Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Alex Kroes

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 11 november 2025 om 20:17:

Bijzonder, enkele weken geleden vond je Daley nog "objectief" de beste keuze om Hendo te vervangen.

Lijkt me sterk dat ik dat zo heb gezegd als jij beweert. Ik wil juist een verdedigende middenvelder die het wel kan belopen. Heb je een link?

+1/-0

thomas83 schreef op 11 november 2025 om 20:24:

ElSimao2 schreef op 11 november 2025 om 20:17:

Bijzonder, enkele weken geleden vond je Daley nog "objectief" de beste keuze om Hendo te vervangen.

Lijkt me sterk dat ik dat zo heb gezegd als jij beweert. Ik wil juist een verdedigende middenvelder die het wel kan belopen. Heb je een link?

9 Oktober in het RvC-topic zei je dit. Compleet anders dan wat je een maand later verkondigt:

Zelfs al zou de aanname waar zijn dat hij zijn eigen zoon er doorheen wilde drukken, rationeel bekeken zou dat voor een Ajax dat op zoek is naar routine en leiderschap een van de meest voor de hand liggende keuzes zijn. Als ik denk aan oud-spelers in de dertig die nog wat kunnen toevoegen dan zijn de eerste twee die bij me opkomen Blind en Klaassen. In de meest ideale situatie zijn dat soort jongens je routiniers, en niet een dure Henderson bijvoorbeeld (hoe uitstekend hij het ook heeft gedaan).

+3/-0

Thomas83 zegt 'rationeel gezien' ipv 'objectief', en 'meest voor de hand liggende' in plaats van 'beste keuze'. Dat betekent niet automatisch dat hij vindt dat Blind gehaald had moeten worden. Alleen als je het over 'oud-spelers in de dertig' hebt. Hij spreekt zichzelf misschien een beetje tegen, maar niet zoals jij doet voorkomen.

Voor mij had Blind ook niet gehoeven, maar nog altijd beter dan een jeugdspeler van Liverpool huren.

Enfin, moet er niet een 'Opvolger Alex Kroes'-topic komen, of kan dat gewoon hier?

+3/-0

Mie Toe schreef op 12 november 2025 om 09:30:

Thomas83 zegt 'rationeel gezien' ipv 'objectief', en 'meest voor de hand liggende' in plaats van 'beste keuze'. Dat betekent niet automatisch dat hij vindt dat Blind gehaald had moeten worden. Alleen als je het over 'oud-spelers in de dertig' hebt. Hij spreekt zichzelf misschien een beetje tegen, maar niet zoals jij doet voorkomen.

Voor mij had Blind ook niet gehoeven, maar nog altijd beter dan een jeugdspeler van Liverpool huren.

Enfin, moet er niet een 'Opvolger Alex Kroes'-topic komen, of kan dat gewoon hier?

De exacte woordkeus was iets anders, maar de strekking is hetzelfde. Waar hij nu zegt dat pleiten voor Blind "absurd" zou zijn, stelt hij een maand geleden dat hij de Klaassen in het meest ideale scenario de routiniers van Ajax zouden zijn. Dat is echt niet met elkaar te verenigen.

+2/-0

Misschien vond hij het altijd wel absurd, maar als je dan toch afgelopen zomer een ex-ajacied van boven de 30 wilde aantrekken, dan was Blind rationeel gezien de meest voor de hand liggende (ongeacht het gelobby pa Blind, want dat was natuurlijk de kern van zijn verhaal).

En trouwens, wat is een mening waard, als je hem niet op basis van voortschrijdend inzicht kunt aanpassen?

On-topic: Als je toch al op zoek bent naar een opvolger voor Heitinga, en dus ook een opvolger voor Kroes, want die wil je er niet meer bij betrokken hebben (hooguit voor het verlengen van contracten en de winter-transferwindow), moet Ajax dan niet gewoon voor een Doppelpack gaan? Dwz een TD en trainer die elkaar al kennen en goed door een deur kunnen met elkaar.

Dit is puur theoretisch gedacht. Ik kan niet een paar van dat soort duo's uit m'n mouw schudden.

+3/-0

Mie Toe schreef op 12 november 2025 om 11:57:

Misschien vond hij het altijd wel absurd, maar als je dan toch afgelopen zomer een ex-ajacied van boven de 30 wilde aantrekken, dan was Blind rationeel gezien de meest voor de hand liggende (ongeacht het gelobby pa Blind, want dat was natuurlijk de kern van zijn verhaal).

En trouwens, wat is een mening waard, als je hem niet op basis van voortschrijdend inzicht kunt aanpassen?

On-topic: Als je toch al op zoek bent naar een opvolger voor Heitinga, en dus ook een opvolger voor Kroes, want die wil je er niet meer bij betrokken hebben (hooguit voor het verlengen van contracten en de winter-transferwindow), moet Ajax dan niet gewoon voor een Doppelpack gaan? Dwz een TD en trainer die elkaar al kennen en goed door een deur kunnen met elkaar.

Dit is puur theoretisch gedacht. Ik kan niet een paar van dat soort duo's uit m'n mouw schudden.

Je mag een mening aanpassen, maar zo radicaal en zonder dat daar enige aanleiding toe is, is bijzonder.

Ik ben het dit keer wel eens met wat je in de mainstream hoort. Je moet eerst een TD aantrekken die dan vervolgens de trainer aanstelt. Waarom dat beiden in 1 klap moet, ontgaat mij echt.

+3/-0

Max Huiberts stopt aan het einde van het seizoen bij AZ. Toeval?

Ik heb overigens weinig fiducie in de slagingskans van AZ-personeel bij Ajax. Het is soms bizar hoe AZ door de pers omhoog wordt geschreven. Als ik niet naar de uitslagen zou kijken, zou ik denken dat ze jaarlijks om de titel meestrijden, hem vaak winnen en furore in de CL maken.

+1/-0

Lees net dat Huibrechts na dit seizoen stopt bij AZ als TD.
Zou dat betekenen dat Ajax interesse heeft in hem want zijn naam is al eens gevallen.

+2/-0

Wat een situatie weer. Dus je hebt goud in handen met Farioli en die laat je lopen. Dan kies je voor een onervaren trainer en zorg je voor een selectie die niet in balans is. Daardoor besluit je zelf te vertrekken waardoor een Ten Hag niet wil komen. Denk dat dit toch wel weer een gemiste kans is, iets beter dan Ten Hag wordt knap lastig denk.

Overmars heeft bedankt, maar tussen de regels door lees ik wel dat hij zn contract van nog 1,5 jaar wil uitdienen. Wellicht daarna nog een kans. Zou je wat mij betreft Kroes nog 1,5 jaar kunnen aanhouden en dan Overmars kunnen aantrekken, maar denk veel te lastig in de praktijk, dan zou een Overmars nu beloftes moeten doen. Ten Hag zou dan denk wel akkoord gaan, 1,5 jaar Kroes en daarna Overmars.

+1/-1

Huiberts geeft aan dat hij stopt bij AZ omdat hij het rustiger aan wil gaan doen.

Nou lullen ze wel vaker uit hun nek in de voetballerij, maar aan de slag gaan bij Ajax is nu niet echt "het rustiger aan doen".

+1/-0

Misschien moeten we een bod doen op AZ, aangezien we enkel daar mensen lijken te vinden die bij Ajax willen werken of komen spelen.

Is het nu zo moeilijk om eens over de grenzen heen te kijken? Kan aannemen dat veel mensen bij Ajax nog een zure nasmaak hebben na de passage van Mislintat, maar het lijkt alsof er enkel binnen Nederland capabel geachte mensen rondlopen.

+3/-0

Alles wat we van AZ halen mislukt bij ons

+3/-0

Ben benieuwd of oudgedienden Siem de Jong, Daniel de Ridder, Kelly Zeeman en Ricardo van Rhijn die binnen de club een speciaal opleidingstraject volgen voor (bestuurs-)functies al zover zijn dat zij één van de openstaande vacatures, zoals die van Technisch Directeur kunnen invullen? Marc Overmars en Edwin van der Sar zijn ooit ook begonnen.

Over het opleidingstraject:
https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2024/12/ajax-transfernieuws-uitleg-over-terugkeer-de-jong-van-rhijn-de-ridder-en-zeemanlink

https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-start-opleidingstraject-voor-oud-spelerslink

Over Kelly Zeeman:
https://www.ajax.nl/artikelen/zeeman-blikt-terug-ajax-is-mijn-tweede-thuis-alle-dromen-zijn-uitgekomenlink

Dit bericht is gewijzigd op 12 november 2025, 20:56:36.

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 12 november 2025 om 19:14:

Ben benieuwd of oudgedienden Siem de Jong, Daniel de Ridder, Kelly Zeeman en Ricardo van Rhijn die binnen de club een speciaal opleidingstraject volgen voor (bestuurs-)functies al zover zijn dat zij één van de openstaande vacatures, zoals die van Technisch Directeur kunnen invullen? Marc Overmars en Edwin van der Sar zijn ooit ook begonnen.

Wat heb jij tegen ons?

+2/-0

Laten we het gewoon eerst met Kelly Zeeman proberen. BTW, wie is dat?

+2/-0

Mie Toe schreef op 12 november 2025 om 19:32:

Laten we het gewoon eerst met Kelly Zeeman proberen. BTW, wie is dat?

Daar kan je ondergoed halen binnen een zeer beperkt budget.

+2/-0

Wat je nu weer bij die reconstructie van VI ziet en ook bijvoorbeeld bij dat verhaal van De Telegraaf dat Ten Hag misschien was gekomen als Kroes zou blijven is dat de grenzen van verantwoordelijkheden worden vervaagd om Kroes er maar beter uit te laten zien. Ik heb het idee dat de laatste weken onervaren journalisten zich een beetje laten piepelen.

ElSimao2 schreef op 12 november 2025 om 00:02:

9 Oktober in het RvC-topic zei je dit. Compleet anders dan wat je een maand later verkondigt:

Zelfs al zou de aanname waar zijn dat hij zijn eigen zoon er doorheen wilde drukken, rationeel bekeken zou dat voor een Ajax dat op zoek is naar routine en leiderschap een van de meest voor de hand liggende keuzes zijn. Als ik denk aan oud-spelers in de dertig die nog wat kunnen toevoegen dan zijn de eerste twee die bij me opkomen Blind en Klaassen. In de meest ideale situatie zijn dat soort jongens je routiniers, en niet een dure Henderson bijvoorbeeld (hoe uitstekend hij het ook heeft gedaan).

Context is alles. Dit bericht ging over het verhaal dat Danny Blind zijn zoon graag zag terugkeren. Ik zei daarover dat als je oud-spelers wil halen Daley Blind en Klaassen zo'n beetje de eerste spelers zijn die dan bij je opkomen en dat het dus zo bekeken vrij rationele suggesties zijn. Wat ik daarmee niet zei is dat hij wel gehaald moest worden of dat er überhaupt per se oud-spelers moesten komen.

In mijn bericht van gister reageerde ik op de woorden van Van der Zee die Blind noemt als iemand die je hebt laten lopen als opvolger van Henderson voor op zes. Dat is zeker niet iets waar ik ooit voor heb gepleit.

+3/-0

thomas83 schreef op 12 november 2025 om 19:48:

Wat je nu weer bij die reconstructie van VI ziet en ook bijvoorbeeld bij dat verhaal van De Telegraaf dat Ten Hag misschien was gekomen als Kroes zou blijven is dat de grenzen van verantwoordelijkheden worden vervaagd om Kroes er maar beter uit te laten zien. Ik heb het idee dat de laatste weken onervaren journalisten zich een beetje laten piepelen.

Context is alles. Dit bericht ging over het verhaal dat Danny Blind zijn zoon graag zag terugkeren. Ik zei daarover dat als je oud-spelers wil halen Daley Blind en Klaassen zo'n beetje de eerste spelers zijn die dan bij je opkomen en dat het dus zo bekeken vrij rationele suggesties zijn. Wat ik daarmee niet zei is dat hij wel gehaald moest worden of dat er überhaupt per se oud-spelers moesten komen.

In mijn bericht van gister reageerde ik op de woorden van Van der Zee die Blind noemt als iemand die je hebt laten lopen als opvolger van Henderson voor op zes. Dat is zeker niet iets waar ik ooit voor heb gepleit.

Heel begrijpelijk dat Daley Blind en Davy Klaassen zo’n beetje als eerste in je opkomen als je overweegt om oud spelers terug naar Ajax te halen. Zo kan ik ook nog Joël Veltman eraan toevoegen. Maar daarmee zeg je niet dat Ajax die spelers ook daadwerkelijk zou moeten terughalen.

Ik ben benieuwd wie uiteindelijk straks de openstaande vacatures van technisch directeur, trainer etc. gaan vervullen. Hoewel veel andere namen de revue passeren, kan wellicht met Kelly Zeeman als nieuwe Technisch Directeur en met Sarina Wiegman als nieuwe trainer een nieuwe succesvolle weg ingeslagen worden?

+1/-0

thomas83 schreef op 12 november 2025 om 19:48:

Aha, dus je vindt dat Blind nog wat toe kan voegen, maar dus op een andere positie dan de 6? Hij is in de meest ideale situatie onze routinier, maar moet dus slechts elders op het veld staan. Waar dan exact?

+1/-1

ElSimao2 schreef op 12 november 2025 om 21:33:

Aha, dus je vindt dat Blind nog wat toe kan voegen, maar dus op een andere positie dan de 6? Hij is in de meest ideale situatie onze routinier, maar moet dus slechts elders op het veld staan. Waar dan exact?

Dat zei ik niet. Al geloof ik wel dat Blind nog wat toe zou kunnen voegen. Dat betekent alleen niet dat je hem daadwerkelijk zou moeten halen. We hebben Baas, Kaplan en Janse nog onder contract staan. Op een andere positie zou ik Blind sowieso niet zetten. Ik vind ook dat we eigenlijk 1 routinier teveel in de selectie hebben. Dan moet je geen 35-jarige gaan halen natuurlijk.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Alex Kroes