Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15

Ajax is op gescoorde doelpunten naar de 2e plek gezakt. Net als Ajax vorige week in de dying seconds de overwinning uit het vuur sleepte, lukte Twente dat ook. In blessuretijd scoorde Twente de 3-2. Feijenoord en PSV staan nu op 4 punten van Ajax en Twente.

+1/-0

Bondscoach Veurink heeft de selectie van de Oranje Leeuwinnen bekend gemaakt en er is 1 Ajacied opgenomen in de selectie, keeper Regina van Eijk. Ook deze bondscoach kijkt vooral in het buitenland, en als hij daar niks vindt, kijkt hij eerst in Enschede. Danique Noordman wordt gewoon genegeerd, Nina Nijstad van PSV ook, 2 goede jonge talenten die je er absoluut prima bij kan hebben. Maar die moeten waarschijnlijk eerst worden opgehaald door een Brighton, of een Liverpool voordat ze in aanmerking komen voor een selectie.

Denk je van het waardeloze selectiebeleid van Jonker te zijn verlost, de volgende doet exact hetzelfde. 🫩

+2/-0

Nurija van Schoonhoven is minimaal tot de winterstop uitgeschakeld. De tik op haar enkel in de gewonnen topper tegen PSV zorgt ervoor dat ze voorlopig aan de kant staat. Van Schoonhoven was in de laatste wedstrijden basisspeler.

+1/-0

Ajax is uitgeschakeld in de Europa cup. In Stockholm verloren de vrouwen wederom met 3-1.
Ajax begon furieus aan de wedstrijd en creëerde enkele kansen waarvan er in de 4e minuut 1 invloog. Na goed terugleggen van Tolhoek schoot Smits van afstand binnen. Ajax had het betere van het spel en kreeg kansen om de score uit te bouwen, maar de schoten waren te slap, of niet scherp genoeg. Ook kwam de eindpas vaak niet aan. Tolhoek was dichtbij de 0-2, werd half onder het gras gestopt maar wist toch nog te schieten, helaas recht op de keeper.

In de 2e helft tapte Hammarby uit een ander vaatje. Het was hun laatste wedstrijd van het seizoen en ze gaven nog 1 keer vol gas. Ajax werd weer in de omschakeling weggespeeld en de Zweedsen scoorden 3x.

Ajax had voldoede kansen om een beter resultaat te boeken, maar de afwerking liet te wensen over. Aanvoerder Spitse stond aanvankelijk in de basis, maar werd op het lastste moment vervangen door Smits. Van Egmond en Derks speelden een prima wedstrijd op de flanken. Ajax opteerde veelvuldig voor de lange bal naar Tolhoek, maar die stond tegenover een Walkure van 1.88m en dan ben je al snel kansloos. Deze lange dame was bijna een kop groter dan Tolhoek en die lengte benutte ze goed. Voetbaltechnisch schortte er nogal wat aan, maar de bal leverde ze vrij rap in bij een medespeler die er dan wat nuttigs meedeed.

In hetzelfde toernooi zijn de vrouwen van PSV ook uitgeschakeld. Zij verloren eveneens met 3-1, maar dan van Frankfurt.

+3/-0

De Zweedse vrouwen waren gewoon beter dan Ajax, niets aan te doen.
Ook bij de vrouwen is het onmogelijk om een team te bouwen, als je een beetje kan ballen wordt je weggeplukt door andere teams.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 21 november 2025 om 10:08:

Ook bij de vrouwen is het onmogelijk om een team te bouwen, als je een beetje kan ballen wordt je weggeplukt door andere teams.

Bij de vrouwen is het nog veel erger m.i. door de kortlopende contracten en zeer geringe afkoopsommen.

+2/-0

spelbos schreef op 21 november 2025 om 10:08:

Zeker, als je ziet dat Rosa van Gool en Isa Kardinaal gewoon weggeplukt worden door 2 middelmatige Engelse ploegen, maar wel met een behoorlijke begroting, dan weet je dat je kansloos bent. Romée Leuchter vertrok voor niks naar PSG, ik ben bang dat een club met veel geld in de winterstop Danique Noordman weg komt halen. Gewoon omdat het kan. Wij plukken dan vervolgens weer een talent weg bij Heerenveen, ADO of PEC. Ik snap die meiden wel hoor, in Nederland krijg je een leuke vergoeding, bij Ajax is die voor vrouwenbegrippen zelfs royaal te noemen, maar in Engeland betalen ze dat al op het 2e niveau. En als er dan een superambitieuze club als de London City Lionesses langskomt, zeg maar het grote zusje van Hera, die smijten met geld. Een rijke Amerikaanse zit erachter, 1 die bakken met geld in het vrouwenvoetbal steekt. Koopt zich scheel om haar project succesvol te maken. Daniëlle van der Donk is echt niet voor het sportieve daarheen gegaan.

+2/-0

Waarom is Joelle Smits eigenlijk gehaald als ze zo weinig speelt? Meestal als ze mag spelen is dat ook op tien volgens mij. Toch wel opvallend. Ze is een speler die er al jaren om bekendstaat een echte doelpuntenmaker te zijn in de Eredivisie. Niet dat ik Tolhoek zou passeren of zo, die scoort ook veel en is de toekomst. Smits is alleen niet echt oud of zo, ook niet voor het vrouwenvoetbal waar spelers vaak een wat kortere carrière hebben dan de mannen.

+2/-0

Ik weet niet waar ik zojuist naar heb zitten kijken, maar naar 63 minuten staat het 7-1 voor PEC Zwolle. Of de vrouwen last hebben van de kou, de trip naar Stockholm slecht verteerd hebben, de ziekte van Spitse, ik weet het niet. Maar na de 3-1 nederlaag van Jong Ajax, de 3-1 nederlaag van Ajax O19, de 1-0 nederlaag van het vrouwen talentteam, de blamage van Ajax 1 tegen Excelsior ben ik denk ik genoeg gemarteld als Ajacied en kijk ik maar niet meer verder. Wat een afgang.

+3/-0

Zou er iemand gegokt hebben. Shit joh, 7-1 verlies in Zwolle.

+1/-0

s0lido schreef op 23 november 2025 om 19:40:

+ Ajax thuis verloren van Excelsior. Ik had rijk kunnen zijn nu...

+1/-0

Kiki schreef op 23 november 2025 om 19:45:

s0lido schreef op 23 november 2025 om 19:40:

+ Ajax thuis verloren van Excelsior. Ik had rijk kunnen zijn nu...

Misschien maar tijd om tegen Ajax te gokken. Als er wordt verloren, krijgen we er tenminste wat voor terug :)

+1/-0

Wat is hier gebeurt?

+1/-0

Wegens verschillende afmeldingen heeft bondscoach Veurink 3 speelsters opgeroepen om als vervangers te dienen. Danique Tolhoek is er 1 van. Waarom juist zij is opgeroepen is mij eerlijk gezegd een raadsel. Tolhoek is een spits en dat zijn de afgevallen spelers (Roord, Levels en Keukelaar) juist niet. De spitspositie is met Miedema en Leuchter al zwaar bezet, en met Twente topscorer Groenewegen daar nog achter zie ik weinig logica bij Tolhoek. Ik gun het haar overigens wel. Ik krijg alleen het gevoel dat de bondscoach 2 Danique’s door elkaar haalt.

+1/-0

the birdman schreef op 24 november 2025 om 18:48:

Wegens verschillende afmeldingen heeft bondscoach Veurink 3 speelsters opgeroepen om als vervangers te dienen. Danique Tolhoek is er 1 van. Waarom juist zij is opgeroepen is mij eerlijk gezegd een raadsel. Tolhoek is een spits en dat zijn de afgevallen spelers (Roord, Levels en Keukelaar) juist niet. De spitspositie is met Miedema en Leuchter al zwaar bezet, en met Twente topscorer Groenewegen daar nog achter zie ik weinig logica bij Tolhoek. Ik gun het haar overigens wel. Ik krijg alleen het gevoel dat de bondscoach 2 Danique’s door elkaar haalt.

Hij stelt ook Miedema op 10 op, de volgende malle Pietje is aangetreden!

+1/-0

Danique Tolhoek heeft haar debuut gemaakt bij de Oranje Leeuwinnen. Ze kwam in de 84e minuut in het veld voor oud Ajacied Chasity Grant. Ze speelde niet onverdienstelijk, was sterk in de duels waarbij de bal diep werd gespeeld, die ze vervolgens terug kon leggen op het middenveld. Op die manier kon er een vervolg gegeven worden naar de zijkant.

Nederland won in Braga met 2-1 van Portugal. 2 goede minuten waren goed voor 2 doelpunten van Grant en Wilms. Vlak voor rust scoorden de Portugezen tegen, maar oud Ajacied Lize Kop hield haar doel verder goed schoon.

+2/-0

Sherida Spitse is tot de winterstop uitgeschakeld met een buikwandblessure. Ze mist de competitiewedstrijden tegen Utrecht en NAC en de bekerwedstrijd tegen AZ.

+1/-0

the birdman schreef op 29 november 2025 om 21:42:

Sherida Spitse is tot de winterstop uitgeschakeld met een buikwandblessure. Ze mist de competitiewedstrijden tegen Utrecht en NAC en de bekerwedstrijd tegen AZ.

Ik vind dit niet zo erg want ik vind haar weinig toevoegen aan dit Ajax.

+1/-0

spelbos schreef op 30 november 2025 om 21:26:

the birdman schreef op 29 november 2025 om 21:42:

Ik vind dit niet zo erg want ik vind haar weinig toevoegen aan dit Ajax.

Lijkt een typisch gevalletje te zijn van te lang door willen gaan.

+1/-0

https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-gastheer-van-hoog-aangeschreven-congres-over-vrouwenvoetbal-allemaal-vanuit-de-gedachte-om-de-sport-vooruit-te-helpen/link

Vind dit soort initiatieven best wel boeiend. Mooi dat de club het vrouwenvoetbal serieus neemt en ook de wetenschappelijke benadering zo omarmd heeft. Daphne Koster is duidelijk ook gewoon weer in functie.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)