Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 36 37 38 39 40

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 18 mei 2021 om 23:45:

Mannen we hebben maar twee sterren De Ligt en Frenkie en dat is te weinig om potten te breken. Kansloze missie.



Ja. Ik twijfel of Gravenberch na dit seizoen nog in staat is op dat niveau te presteren. En daarom hou ik het ook op twee.

De poule doorkomen wordt al een opgave.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 18 mei 2021 om 23:45:

Mannen we hebben maar twee sterren De Ligt en Frenkie en dat is te weinig om potten te breken. Kansloze missie.




ter bemoediging ;)

bron voetbalzone:

Ook het voetbal dat Atlanta onder De Boer speelde, kon Doyle totaal niet bekoren. "De Boer heeft het team afgebroken in een poging een elftal te creëren dat in zijn geest kon spelen", luidt de spijkerharde conclusie van de journalist. "In dat proces veranderde Atlanta van de goedspelende, vermakelijke ploeg van zijn voorganger Tata Martino in een ongelukkig stel spelers zonder enige flair."



Tevens zijn Van dijk en Depay ook wel echte topspelers. Waar je dus Van Dijk niet ter beschikking hebt.

Dit elftal had met Koeman, anno 2021 de beste coach die Oranjezih misschien kon wensen........

want met dit elftal heb je vooral een topcoaach nodig....en dat is F. de Boer niet. Henk de Jong van Cambuur zou het beter doen dan de boer. 100 %.

Frank wil gewoon veel te graag een Louis van Gaal 2.0 zijn.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 19 mei 2021 om 00:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 18 mei 2021 om 23:45:

Mannen we hebben maar twee sterren De Ligt en Frenkie en dat is te weinig om potten te breken. Kansloze missie.




ter bemoediging ;)

bron voetbalzone:

Ook het voetbal dat Atlanta onder De Boer speelde, kon Doyle totaal niet bekoren. "De Boer heeft het team afgebroken in een poging een elftal te creëren dat in zijn geest kon spelen", luidt de spijkerharde conclusie van de journalist. "In dat proces veranderde Atlanta van de goedspelende, vermakelijke ploeg van zijn voorganger Tata Martino in een ongelukkig stel spelers zonder enige flair."



Tevens zijn Van dijk en Depay ook wel echte topspelers. Waar je dus Van Dijk niet ter beschikking hebt.

Dit elftal had met Koeman, anno 2021 de beste coach die Oranjezih misschien kon wensen........

want met dit elftal heb je vooral een topcoaach nodig....en dat is F. de Boer niet. Henk de Jong van Cambuur zou het beter doen dan de boer. 100 %.

Frank wil gewoon veel te graag een Louis van Gaal 2.0 zijn.



Depay is internationaal gezien m.i. subtop. Heeft het nooit laten zien in de laatste fase van de CL en heeft ook nog nooit echt gespééld bij een topclub. Bij United zul je niet veel fans vinden die nog steeds fan van hem zijn. Van deze selectie zijn de Ligt en Frenkie de enige spelers die echt het verschil hebben gemaakt want bijv. een Wijnaldum is bij Liverpool gewoon een ondersteunende speler waar hij bij Oranje ineens de creatieve speler moet uithangen omdat er niet veel andere keus is geweest en tot op zeker hoogte nog steeds niet is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 mei 2021 om 00:57:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 19 mei 2021 om 00:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 18 mei 2021 om 23:45:

Mannen we hebben maar twee sterren De Ligt en Frenkie en dat is te weinig om potten te breken. Kansloze missie.




ter bemoediging ;)

bron voetbalzone:

Ook het voetbal dat Atlanta onder De Boer speelde, kon Doyle totaal niet bekoren. "De Boer heeft het team afgebroken in een poging een elftal te creëren dat in zijn geest kon spelen", luidt de spijkerharde conclusie van de journalist. "In dat proces veranderde Atlanta van de goedspelende, vermakelijke ploeg van zijn voorganger Tata Martino in een ongelukkig stel spelers zonder enige flair."



Tevens zijn Van dijk en Depay ook wel echte topspelers. Waar je dus Van Dijk niet ter beschikking hebt.

Dit elftal had met Koeman, anno 2021 de beste coach die Oranjezih misschien kon wensen........

want met dit elftal heb je vooral een topcoaach nodig....en dat is F. de Boer niet. Henk de Jong van Cambuur zou het beter doen dan de boer. 100 %.

Frank wil gewoon veel te graag een Louis van Gaal 2.0 zijn.



Depay is internationaal gezien m.i. subtop. Heeft het nooit laten zien in de laatste fase van de CL en heeft ook nog nooit echt gespééld bij een topclub. Bij United zul je niet veel fans vinden die nog steeds fan van hem zijn. Van deze selectie zijn de Ligt en Frenkie de enige spelers die echt het verschil hebben gemaakt want bijv. een Wijnaldum is bij Liverpool gewoon een ondersteunende speler waar hij bij Oranje ineens de creatieve speler moet uithangen omdat er niet veel andere keus is geweest en tot op zeker hoogte nog steeds niet is.


Eens, dat zijn de enige twee topspelers.

Van Dijk was de derde natuurlijk. Wijnaldum kan mee in een topteam omdat hij dienstbaar kan spelen, Depay moet ik nog zien. De vaardigheden heeft hij wel, maar heeft hij de discipline. En heeft hij een coach die hem verleidt om in die discipline te willen spelen.

Dat we niet winnen was al snel duidelijk, maar waar die roep om Henk de Jong op een Ajax forum vandaan komt...

Hopelijk rehabiliteert Frank zich nu, want als trainer is hij anders dood en begraven. Wat een journalist over zijn Amerikaanse avonturen zegt, zal me worst zijn. Dan wil ik graag eerst een inhoudelijke analyse van de veldbezetting, tactiek en spelers hebben en dat gaat de meeste journalisten al boven de pet.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 19 mei 2021 om 00:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 18 mei 2021 om 23:45:

Mannen we hebben maar twee sterren De Ligt en Frenkie en dat is te weinig om potten te breken. Kansloze missie.




ter bemoediging ;)

bron voetbalzone:

Ook het voetbal dat Atlanta onder De Boer speelde, kon Doyle totaal niet bekoren. "De Boer heeft het team afgebroken in een poging een elftal te creëren dat in zijn geest kon spelen", luidt de spijkerharde conclusie van de journalist. "In dat proces veranderde Atlanta van de goedspelende, vermakelijke ploeg van zijn voorganger Tata Martino in een ongelukkig stel spelers zonder enige flair."



Tevens zijn Van dijk en Depay ook wel echte topspelers. Waar je dus Van Dijk niet ter beschikking hebt.

Dit elftal had met Koeman, anno 2021 de beste coach die Oranjezih misschien kon wensen........

want met dit elftal heb je vooral een topcoaach nodig....en dat is F. de Boer niet. Henk de Jong van Cambuur zou het beter doen dan de boer. 100 %.

Frank wil gewoon veel te graag een Louis van Gaal 2.0 zijn.




Frank heeft er ook geen kaas van gegeten om de juiste keuzes te maken.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 19 mei 2021 om 11:10:

(...)

Dat we niet winnen was al snel duidelijk, maar waar die roep om Henk de Jong op een Ajax forum vandaan komt...



Jij schreef laatst dat het forum gereduceert is tot een 'marginaal bestaan'.
Ik er wel vertrouwen in dat de 'roep om Henk de Jong' niet opgemerkt wordt.

 

+1/-1

Met Koeman had ik Oranje nog een outsider rol toegedicht. Koeman vind ik tactisch geen wonder, maar om 1 of andere reden komt hij altijd bovendrijven als zijn teams in een underdog-rol geduwd worden. Ik vond de CL campagne die hij met Ajax speelde wellicht 1 van de beste sinds 94-95 en eigenlijk beter dan wat Ten Hag presteerde. Daar zaten fantastische spelers in, maar die kwamen bijna allemaal nog maar net kijken en toch slaagde hij erin om wedstrijden te winnen waarvan iedereen dacht dat we ze gingen verliezen. Dat was toen nog met 2 rondes en daar gingen we door. Bij Everton slaagde hij erin om Lukaku topscorer te maken van de PL. Dezelfde Lukaku die daarvoor nog maar weinig had klaargespeeld, maar wel veel potentie had.

De Boer is na Ajax overal door de mand gevallen en blinkt alleen maar uit in verkeerde keuzes maken. Crystal Palace verkiezen en verkrampt een nieuwe stijl proberen introduceren waar al vanaf minuut 1 bleek dat ze dat niet konden. Inter was een slangenkuil en had hij nooit aan moeten beginnen. Ik volg de MLS niet van dichtbij, maar als ik het zo lees heeft hij daar ook een elftal compleet de grond ingeboord.

Als je dan dat spelersmateriaal bekijkt ... Zag gisteren een foto passeren van de voorlinie. Daar word je toch ook niet blij van? Ik begrijp de idolatrie voor Depay niet, gemankeerde speler die enkel op een voetstuk geplaatst wordt bij gebrek aan beter. Malen heeft potentie, maar verliest veel te vaak en veel te snel het overzicht en Bergwijn heeft amper minuten gemaakt in de PL. Wat daarna nog rest zijn voornamelijk bankzitters of spelers waarvan ik nog moet zien of ze in Frankie zijn systeem passen.

De Ligt en De Jong, daar zal veel van afhangen. Middenveld heeft amper creativiteit, dus geen idee hoe ze dat gaan oplossen. Wellicht een idee om achterin met 5 te spelen en op de snelheid van spelers voorin te gokken.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 19 mei 2021 om 13:27:

Met Koeman had ik Oranje nog een outsider rol toegedicht. Koeman vind ik tactisch geen wonder, maar om 1 of andere reden komt hij altijd bovendrijven als zijn teams in een underdog-rol geduwd worden. Ik vond de CL campagne die hij met Ajax speelde wellicht 1 van de beste sinds 94-95 en eigenlijk beter dan wat Ten Hag presteerde. Daar zaten fantastische spelers in, maar die kwamen bijna allemaal nog maar net kijken en toch slaagde hij erin om wedstrijden te winnen waarvan iedereen dacht dat we ze gingen verliezen. Dat was toen nog met 2 rondes en daar gingen we door. Bij Everton slaagde hij erin om Lukaku topscorer te maken van de PL. Dezelfde Lukaku die daarvoor nog maar weinig had klaargespeeld, maar wel veel potentie had.

De Boer is na Ajax overal door de mand gevallen en blinkt alleen maar uit in verkeerde keuzes maken. Crystal Palace verkiezen en verkrampt een nieuwe stijl proberen introduceren waar al vanaf minuut 1 bleek dat ze dat niet konden. Inter was een slangenkuil en had hij nooit aan moeten beginnen. Ik volg de MLS niet van dichtbij, maar als ik het zo lees heeft hij daar ook een elftal compleet de grond ingeboord.

Als je dan dat spelersmateriaal bekijkt ... Zag gisteren een foto passeren van de voorlinie. Daar word je toch ook niet blij van? Ik begrijp de idolatrie voor Depay niet, gemankeerde speler die enkel op een voetstuk geplaatst wordt bij gebrek aan beter. Malen heeft potentie, maar verliest veel te vaak en veel te snel het overzicht en Bergwijn heeft amper minuten gemaakt in de PL. Wat daarna nog rest zijn voornamelijk bankzitters of spelers waarvan ik nog moet zien of ze in Frankie zijn systeem passen.

De Ligt en De Jong, daar zal veel van afhangen. Middenveld heeft amper creativiteit, dus geen idee hoe ze dat gaan oplossen. Wellicht een idee om achterin met 5 te spelen en op de snelheid van spelers voorin te gokken.



In de CL campagne van 2002/2003 wonnen we in 12 groepswedstrijden 3x, speelden we er 7 gelijk en verloren we 2x. Beide poules waren een dubbeltje op hun kant waar we wat geluk mee hadden, in de kwartfinale tegen Milan was dat geluk op. Vooral een realistische exercitie. Best knap, maar voor mij komt het niet in de buurt van 2018/2019, waarin we ouderwets de Europese elite op eigen veld wegspeelden en overall gewoon goed en redelijk gedurfd voetbal speelden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 mei 2021 om 15:21:

Ik ben het grotendeels eens. Wat betreft Veltman en Timber zou ik ze beiden meenemen. Ik laat liever Tete, Karsdorp, Hateboer en Van Aanholt thuis. Stel je gaat voor Depay in de spits, dan zijn Gakpo en Berghuis de beste vleugels, ja. Ik vind Depay het beste als linksbuiten en zou graag een Oranje met Weghorst in de spits zien.



Ik denk dat ik liever gewoon een echte rechtsback als Karsdorp meeneem in plaats van Veltman. Karsdorp doet het op clubniveau weer goed. Weghorst zou prima zijn om mee te nemen, maar ik vind het wel jammer dat hij amper is uitgeprobeerd in Oranje. Nu weet je niet goed of hij wel een klik met de ploeg heeft.

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 mei 2021 om 23:32:

Goede, intelligente voetballers kunnen altijd samenspelen. Zij creëren een harmonie met elkaar.



Als dat echt zo was dan hadden Blind en Frenkie ook goed samen op een middenveld gekund. In de praktijk werkte dat alleen niet. Denk dat het met Frenkie en Gravenberch wel een betere kans van slagen heeft. Gravenberch is het wat meer gewend om vanaf rechts te spelen. Dat heeft hij dit seizoen ook een paar keer gedaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 mei 2021 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 19 mei 2021 om 11:10:

(...)

Dat we niet winnen was al snel duidelijk, maar waar die roep om Henk de Jong op een Ajax forum vandaan komt...



Jij schreef laatst dat het forum gereduceert is tot een 'marginaal bestaan'.
Ik er wel vertrouwen in dat de 'roep om Henk de Jong' niet opgemerkt wordt.



Tot nu toe klopt dat aardig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 19 mei 2021 om 11:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 mei 2021 om 00:57:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 19 mei 2021 om 00:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 18 mei 2021 om 23:45:

Mannen we hebben maar twee sterren De Ligt en Frenkie en dat is te weinig om potten te breken. Kansloze missie.




ter bemoediging ;)

bron voetbalzone:

Ook het voetbal dat Atlanta onder De Boer speelde, kon Doyle totaal niet bekoren. "De Boer heeft het team afgebroken in een poging een elftal te creëren dat in zijn geest kon spelen", luidt de spijkerharde conclusie van de journalist. "In dat proces veranderde Atlanta van de goedspelende, vermakelijke ploeg van zijn voorganger Tata Martino in een ongelukkig stel spelers zonder enige flair."



Tevens zijn Van dijk en Depay ook wel echte topspelers. Waar je dus Van Dijk niet ter beschikking hebt.

Dit elftal had met Koeman, anno 2021 de beste coach die Oranjezih misschien kon wensen........

want met dit elftal heb je vooral een topcoaach nodig....en dat is F. de Boer niet. Henk de Jong van Cambuur zou het beter doen dan de boer. 100 %.

Frank wil gewoon veel te graag een Louis van Gaal 2.0 zijn.



Depay is internationaal gezien m.i. subtop. Heeft het nooit laten zien in de laatste fase van de CL en heeft ook nog nooit echt gespééld bij een topclub. Bij United zul je niet veel fans vinden die nog steeds fan van hem zijn. Van deze selectie zijn de Ligt en Frenkie de enige spelers die echt het verschil hebben gemaakt want bijv. een Wijnaldum is bij Liverpool gewoon een ondersteunende speler waar hij bij Oranje ineens de creatieve speler moet uithangen omdat er niet veel andere keus is geweest en tot op zeker hoogte nog steeds niet is.


Eens, dat zijn de enige twee topspelers.

Dat we niet winnen was al snel duidelijk, maar waar die roep om Henk de Jong op een Ajax forum vandaan komt...



Ach mij lijkt het ook wel geinig. Een modderfiguur slaan we met dit soort selectie toch wel nu en de komende toernooien omdat men het internationaal toch altijd weer zal vergelijken met de grote teams uit het verleden en die vergelijking pakt niet best uit. Dan maar een willekeurige Eredivisie trainer gelukkig maken door hem voor de groep te zetten. Iedereen helemaal in verwarring over who the f*ck Henk de Jong is :B

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 19 mei 2021 om 13:27:

Wellicht een idee om achterin met 5 te spelen en op de snelheid van spelers voorin te gokken.



Dat zal wel moeten want als je zelf in de kleine ruimte de oplossingen vraagt van die eerder opgenoemde spelers + Wijnaldum dan kunnen ze nog sneller op vakantie. Die spelers zijn alleen goed met veel ruimte voor zich.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 mei 2021 om 18:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 19 mei 2021 om 13:27:

Wellicht een idee om achterin met 5 te spelen en op de snelheid van spelers voorin te gokken.



Dat zal wel moeten want als je zelf in de kleine ruimte de oplossingen vraagt van die eerder opgenoemde spelers + Wijnaldum dan kunnen ze nog sneller op vakantie. Die spelers zijn alleen goed met veel ruimte voor zich.


Dat 'idee' is al lang uitgesproken door de Boer. In plaats van voor een dubbele bezetting te gaan in een 4-3-3, heeft hij de selectie gebaseerd op het kunnen spelen van meerdere systemen, dus ook een met 5 verdedigers. Anders ga je niet zoveel opkomende backs kiezen.

 

+1/-0

Dankzij Depay gaan wij tegenvallen op het EK.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 mei 2021 om 23:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 18 mei 2021 om 23:45:

Mannen we hebben maar twee sterren De Ligt en Frenkie en dat is te weinig om potten te breken. Kansloze missie.



Ja. Ik twijfel of Gravenberch na dit seizoen nog in staat is op dat niveau te presteren. En daarom hou ik het ook op twee.

De poule doorkomen wordt al een opgave.


Het heeft tijd nodig, veel spelers zijn nog te jong en ten tweede worden er spelers geselecteerd die er niet in thuis horen omdat we op bepaalde posities gewoon geen kwaliteit hebben. Over 3 jaar bij het EK 2024 zijn De Ligt en De Jong 24 en 27 jaar oud. Dan kunnen ze echt de dragende spelers zijn, Gravenberch is dan 22 jaar. En zo kun je de hele selectie doorlopen, heel veel spelers moeten eerst stappen zetten op clubniveau. Zo ook moeten we weer eens een zeer goede keeper hebben en een zeer goede spits. Dat ontbreekt er nu allemaal aan. Zelfde met zo n blind paard als dumfries op rechtsback, gewoon geen kwaliteit, Mazraoui is vele malen beter alleen niet voor Nederland gekozen, zelfs Dest is velen malen beter, idem met Ziyech op zijn positie.

 

+1/-0

Trouwens ik heb het even nagekeken, toen Nederland in 1988 Europees kampioen werd tegen de Sovjet Unie, was de gemiddelde leeftijd van de basisopstelling 27,2 jaar. De jongste Nederlandse speler op het veld was Vanenburg met 24 jaar en 3 maanden.

Ik denk dat dit genoeg zegt. Nederland plaatste ze zich niet voor niks niet voor het EK 1984 en WK 1986..... Toen mochten er maar 8 teams meedoen aan een EK en nu 32 ofzo...... Het huidige NL elftal had in die jaren het EK niet eens gehaald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 19 mei 2021 om 13:27:

(.... Ik begrijp de idolatrie voor Depay niet, gemankeerde speler die enkel op een voetstuk geplaatst wordt bij gebrek aan beter. (...)



Helemaal mee eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 mei 2021 om 16:09:

Als dat echt zo was dan hadden Blind en Frenkie ook goed samen op een middenveld gekund. In de praktijk werkte dat alleen niet. (...)



Dan hebben ze netjes de taken uitgevoerd die ze opgedragen hebben gekregen.
Dat is dan weer niet zo intelligent.

Als ze op eigen initiatief handelen kunnen die twee best samen.
Een middenveld is groot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 19 mei 2021 om 17:32:

Tot nu toe klopt dat aardig.



Is er al om Mike Snoei geroepen ... ?

 

+1/-0

Jullie kunnen wel neerbuigend doen over Henk de Jong, maar jullie onderschatten deze trainer volledig.
Waarom? Hoogstwaarschijnlijk gebrek aan kennis van de man als mens, trainer en zijn prestaties. Ik volg hem al jaren en cambuur.
Ik ben geboren in Leeuwarden.

Kampioen eerste divisie met Cambuur: 2012-2013 en 2020-2021 en vorig jaar weer eerste geworden (was er gerechtigheid geweest, dan nu 3 x kampioen van de eerste divisie. 3x kampioen worden is superknap. En dus ook duidelijk geen incident.

Daarnaast het voetbal wat hij met Cambuur in de eerste divisie en eredivisie speelde.
Het voetbal wat hij zijn teams teams laat spelen is alom geroemd. Spelers lopen hem met hem weg. Eerlijk, sociaal.

Hoe goed Henk de Jong zal men volgend seizoen wel weer zien in de eredivie. Hij heeft alleen nauwelijks budget om spelers te halen, dus dat is heel pittig. Minder geld als Emmen. Maar als je ziet wat hij uit Robert Muhren heeft gehaald....

Ik zou zo henk de Jong bij Oranje zetten, hij wint die spelers 1 voor 1 voor zich. Waar De Boer, eerder spelers afstoot..

Henk de Jong is een betere trainer en manager dan Frank de Boer.
En het feit dat ik die constatering maak, geeft wel aan hoe schrijnend het is dat deze man nu oranje mag leiden.

ps: ik denk dat het van groot belang is dat een trainer daadwerkelijk spelers beter maakt en het beste uit een selectie haalt en tevens ook een groep kan managen/ kan lezen en de beste tactiek kiest voor de selectie die hij tot zijn beschikking heeft. Deze zaken beheerst Frank de Boer niet.

Dit bericht is gewijzigd op 19 mei 2021, 21:27:51.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal