Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 02 november 2025 om 11:37:

3LittleBirds schreef op 02 november 2025 om 11:27:

Ik ben bang dat het nog niet slecht genoeg gaat, hoe vreemd dat ook klinkt. Het is elke keer een gelijkspel als we puntverlies hebben. We verliezen niet en zijn dus nog ongeslagen.

Chelsea, AZ, Marseille, Inter.

Ja, maar "die kun je verliezen". We hebben nog niet verloren van pseudo-amateurclubs als NAC, PEC en Heracles. Alleen verloren als in verloren weekenden waarbij je als supporter jezelf kapot zitten te ergeren en/of in slaap valt.

+2/-0

Is er eigenlijk ooit al verduidelijkt wat "het proces" is? Want het enige proces dat ik kan herkennen is ervoor zorgen dat je buiten de top 5 eindigt, maar dat kan denk ik niet de bedoeling zijn.

+6/-1

Bjorn121 schreef op 02 november 2025 om 17:00:

Is er eigenlijk ooit al verduidelijkt wat "het proces" is? Want het enige proces dat ik kan herkennen is ervoor zorgen dat je buiten de top 5 eindigt, maar dat kan denk ik niet de bedoeling zijn.

De Top 3, CL-voetbal, zijn we sowieso kwijt. Dit seizoen lekker laatste in de CL. Feyenoord en PSV halen we nagenoeg nooit meer in en AZ meestal ook niet.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 02 november 2025 om 17:00:

Das Prozess van Kafka ooit gelezen?

Zoiets denk ik.

+2/-0

der

+2/-0

Het zit ook allemaal niet mee voor John:

Een Turkse verslaggever werpt tijdens het persmoment op dat de fans van Galatasaray enorm luidruchtig kunnen zijn, ook in uitwedstrijden. Hij wil vervolgens van Heitinga weten Ajax daarmee omgaat woensdagavond en of er voorzorgsmaatregelen zijn genomen.

Heitinga zette zijn koptelefoon af om de door een tolk vertaalde vraag te beantwoorden. De Ajax-trainer probeerde er een grapje van te maken, maar sloeg daarmee de plank mis. ''Alle spelers spelen morgen (woensdag, red.) met oordopjes in.'' De perszaal bleef ondanks de kwinkslag angstvallig stil, waardoor Heitinga snel overging naar een serieus antwoord.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 04 november 2025 om 18:23:

Een Turkse verslaggever werpt tijdens het persmoment op dat de fans van Galatasaray enorm luidruchtig kunnen zijn, ook in uitwedstrijden. Hij wil vervolgens van Heitinga weten Ajax daarmee omgaat woensdagavond en of er voorzorgsmaatregelen zijn genomen.

Heitinga zette zijn koptelefoon af om de door een tolk vertaalde vraag te beantwoorden. De Ajax-trainer probeerde er een grapje van te maken, maar sloeg daarmee de plank mis. ''Alle spelers spelen morgen (woensdag, red.) met oordopjes in.'' De perszaal bleef ondanks de kwinkslag angstvallig stil, waardoor Heitinga snel overging naar een serieus antwoord.

Sjon wil van de hatelijke nul af.

Maar wij willen van Sjon af en dan komt die hatelijke nul juist wel van pas.

Dilemma's.

+4/-0

Sevic schreef op 04 november 2025 om 18:29:

ElSimao2 schreef op 04 november 2025 om 18:23:

Sjon wil van de hatelijke nul af.

Maar wij willen van Sjon af en dan komt die hatelijke nul juist wel van pas.

Dilemma's.

Lachen om iemands grapjes heeft vaak ook met respect / likeability en dat soort dingen te maken. Zou Farioli bijvoorbeeld dat zelfde grapje maken, zouden mensen denk ik iig doen alsof ze het leuk vonden.

Sjon is echt in alle opzichten een mismatch. Heb goede hoop dat bij een Turkse zege met een marge van 3 goals of meer het doek valt voor deze simpele ziel.

+3/-0

Ik moet eerlijk toegeven dat 0-3 niet verkeerd klinkt, zou me niet verbazen als de score hoger uitvalt. Het is triest maar we staan Europees echt in ons hemd, zie ons geen punten pakken zoals er nu gespeeld wordt.

+3/-0

Ik begin juist steeds meer een gevoel te krijgen dat Sjon het hele seizoen trainer blijft. Intern ligt de lat erg laag, er is bijna geen (echte) druk van de media en in de Johan Cruijff ArenA wordt het allemaal maar apathisch aangezien, los van enkele korte onbeduidende fluitconcertjes.

Het zou mij niks verbazen als wij einde van het seizoen nog met deze trainer zitten, 8e zijn geëindigd en per ongeluk de knvb beker hebben gewonnen en dat er dan wordt gesproken van een proces waarin resultaten zijn gehaald.

En volgend jaar hetzelfde kutverhaal 2.0

+6/-0

TADIC10 schreef op 05 november 2025 om 02:49:

Ik begin juist steeds meer een gevoel te krijgen dat Sjon het hele seizoen trainer blijft. Intern ligt de lat erg laag, er is bijna geen (echte) druk van de media en in de Johan Cruijff ArenA wordt het allemaal maar apathisch aangezien, los van enkele korte onbeduidende fluitconcertjes.

Het zou mij niks verbazen als wij einde van het seizoen nog met deze trainer zitten, 8e zijn geëindigd en per ongeluk de knvb beker hebben gewonnen en dat er dan wordt gesproken van een proces waarin resultaten zijn gehaald.

En volgend jaar hetzelfde kutverhaal 2.0

Als we echt richting 8e plaats gaan denk ik dat er wel wat gebeurt. Jouw scenario zie ik echter wel gebeuren als we rond plaats 3 en 4 blijven met af en toe een uitschieter naar boven, zoals de 2e helft tegen Twente, waardoor ze weer kunnen doen alsof de stijgende lijn nu toch echt gevonden is.

Daarom hoop ik ook steeds op verlies. Kroes zal alles aangrijpen om de situatie te houden zoals ie is, dus moet erg duidelijk worden dat dit geen optie is.

+3/-0

Van verdedigende effectiviteit onder Farioli naar "het echte Ajax voetbal" bestaande uit met z'n allen de bus parkeren en alsnog het telraam nodig hebben onder iemand die van de sociale werkplaats is geplukt. Zulke stuitende incompetentie is bijna een kunstvorm.

+2/-0

Na 40 minuten zag ik voor het eerst Keizer op tv sinds hij samen met Heitinga in dit 'proces' is gestapt. Na 60 minuten kon Heitinga niet uitblijven!

+1/-0

De AFCA-supportersclub heeft expliciet opgeroepen tot een ontslag voor Heitinga. Eerder riepen ze de directie op tot "actie" maar nu benoemt men het letterlijk.

Kroes kan hem er echter niet met goed fatsoen uit fietsen, omdat ie zelf zijn lot aan deze simpele ziel verbonden heeft. Lastig maar op een gegeven moment moet je wat.

+6/-0

Je moet wel heel erg van zelfkastijding houden wil je nog iets positiefs zien in het fabuleuze trio : Sjon , Fred en Marcel …!

+2/-0

Hij zegt ook gewoon dat er 60 minuten goed is gevoetbald, 2 discutabele penalties en dat het een geflatteerde overwinning is. Eigenlijk zit het allemaal heel goed in elkaar maar “de resultaten moeten wel een keer komen”.

Op een gegeven moment zou je toch enige zelfreflectie verwachten, maar volgens mij gelooft John ook écht dat het “proces” goed verloopt.

Misschien kunnen ze zondag tegen Utrecht weer 15 minuten lang tegenhouden. Als het dan vervolgens 3-0 wordt, is er in ieder geval weer een nieuwe stap gezet op basis van de 15 minuten. “De eerste 15 minuten zie je dat we kunnen voetballen, daar willen we verder op borduren”. En het wordt nog gepikt ook. Kansloos!

+2/-0

Ik vond Sjonnies analyse ook tamelijk pijnlijk. Door te stellen dat we best wel aardig 'van achteruit voetbalden' (eerste half uur kwamen we werkelijk niet van de eerste 30 meter af), dat de uitslag geflatteerd was (die Osimhen had na een half uur al op 2 goals moeten staan, het is dat Pasveer z'n wedstrijd van het seizoen keepte) en dat het tegenzat met de pingels (allemaal netjes volgens de regels en bovendien hadden die situaties zeer wel mogelijk goals opgeleverd als er geen hands was gemaakt), leidt hij de aandacht af van het feit dat we (weer) vrijwel niks hebben gecreëerd en maar 2 keer op doel hebben geschoten. En beide keren bij een 0-3 stand, toen die Turken ons lieten voetballen.

Sjon grijpt telkens kleine strohalmpjes vast om op 'voort te borduren' maar als zo'n wedstrijd gisteren anders verloopt en wij miraculeuzerwijze op voorsprong komen, dan zet Galatasaray een tandje bij en houden we het alsnog niet droog. Wij gaan op deze manier gewoonweg 0 punten pakken in de CL. Het is nu al de slechtste start ooit, las ik.

Ondertussen is begin november ook al zo ongeveer de titel uit zicht. Geen idee wat de directie nog nodig heeft om Sjon eruit te wippen. Hopelijk is een nederlaag tegen Utrecht voldoende.

Heel gek, dit is voor het eerst in 30+ jaar dat ik op overwinningen van tegenstanders hoop om onze trainer eruit te krijgen. Maar het is echt nodig. Ik denk dat dit de slechtste trainer is die we ooit gehad hebben. Steijn maakte het ook bont, maar die laat bij Sparta zien dat hij niet zo'n enorm slechte trainer was - hij saboteerde de boel bij ons gewoon. Maar Sjon is simpelweg een hele slechte trainer.

+3/-0

Iemand zou Kroes moeten vragen of Farioli er nog had gezeten na zo een seizoenskwart.

+2/-0

Sevic schreef op 06 november 2025 om 07:40:

Ik vond Sjonnies analyse ook tamelijk pijnlijk. Door te stellen dat we best wel aardig 'van achteruit voetbalden' (eerste half uur kwamen we werkelijk niet van de eerste 30 meter af), dat de uitslag geflatteerd was (die Osimhen had na een half uur al op 2 goals moeten staan, het is dat Pasveer z'n wedstrijd van het seizoen keepte) en dat het tegenzat met de pingels (allemaal netjes volgens de regels en bovendien hadden die situaties zeer wel mogelijk goals opgeleverd als er geen hands was gemaakt), leidt hij de aandacht af van het feit dat we (weer) vrijwel niks hebben gecreëerd en maar 2 keer op doel hebben geschoten. En beide keren bij een 0-3 stand, toen die Turken ons lieten voetballen.

Sjon grijpt telkens kleine strohalmpjes vast om op 'voort te borduren' maar als zo'n wedstrijd gisteren anders verloopt en wij miraculeuzerwijze op voorsprong komen, dan zet Galatasaray een tandje bij en houden we het alsnog niet droog. Wij gaan op deze manier gewoonweg 0 punten pakken in de CL. Het is nu al de slechtste start ooit, las ik.

Ondertussen is begin november ook al zo ongeveer de titel uit zicht. Geen idee wat de directie nog nodig heeft om Sjon eruit te wippen. Hopelijk is een nederlaag tegen Utrecht voldoende.

Heel gek, dit is voor het eerst in 30+ jaar dat ik op overwinningen van tegenstanders hoop om onze trainer eruit te krijgen. Maar het is echt nodig. Ik denk dat dit de slechtste trainer is die we ooit gehad hebben. Steijn maakte het ook bont, maar die laat bij Sparta zien dat hij niet zo'n enorm slechte trainer was - hij saboteerde de boel bij ons gewoon. Maar Sjon is simpelweg een hele slechte trainer.

Ik meen me te herinneren ooit gelezen te hebben, wat me niet zou verbazen, dat John geen genie is met geld. Oftewel, die kan niet zelf opstappen want dan loopt ie zn ontslagvergoeding mis. Dat hij dit soort teksten uitkraamt is dan ook wel logisch. Positief doen totdat je van boven de zak krijgt. Kroes wil dat echter niet doen omdat ie dan nog slechter dan nu over komt.

Maar goed, volgens mij kun je daar gewoon afspraken over maken dat John dus "zelf" ontslag neemt en toch die vergoeding krijgt. Zo kan Kroes het ook weer zelf verkopen: "Ja ik had er nog alle vertrouwen in, maar John heeft hier zelf voor gekozen, wat we zeer jammer vinden".

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer