Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 36 37 38 39 40

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 15 oktober 2020 om 00:38:

Ik begrijp nog steeds niet hoe je De Vrij in dat rijtje kunt plaatsen.



Die komt toch van Feijenoord af?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 oktober 2020 om 00:57:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 15 oktober 2020 om 00:38:

Ik begrijp nog steeds niet hoe je De Vrij in dat rijtje kunt plaatsen.



Die komt toch van Feijenoord af?



Is dit een grapje of ben je echt zo kinderachtig?

 

+1/-0

Deze pot was een stuk vermakelijker, de poule winnen zal moeilijk worden.
Hopelijk gaat het vanaf nu wat beter

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 oktober 2020 om 10:51:

Is dit een grapje of ben je echt zo kinderachtig?



Wat is er grappig aan?
Wat is er kinderachtig aan?

 

+1/-0

Opstelling tegen Bosnië-Herzegovina (om 18:00):

Krul; Dumfries, De Vrij, Blind, Wijndal; Klaassen, F.de Jong, Wijnaldum; Berghuis, L.de Jong, Depay.

Met het ontbreken van een flink aantal spelers door blessures (o.a. Cillessen, Bijlow, De Ligt, Van Dijk, Aké, De Roon, Pröpper, Ihattaren en Bergwijn) een prima opstelling dunkt mij.

Met de afwezigheid van De Ligt én Van Dijk zou ik ook terug gaan naar een systeem met 4 verdedigers. Had Van de Beek wel willen zien i.p.v. Wijnaldum, een volledig 'Ajax' middenveld maar helaas. Dumfries/Berghuis en Wijndal/Depay zullen Luuk de Jong (en de diepgaande Klaassen + Wijnaldum) moeten gaan bedienen. Een logisch in elkaar gezet elftal, zo maar eens zien hoe het uitpakt. Wel een wedstrijd die gewonnen moet worden voor het moraal.

 

+2/-0

Zoals ik al verwacht had loopt het als een trein bij het Nederlands Elftal.

Helaas laat Dumfries nogal wat steken vallen defensief, want Bosnië heeft ook zijn kansen gehad om te scoren, maar verder gaat het fantastisch.

Lijkt erop dat De Boer een vooruitgang is t.o.v. Koeman. Wie had dat gedacht?

 

+1/-0

Wijndal en Klaassen maar lekker laten staan voorlopig. Dat scheelt echt. Vind De Boer zijn vondst van Luuk de Jong als basisspeler eigenlijk ook zo slecht nog niet. Je hebt een aanspeelpunt en altijd een kopsterke speler voorin. In andere wedstrijden kun je dan weer voor Malen kiezen. Berghuis verdient de kans op rechtsbuiten ook meer dan Bergwijn, die in Oranje nooit goed is. Intussen is Van de Beek onder De Boer van die vloek af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 15 november 2020 om 19:01:

Zoals ik al verwacht had loopt het als een trein bij het Nederlands Elftal.

Helaas laat Dumfries nogal wat steken vallen defensief, want Bosnië heeft ook zijn kansen gehad om te scoren, maar verder gaat het fantastisch.

Lijkt erop dat De Boer een vooruitgang is t.o.v. Koeman. Wie had dat gedacht?



Die conclusie trek jij na een pot tegen Spanje B wat de wedstrijd amper serieus nam maar toch simpel overeind bleef en een mager winstje thuis tegen voetbaldwerg Bosnië?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 16 november 2020 om 07:13:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 15 november 2020 om 19:01:

Zoals ik al verwacht had loopt het als een trein bij het Nederlands Elftal.

Helaas laat Dumfries nogal wat steken vallen defensief, want Bosnië heeft ook zijn kansen gehad om te scoren, maar verder gaat het fantastisch.

Lijkt erop dat De Boer een vooruitgang is t.o.v. Koeman. Wie had dat gedacht?



Die conclusie trek jij na een pot tegen Spanje B wat de wedstrijd amper serieus nam maar toch simpel overeind bleef en een mager winstje thuis tegen voetbaldwerg Bosnië?



Tegen Italië was Nederland ook een uur lang de bovenliggende partij. Als de steunpilaren (Frenkie!!!, Depay, Van Dijk, De Ligt) fit zijn dan is Nederland een geduchte outsider op het EK.

 

+1/-0

De laatste drie wedstrijden waren zeer vermakelijk. Dat zie je niet zo vaak meer bij het Nederlands elftal.

 

+1/-0

Verrassend dat het onder Frank opeens wel attractief kan zijn. Onder Koeman was het echt vaak niet om aan te gluren, op wat spannende potten tegen grote landen na. Zowel tegen Italië (uit) Bosnië, Spanje als gisteren Polen was het gewoon leuk om te zien. Verdedigend/organisatorisch broos, maar aan de bal attractief en vol tempo. Biedt goede hoop voor de komende periode, zeker als wat steunpilaren terugkeren van blessures. Want Hateboer, De Vrij en Van Aanholt kunnen echt niet als basisklanten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 19 november 2020 om 17:39:

Biedt goede hoop voor de komende periode, zeker als wat steunpilaren terugkeren van blessures. Want Hateboer, De Vrij en Van Aanholt kunnen echt niet als basisklanten.



Vergeet Veltman en Promes niet.

 

+1/-0

Ik geef toe dat De Vrij de afgelopen week niet goed heeft gespeeld, maar de beste defensie naar mijn idee is De Ligt/De Vrij/Van Dijk. Met Frenkie ervoor en op de vleugel twee spelers met loopvermogen (op rechts Dumfries of als aanvallende optie Promes/Bergwijn, en op links Wijndal of Blind).

Met zo'n 'achtervang' kun je met veel ruimte in de rug spelen en kun je pressie uitoefenen via de aanvallers/vleugelspelers/halfspelers zoals we Italië de eerste helft zwaar onder druk wisten te zetten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 19 november 2020 om 23:56:

Ik geef toe dat De Vrij de afgelopen week niet goed heeft gespeeld, maar de beste defensie naar mijn idee is De Ligt/De Vrij/Van Dijk. Met Frenkie ervoor en op de vleugel twee spelers met loopvermogen (op rechts Dumfries of als aanvallende optie Promes/Bergwijn, en op links Wijndal of Blind).

Met zo'n 'achtervang' kun je met veel ruimte in de rug spelen en kun je pressie uitoefenen via de aanvallers/vleugelspelers/halfspelers zoals we Italië de eerste helft zwaar onder druk wisten te zetten.



Helemaal mee eens

 

+1/-0

Weghorst is ongelooflijk goed bezig en we hebben bij Oranje toch moeite met scoren. Hij is alleen maar sterker geworden als afmaker, aanspeelpunt: gewoon een complete spits waar je van op aankomst. Zowel L de Jong als Malen laten het gewoon niet zien bij Oranje; en Boadu moet eerst maar op clubniveau meer dan één goed seizoen spelen.

Depay, Weghorst, Bergwijn
Wijnaldum
F de Jong, De Roon
Blind, De Vrij, De Ligt, Dumfries
Cillessen

Graag zou ik dit elftal zien spelen. Depay is Depay; Bergwijn is een harde werker en kan met zijn goede been voorzetten; Wijnaldum is Wijnaldum; F de Jong is F de Jong; De Roon zorgt voor balans; Blind is op linksback een extra spelmaker met tevens een goede voorzet; De Vrij was de beste Serie A-verdediger; De Ligt is de beste Serie A-verdediger; Dumfries is gewoon onze beste rechtsback met de energie en snelheid van een wild paard; en Cillessen blijft bij Oranje verrassend betrouwbaar ondanks gebrek aan speelminuten bij zijn clubs.

 

+2/-0

Ik zou Lang ook eens uitnodigen, en zou Malen op de plek van Bergwijn zetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Patdaddy schreef op 07 februari 2021 om 16:12:

Ik zou Lang ook eens uitnodigen, en zou Malen op de plek van Bergwijn zetten.


Ik zou Lang ook selecteren. Hij mag van mij mee naar het EK, ervan uitgaande dat hij het aantoont. Als Lang niet wordt opgeroepen komende wedstrijden maar Stengs en Babel wel, dan schiet mij maar lek.

Malen vind ik tot zover weinig indruk maken bij Oranje en iedere keer als buitenspeler sowieso niet. Ik zou eerder Lang, Gakpo of Berghuis als concurrent zien voor Bergwijn.

Als Lang zich goed blijft ontwikkelen, dan ben ik benieuwd naar een voorhoede met Depay, Weghorst en Lang. Dat klinkt akelig goed bij de gedachte dat Lang het helemaal gaat maken, Depay ook de goede Depay is en Weghorst is ook echt goed bezig tegenwoordig.

 

+1/-0

Voor Lang komt het EK echt te vroeg denk ik. Ik had hem graag bij Ajax gezien, maar TH mist het vertrouwen om met karakters om te gaan denk ik.

Depay -- Malen -- Bergwijn

--- Gravenberch -- Frenkie --

------ Blind / Wijnaldum / Schouten /De Roon --

Riedewald -- Van Dijk -- De Ligt -- Timber

--- Cillessen ----

 

+1/-0

Er lopen best wat jongens rond die interessant zijn voor het NL elftal momenteel en die ik in een oefenperiode zeker de kans zou geven.

- Pascal Struijk (Leeds United, CV, CM) Hij speelt daar momenteel alles en doet het naar behoren. Mag schijnbaar ook voor Belgie uitkomen, maar heeft jeugdinterlands gespeeld voor NL. Snel handelen dus.
- Jerdy Schouten (Bologna, CM) wekelijks één van de betere spelers in de serie A. In NL gespeeld bij Excelsior en Telstar. Voor zover ik kan beoordelen meer voetballend vermogen dan De Roon.
- Sven Botman (Lille, CV) al geselecteerd, maar zou ik ook nu zeker weer meenemen. (Ok laten we donderdag even afwachten ;))
- Noa Lang. Heeft eigenlijk net zoals Botman geen uitleg nodig. Speelt wel de pannen van het dak in Belgie. Laat het dan ook maar zien in NL elftal in plaats van Babel en Promes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 16 februari 2021 om 10:36:

Er lopen best wat jongens rond die interessant zijn voor het NL elftal momenteel en die ik in een oefenperiode zeker de kans zou geven.

- Pascal Struijk (Leeds United, CV, CM) Hij speelt daar momenteel alles en doet het naar behoren. Mag schijnbaar ook voor Belgie uitkomen, maar heeft jeugdinterlands gespeeld voor NL. Snel handelen dus.
- Jerdy Schouten (Bologna, CM) wekelijks één van de betere spelers in de serie A. In NL gespeeld bij Excelsior en Telstar. Voor zover ik kan beoordelen meer voetballend vermogen dan De Roon.
- Sven Botman (Lille, CV) al geselecteerd, maar zou ik ook nu zeker weer meenemen. (Ok laten we donderdag even afwachten ;))
- Noa Lang. Heeft eigenlijk net zoals Botman geen uitleg nodig. Speelt wel de pannen van het dak in Belgie. Laat het dan ook maar zien in NL elftal in plaats van Babel en Promes.



Botman zou ik ook graag voor Oranje zien spelen, om hem naast De Ligt of De Vrij te zetten, mits je niet een duo vormt met die laatste twee. Soms vraag ik me af of een Oranje weer eens met drie centrale verdedigers moet gaan spelen.

Lang mag samen met Gakpo opgeroepen worden om te laten zien of zij meer te brengen hebben dan wie er momenteel daar spelen. Babel en Promes mogen de schoenen van deze twee heren niet eens poetsen.

De Roon is juist naast Frenkie iemand wie ik zeker mee naar het EK zou nemen. Schouten mag een plekje proberen af te dwingen in de selectie. Ik ken hem niet zo goed, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hem.

Een tijd geleden las ik inderdaad de strijd om Struijk en het deed me al gauw denken aan hoe makkelijk we ons laten verslaan bij dit soort kwesties.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal