Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Jordi Cruijff

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 04 september 2026 om 15:11:

Sevic schreef op 04 september 2026 om 14:59:

Mike1976 schreef op 04 september 2026 om 14:43:

Sevic schreef op 04 september 2026 om 09:15:

Derk Johanssen schreef op 04 september 2026 om 09:13:

ElSimao2 schreef op 03 september 2026 om 22:24:

NW86 schreef op 03 september 2026 om 20:45:

ElSimao2 schreef op 03 september 2026 om 20:39:

NW86 schreef op 03 september 2026 om 19:34:

Calavaro schreef op 03 september 2026 om 18:49:

NW86 schreef op 03 september 2026 om 18:25:

Calavaro schreef op 03 september 2026 om 18:01:

Maar even terugkomend op mijn eerdere post, ik vind het vooral hilarisch om te lezen hoe de media hier niet mee om kunnen gaan. We hebben Mike Verweij die al weken slijmend een wit voetje probeert te halen, Inan van het AD die vol in de calimero modus staat, vannochtend het parool die doen als het een soort van high stakes poker is. Allemaal lopen ze elkaars verhalen na te praten alsof er daardoor een kern van waarheid in komt. Zolang er maar niet wordt afgeweken van de voorspelling dat Jordi Cruijff veel te licht is voor deze baan. Hij kan het niet, hij weet niks, hij lift mee op de naam van zijn vader. Nu haalt hij namen binnen waar Overmars een stijve lul van zou krijgen, dus dan moet het wel onverantwoord zijn.

Grotendeels mee eens, alleen niet zo over Verweij/TG. Verweij wordt op AjaxShowtime ook erg gehaat, maar ik snap dat niet zo. Verweij/TG is veruit het meest betrouwbaar als het over Ajax gaat. Dit is ook gewoon logisch als je de relatie bekijkt. TG is de mediapartner van Ajax. Dus natuurlijk krijgt hij primeurs of extra info. Jordi heeft nu wel erg veel binnenskamers gehouden omdat hij achter spelers aan zat waarbij het niet handig was als dingen zouden lekken. Desondanks heeft ook Jordi met de TG samengewerkt, of denk je dat het toeval is dat Mike Verweij in de podcast roept dat Godts ene bedrag op moet leveren wat de kant op gaat van Saibari? Dat is allemaal onderdeel van het spel. Zo ging dat ook in de tijd van Huntelaar en Hamstra toen Ajax die grote bedragen kreeg voor Antony en Martinez. Werd Verweij/TG ook gewoon door Ajax ingezet als communicatiemiddel. Zo werkt dat spelletje. Ik snap alleen niet zo goed waarom er zoveel antipathie is tegen de TG. Natuurlijk is Valentijn Driessen een provocateur, maar die moet je gewoon niet serieus nemen. Mike Verweij daarentegen is over het algemeen gewoon goed op de hoogte en de rol die TG speelt bij transfers is doorgaans niet in het nadeel van Ajax.

Het AD is een Rotterdamse krant, die stoken juist altijd bij Ajax. Zij hebben weinig nieuwtjes en maken gewoon verhalen omdat ze iets moeten opschrijven. Daarbij is het Rotterdamse dus hun achterland, dus negatief gezeik over Ajax verkoopt goed. Vooral niet te serieus nemen.

Dat ESPN ook zo'n Feyenoord-bolwerk is geworden is wel teleurstellend. Daar zou je wat meer objectieve TV verwachten inderdaad.

Haten is bij mij absoluut niet het geval, ook niet tov Driessen of andere columnisten. Ik vind wel dat de TG een dubieuse rol spelen in de berichtgeving rond Ajax. Ik snap donders goed dat hun product sensatie is, en dat niemand de TG openslaat voor een genuanceerd stukje voetbaljournalistiek. Echter, het torpederen van nieuwe figuren nog voordat ze hun eerste werkdag erop hebben zitten vind ik storend. Ik snap ook niet dat je dat als mediapartner blijft doen, zeker als je ziet dat de impact enorm negatief is. Ik snap ook niet dat je als Ajax zijnde dat blijft voeden.

Ik heb deze week ook al meerdere malen moeten terugdenken aan het interview met Alex Kroes door Kale & Kokkie begin dit jaar. Hij gaf daarin verzuchtend aan dat hij het jammer vindt dat er zoveel partijen belang hebben bij de onrust rond Ajax. De TG speelt hier een centrale rol in. Maar dus mede mogelijk gemaakt door Alex Kroes. Of, misschien wel door hem geinitieerd.

Hoe speelt de TG dan een centrale rol? Serieuze interesse.

Dat ze in de Cruijff revolutie alles aanjagen dat kan ik alleen maar toejuichen. Dat is gewoon noodzakelijk om de nodige veranderingen teweeg te brengen. Evenals dat na de Mislintat periode alles en iedereen moest wijken. Dat lijkt me alleen maar juist. De club was naar de klote. Dan moet er iets gebeuren. Ik vind het alleen maar goed dat er dan een TG is die dit aanjaagt. Moet je voorstellen dat zoiets er niet is, dan blijft het pluche altijd op het pluche en kunnen ze de club helemaal de vernieling in helpen.

Wel eens dat ze in de periode Mislintat een dubieuze rol speelde. Mislintat was een charlatan, maar dat wisten we niet op dag 1. Hij is wel al heel snel helemaal afgemaakt. Dit had er natuurlijk alles mee te maken dat Mislintat de TG buiten de deur wilde houden. Dat pikte de TG niet en vervolgens ontstond een hetze tegen hem. Inderdaad niet netjes, het belang van de TG was even belangrijker dan iemand gewoon de kans geven. Zeker niet correct. Tegelijkertijd had Mislintat de relatie tussen de TG en Ajax ook moeten respecteren. Bij iedere grote club werkt dit ook zo.

Al met al ben ik blij met de TG. Ik weet precies wat ik eraan heb. TG is de mediapartner van Ajax en heeft er helemaal geen belang bij om leugens m.b.t. Ajax te verspreiden. Dat is juist wat het AD doet omdat zij geen bronnen hebben en negativiteit/stoken het goed doet in hun achterland. ESPN en VI lopen over het algemeen gewoon achter de feiten aan als het over Ajax gaat, waarbij VI wel betrouwbaar is (maar niet persé als eerste op de hoogte) en ESPN af en toe gewoon onzin verkoopt omdat ze weinig weten. Er is geen partij die zo dicht op het vuur zit bij Ajax als de TG. Dat maakt hun info over het algemeen meer dan prima. Dat Valentijn Driessen uit zijn nek lult (niet alleen over Ajax overigens, maar net zo als het over Feyenoord of Oranje gaat), dat moet je dan ook vooral niet te serieus nemen.

De Telegraaf heeft er geen belang bij als het slecht gaat met Ajax, maar ook niet als het goed gaat met de club. Er is slechts het eigen belang en dat is sensatie met een vleugje xenophobie. Leuk als een buitenlander zoals Mislintat er een janboel van maakt maar het lijkt me duidelijk dat ze bij Farioli zwaar onredelijk bezig waren. Overigens was Mislintat natuurlijk geen charlatan of oplichter maar gewoon een kerel die goed was als scout maar ongeschikt als TD.

Wat ik ervan kan vinden was de TG in het verleden wel mediapartner van Ajax, maar nu niet meer. Dus ook dat is geen reden om ze meer respect te geven dan een opgestoken middelvinger.

Ajax heeft nog steeds een samenwerking met het Mediahuis, wat gewoon het moederbedrijf van de TG is. Ik vind het allemaal wel meevallen wat betreft de sensatie van de TG. Valentijn Driessen ja, maar dat is één persoon. Verweij was ook helemaal niet zo negatief over Farioli. Natuurlijk soms kritisch over de speelwijze en dat was terecht. Over Farioli is ook vaak zat gezegd dat de resultaten boven verwachting waren.

De link tussen het Mediahuis en de Telegraaf was me even ontschoten.

Valentijn Driessen is zo'n beetje het uithangbord van de Telegraaf en Verweij deed ook vaak zijn best om hem vervelend te confronteren. Heel anders dan hoe Schippie bijvoorbeeld behandeld werd, nou die kon nergens wat aan doen zeg. Of Alfred Schreuder.

Ik snap dat het uiteindelijk allemaal ieder voor zich is, maar om die reden vind ik de Telegraaf nou niet bepaald een positieve factor in het geheel.

Ik heb altijd het gevoel dat informatie voorziening richting Telegraaf ook een grote rol speelt in wat Driessen en Verweij vinden van de leiding van Ajax. In de tijd dat er weinig lekte, periode Overmars / Ten Hag, maar ook ten tijde van Mislintat, Kroes/Farioli en nu weer met Cruijff dan zie je dat ze veel harder hakken dan toen Van t Schip er stond, of Heitinga.

Wat me dan ook opvalt is dat als de prestaties slecht zijn dat het daar over gaat (dat is prima, dat is ook de rol van de media), maar als de prestaties er wel zijn (onder Farioli een hele periode, maar ook onder Ten Hag), dan gaat het over randzaken. Farioli wilde ene chefkok, hij haalde alleen maar vriendjes. En bij Ten Hag ging het over zijn afkomst, accent en ietwat ongemakkelijke uitingen in de media.

Dat zijn echt van die typische voorbeelden. Het lijkt er echt op dat je de toon van de media kan beinvloeden door 'genoeg' juice te lekken. Heb ik bewijs? Nee. Staat deze post vol van ononderbouwde insinuaties. Zeker. Dus misschien zie ik spoken, maar ik heb het idee dat het een rol speelt bij de berichtgeving.

Tuurlijk speelt dat een rol, het is wel erg obvious allemaal. Die TG-mannetjes willen scoops, dus als de technische staf van Ajax naar ze lekt, betalen ze terug in de vorm van positieve publiciteit. Lekken ze niet, dan gaat de zaag in de stoelpoten.

Daarom is de keuze voor Cruijff als TD wel leuk. Ga 'de zoon van' maar eens affakkelen in je kutkrantje en zie wat dat doet met je imago. Popcorn time.

Zeker als het een groot succes wordt zoals onder ten Hag en je destijds voor een halve finale CL de kettingzaag te voorschijn haalt omdat alles zogenaamd kut is en de spelersgroep in openlijke rebellie is tegen de half zachte gladiool die de trainer mag acteren met genie Schreuder als echte architect van het succes op de achtergrond.

En zulke figuren moeten we dan serieus nemen en "journalist" noemen?

Ja, Schreuder was het grote genie, het verborgen brein achter het succes.

Dat hebben we gezien in 2023.

En Heitinga was dat bij Slot. Dat verklaart ook het seizoen na zijn vertrek daar :D :B

Sjon Heitinga, de wandelende bewustwordingscampagne voor de gevolgen van kopschade

+3/-0

Calavaro schreef op 04 september 2026 om 14:35:

NW86 schreef op 03 september 2026 om 19:34:

Calavaro schreef op 03 september 2026 om 18:49:

NW86 schreef op 03 september 2026 om 18:25:

Calavaro schreef op 03 september 2026 om 18:01:

Maar even terugkomend op mijn eerdere post, ik vind het vooral hilarisch om te lezen hoe de media hier niet mee om kunnen gaan. We hebben Mike Verweij die al weken slijmend een wit voetje probeert te halen, Inan van het AD die vol in de calimero modus staat, vannochtend het parool die doen als het een soort van high stakes poker is. Allemaal lopen ze elkaars verhalen na te praten alsof er daardoor een kern van waarheid in komt. Zolang er maar niet wordt afgeweken van de voorspelling dat Jordi Cruijff veel te licht is voor deze baan. Hij kan het niet, hij weet niks, hij lift mee op de naam van zijn vader. Nu haalt hij namen binnen waar Overmars een stijve lul van zou krijgen, dus dan moet het wel onverantwoord zijn.

Grotendeels mee eens, alleen niet zo over Verweij/TG. Verweij wordt op AjaxShowtime ook erg gehaat, maar ik snap dat niet zo. Verweij/TG is veruit het meest betrouwbaar als het over Ajax gaat. Dit is ook gewoon logisch als je de relatie bekijkt. TG is de mediapartner van Ajax. Dus natuurlijk krijgt hij primeurs of extra info. Jordi heeft nu wel erg veel binnenskamers gehouden omdat hij achter spelers aan zat waarbij het niet handig was als dingen zouden lekken. Desondanks heeft ook Jordi met de TG samengewerkt, of denk je dat het toeval is dat Mike Verweij in de podcast roept dat Godts ene bedrag op moet leveren wat de kant op gaat van Saibari? Dat is allemaal onderdeel van het spel. Zo ging dat ook in de tijd van Huntelaar en Hamstra toen Ajax die grote bedragen kreeg voor Antony en Martinez. Werd Verweij/TG ook gewoon door Ajax ingezet als communicatiemiddel. Zo werkt dat spelletje. Ik snap alleen niet zo goed waarom er zoveel antipathie is tegen de TG. Natuurlijk is Valentijn Driessen een provocateur, maar die moet je gewoon niet serieus nemen. Mike Verweij daarentegen is over het algemeen gewoon goed op de hoogte en de rol die TG speelt bij transfers is doorgaans niet in het nadeel van Ajax.

Het AD is een Rotterdamse krant, die stoken juist altijd bij Ajax. Zij hebben weinig nieuwtjes en maken gewoon verhalen omdat ze iets moeten opschrijven. Daarbij is het Rotterdamse dus hun achterland, dus negatief gezeik over Ajax verkoopt goed. Vooral niet te serieus nemen.

Dat ESPN ook zo'n Feyenoord-bolwerk is geworden is wel teleurstellend. Daar zou je wat meer objectieve TV verwachten inderdaad.

Haten is bij mij absoluut niet het geval, ook niet tov Driessen of andere columnisten. Ik vind wel dat de TG een dubieuse rol spelen in de berichtgeving rond Ajax. Ik snap donders goed dat hun product sensatie is, en dat niemand de TG openslaat voor een genuanceerd stukje voetbaljournalistiek. Echter, het torpederen van nieuwe figuren nog voordat ze hun eerste werkdag erop hebben zitten vind ik storend. Ik snap ook niet dat je dat als mediapartner blijft doen, zeker als je ziet dat de impact enorm negatief is. Ik snap ook niet dat je als Ajax zijnde dat blijft voeden.

Ik heb deze week ook al meerdere malen moeten terugdenken aan het interview met Alex Kroes door Kale & Kokkie begin dit jaar. Hij gaf daarin verzuchtend aan dat hij het jammer vindt dat er zoveel partijen belang hebben bij de onrust rond Ajax. De TG speelt hier een centrale rol in. Maar dus mede mogelijk gemaakt door Alex Kroes. Of, misschien wel door hem geinitieerd.

Hoe speelt de TG dan een centrale rol?

De TG is de grootste partij die het meeste belang heeft bij onrust binnen de organisatie. Ze bepalen de toon en de strekking van het nieuws. Maar goed, misschien wel geinitieerd door individuen vanuit Ajax zelf.

Ik vond de houding richting Erik Ten Hag ook ronduit respectloos. En recentelijker hebben we de soap rond het vertrek van Jordan Henderson gezien. Dat kostte ons toe bijna het kampioenschap (ohh wacht ;) :P )

Met betrekking tot Henderson was dat natuurlijk een smerige truc van Kroes. Kroes wilde Henderson gewoon weg hebben, want dan kon hij weer salaris besparen (bonusje binnen halen, financiële doelstelling?). Kroes schakelde de TG in om dat hele verhaal over Henderson naar buiten te brengen. Misschien had TG beter dingen moeten checken. Anderzijds als je zo'n verhaal van de TD krijgt, dan moet je dat ook naar buiten brengen (anders doet een ander het). Hoe dan ook reken ik dat Kroes veel meer aan dan de TG. De TG verzint dat echt niet zelf.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Jordi Cruijff