Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Alex Kroes

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 20 oktober 2025 om 15:15:

Danny Blind had natuurlijk wel ooit een zaakwaarnemer, kent er een hoop meer uit z'n andere rollen binnen Ajax, en z'n zoon heeft er nog een, neem ik aan. Dit soort dingen spelen bij Ajax helaas een enorme rol.

Ja, dat laatste ben ik zeker met je eens. Mijn minimale eis bij een 'voetbalcommissaris' (d.w.z. een RvC-lid dat van oorsprong afkomstig is uit de voetballerij, bijv. als profspeler) zou dan ook zijn dat het iemand is die ná zijn actieve voetballoopbaan óók in een andere sector noemenswaardig carrière heeft gemaakt. Een goede inspeelpass of strakke voorzet maken je namelijk nog geen goede commissaris. Laat maar eens zien dat je bestuurlijk of leidinggevend ook wat kan.

+3/-0

Sevic schreef op 20 oktober 2025 om 15:23:

Mie Toe schreef op 20 oktober 2025 om 15:15:

Danny Blind had natuurlijk wel ooit een zaakwaarnemer, kent er een hoop meer uit z'n andere rollen binnen Ajax, en z'n zoon heeft er nog een, neem ik aan. Dit soort dingen spelen bij Ajax helaas een enorme rol.

Ja, dat laatste ben ik zeker met je eens. Mijn minimale eis bij een 'voetbalcommissaris' (d.w.z. een RvC-lid dat van oorsprong afkomstig is uit de voetballerij, bijv. als profspeler) zou dan ook zijn dat het iemand is die ná zijn actieve voetballoopbaan óók in een andere sector noemenswaardig carrière heeft gemaakt. Een goede inspeelpass of strakke voorzet maken je namelijk nog geen goede commissaris. Laat maar eens zien dat je bestuurlijk of leidinggevend ook wat kan.

Zo onrealistisch als wat natuurlijk. Al die commissarissen hebben een noemenswaardige loopbaan gehad: dat maakt je geen goede en betrokken commissaris.

En die eis geldt ook niet voor een voetbalcommissaris, hoewel Blind alles wel heeft gezien.

Die verdachtmakingen aan het adres van Blind zijn ook van een niveau, waar zelfs een Telegraaf of dat soort riooljournalistiek zich niet aan zou wagen. Maar op het anonieme internet kan dat dan wel.

Ik vraag me dan altijd af waar de gedragsregels en moderators dan naar kijken als ze zoiets lezen. Dat is gewoon het besmeuren van een clubicoon.

En als er nou bewijzen waren blootgelegd en geanalyseerd in een serieus stuk van een onderzoeksjournalist, dan begrijp ik dat je daar een mening over hebt.

Maar bij Blind is het altijd gegaan over niet onderbouwde onderbuikgevoelens sinds hij in de FR scholletje is genoemd door anonieme ... bronnen. Het is gewoon een vorm van laster.

Begrijp me niet verkeerd, ik spreek jou er niet persoonlijk op aan, maar reageer maar eventjes op jouw post.

En op Blind als trainer en HO ben ik erg kritisch: ondergepresteerd. Als assistent goed gedaan - landstitel - als TD niet overtuigend maar wel een paar prima spelers gescout - als commissaris zijn beste rol gespeeld. Met hem in plaats van Van Duivenbode kon Overmars het salaris- en transferplafond loslaten en is Ajax gaan groeien. Revolutionaire veranderingen waren dat. Had een prima afstemming met de directie toen. Stond op de rem onder Hamstra. En terecht.

Nu weer een uit de lucht gegrepen link met de makelaar van Heitinga? Heitinga wordt aangesteld door Kroes, Kroes was door een eerdere RvC ook al benaderd om TD te worden bij Ajax.

Beoordeel Blind gewoon op aantoonbare feiten. In een bestuur zitten terwijl Cruijff met zijn revolutie bezig is: ongepast, onverstandig, opgestapt, klaar.

Rest heeft hij als commissaris wat mij betreft goed gedaan.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Alex Kroes