Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Francesco Farioli

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Twee namen die nog zijn genoemd de laatste dagen:

Kjetil Knutsen (Bodo Glimt)
Marcel Keizer (clubloos)

Van alle tot nu toe genoemde namen zou ik Knutsen het meest interessant vinden. Als dat 'm niet wordt, dan maar Reiziger. Meer omdat de alternatieven nog minder geschikt zijn dan hij, niet omdat hij nu zo'n overtuigende staat van dienst heeft als trainer.

Wel bij dat Simonis het niet wordt. Eén zwaluw maakt geen zomer.

Hopelijk is men op de achtergrond bezig met heel andere, creatieve kandidaten die niet uitlekken.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 mei 2025 om 11:40:

Marcel Keizer (clubloos)

Van alle tot nu toe genoemde namen zou ik Knutsen het meest interessant vinden. Als dat 'm niet wordt, dan maar Reiziger. Meer omdat de alternatieven nog minder geschikt zijn dan hij, niet omdat hij nu zo'n overtuigende staat van dienst heeft als trainer.

Hopelijk is men op de achtergrond bezig met heel andere, creatieve kandidaten die niet uitlekken.

Die Knutsen is een prima trainer volgens mij. Ken hem niet goed, maar is in mijn ogen van dit lijstje ook de beste keuze. Ook ik ga er vanuit dat er op de achtergrond wat creatievere lijsten liggen dan die de media noemt. Ik heb de beginpost aangevuld. Bedankt.

+2/-0

Simonis verlengt contract bij GAE. Goed voor alle partijen als hij daar nog een jaartje blijft.

https://nos.nl/artikel/2568262-bij-ajax-genoemde-trainer-simonis-verlengt-contract-bij-go-ahead-eagleslink

Ik zie hierboven dat Knutsen wordt genoemd. In mijn ogen is hij op dit moment ook de beste optie. Is denk ik ook iemand die het maximale uit een selectie perst.

+2/-0

Sevic schreef op 22 mei 2025 om 11:40:

Marcel Keizer (clubloos)

In de zoektocht naar de nieuwe trainer vorig seizoen onder dit bewind lag ook iedere naam op straat, denk dus niet dat dat in dit geval anders is.

Daarbij zie ik niet hoe die contractverlenging van Simonis een overgang in de weg staat. Je zal wellicht een afkoopsom moeten betalen maar meer dan een miljoen lijkt me dat niet. Ken de man verder niet, maar gebrek aan ervaring hoeft niet heel zwaar mee te wegen wat mij betreft.

Zo'n Knutsen zou ik ook wel zien zitten, maar de vraag is of dat zou werken met de eigenwijze leiding die we hier hebben. Het lijkt me een man die, net als Farioli, wat meer inspraak wil hebben en geen zin heeft in dat bijdehante gedrag van Kroes en professor dokter Beuker.

+3/-0

De verlenging van Simonis werd door journalisten al gemeld ruim voor het opstappen van Farioli. Er werd toen ook gezegd dat er een grlimiteerde afkoopsom op zou worden genomen in het contract.

Knutsen gaat hem nooit worden want die wil een club helemaal naar zijn hand zetten. Vergeleken bij de bescheiden eisen van Farioli waar nu al mega gedomder om was gaat hij nog veel verder. Is natuurlijk echt wel een reden waarom hij ondanks goede resultaten, ook tegen grotere Europese tegenstanders, na 7 jaar nog steeds bij Bodo zit. Dat is niet omdat hij zo reuze geniet van de soep met balletjes in de kantine.

+2/-0

Heb de naam van Xavi en Ron Jans ook voorbij zien komen.

+1/-0

Beschikbaar (niet per sé reëel):

* Ten Hag
* Xavi
* Allegri
* Mancini
* Löw
* Edin Terzic (ex-Dortmund, haalde de CL finale en de DFB bokal gewonnen)
* Javia Gracia (ex-Leeds/Valencia)
* Sarri
* Niko Kovac
* Domenico Tedesco (ex-RB Leipzig/België)
* Pepijn Lijnders
* Graham Potter
* Ralph Hasenhüttl

Onder contract, maar zou interesse kunnen hebben:

* Simonis (net verlengd bij Eagles, dus lijkt niet te willen en zo wel, kost ie wat)
* Reiziger (Jong-Oranje)
* Kasper Hjulmand (Denemarken)
* Kjetil Knutsen (Bodø/Glimt)

Dit bericht is gewijzigd op 22 mei 2025, 16:17:00.

+2/-0

Gabriel_Batistuta schreef op 22 mei 2025 om 16:09:

* Ten Hag
* Xavi
* Allegri
* Mancini
* Löw
* Sarri
* Niko Kovac
* Pepijn Lijnders
* Graham Potter
* Ralph Hasenhüttl

* Simonis (net verlengd bij Eagles, dus lijkt niet te willen en zo wel, kost ie wat)
* Reiziger (Jong-Oranje)

Deze namen zijn eigenlijk allemaal al te publiekelijk bekend. Dus te duur, te veel eisen qua investeringen en inspraak. Reiziger zit met een toernooi bij Jong Oranje en Hjulmand heeft Ajax al een keer afgewezen omdat hij liever bondscoach van Denemarken bleef.

+1/-0

Dat wordt nog wat; over ongeveer een maand begint de voorbereiding voor het nieuwe seizoen alweer.

+2/-0

Johan Nahoj schreef op 22 mei 2025 om 16:49:

Dat wordt nog wat; over ongeveer een maand begint de voorbereiding voor het nieuwe seizoen alweer.

Geen trainer, geen versterking, geen berichten over interesse in onze spelers. Enkel berichten dat overbodige spelers terugkomen. Ik denk dat ik het niet meer ga volgen allemaal.. :D

+2/-0

Misschien wordt het toch wel Rogier Meijer , die heeft het prima gedaan bij NEC . Is toch geen fantastische selectie dat van NEC. En hij is aankomende seizoen transfer vrij

+1/-0

#Team Jonk B)

+1/-0

Mike1976 schreef op 22 mei 2025 om 16:41:

Gabriel_Batistuta schreef op 22 mei 2025 om 16:09:

* Ten Hag
* Xavi
* Allegri
* Mancini
* Löw
* Sarri
* Niko Kovac
* Pepijn Lijnders
* Graham Potter
* Ralph Hasenhüttl

* Reiziger (Jong-Oranje)

Deze namen zijn eigenlijk allemaal al te publiekelijk bekend. Dus te duur, te veel eisen qua investeringen en inspraak. Reiziger zit met een toernooi bij Jong Oranje en Hjulmand heeft Ajax al een keer afgewezen omdat hij liever bondscoach van Denemarken bleef.

Zouden Terzic en Tedesco veel te duur zijn? Ligt ook aan hoe graag ze willen werken natuurlijk en of en wat voor andere aanbiedingen ze hebben. Met Potter kwamen ze er ook niet uit, maar die wil inmiddels misschien wel.

Mijn lijstje is niet mijn wensenlijstje hoor , meer een opsomming van wie er mogelijk beschikbaar zijn. Kwam een beetje in tijdnood om het toe te lichten.

+1/-0

Michel van Girona. Nog een jaartje contract, zitten meer kapers op de kust denk ik.

Will Still, lijkt niet beschikbaar als trainer vanwege gezondheid vrouw. Goed gedaan bij reims met beperkt budget

Verder is de situatie lastig. Je speelt CL, maar Kroes heeft al door laten schemeren dat er weinig budget is. Wie wil?

+1/-0

3LittleBirds schreef op 22 mei 2025 om 18:23:

Michel van Girona. Nog een jaartje contract, zitten meer kapers op de kust denk ik.

Will Still, lijkt niet beschikbaar als trainer vanwege gezondheid vrouw. Goed gedaan bij reims met beperkt budget

Verder is de situatie lastig. Je speelt CL, maar Kroes heeft al door laten schemeren dat er weinig budget is. Wie wil?

Weinig budget terwijl er van te voren niet echt gerekend was op directe plaatsing CL. Geen idee waar ze mee bezig zijn, maar het zint mij totaal niet.

+5/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Francesco Farioli