijstjes blijkt dat ze zelf vier niet-speelgerechtigde spelers in de gelederen hebben:
- Mawouna Amevor (Volendam)
- Deron Payne (Volendam)
- Ozan Kökcü (Volendam)
- Yannick Leliendal (Volendam)

Telstar trouwens ook:
- Devon Koswal (Telstar)
- Rojendro Oudsten (Telstar)

Ik hoop echt dat dit bommetje barst en ik hoop ook dat Ajax zich bij de knuppel-werpende clubs voegt. Het was een dusdanig kutseizoen, dan kan zo'n lekker schandaal eind april het nog enigszins goed maken.

28 april dient de rechtszaak. Nu al zin in, pak de popcorn.

In het normale bedrijfsleven krijg je ook gewoon een boete als je mensen aan het werk zet die niet mochten werken. Het is ook een vorm van competitievervalsing, wij hebbben ook gewoon keurig gewacht tot de papieren rond waren rondom Carrizo, Paes en consorten. Als je het juridisch afpelt kan dit gewoon niet. Je stelt een speler op die geen werkvergunning had. Punt. Waarom, hoe en wat is discussieerbaar, maar het principe blijft hetzelfde.

Verder precies wat je zegt. Na zo'n kutseizoen, maar er maar een mooi schandaaltje van, maakt toch allemaal geen zak uit.

+4/-0

Derk Johanssen schreef op 22 april 2026 om 13:12:

“Feyenoord, Ajax, FC Twente, FC Volendam en Telstar hebben allemaal tegen NAC gezegd: ‘Als jullie winnen, voegen wij ons in die zaak”, liet hij weten. “NAC heeft volledig gelijk. Regels zijn regels.”

Volendam schaart zich achter NAC, maar uit alle lijstjes blijkt dat ze zelf vier niet-speelgerechtigde spelers in de gelederen hebben:
- Deron Payne (Volendam)
- Ozan Kökcü (Volendam)

Telstar trouwens ook:
- Devon Koswal (Telstar)

Ik hoop echt dat dit bommetje barst en ik hoop ook dat Ajax zich bij de knuppel-werpende clubs voegt. Het was een dusdanig kutseizoen, dan kan zo'n lekker schandaal eind april het nog enigszins goed maken.

In het normale bedrijfsleven krijg je ook gewoon een boete als je mensen aan het werk zet die niet mochten werken. Het is ook een vorm van competitievervalsing, wij hebbben ook gewoon keurig gewacht tot de papieren rond waren rondom Carrizo, Paes en consorten. Als je het juridisch afpelt kan dit gewoon niet. Je stelt een speler op die geen werkvergunning had. Punt. Waarom, hoe en wat is discussieerbaar, maar het principe blijft hetzelfde.

Verder precies wat je zegt. Na zo'n kutseizoen, maar er maar een mooi schandaaltje van, maakt toch allemaal geen zak uit.

Nou hoop ik niet dat deze clubs er nu met een boete vanaf komen. Zie dat wel gebeuren trouwens.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 22 april 2026 om 15:39:

- Deron Payne (Volendam)
- Ozan Kökcü (Volendam)

Telstar trouwens ook:
- Devon Koswal (Telstar)

Nou hoop ik niet dat deze clubs er nu met een boete vanaf komen. Zie dat wel gebeuren trouwens.

Dan moeten wij uit principe gewoon Tomiyasu opstellen dit weekend. Die boete tikken we dan wel af.

Fine as a price.

Oh, wordt het een reglementaire nederlaag? Grappig, dan hebben we toevallig nog een aantal vergelijkbare gevalletjes...

+2/-0

Sevic schreef op 22 april 2026 om 15:43:

ElSimao2 schreef op 22 april 2026 om 15:39:

- Deron Payne (Volendam)
- Ozan Kökcü (Volendam)

Telstar trouwens ook:
- Devon Koswal (Telstar)

Dan moeten wij uit principe gewoon Tomiyasu opstellen dit weekend. Die boete tikken we dan wel af.

Fine as a price.

Oh, wordt het een reglementaire nederlaag? Grappig, dan hebben we toevallig nog een aantal vergelijkbare gevalletjes...

Daarom. NEC joinen mochten ze winnen en leuk en een stap in de goede richting, maar om de kansen echt te maximaliseren moeten we eigenlijk nu al de dingen roepen die jij nu roept. Dit om te voorkomen dat een onzalige rechter of de KNVB zo'n beslissing gaan nemen.

We zullen wel weer het braafste jongetje van de klas zijn hoor. Ik maak me geen illusies.

+2/-0

Wist niet goed waar ik deze update moest plaatsen. Omdat het ook of Jordi gaat heb ik het maar hier gepost.

´´ Is de eindstand van het seizoen bepalend?
Plaatst Ajax zich — al dan niet via de play-offs — alsnog voor het miljardenbal, dan stromen de Europese miljoenen binnen en neemt de noodzaak om een absolute sterkhouder van de hand te doen aanzienlijk af. Blijft dat ticket uit, dan verandert het plaatje.

Een bod rond de vijftig miljoen euro laat zich dan nauwelijks nog wegpoetsen, zeker niet bij een club die openlijk aangeeft op meerdere posities kwaliteit te willen toevoegen. Technisch directeur Jordi Cruijff kan daarvoor zo'n zak geld goed gebruiken.

Daar komt de harde realiteit van het Nederlandse voetbal nog bovenop. Het is in de Eredivisie inmiddels bijna een ongeschreven wet geworden: wie er een seizoen lang bovenuit steekt bij zijn club, maakt aan het einde van het seizoen een stap.

Stel Ajax loopt de Champions League-miljoenen mis, klinkt het misschien wel naïef dat uitgerekend dat het seizoen van de uitzondering op de regel zou zijn? Of is dat de branie van een ambitieuze technisch directeur waar Ajax behoefte aan heeft?

Sportieve waarde is óók handelswaarde
Puur sportief valt er uiteraard iets voor behouden te zeggen. Godts is op links een unieke combinatie van snelheid, dribbelkracht, diepgang en productiviteit; een kopie met dezelfde output ligt binnen het budget van Ajax niet voor het oprapen. Maar juist die unieke waarde is tegelijkertijd zijn handelswaarde.

De vraag die Cruijff zich komende zomer moet stellen, is even simpel als pijnlijk: weegt het behouden van één sterspeler op tegen het geld waarmee structurele problemen in de selectie kunnen worden verholpen? En is het antwoord op die vraag hetzelfde in een zomer zonder Champions League-voetbal als in een zomer mét? ´´

Wat vinden jullie van de stelling die op Ajax Showtime staat:
Alleen Champions League-voetbal kan Ajax vrijpleiten om een megabod op Godts naast zich neer te leggen.

Bron: 'Alleen Champions League-voetbal kan Ajax vrijpleiten om een megabod op Godts naast zich neer te leggen'

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 mei 2026, 07:11:26.

+2/-0

Technisch Directeur Jordi Cruijff is vanmiddag - op zoek naar versterkingen voor Ajax - gespot bij de wedstrijd van het beloftenteam van FC Barcelona. Dit voedt de geruchten van de afgelopen dagen.

+3/-0

Dank voor de update Sjaak, wacht jouw verdere berichtgeving hierover in spanning af.

+3/-0

Jordi heeft het (ook) over ´totaalvoetbal´, wat dat ook mag inhouden.

Jordi Cruijff is van mening dat het alleen mogelijk is om totaalvoetbal te spelen met de absolute topclubs van de wereld. Dat laat de technisch directeur van Ajax weten in zijn column voor Sporting Voetbal. Volgens Cruijff betekent dat niet dat je specifieke principes niet kunt toepassen bij kleinere clubs. Verder legt hij uit waarom hij PSV op de voet volgt.

Heb wel het gevoel dat hij weet waar hij mee bezig is, vanwege zijn naam komt hij natuurlijk ook overal (gemakkelijk) binnen. Maar goed hij moet het wel ´zelf´ doen.

Bron: Cruijff legt uit waarom totaalvoetbal alleen voor topclubs weggelegd is: 'Gaf mijn vader ook eerlijk toe'

+2/-0

Obvious caveat, het is van dramaqueen Hans Kraaij. Kan dus zomaar bedacht of zwaar overdreven zijn.

Beetje cringe hoe Kraaij die keiharde mentaliteit van de top willen halen en ten koste van alles willen winnen aan Jordi toeschrijft. Jordi heeft een pret-carriere gehad als bestuurder en ging (vermoedelijk voor veel geld) naar allemaal gekke oorden, niet naar "de top". Nou is dat op zich helemaal prima verder maar we moeten het wel accuraat houden.

Belangrijker is dat ik me een beetje zorgen maak om de teksten van Jordi. Ik heb het idee dat Jordi te graag kampioen wil worden en dat dat gaat leiden tot het halen van spelers "die er direct staan" (Lees: transfervrije, oudere spelers) en huurlingen zonder optie tot koop. En dat talenten weggegaan worden om dit allemaal te financieren. Erg korte termijn beleid dus.

Denk ook dat als het allemaal niet werkt, Jordi ook heel snel weg is. Beetje zoals van Basten: komt binnen, doet allemaal rigoreuze dingen en kapt ermee als het niet werkt.

Cruijff vastberaden in doelstelling: "Anders gefaald"

Volgens Hans Kraaij heeft Jordi Cruijff zeer opvallende uitspraken gedaan in gesprek met de presentator van ESPN en columnist van Voetbal International. Ondanks dat Ajax dit seizoen op dit moment tegen een gapend gat van liefst drieëntwintig punten aankijkt, is er voor de technisch directeur van Ajax maar één doelstelling mogelijk voor volgend seizoen. Kampioen worden. Kraaij stelt dat het een must is voor Cruijff en schetst dat Cruijff het ziet als falen wanneer het onverhoopt nog niet mocht lukken.

"Ik sprak hem direct na de wedstrijd tegen PSV in de catacomben. Hij was stellig en zegt heel kort: "Een tussenjaar bestaat niet bij Ajax. Meedoen, als ik dat roep, is niet goed genoeg. Wij moeten volgend seizoen kampioen worden. Niet over twee jaar, niet over drie jaar. Wij moeten volgend jaar kampioen worden en als wij geen kampioen worden, heb ik gefaald", aldus Kraaij in de uitzending van Goedemorgen Eredivisie van zondagochtend.

Dat klinkt volgens Kraaij best logisch, maar daarbij wees de analist direct naar het beperkte budget waar Ajax mee moet werken: "Toen zei ik: 'Jullie hebben wel heel weinig geld'." Ook daarop reageerde Cruijff duidelijk, waarop Kraaij de technisch directeur citeert: "Dan zullen wij heel inventief moeten zijn. Dat we mensen die wij voor te duur hebben ingekocht voor wat minder weg moeten doen. We zullen moeten huren, maar we moeten kampioen worden."

Cruijff Junior heeft die mentaliteit met de paplepel meegekregen volgens Kraaij: "Dan denk ik meteen, sommige voetballers zijn af en toe tevreden als zij een 6,5 spelen. Johan Cruijff moest altijd de beste zijn. Die kon nooit een zes spelen. Willem van Hanegem, Marco van Basten, die moesten altijd de beste zijn. Dat moeten zit in de genen van spelers die altijd onder druk hebben gestaan. Hij heeft zijn vader altijd onder druk gezien, dus hij moet ook."

Cruijff vertelde Kraaij tot slot een naar eigen zeggende verfrissende mededeling: "Hij zegt ook: 'Ik ben hier niet om vrienden te maken, ik ben hier om beslissingen te nemen'. Ik vind het verfrissend. Het was een verfrissende tweeënhalve minuut."

+3/-0

'Cruijff wil bezem door selectie Ajax halen: Jaros en Zinchenko al uitgezwaaid'

Jordi Cruijff wil de bezem door de selectie van Ajax halen, zo schrijft Johan Inan namens het Algemeen Dagblad. De technisch directeur zou openstaan voor het vertrek van vijftien selectieleden en journalist Inan verdeelt de etalage van de Amsterdammers in vier categorieën. Vitezslav Jaros en Oleksandr Zinchenko zouden al zijn uitgezwaaid.

'Jordi Cruijff laat intern en extern weinig los over zijn plannen bij Ajax. Wat diverse ingewijden inmiddels wel zeker weten, is dat de nieuwe technisch directeur met een enorme bezem door de selectie wil', aldus Inan. 'Als het aan Cruijff ligt, komen maar liefst vijftien tot zeventien spelers komend seizoen niet meer in actie voor Ajax.'

Bron: Cruijff wil bezem door selectie Ajax halen: Jaros en Zinchenko al uitgezwaaid

+1/-0

Die berichten van Johan Inan van het AD gaan vaak helemaal nergens over. Hij geeft vooral zijn mening of spreekt zijn eigen verwachtingen uit, waar ik totaal niet in geïnteresseerd ben. Dat gezegd hebbende, is een bezem door de selectie met veel middelmaat meer dan hard nodig. Weg ermee!

+3/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 mei 2026 om 21:43:

Die berichten van Johan Inan van het AD gaan vaak helemaal nergens over. Hij geeft vooral zijn mening of spreekt zijn eigen verwachtingen uit, waar ik totaal niet in geïnteresseerd ben. Dat gezegd hebbende, is een bezem door de selectie met veel middelmaat meer dan hard nodig. Weg ermee!

En het is ook weer onrust zaaien. De AD signatuur.

+2/-0

Gelukkig gaat Jordi, de zoon van, alles oplossen.

+1/-1

Ewige-Blumenkraft schreef op 10 mei 2026 om 18:50:

Zou het al enorm zwaar krijgen in de zomer, maar krijgt nu echt een onmogelijke klus als Ajax niet eens Europees voetbal weet te halen. Wie wil er dan nog komen?

+1/-0

3xA schreef op 10 mei 2026 om 19:33:

Zou het al enorm zwaar krijgen in de zomer, maar krijgt nu echt een onmogelijke klus als Ajax niet eens Europees voetbal weet te halen. Wie wil er dan nog komen?

Klopt je bent volledig onaantrekkelijk voor een voetballer met een beetje ambitie/talent.

+1/-1

Stond Ajax niet 3e toen Jordi het overnam? De 2e seizoenshelft is sowieso slechter gepresteerd dan de 1e. Jordi makes his own bed, and now he can sleep in it.

+1/-1

Ik ga er niet vanuit dat een beetje interessante speler zijn komst laat afhangen van Conference League spelen of geen Europees voetbal.

+1/-1

Kroepoek schreef op 10 mei 2026 om 20:11:

Ik ga er niet vanuit dat een beetje interessante speler zijn komst laat afhangen van Conference League spelen of geen Europees voetbal.

Ik heb meerdere keren vernomen dat er voor Jordi Cruijff deuren opengaan en dat dat zal helpen om goede spelers naar Ajax te bewegen.

+1/-1

Kroepoek schreef op 10 mei 2026 om 20:11:

Nee conference league of geen Europees voetbal maakt niet veel uit. Maar Champions League had nog wel veel kunnen helpen in je aantrekkelijkheid voor ambitieuze spelers/talenten. Daarbij het extra geld dat je krijgt heb je ook wat meer te bieden.

Daarbij, hoe langer het succes uitblijft wordt dit voor de buitenwereld ook het "nieuwe normaal". Terwijl het eerst nog als een incident kon worden gezien (als je een jaar geen prijs pakt of Europees wat presteert). Nu kijgt elk seizoen dat je geen prijs pakt een extra vergane glorie gevoel/effect. Spelers gaan daar op den duur ook over twijfelen.

Maar ik hoor van iedereen dat Jordi het wel regelt. Ik ben erg benieuwd.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 mei 2026, 22:59:15.

+2/-1

De twijfels over de competenties en het netwerk van Jordi Cruijff zijn begrijpelijk; zijn cv is daarin niet heel hoopvol. En dan moet je er nog van uitgaan dat hij niet, zoals Beuker, het cv met halve waarheden en/of leugens heeft aangedikt.

De vraag is ook of Jordi Cruijff zowel als voetballer, als nu als in technische functies in het betaald voetbal, niet compleet afhankelijk is van zijn vader en achternaam. Ik betwijfel of Barcelona, Manchester United en Ajax ooit iets hadden gezien in hem zonder zijn vader.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Jordi Cruijff