Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 951
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Sparta Rotterdam-Ajax
Man van de Wedstrijd Olympique de Marseille-Ajax: Jorthy Mokio
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.233
Reg.: 19 maart 2003
Favoriete opstelling: geen
Sparta Rotterdam-Ajax 0-0 (0-0)
Man van de Wedstrijd Olympique de Marseille-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 04 april 2025 om 20:04:
Ik kan zijn topic niet vinden, dus hierbij. Mocht er al één bestaan, deze a.u.b. verwijderen.
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.857
Reg.: 1 juli 2006
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.082
Reg.: 16 augustus 2007
Weet iemand hier hoe de taakverdeling tussen Kroes en Beuker er ongeveer uitziet?
Beuker is directeur voetbal en Kroes technisch directeur. Een algemeen directeur hebben we niet (meer) en komt er ook niet meer, als ik de berichtgeving zo lees.
De reden dat ik het vraag is dat het me opvalt dat we voor de jeugdopleiding (U19 en daaronder) druk aan de weg timmeren als het gaat om het vastleggen van eigen talenten en het aantrekken van buitenlands talent. Tegelijkertijd lijkt er helemaal niets te gebeuren ten aanzien van de A-selectie. Nauwelijks contractverlengingen (Kaplan is aan de beurt bijv.), geen uitgaande transfers en ook geen aanwinsten.
Ik wil niet direct naar de conclusie springen dat Beuker wel de jeugdopleiding zal doen en Kroes de seniorenafdelingen, maar ik sluit het ook niet uit, zeg maar.
Forumreacties: 3.879
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 13 juni 2025 om 13:03:
Weet iemand hier hoe de taakverdeling tussen Kroes en Beuker er ongeveer uitziet?
Beuker is directeur voetbal en Kroes technisch directeur. Een algemeen directeur hebben we niet (meer) en komt er ook niet meer, als ik de berichtgeving zo lees.
Forumreacties: 64
Reg.: 13 september 2022
Het spijt me als ik een beetje complotterig overkom, maar het heeft er alle schijn van dat Danny Blind zich terugtrekt uit de RvC vanwege iets dat Kroes wel (Steur in Amsterdam houden) of niet (Daley terughalen) gedaan heeft.
Is er weer een lekker ouderwetse Game of Thrones achter de schermen bezig?
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 962
Reg.: 3 september 2005
Ik hoor de naam van Edo Ophof als mogelijke opvolger van Danny Blind als technische man in de RvC. Dat zou betekenen dat Alex Kroes met hem van doen krijgt.
Maar misschien is de vacature in de RVC ook wel iets voor Demy de Zeeuw, Siem de Jong, Daniël de Ridder, Frank Rijkaard, Dick Schoenaker of Edgar Davids?
-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 294
Reg.: 24 november 2003
Favoriete opstelling: geen
spelbos
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 06 september 2025 om 10:33:
Danny Blind om persoonlijke redenen weg? Ik denk dat Heytinga uit zijn koker komt en het nu te heet onder z'n voeten wordt, maar goed dat is puur een theorie.
Kroes en Beuker belaagd in Eindhoven. 2 supporters direct gestraft door PSV. Helaas doet Ajax verder geen aangifte. Wat een soft gedoe.
https://nos.nl/artikel/2584534-ajax-directie-belaagd-door-psv-fans-club-uit-eindhoven-deelt-stadionverboden-uitlink
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 29 september 2025 om 17:24:
Kroes en Beuker belaagd in Eindhoven. 2 supporters direct gestraft door PSV. Helaas doet Ajax verder geen aangifte. Wat een soft gedoe.
https://nos.nl/artikel/2584534-ajax-directie-belaagd-door-psv-fans-club-uit-eindhoven-deelt-stadionverboden-uitlink
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 september 2025 om 17:27:
Pootje haken en een bodycheck. Die "supporters" hebben direct een stadionverbod gehad. Excuses vanuit PSV. Dan is het toch ook prima? Dan nog aangifte gaan doen (van pootje haken...) zou wat kinderachtig zijn vind ik.
Forumreacties: 3.544
Reg.: 21 januari 2021
Maar even in dit topic: de nieuwe jaarcijfers zijn er.
AFC Ajax NV boekt een nettoverlies van € 37,3 miljoen over het boekjaar 2024/2025 maar ziet sportieve vooruitgang en een verbetering van € 19,9 miljoen in het operationeel resultaat.
Kerncijfers
- De netto-omzet steeg met € 26,1 miljoen naar € 178,1 miljoen.
- De kosten stegen met € 6,2 miljoen naar € 197,5 miljoen.
- Het operationeel verlies bedraagt dit boekjaar € 19,4 miljoen. Een verbetering ten opzichte van vorig seizoen van € 19,9 miljoen.
- Het resultaat uit transfers van spelers bedraagt € 10,3 miljoen.
- Na afschrijvingen op vergoedingssommen bedraagt het transferresultaat € 31,0 miljoen negatief.
- Het nettoverlies bedraagt € 37,3 miljoen.
- Na verwerking van het negatieve resultaat van € 37,3 miljoen bedraagt het eigen vermogen € 189,1 miljoen.
Zie hier de pijn die je op den duur voelt als er geen waarde wordt gecreëerd binnen de selectie. Kroes heeft vorig jaar zomer en in januari (op Rensch en Vos na) alleen spelers verkocht voor de resterende boekwaarde (Bergwijn) of zelfs daaronder (Tahirovic, Rulli). Dan heb je wel een positief transferresultaat, maar na aftrek van alle lopende afschrijvingen (plus alle resterende afschrijving op die verkochte spelers in één keer) kom je diep negatief uit.
Gezien deze cijfers was de winterse transferwindow ook eigenlijk heel gek. Daar hebben we nog even voor ruim 10 miljoen Rosa, Regeer en Edvardsen gekocht. Tahirovic ging voor (veel) minder dan de resterende boekwaarde weg en droeg dus alleen maar bij aan rodere cijfers. Alleen de 6 miljoen voor Rensch verzachtte de pijn. Zeker de aankoop van Regeer (4,5 miljoen voor een wisselspeler) vind ik nog altijd onnavolgbaar gezien de situatie.
Voor het huidige boekjaar ziet het er nu al een stuk florisanter uit. Naast extra inkomsten door CL-deelname hebben we met Hato meer dan 40 miljoen gecasht op een speler die voor 0 euro in de boeken stond. Op Brobbey is winst gemaakt (zo'n 12 miljoen positief na aftrek resterende afschrijving) en ook Traoré, Hlynsson en Rasmussen stonden voor 0 euro in de boeken en leveren dus pure winst op. Medic levert een bescheiden plusje op, alleen op Sosa en vooral op Forbs hebben we wat moeten toeleggen omdat Kroes ze slecht verkocht heeft. Al met al kom ik op uitgaande transfers op een plus van zo'n 56 miljoen. We hebben voor 49 miljoen ongeveer ingekocht, dus na afschrijvingen op vergoedingssommen komen we weer in de zwarte cijfers op de transfermarkt.
Aangezien de inkomsten door CL-deelname zullen stijgen (en harder zullen stijgen dan de kosten aan extra bonussen etc.) kun je over 25/26 al wel winstcijfers verwachten. Zeker als je in de winter nog één of twee overbodige spelers weet te slijten. Hopelijk Van den Boomen, die staat ook voor 0 euro in de boeken namelijk.
Saillante details in de jaarcijfers:
- Danny Blind ontving vorig jaar 45.000 euro aan bezoldiging, terwijl alle andere commissarissen 'slechts' 25.000 euro ontvingen en voorzitter Gehrels 35.000. Waarom Blind zoveel meer moet krijgen, is mij niet duidelijk.
- In de periode 2023-2025 is de organisatie van 449 fte naar 483 fte gegroeid. Dat hele verhaal van Kroes en Beuker dat er gesneden moest worden in de organisatie om kosten te besparen is ofwel mislukt, ofwel nooit de realiteit geweest. Kiest u zelf maar.
- Van der Sar verdiende in zijn laatste jaar ruim 1,2 miljoen, Geelen zo'n 6 ton. Inmiddels verdient Geelen 7 ton maar doet hij wel het werk van Van der Sar. Goed geregeld.
https://www.ajax.nl/media/4tyefgaj/ajax-jaarverslag-2024_2025.pdflink
Kroes mag Farioli op z'n blote knieën danken voor komend boekjaar. Daarna mag hij zich voor z'n kop slaan voor het aanstellen van Heitinga die er persoonlijk voor zorgt dat de selectie weer minder waard wordt: talenten ontwikkelen zich niet, topaankopen op de bank, slecht spel..
Als leiding had ik hem zo snel mogelijk vervangen.
Forumreacties: 3.544
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 september 2025 om 08:36:
Zeker de aankoop van Regeer (4,5 miljoen voor een wisselspeler) vind ik nog altijd onnavolgbaar gezien de situatie.
spelbos
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 30 september 2025 om 17:57:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 september 2025 om 08:36:
Zeker de aankoop van Regeer (4,5 miljoen voor een wisselspeler) vind ik nog altijd onnavolgbaar gezien de situatie.
3 keer in de basis; 2 keer ingevallen; van de 7 Eredivisie-wedstrijden. Tevens in de basis tijdens het 1e CL-duel. 50% van de wedstrijden in de basis gestaan. 75% van de wedstrijden gespeeld. Wisselspeler is niet het juiste woord hier.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Alex Kroes