the birdman
Fan van Ajax
Uit: Amsterdam
Vak: 428
Forumreacties: 1.652
Reg.: 8 mei 2009
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: -
the birdman
Fan van Ajax
Bondscoach Veurink heeft de selectie van de Oranje Leeuwinnen bekend gemaakt en er is 1 Ajacied opgenomen in de selectie, keeper Regina van Eijk. Ook deze bondscoach kijkt vooral in het buitenland, en als hij daar niks vindt, kijkt hij eerst in Enschede. Danique Noordman wordt gewoon genegeerd, Nina Nijstad van PSV ook, 2 goede jonge talenten die je er absoluut prima bij kan hebben. Maar die moeten waarschijnlijk eerst worden opgehaald door een Brighton, of een Liverpool voordat ze in aanmerking komen voor een selectie.
Denk je van het waardeloze selectiebeleid van Jonker te zijn verlost, de volgende doet exact hetzelfde.
the birdman
Fan van Ajax
the birdman
Fan van Ajax
Ajax is uitgeschakeld in de Europa cup. In Stockholm verloren de vrouwen wederom met 3-1.
Ajax begon furieus aan de wedstrijd en creëerde enkele kansen waarvan er in de 4e minuut 1 invloog. Na goed terugleggen van Tolhoek schoot Smits van afstand binnen. Ajax had het betere van het spel en kreeg kansen om de score uit te bouwen, maar de schoten waren te slap, of niet scherp genoeg. Ook kwam de eindpas vaak niet aan. Tolhoek was dichtbij de 0-2, werd half onder het gras gestopt maar wist toch nog te schieten, helaas recht op de keeper.
In de 2e helft tapte Hammarby uit een ander vaatje. Het was hun laatste wedstrijd van het seizoen en ze gaven nog 1 keer vol gas. Ajax werd weer in de omschakeling weggespeeld en de Zweedsen scoorden 3x.
Ajax had voldoede kansen om een beter resultaat te boeken, maar de afwerking liet te wensen over. Aanvoerder Spitse stond aanvankelijk in de basis, maar werd op het lastste moment vervangen door Smits. Van Egmond en Derks speelden een prima wedstrijd op de flanken. Ajax opteerde veelvuldig voor de lange bal naar Tolhoek, maar die stond tegenover een Walkure van 1.88m en dan ben je al snel kansloos. Deze lange dame was bijna een kop groter dan Tolhoek en die lengte benutte ze goed. Voetbaltechnisch schortte er nogal wat aan, maar de bal leverde ze vrij rap in bij een medespeler die er dan wat nuttigs meedeed.
In hetzelfde toernooi zijn de vrouwen van PSV ook uitgeschakeld. Zij verloren eveneens met 3-1, maar dan van Frankfurt.
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Vak: 117
Forumreacties: 15.911
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: Owen Wijndal
Vak: -
Forumreacties: 3.965
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 21 november 2025 om 10:08:
De Zweedse vrouwen waren gewoon beter dan Ajax, niets aan te doen.
Ook bij de vrouwen is het onmogelijk om een team te bouwen, als je een beetje kan ballen wordt je weggeplukt door andere teams.
the birdman
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 21 november 2025 om 10:08:
De Zweedse vrouwen waren gewoon beter dan Ajax, niets aan te doen.
Ook bij de vrouwen is het onmogelijk om een team te bouwen, als je een beetje kan ballen wordt je weggeplukt door andere teams.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.264
Reg.: 25 april 2004
Waarom is Joelle Smits eigenlijk gehaald als ze zo weinig speelt? Meestal als ze mag spelen is dat ook op tien volgens mij. Toch wel opvallend. Ze is een speler die er al jaren om bekendstaat een echte doelpuntenmaker te zijn in de Eredivisie. Niet dat ik Tolhoek zou passeren of zo, die scoort ook veel en is de toekomst. Smits is alleen niet echt oud of zo, ook niet voor het vrouwenvoetbal waar spelers vaak een wat kortere carrière hebben dan de mannen.
the birdman
Fan van Ajax
Ik weet niet waar ik zojuist naar heb zitten kijken, maar naar 63 minuten staat het 7-1 voor PEC Zwolle. Of de vrouwen last hebben van de kou, de trip naar Stockholm slecht verteerd hebben, de ziekte van Spitse, ik weet het niet. Maar na de 3-1 nederlaag van Jong Ajax, de 3-1 nederlaag van Ajax O19, de 1-0 nederlaag van het vrouwen talentteam, de blamage van Ajax 1 tegen Excelsior ben ik denk ik genoeg gemarteld als Ajacied en kijk ik maar niet meer verder. Wat een afgang.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.160
Reg.: 14 mei 2024
Forumreacties: 3.733
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 23 november 2025 om 19:40:
Zou er iemand gegokt hebben. Shit joh, 7-1 verlies in Zwolle.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.160
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 23 november 2025 om 19:45:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 23 november 2025 om 19:40:
Zou er iemand gegokt hebben. Shit joh, 7-1 verlies in Zwolle.
+ Ajax thuis verloren van Excelsior. Ik had rijk kunnen zijn nu...
spelbos
Fan van Ajax
the birdman
Fan van Ajax
Wegens verschillende afmeldingen heeft bondscoach Veurink 3 speelsters opgeroepen om als vervangers te dienen. Danique Tolhoek is er 1 van. Waarom juist zij is opgeroepen is mij eerlijk gezegd een raadsel. Tolhoek is een spits en dat zijn de afgevallen spelers (Roord, Levels en Keukelaar) juist niet. De spitspositie is met Miedema en Leuchter al zwaar bezet, en met Twente topscorer Groenewegen daar nog achter zie ik weinig logica bij Tolhoek. Ik gun het haar overigens wel. Ik krijg alleen het gevoel dat de bondscoach 2 Danique’s door elkaar haalt.
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 24 november 2025 om 18:48:
Wegens verschillende afmeldingen heeft bondscoach Veurink 3 speelsters opgeroepen om als vervangers te dienen. Danique Tolhoek is er 1 van. Waarom juist zij is opgeroepen is mij eerlijk gezegd een raadsel. Tolhoek is een spits en dat zijn de afgevallen spelers (Roord, Levels en Keukelaar) juist niet. De spitspositie is met Miedema en Leuchter al zwaar bezet, en met Twente topscorer Groenewegen daar nog achter zie ik weinig logica bij Tolhoek. Ik gun het haar overigens wel. Ik krijg alleen het gevoel dat de bondscoach 2 Danique’s door elkaar haalt.
the birdman
Fan van Ajax
Danique Tolhoek heeft haar debuut gemaakt bij de Oranje Leeuwinnen. Ze kwam in de 84e minuut in het veld voor oud Ajacied Chasity Grant. Ze speelde niet onverdienstelijk, was sterk in de duels waarbij de bal diep werd gespeeld, die ze vervolgens terug kon leggen op het middenveld. Op die manier kon er een vervolg gegeven worden naar de zijkant.
Nederland won in Braga met 2-1 van Portugal. 2 goede minuten waren goed voor 2 doelpunten van Grant en Wilms. Vlak voor rust scoorden de Portugezen tegen, maar oud Ajacied Lize Kop hield haar doel verder goed schoon.
the birdman
Fan van Ajax
spelbos
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 29 november 2025 om 21:42:
Sherida Spitse is tot de winterstop uitgeschakeld met een buikwandblessure. Ze mist de competitiewedstrijden tegen Utrecht en NAC en de bekerwedstrijd tegen AZ.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 30 november 2025 om 21:26:
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 29 november 2025 om 21:42:
Sherida Spitse is tot de winterstop uitgeschakeld met een buikwandblessure. Ze mist de competitiewedstrijden tegen Utrecht en NAC en de bekerwedstrijd tegen AZ.
Ik vind dit niet zo erg want ik vind haar weinig toevoegen aan dit Ajax.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.264
Reg.: 25 april 2004
https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-gastheer-van-hoog-aangeschreven-congres-over-vrouwenvoetbal-allemaal-vanuit-de-gedachte-om-de-sport-vooruit-te-helpen/link
Vind dit soort initiatieven best wel boeiend. Mooi dat de club het vrouwenvoetbal serieus neemt en ook de wetenschappelijke benadering zo omarmd heeft. Daphne Koster is duidelijk ook gewoon weer in functie.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)