Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Jordi Cruijff

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 augustus 2026 om 13:14:

De vlam is nu in de pan, heerlijk hoe Jordi dit allemaal aanpakt!

Henk Wijngaard? Oh, pan... niet pijp!

+1/-0

Wat is er gebeurd dan?

+1/-0

Jake Styles schreef op 24 augustus 2026 om 13:22:

Wat is er gebeurd dan?

Op dit momentum gebeurd een hoop. Beter om dat na het verstrijken van de deadline te analyseren.

+1/-0

Kiki schreef op 24 augustus 2026 om 11:34:

RodyTur10 schreef op 24 augustus 2026 om 10:55:

Geen zin in paniekaankopen in de laatste week. Selectie gewoon zo houden. Eventueel kun je nog Wijndal, Regeer en Dolberg verkopen. In mijn ogen is de selectie nog steeds te groot.

Dan moet Míchel zijn wijze van voetballen maar een beetje aanpassen aan het materiaal. Het idee dat we meteen kampioen zouden moeten worden als je kijkt waar we vandaan komen vond ik sowieso veel te opportuun. Beetje geduld heb ik wel als we maar stappen in de goede richting zetten.

Ter Stegen - Paes

Rosa - Bouwman
Blind - Janse
Baas - Mokio

Gaaei - Edvardsen
Klaassen - Johnson (- Regeer)
Brandt - Ouazane
Torrents - Caio Henrique (- Wijndal)

Berghuis - Carrizo
Gloukh - Bounida

Leonardo - Arokodare (- Dolberg)

Rosa, Blind en Baas oogt wel een beetje mini, zwak, klein, kwetsbaar in de lucht of valt dat mee, denk je?

Klopt. Dit team loopt niet over qua lengte en ook niet qua snelheid en loopvermogen. Dus dan zal je compacte linies moeten hebben, waarbij je op basis van ervaring, inzicht en techniek erg balvast bent. En bij balverlies zal de bal snel herovert moeten worden.

Mijn idee om de opstelling aan te passen aan je spelersselectie zal echter geen realiteit worden. Ons gebrek aan lengte zal wel blijven, dat los je niet alleen op door Bouwman (of een nieuwe RCV) op te stellen. Gebrek aan loopvermogen lijkt mij sowieso een ding.

Vooral als Berghuis de rechtsbuiten blijft, dan worden we tegen sterke tegenstanders daar overlopen. Dan kun je beter zoals bij mij de linkervleugelverdediger tegen Gaaei aan laten lopen en dan Rosa erachter om de linksbuiten uit te schakelen.

+1/-0

RodyTur10 schreef op 24 augustus 2026 om 13:41:

Kiki schreef op 24 augustus 2026 om 11:34:

RodyTur10 schreef op 24 augustus 2026 om 10:55:

Geen zin in paniekaankopen in de laatste week. Selectie gewoon zo houden. Eventueel kun je nog Wijndal, Regeer en Dolberg verkopen. In mijn ogen is de selectie nog steeds te groot.

Dan moet Míchel zijn wijze van voetballen maar een beetje aanpassen aan het materiaal. Het idee dat we meteen kampioen zouden moeten worden als je kijkt waar we vandaan komen vond ik sowieso veel te opportuun. Beetje geduld heb ik wel als we maar stappen in de goede richting zetten.

Ter Stegen - Paes

Rosa - Bouwman
Blind - Janse
Baas - Mokio

Gaaei - Edvardsen
Klaassen - Johnson (- Regeer)
Brandt - Ouazane
Torrents - Caio Henrique (- Wijndal)

Berghuis - Carrizo
Gloukh - Bounida

Leonardo - Arokodare (- Dolberg)

Rosa, Blind en Baas oogt wel een beetje mini, zwak, klein, kwetsbaar in de lucht of valt dat mee, denk je?

Klopt. Dit team loopt niet over qua lengte en ook niet qua snelheid en loopvermogen. Dus dan zal je compacte linies moeten hebben, waarbij je op basis van ervaring, inzicht en techniek erg balvast bent. En bij balverlies zal de bal snel herovert moeten worden.

Mijn idee om de opstelling aan te passen aan je spelersselectie zal echter geen realiteit worden. Ons gebrek aan lengte zal wel blijven, dat los je niet alleen op door Bouwman (of een nieuwe RCV) op te stellen. Gebrek aan loopvermogen lijkt mij sowieso een ding.

Vooral als Berghuis de rechtsbuiten blijft, dan worden we tegen sterke tegenstanders daar overlopen. Dan kun je beter zoals bij mij de linkervleugelverdediger tegen Gaaei aan laten lopen en dan Rosa erachter om de linksbuiten uit te schakelen.

Áls je met 3 centrale verdedigers gaat spelen, dan zou ik gaan voor Baas/Blind, Bouwman/Janse en Aanwinst/Rosa. In alfabetische volgorde per positie: een open strijd naar mijn mening! Zou Arnau Martínez een goede zijn? Ik heb het nooit zo goed begrepen waarom uitgerekend híj niet is gehaald.

+1/-0

Zijaanzij schreef op 24 augustus 2026 om 12:33:

ElSimao2 schreef op 24 augustus 2026 om 10:52:

Zijaanzij schreef op 24 augustus 2026 om 08:56:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 augustus 2026 om 04:44:

Zijaanzij schreef op 23 augustus 2026 om 17:16:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 23 augustus 2026 om 16:51:

Het momentum van de waarheid, Jordi heeft nog een volledige week te gaan in dit transfer window. Waar de laatste dagen een duidelijke focus was op een aantal uitgaande transfers afronden is er weer wat nieuwe ruimte ontstaan. In ieder geval een lekkere focus voor Jordi waar er dit weekend geen Eredivisie was voor Ajax en je met een half been verder in Europa bent.

Benieuwd welke naar verwachting 3 tot 5 aankomen er nog gaan komen.

Ajax heeft nu in de laatste 24 maanden voor 307 mln verkocht. Dat er nog steeds geen goede eredivisie selectie is, is een gotspe te noemen.

Daar heeft Jordi niet (volledig) mee te doen natuurlijk.

Wel zou het welkom zijn als hij in de laatste week nog iets van 7 mutaties kan doorvoeren. 3 inkomende en 4 uitgaande of vice versa.

Misschien hangt er wel iets boven zijn bureau 7 mutaties in 7 dagen.

Ja dat klopt. Maar is om aan te geven dat Ajax niet onbemiddeld kan zijn. We hebben in elke linie nog verterking nodig. En het wordt hoog tijd dat Ajax eens eerder toeslaat. Zo zou je eigenlijk alle aankomende topspelers uit eredivisie elk seizoen moeten halen. Dat waren de laatste jaren bv. Veerman, Steijn, Mijnans, Valente en Van Bommel. Elk seizoen de beste 2. Ik schrijf het al jaren.

Ook Dest en Peter Bosz wilden terug naar Ajax. Ajax was hiervoor ook doof. Bizar.
O en ook nog Parrott en Pavlidis. Pavlidis was bij Willen II heel goed, waar wacht je op. In deze bak zitten veel minder missers dan in de bak scouting Latijns Amerika bv.

Straks in februari wordt duidelijk wie dat dit seizoen zijn. Halen!

Het is natuurlijk geen nieuw idee om de Eredivisie leeg proberen te kopen. Je noemt een stel spelers die, soort van, geslaagd zijn maar daar staan tal van flops tegenover natuurlijk. Wij hebben dat ook vaker gedaan en sure, soms werkt het, bijvoorbeeld met Suarez. Veel vaker loopt het op niets uit en daarnaast betaal je de hoofdprijs voor spelers uit de Eredivisie.

Nee, zet zulke aankopen van ons maar eens naast klanten uit Z-Amerika zoals Antony, Martinez, Alvarez etc. en ik denk dat de balans beter is bij de tweede groep.

Geen nieuw idee, alleen handelt Ajax hierin veel te traag tot niet.
Het is ook niet de eredivisie leeg kopen (wat een rare en nare negatieve connotatie), het is kiezen voor kwaliteit op jonge leeftijd.

Juist in de overzeese spelers is het afbreukrisico enorm, door cultuurverschillen, taalbarrières, aanpassingsproblemen, kwaliteit inschatting etc.
Jouw voorbeelden zijn uit de laatste meer succesvolle jaren van Overmars toen hij zn lesje met de Orejuela's van deze wereld geleerd had en meer geld kon en durfde uit te geven.

Waar ik meer voor pleit is dat Ajax de top 2 talenten van de eredivisie, die zich straks in het voorjaar aandienen, haalt. Daarin valt nog veel winst te behalen.
In die top 2 talenten zitten vrijwel geen flops. Daar gaat het om.
We kunnen ze straks in feb zo benoemen. Halen dus.

De laatste keer dat dat gedaan was, was bij Wijndal. Zeggen dat er vrijwel geen flops bij zitten is dus niet helemaal correct, ook Gudelj, Sulejmani, Machlas en anderen zitten erbij. En ook een Suarez natuurlijk, maar het gaat wel degelijk vaak mis.

PSV heeft Veermanen Dumfries terwijl van Bommel, Sano en Mijnans afwachten is. Er zitten echter ook figuren als Ramselaar, Doan, Propper etc. tussen. Feyenoord heeft o.a. Timber en Valente als succesverhalen, maar ook klanten als Zerrouki, Steijn, St. Juste, Haps etc.

Nu zal je zeggen dat niet iedereen die gehaald is tot "de grootste talenten" van dat moment behoorde. Prima, maar wie stelt vast wie dat zijn?

+1/-0

Jordi zou vooral beoordeeld moeten worden op de mate waarin hij de selectie heeft versterkt ten opzichte van vorig seizoen. Vooralsnog lijkt het alsof hij daar prima in is geslaagd. Tegelijkertijd heeft hij een flinke financiële winst gerealiseerd (± €45 miljoen).

Duidelijke verbetering t.o.v. vorig seizoen:
• Ter Stegen > Jaroš
• Brandt > Steur
• Tsygankov > Berghuis
• Arokodare > Weghorst

(Nog) geen duidelijke verbetering ten opzichte van vorig seizoen
• Paes ≃ Pasveer
• Bouwman ≃ Šutalo/Itakura
• Blind/Janse ≃ Baas
• Henrique/Torrents ≃ Wijndal (al verwacht ik nog wel verbetering)
• M. Leonardo ≃ Dolberg (al verwacht ik nog wel verbetering)

Duidelijke achteruitgang t.o.v. vorig seizoen*
• Gloukh/Edvardsen/Bounida < Godts

*Tomiyasu en Zinchenko heb ik wegens gebrek aan speeltijd hier niet in meegenomen.

Een aantal kanttekeningen:
• De €10 miljoen voor Henrique en €20 miljoen voor Leonardo lijken vooralsnog behoorlijk fors.
• Voor een aantal spelers (o.a. Itakura) lijkt de ontvangen transfersom juist wat aan de lage kant.
• We hebben nog steeds geen fatsoenlijke #6!
• Ook met de komst van Tsygankov moet er écht nog een vervanger komen voor Godts!
• Er mogen best nog een aantal spelers worden verkocht (o.a. Dolberg, Wijndal)

Voor die laatste 3 punten begint de tijd te dringen...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 augustus 2026, 17:44:55.

+2/-0

DionO schreef op 24 augustus 2026 om 17:28:

Jordi zou beoordeeld moeten worden op het feit dat hij de selectie heeft versterkt t.o.v Vorige seizoen. Dat heeft hij vooralsnog prima gedaan. Tegelijkertijd heeft hij flink financiële winst gemaakt (± €45 miljoen)

We hebben 2 competitiewedstrijden in de benen, DionO: "Jordi heeft de selectie sportiever versterkt!"

Laat ons eens afwachten wat de stand van zaken is in november/december, voor we voorzichtig conclusies kunnen trekken. Sutalo werd hier ook als de verlosser binnengehaald, maar dat viel toch ook ff tegen.

+1/-0

Ik zie deze transfer-window eigenlijk in drie blokken opgedeeld zijn.

Blok 1
Een versterking per linie was de initiële uitgangspositie dit is Jordi gelukt. De doelman koste behoorlijk wat extra tijd dit i.c.m. de verkoop van Steur die deze aankopen mogelijk maakte.

Blok 2
Versterkingen voornamelijk voor Jong Ajax dat meer moet fungeren als ´schaduw-elftal' wat dichterbij Ajax 1 staat. Waardoor men sneller kan doorstromen. Door de verkoop van Godts kan er nog een 3e blok worden toegevoegd.

Blok 3
Deze fase loopt snel in elkaar over; spelers uitstromen die teveel verdienen / overbodig zijn om daaropvolgend de laatste spelers aan te trekken wat hopelijk de laatste puzzelstukjes zijn om zodoende een sterk (Jong Ajax) / Ajax 1 te krijgen. Het laatste blok is cruciaal en nu nog pending maar eens zien hoe de selectie er per 2 september uit ziet.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 24 augustus 2026 om 15:27:

Het momentum van de waarheid, Jordi heeft nog een volledige week te gaan in dit transfer window. Waar de laatste dagen een duidelijke focus was op een aantal uitgaande transfers afronden is er weer wat nieuwe ruimte ontstaan. In ieder geval een lekkere focus voor Jordi waar er dit weekend geen Eredivisie was voor Ajax en je met een half been verder in Europa bent.

Ajax heeft nu in de laatste 24 maanden voor 307 mln verkocht. Dat er nog steeds geen goede eredivisie selectie is, is een gotspe te noemen.

Wel zou het welkom zijn als hij in de laatste week nog iets van 7 mutaties kan doorvoeren. 3 inkomende en 4 uitgaande of vice versa.

Ja dat klopt. Maar is om aan te geven dat Ajax niet onbemiddeld kan zijn. We hebben in elke linie nog verterking nodig. En het wordt hoog tijd dat Ajax eens eerder toeslaat. Zo zou je eigenlijk alle aankomende topspelers uit eredivisie elk seizoen moeten halen. Dat waren de laatste jaren bv. Veerman, Steijn, Mijnans, Valente en Van Bommel. Elk seizoen de beste 2. Ik schrijf het al jaren.

Ook Dest en Peter Bosz wilden terug naar Ajax. Ajax was hiervoor ook doof. Bizar.
O en ook nog Parrott en Pavlidis. Pavlidis was bij Willen II heel goed, waar wacht je op. In deze bak zitten veel minder missers dan in de bak scouting Latijns Amerika bv.

Het is natuurlijk geen nieuw idee om de Eredivisie leeg proberen te kopen. Je noemt een stel spelers die, soort van, geslaagd zijn maar daar staan tal van flops tegenover natuurlijk. Wij hebben dat ook vaker gedaan en sure, soms werkt het, bijvoorbeeld met Suarez. Veel vaker loopt het op niets uit en daarnaast betaal je de hoofdprijs voor spelers uit de Eredivisie.

Nee, zet zulke aankopen van ons maar eens naast klanten uit Z-Amerika zoals Antony, Martinez, Alvarez etc. en ik denk dat de balans beter is bij de tweede groep.

Het is ook niet de eredivisie leeg kopen (wat een rare en nare negatieve connotatie), het is kiezen voor kwaliteit op jonge leeftijd.

Juist in de overzeese spelers is het afbreukrisico enorm, door cultuurverschillen, taalbarrières, aanpassingsproblemen, kwaliteit inschatting etc.
Jouw voorbeelden zijn uit de laatste meer succesvolle jaren van Overmars toen hij zn lesje met de Orejuela's van deze wereld geleerd had en meer geld kon en durfde uit te geven.

Waar ik meer voor pleit is dat Ajax de top 2 talenten van de eredivisie, die zich straks in het voorjaar aandienen, haalt. Daarin valt nog veel winst te behalen.

Nu zal je zeggen dat niet iedereen die gehaald is tot "de grootste talenten" van dat moment behoorde. Prima, maar wie stelt vast wie dat zijn?

M.i. is de eerste vereiste dat een speler er bij zijn eigen team (ver) bovenuit steekt en dat was bij al die genoemde namen het geval.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 24 augustus 2026 om 17:38:
We hebben 2 competitiewedstrijden in de benen, DionO: "Jordi heeft de selectie sportiever versterkt!"

Ja, ik denk inderdaad dat hij de selectie (op 4 posities) heeft versterkt. (en op 1 positie heeft verzwakt)

Dit wil niet zeggen dat ik denk dat dit elftal al kampioen-waardig is o.i.d.

Bjorn121 Laat ons eens afwachten wat de stand van zaken is in november/december, voor we voorzichtig conclusies kunnen trekken. Sutalo werd hier ook als de verlosser binnengehaald, maar dat viel toch ook ff tegen.

Zoals je in mijn post kunt zien, ben ik bij veel aankopen juist terughoudend, en trek ik juist nog geen conclusies.

Tevens geef ik aan dat er in de laatste week van de transferperiode nog flink wat werk te verrichten is om een selectie te krijgen die in balans- en kwalitatief sterk genoeg is.

+1/-0

Mike1976 schreef op 24 augustus 2026 om 17:52:

M.i. is de eerste vereiste dat een speler er bij zijn eigen team (ver) bovenuit steekt en dat was bij al die genoemde namen het geval.

Als je een stelling poneert zoals dat je ieder jaar de 2 grootste talenten in de ED moet halen, kun je je naderhand alle geslaagde transfers daaronder scharen en bij mislukte situaties roepen dat je ze nooit een talent vond. Daarom moet je eigenlijk van tevoren vaststellen wie dat dan zouden zijn.

Los daarvan is het een beetje een onzinnige stelling. Je gaat geen groot talent halen als je daar zelf al een talent rond hebt lopen of als het externe talent niet in je speelwijze past, daarnaast is het ook niet realistisch. AZ zou Smit bijvoorbeeld alleen voor een zwaar onredelijk bedrag aan ons verkocht hebben.

Ben er verder niet tegen om een goede, jonge speler uit de Eredivisie te halen, Sano had ik graag zien komen bijvoorbeeld, maar dat als een soort beleid formuleren gaat naar mijn mening nergens over.

+3/-0

Die Tsygankov lijkt me ook een redelijk dubieuze aankoop. Heel Spanje heeft hem de afgelopen jaren zien spelen en er is al die tijd kennelijk niemand uit de Primera bereid om die som voor hem op tafel te leggen. Net als met Moro vorig jaar denken wij dus feitelijk dat wij het beter zien dan die lui. Die mensen zijn Europees en Wereldkampioen, beiden zonder echte tegenstand, dus die snappen er wel wat van, zeg maar.

Daarnaast heeft ie weinig doorverkoopwaarde en is ie de laatste tijd erg vaak geblesseerd geweest. Mocht zijn komst ten koste van Berghuis gaan (hij zou ook voor links kunnen komen) dan is dat op zich mooi. Echter, van Steven zouden we na dit seizoen sowieso verlost worden, deze gozer zal wel voor jaren vastgelegd worden. Als je het enigszins cynisch ziet is dit de Berghuis van morgen.

Had veel liever jeugd gezien, Jordi blijft volharden in zijn Holland Casino beleid.

+1/-0

DionO schreef op 24 augustus 2026 om 17:54:

Zoals je in mijn post kunt zien, ben ik bij veel aankopen juist terughoudend, en trek ik juist nog geen conclusies.

Die conclusies trek je toch wel, want je zegt dat hij de selectie sportief versterkt heeft? Op papier misschien, maar daar gaan we geen punten mee halen.

Ik heb daar vooralsnog sterk mijn twijfels en als ik iets geleerd heb de afgelopen seizoenen is dat je heel voorzichtig moet zijn met zo'n karrevracht aan aankopen.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 24 augustus 2026 om 19:09:

Die conclusies trek je toch wel, want je zegt dat hij de selectie sportief versterkt heeft? Op papier misschien, maar daar gaan we geen punten mee halen.

Ik heb daar vooralsnog sterk mijn twijfels en als ik iets geleerd heb de afgelopen seizoenen is dat je heel voorzichtig moet zijn met zo'n karrevracht aan aankopen.

Dus jij had liever minder aankopen gezien?

+1/-0

DionO schreef op 24 augustus 2026 om 19:55:

Bjorn121 schreef op 24 augustus 2026 om 19:09:

Dus jij had liever minder aankopen gezien?

In dit geval kan je gerust zeggen dat bepaalde aankopen (en huurlingen) overbodig zijn.

+1/-0

De laatste keer dat dat gedaan was, was bij Wijndal. Zeggen dat er vrijwel geen flops bij zitten is dus niet helemaal correct, ook Gudelj, Sulejmani, Machlas en anderen zitten erbij. En ook een Suarez natuurlijk, maar het gaat wel degelijk vaak mis.

PSV heeft Veermanen Dumfries terwijl van Bommel, Sano en Mijnans afwachten is. Er zitten echter ook figuren als Ramselaar, Doan, Propper etc. tussen. Feyenoord heeft o.a. Timber en Valente als succesverhalen, maar ook klanten als Zerrouki, Steijn, St. Juste, Haps etc.

Wijndal hoort natuurlijk niet in dit rijtje.
Sulejmani en Machlas wel. Gudelj niet. St Juste en Haps, Ramselaar en Propper niet.
In februari komen we erop terug. Jij en ik. We laten ons niet door de media misleiden. Tip AZ en Fnoord spelers worden altijd heel erg gehyped. Daar dien je altijd 2x naar te kijken.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 24 augustus 2026 om 18:54:

Die Tsygankov lijkt me ook een redelijk dubieuze aankoop. Heel Spanje heeft hem de afgelopen jaren zien spelen en er is al die tijd kennelijk niemand uit de Primera bereid om die som voor hem op tafel te leggen. Net als met Moro vorig jaar denken wij dus feitelijk dat wij het beter zien dan die lui. Die mensen zijn Europees en Wereldkampioen, beiden zonder echte tegenstand, dus die snappen er wel wat van, zeg maar.

Daarnaast heeft ie weinig doorverkoopwaarde en is ie de laatste tijd erg vaak geblesseerd geweest. Mocht zijn komst ten koste van Berghuis gaan (hij zou ook voor links kunnen komen) dan is dat op zich mooi. Echter, van Steven zouden we na dit seizoen sowieso verlost worden, deze gozer zal wel voor jaren vastgelegd worden. Als je het enigszins cynisch ziet is dit de Berghuis van morgen.

Had veel liever jeugd gezien, Jordi blijft volharden in zijn Holland Casino beleid.

Daarom dien je dus altijd elk seizoen de grootste 2 aankomende spelers te halen. Dan zijn de spelers die je nu mist.

+1/-0

Wat vinden mensen ervan dat in de laatste week van de transfermarkt blijkbaar twee spelers die vorig seizoen onbetwiste basisspelers waren (Youri Baas en Steven Berghuis) nu ineens mogen vertrekken? Waarom is dit niet al maanden geleden gecommuniceerd? Hoe gaan we nu nog een koper vinden die een marktconform bedrag gaat neerleggen voor Baas (15-20 miljoen)? Welke club heeft nog behoefte aan Berghuis en kan zijn salaris ophoesten?

Ik vind dit heel slecht management. We verspillen zo miljoenen en zorgen voor onnodige onrust in de selectie. Ook gemixte signalen naar Wijndal en Dolberg die weg schijnen te mogen, maar dan zomaar ook weer in de basis worden gezet ondanks dat hun zogenaamde vervangers er al zijn. Dat schiet niet op. Van de spelers die wél vertrokken, ging het gros voor bodemprijzen de deur uit.

Ja, er is gecasht op Godts en Steur, maar dat waren dé bouwstenen van je nieuwe ploeg. Dus dat vind ik niet tellen. Hoewel hun transfers wel begrijpelijk zijn gezien de omstandigheden.

+1/-0

RodyTur10 schreef op 24 augustus 2026 om 20:40:

Wat vinden mensen ervan dat in de laatste week van de transfermarkt blijkbaar twee spelers die vorig seizoen onbetwiste basisspelers waren (Youri Baas en Steven Berghuis) nu ineens mogen vertrekken? Waarom is dit niet al maanden geleden gecommuniceerd? Hoe gaan we nu nog een koper vinden die een marktconform bedrag gaat neerleggen voor Baas (15-20 miljoen)? Welke club heeft nog behoefte aan Berghuis en kan zijn salaris ophoesten?

Ik vind dit heel slecht management. We verspillen zo miljoenen en zorgen voor onnodige onrust in de selectie. Ook gemixte signalen naar Wijndal en Dolberg die weg schijnen te mogen, maar dan zomaar ook weer in de basis worden gezet ondanks dat hun zogenaamde vervangers er al zijn. Dat schiet niet op. Van de spelers die wél vertrokken, ging het gros voor bodemprijzen de deur uit.

Berghuis loopt al weken met een ultra chagerijnige kop rond. Denk dat hij het slechte nieuws al veel eerder te horen heeft gekregen. Maar Berghuis en Wijndal gaan volgend jaar gewoon uit hun contract lopen. Kunnen ze een dikkere tekenbonus pakken en wie gaat nu hun belachelijke Ajax salaris overnemen gezien wat je er (niet) voor terugkrijgt?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Jordi Cruijff