Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Voorspellingen voor het nieuwe decennium

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

NietRechtsNietLinks schreef op 02 juli 2020 om 01:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 juli 2020 om 00:36:

Met welke bestemming?
Om welke reden?

Het is nogal wat om bepaalde voorrechten in het rijke westen, zoals in Nederland, op te geven.



Naar Islamitische landen. Dat moet namelijk sowieso van hun eigen religie. Islaam schrijft voor dat moslims niet mogen wonen onder niet moslims, alleen in bepaalde uitzonderlijke gevallen. Het probleem is echter dat voor veel Nederlandse moslims die alleen de NL paspoort hebben het onmogelijk is om in Islamitische landen te vestigen omdat de regelgeving daar niet zomaar buitenlanders accepteert.


open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 juli 2020 om 00:36:
Hier geloof ik ook in. Met gezond verstand kom je tot elkaar. Het is mijn inziens vergelijkbaar met het proces waarin veel Christenen veel dwaze regels van de kerk hebben losgelaten.



Nou dat is niet echt tot elkaar komen als de slogan hier "vrijheid" luidt toch? Dat betekent dat zij hun identiteit moeten opgeven en moeten assimileren. Dat is wat anders dan dat ieder zijn eigen identiteit behoud en naast elkaar leven. Het is verkapte assimilatie.



Ik geloof er niks van dat die gasten naar Islamitische landen gaan. Ze verfoeien in woord en daad het westen en verwerpen onze leefwijze maar parasiteren maar al te graag op de welvaart. Juist degene met de grootste muilen zullen nooit het goede vrije westerse leven vaarwel zeggen. Met hun instelling en moraal worden ze in hun "thuislanden" stevig aangepakt. Dat wordt daar niet getolereerd. Daar zijn ze immers haatdragend i.p.v. vredelievend en staan ze niet open voor andere meningen/opvattingen.
Zij willen hier leven en ons hun geloof opdringen. Dom als ze zijn betekent dat in het meest extreme geval dat het hier gaat worden zoals ze dat niet willen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 02 juli 2020 om 08:25:

Ik geloof er niks van dat die gasten naar Islamitische landen gaan. Ze verfoeien in woord en daad het westen en verwerpen onze leefwijze maar parasiteren maar al te graag op de welvaart. Juist degene met de grootste muilen zullen nooit het goede vrije westerse leven vaarwel zeggen. Met hun instelling en moraal worden ze in hun "thuislanden" stevig aangepakt. Dat wordt daar niet getolereerd. Daar zijn ze immers haatdragend i.p.v. vredelievend en staan ze niet open voor andere meningen/opvattingen. Zij willen hier leven en ons hun geloof opdringen. Dom als ze zijn betekent dat in het meest extreme geval dat het hier gaat worden zoals ze dat niet willen.



Ah, maar jij hebt het nu over de Moslimbroederschap sekte en haar subsekten. Ik had het over de orthodoxe moslims (Salafisten).

De Moslimbroederschap vormt wel een probleem in het Westen aangezien politieke macht op nummer 1 bij hen staat en Islam slechts een instrument is die zij gebruiken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NietRechtsNietLinks schreef op 02 juli 2020 om 00:18:

Volgende onderwerp: ik voorspel dat meer praktiserende moslims Nederland/Westen zelf zullen verlaten, en niet praktiserende moslims zullen assimileren tot liberalisme



Nou dat denk ik absoluut van niet. Er is al teveel instroom geweest. Ik denk eerder dat ze gaan proberen om de boel over te nemen. Als voorbeeldje het kattengejank vanuit de moskeeën. Men eigent zich steeds meer toe. Totaal lak aan de waarden en normen hier. Steeds meer islamitische scholen. Nooit begrepen dat dit hier is toegestaan. Vrijheid van onderwijs wordt gebruikt, maar dat is het niet. Het is puur ondermijning van de westerse normen en waarden. In Duitsland, Frankrijk, Italië en Zweden zijn al hele wijken van steden overgenomen. Hier zie je dat fenomeen ook de kop op steken.

Ik ben daar behoorlijk bezorgd over.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 09:34:Nou dat denk ik absoluut van niet. Er is al teveel instroom geweest. Ik denk eerder dat ze gaan proberen om de boel over te nemen. Als voorbeeldje het kattengejank vanuit de moskeeën. Men eigent zich steeds meer toe. Totaal lak aan de waarden en normen hier. Steeds meer islamitische scholen. Nooit begrepen dat dit hier is toegestaan. Vrijheid van onderwijs wordt gebruikt, maar dat is het niet. Het is puur ondermijning van de westerse normen en waarden. In Duitsland, Frankrijk, Italië en Zweden zijn al hele wijken van steden overgenomen. Hier zie je dat fenomeen ook de kop op steken.

Ik ben daar behoorlijk bezorgd over.



Maar die linkse partijen zijn erg slim. Het lange termijn plan is om immigranten te assimileren. Ze willen juist geen segregatie en bijzonder onderwijs. Ze willen alles openbaar onderwijs maken en diversiteit verspreiden overal. Dus nu zijn ze zaken herstellen die vroeger al zijn besloten. Je kan beter voorstander zijn dat ze bij elkaar in 1 wijk wonen dan toch ipv verspreid en dus naast je komen wonen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NietRechtsNietLinks schreef op 02 juli 2020 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 09:34:Nou dat denk ik absoluut van niet. Er is al teveel instroom geweest. Ik denk eerder dat ze gaan proberen om de boel over te nemen. Als voorbeeldje het kattengejank vanuit de moskeeën. Men eigent zich steeds meer toe. Totaal lak aan de waarden en normen hier. Steeds meer islamitische scholen. Nooit begrepen dat dit hier is toegestaan. Vrijheid van onderwijs wordt gebruikt, maar dat is het niet. Het is puur ondermijning van de westerse normen en waarden. In Duitsland, Frankrijk, Italië en Zweden zijn al hele wijken van steden overgenomen. Hier zie je dat fenomeen ook de kop op steken.

Ik ben daar behoorlijk bezorgd over.



Maar die linkse partijen zijn erg slim. Het lange termijn plan is om immigranten te assimileren. Ze willen juist geen segregatie en bijzonder onderwijs. Ze willen alles openbaar onderwijs maken en diversiteit verspreiden overal. Dus nu zijn ze zaken herstellen die vroeger al zijn besloten. Je kan beter voorstander zijn dat ze bij elkaar in 1 wijk wonen dan toch ipv verspreid en dus naast je komen wonen?



Ik ben voorstander van een grote schoonmaak. Iedereen die hier binnen is gekomen en niets toevoegt terug naar eigen land. En dan heb ik het over mensen uit veilige landen die hier komen profiteren. Mensen die met valse papieren zijn binnengekomen. mensen die voor het oorlogsgeweld hierheen zijn gekomen en terug kunnen, omdat het gebied waar ze vandaan komen veilig is.
Vervolgens alleen mensen van buitenaf toelaten naar Australisch model. Alleen iemand die iets toevoegt toelaten. Oorlogsvluchtelingen in de regio opvangen.
Mensen die crimineel gedrag vertonen uitzetten naar land van afkomst. En dan heb ik het niet over een pakje kauwgum jatten. Ernstige vergrijpen straf uitzitten en uitzetten. Minder ernstige vergrijpen bijvoorbeeld na 3 keer de fout in ook uitzetten.
Bij elkaar in één wijk heeft voor-en nadelen. Vaak worden dit broeinesten en vrijstaten. Je hebt wel controle in die zin dat je het zoveel mogelijk binnen dat gebied kunt houden. Verspreiden kan goed uitpakken, maar een rotte appel blijft rot en steekt andere appels aan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 11:01:

Ik ben voorstander van een grote schoonmaak. Iedereen die hier binnen is gekomen en niets toevoegt terug naar eigen land. En dan heb ik het over mensen uit veilige landen die hier komen profiteren. Mensen die met valse papieren zijn binnengekomen. mensen die voor het oorlogsgeweld hierheen zijn gekomen en terug kunnen, omdat het gebied waar ze vandaan komen veilig is.
Vervolgens alleen mensen van buitenaf toelaten naar Australisch model. Alleen iemand die iets toevoegt toelaten. Oorlogsvluchtelingen in de regio opvangen.
Mensen die crimineel gedrag vertonen uitzetten naar land van afkomst. En dan heb ik het niet over een pakje kauwgum jatten. Ernstige vergrijpen straf uitzitten en uitzetten. Minder ernstige vergrijpen bijvoorbeeld na 3 keer de fout in ook uitzetten.



Ok en hoe zit het met immigratie achtergrond maar die alleen NL paspoort hebben?


open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 11:01:
Bij elkaar in één wijk heeft voor-en nadelen. Vaak worden dit broeinesten en vrijstaten. Je hebt wel controle in die zin dat je het zoveel mogelijk binnen dat gebied kunt houden. Verspreiden kan goed uitpakken, maar een rotte appel blijft rot en steekt andere appels aan.



Hoe kan verspreiden goed uitpakken?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NietRechtsNietLinks schreef op 02 juli 2020 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 11:01:

Ik ben voorstander van een grote schoonmaak. Iedereen die hier binnen is gekomen en niets toevoegt terug naar eigen land. En dan heb ik het over mensen uit veilige landen die hier komen profiteren. Mensen die met valse papieren zijn binnengekomen. mensen die voor het oorlogsgeweld hierheen zijn gekomen en terug kunnen, omdat het gebied waar ze vandaan komen veilig is.
Vervolgens alleen mensen van buitenaf toelaten naar Australisch model. Alleen iemand die iets toevoegt toelaten. Oorlogsvluchtelingen in de regio opvangen.
Mensen die crimineel gedrag vertonen uitzetten naar land van afkomst. En dan heb ik het niet over een pakje kauwgum jatten. Ernstige vergrijpen straf uitzitten en uitzetten. Minder ernstige vergrijpen bijvoorbeeld na 3 keer de fout in ook uitzetten.



Ok en hoe zit het met immigratie achtergrond maar die alleen NL paspoort hebben?


open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 11:01:
Bij elkaar in één wijk heeft voor-en nadelen. Vaak worden dit broeinesten en vrijstaten. Je hebt wel controle in die zin dat je het zoveel mogelijk binnen dat gebied kunt houden. Verspreiden kan goed uitpakken, maar een rotte appel blijft rot en steekt andere appels aan.



Hoe kan verspreiden goed uitpakken?



Immigranten met alleen een Nederlands paspoort die zijn er denk ik niet zoveel. Maar daar zit weinig anders op om die ook als Nederlander te behandelen. Dus normaal strafrecht en na de straf terug de maatschappij in.

Verspreiden kan goed uitpakken als de gemeenschap waarin ze terecht komen hun laat blijken welkom te zijn en laten kennis maken met onze waarden en normen. Dat ze die weten te waarderen en voor een groot gedeelte overnemen. Wat ze binnenshuis doen zal me weinig interesseren, zolang er geen gedwongen zaken plaatsvinden. Vrouwen moeten bv het recht hebben om gewoon naar buiten te kunnen. Je bent hier komen wonen dan moet je je er ook naar (gaan) gedragen.

Ik ben ook groot voorstander van uiteindelijk maar 1 paspoort. Zeker niet meteen maar na bijvoorbeeld 10 jaar recht op de Nederlandse nationaliteit als je aan de voorwaarden voldoet. Ook uitkeringen pas na een bepaald aantal jaren. Bekijk het Australische model maar eens.

Dit bericht is gewijzigd op 2 juli 2020, 12:38:11.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

NietRechtsNietLinks schreef op 02 juli 2020 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 09:34:Nou dat denk ik absoluut van niet. Er is al teveel instroom geweest. Ik denk eerder dat ze gaan proberen om de boel over te nemen. Als voorbeeldje het kattengejank vanuit de moskeeën. Men eigent zich steeds meer toe. Totaal lak aan de waarden en normen hier. Steeds meer islamitische scholen. Nooit begrepen dat dit hier is toegestaan. Vrijheid van onderwijs wordt gebruikt, maar dat is het niet. Het is puur ondermijning van de westerse normen en waarden. In Duitsland, Frankrijk, Italië en Zweden zijn al hele wijken van steden overgenomen. Hier zie je dat fenomeen ook de kop op steken.

Ik ben daar behoorlijk bezorgd over.



Maar die linkse partijen zijn erg slim. Het lange termijn plan is om immigranten te assimileren. Ze willen juist geen segregatie en bijzonder onderwijs. Ze willen alles openbaar onderwijs maken en diversiteit verspreiden overal. Dus nu zijn ze zaken herstellen die vroeger al zijn besloten. Je kan beter voorstander zijn dat ze bij elkaar in 1 wijk wonen dan toch ipv verspreid en dus naast je komen wonen?



Ik ben voorstander van een grote schoonmaak. Iedereen die hier binnen is gekomen en niets toevoegt terug naar eigen land. En dan heb ik het over mensen uit veilige landen die hier komen profiteren. Mensen die met valse papieren zijn binnengekomen. mensen die voor het oorlogsgeweld hierheen zijn gekomen en terug kunnen, omdat het gebied waar ze vandaan komen veilig is.
Vervolgens alleen mensen van buitenaf toelaten naar Australisch model. Alleen iemand die iets toevoegt toelaten. Oorlogsvluchtelingen in de regio opvangen.
Mensen die crimineel gedrag vertonen uitzetten naar land van afkomst. En dan heb ik het niet over een pakje kauwgum jatten. Ernstige vergrijpen straf uitzitten en uitzetten. Minder ernstige vergrijpen bijvoorbeeld na 3 keer de fout in ook uitzetten.
Bij elkaar in één wijk heeft voor-en nadelen. Vaak worden dit broeinesten en vrijstaten. Je hebt wel controle in die zin dat je het zoveel mogelijk binnen dat gebied kunt houden. Verspreiden kan goed uitpakken, maar een rotte appel blijft rot en steekt andere appels aan.



Tackle for president.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 02 juli 2020 om 13:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

NietRechtsNietLinks schreef op 02 juli 2020 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 09:34:Nou dat denk ik absoluut van niet. Er is al teveel instroom geweest. Ik denk eerder dat ze gaan proberen om de boel over te nemen. Als voorbeeldje het kattengejank vanuit de moskeeën. Men eigent zich steeds meer toe. Totaal lak aan de waarden en normen hier. Steeds meer islamitische scholen. Nooit begrepen dat dit hier is toegestaan. Vrijheid van onderwijs wordt gebruikt, maar dat is het niet. Het is puur ondermijning van de westerse normen en waarden. In Duitsland, Frankrijk, Italië en Zweden zijn al hele wijken van steden overgenomen. Hier zie je dat fenomeen ook de kop op steken.

Ik ben daar behoorlijk bezorgd over.



Maar die linkse partijen zijn erg slim. Het lange termijn plan is om immigranten te assimileren. Ze willen juist geen segregatie en bijzonder onderwijs. Ze willen alles openbaar onderwijs maken en diversiteit verspreiden overal. Dus nu zijn ze zaken herstellen die vroeger al zijn besloten. Je kan beter voorstander zijn dat ze bij elkaar in 1 wijk wonen dan toch ipv verspreid en dus naast je komen wonen?



Ik ben voorstander van een grote schoonmaak. Iedereen die hier binnen is gekomen en niets toevoegt terug naar eigen land. En dan heb ik het over mensen uit veilige landen die hier komen profiteren. Mensen die met valse papieren zijn binnengekomen. mensen die voor het oorlogsgeweld hierheen zijn gekomen en terug kunnen, omdat het gebied waar ze vandaan komen veilig is.
Vervolgens alleen mensen van buitenaf toelaten naar Australisch model. Alleen iemand die iets toevoegt toelaten. Oorlogsvluchtelingen in de regio opvangen.
Mensen die crimineel gedrag vertonen uitzetten naar land van afkomst. En dan heb ik het niet over een pakje kauwgum jatten. Ernstige vergrijpen straf uitzitten en uitzetten. Minder ernstige vergrijpen bijvoorbeeld na 3 keer de fout in ook uitzetten.
Bij elkaar in één wijk heeft voor-en nadelen. Vaak worden dit broeinesten en vrijstaten. Je hebt wel controle in die zin dat je het zoveel mogelijk binnen dat gebied kunt houden. Verspreiden kan goed uitpakken, maar een rotte appel blijft rot en steekt andere appels aan.



Tackle for president.



Dan zou het land er heel wat beter voor staan ;B

 

+1/-0

@tackle B) :D

Dan begin je dus te regeren met tenminste een kortstondig dictatorschap, om de utopie te verwezenlijken. Mocht je je verkiesbaar stellen, zeg dat wel eventjes vooraf, dan doet het niet Turks aan. :B Ben je echt verkozen op open verkiesbaarheid om te dicteren, kan de rechter er ook vrij weinig tegen beginnen, want het is een democratisch gekozen leider.

Dus dan ben je ervoor om alle toekenningszaken van verblijfsvergunningen, weer hernieuwd tegen het herzieningslicht te houden zoals het voortaan altijd moet gaan, naar het Australische Toelatingsmodel. En dan moeten we ook nog weten of dit dan wel een permanent uitsluitsel geeft of dat dit maar voor een cyclus waarborg biedt. Ja want dat is wel iets wat je ook zeker moet uitzetten bij het veranderen van de Grondwet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 02 juli 2020 om 16:48:

@tackle B) :D

Dan begin je dus te regeren met tenminste een kortstondig dictatorschap, om de utopie te verwezenlijken. Mocht je je verkiesbaar stellen, zeg dat wel eventjes vooraf, dan doet het niet Turks aan. :B Ben je echt verkozen op open verkiesbaarheid om te dicteren, kan de rechter er ook vrij weinig tegen beginnen, want het is een democratisch gekozen leider.

Dus dan ben je ervoor om alle toekenningszaken van verblijfsvergunningen, weer hernieuwd tegen het herzieningslicht te houden zoals het voortaan altijd moet gaan, naar het Australische Toelatingsmodel. En dan moeten we ook nog weten of dit dan wel een permanent uitsluitsel geeft of dat dit maar voor een cyclus waarborg biedt. Ja want dat is wel iets wat je ook zeker moet uitzetten bij het veranderen van de Grondwet.



Heeft niets met dictatorschap te maken. Voor een groot gedeelte is het gewoon de wet uitvoeren en vooral niet naar de Europese rechters luisteren. Die blokkeren ook veel. Het is toch te belachelijk voor woorden dat hier groepen gelukszoekers al jaren in Nederland verblijven en kunnen doen en laten wat ze willen. Voorbeeld Amsterdam. Panden kraken, procederen, grote bek opzetten en bovenal ons de les lezen wat we wel en niet mogen zeggen en doen. En bij voorbaat al de racisme kaart trekken. Dat softe gedoe hier in dit land moet eens afgelopen zijn. Dit land is veel te vol. Autochtone staan al meer dan 10 jaar op de wachtlijst voor een woning. Alle nieuwbouw sociale huurwoningen gaan naar gelukszoekers.
De grenzen moeten dicht om te beginnen. Klop je hier aan de deur dan wordt je gescreend. Kom je hier profiteren dan meteen rechtsomkeer maken. Geen papieren, jammer dan. Omkeren. Ook niet tijdelijk onderbrengen. Ja op Schiphol in een bewaakte area. Moet je eens kijken hoe snel de toestroom stopt als dat bekend wordt.

Wij hebben meer dan 50.000 (officieel) daklozen. 1,2 miljoen mensen komen niet rond. We kunnen geen huizen bouwen, omdat er teveel stikstof wordt uitgestoten (waanzin). Waar komt dat door. Omdat dit land te vol is, heel simpel.

Vluchtelingen kunnen heel goed in de regio opgevangen worden. Vreemd he dat ze allemaal hier naartoe willen, Europa. Hoe zou dat toch komen. En wat doet het overgrote gedeelte als ze hier zijn. Zich afzetten tegen Nederland in ons geval. Waar halen ze in godsnaam het recht vandaan. Je bent hier te gast, in eerste instantie. Gedraag je dan ook zo.

 

+1/-0

Je hebt het over het Europese verdrag en allerlei andere slappe zwakzinnige internationale bepalingen (ben ik het eens, uitstappen is beter)

Je hebt het over nieuwe toestroom en hogere drempels instellen (ben ik het eens, mag met cultuurcode-erebehoud)

Je hebt het over oude toestroom (ben ik het oneens, grondrechten niet tornen, geen terugwerkende kracht, is juridisch onhaalbaar tenzij een dictator is gekozen door het volk en van iedere verblijfsstatushouder een ander nieuw dossier opent en het oude uitschakelt)

 

+1/-0

Ik ben ook voor het naleven van de wet:

Artikel 1 Grondwet:

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Onder bevinden wordt verstaan de duur dat je hier bent.

Artikel 2 Grondwet:
1. De wet regelt wie Nederlander is.
2. De wet regelt de toelating en de uitzetting van vreemdelingen.
3. Uitlevering kan slechts geschieden krachtens verdrag. Verdere voorschriften omtrent uitlevering worden bij de wet gegeven.
4. Ieder heeft het recht het land te verlaten, behoudens in de gevallen, bij de wet bepaald.

Artikel 8 BRWB:

De Nederlandse Wet van 23 november 2000 tot algehele herziening van de Vreemdelingenwet (Vreemdelingenwet 2000) regelt de toelating en uitzetting van vreemdelingen, het toezicht op vreemdelingen die in Nederland verblijf houden, en de grensbewaking.
De wet definieert een vreemdeling als iemand die de Nederlandse nationaliteit niet bezit en niet op grond van een wettelijke bepaling als Nederlander moet worden behandeld.

Rechtmatig verblijf voor vreemdelingen in Nederland, gebaseerd op de twaalf gronden in artikel 8 van de wet, is onder te verdelen in 4 categorieën:
rechtmatig verblijf op grond van een vergunning;
rechtmatig verblijf op grond van gemeenschapsrecht;
rechtmatig verblijf in afwachting van de beslissing op een aanvraag;
rechtmatig verblijf op grond van de wet.

Rechtmatig verblijf op grond van een vergunning is mogelijk met een :
verblijfsvergunning regulier voor bepaalde tijd
verblijfsvergunning regulier voor onbepaalde tijd
verblijfsvergunning asiel voor bepaalde tijd
verblijfsvergunning asiel voor onbepaalde tijd

De wet regelt ook ongewenstverklaring.

NB: Ieder persoon uit een EU land is vrij om arbeid te verrichten in een EU Lidstaat. Na 5 jaar zal het lidstaat hun eigen Nationaliteit toekennen.

 

+1/-0

Dit heet nu de status quo, hoe sta jij zelf daarin, is alles prima?

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 02 juli 2020 om 18:42:

NB: Ieder persoon uit een EU land is vrij om arbeid te verrichten in een EU Lidstaat. Na 5 jaar zal het lidstaat hun eigen Nationaliteit toekennen.



Achter deze NB sta ik niet langer, maar volgens de Wet is geregeld dat de Regering (met kamermeerderheden) zelf mag bepalen hoe de autonome blik is over die verdragen. Dus daar mag de politiek in bewegen, hopelijk gebeurt dat, zo mag dat gelukkig verlopen, en moet het ook.

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 02 juli 2020 om 18:42:

Ik ben ook voor het naleven van de wet:

Artikel 1 Grondwet:

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Onder bevinden wordt verstaan de duur dat je hier bent.

Artikel 2 Grondwet:
1. De wet regelt wie Nederlander is.
2. De wet regelt de toelating en de uitzetting van vreemdelingen.
3. Uitlevering kan slechts geschieden krachtens verdrag. Verdere voorschriften omtrent uitlevering worden bij de wet gegeven.
4. Ieder heeft het recht het land te verlaten, behoudens in de gevallen, bij de wet bepaald.

Artikel 8 BRWB:

De Nederlandse Wet van 23 november 2000 tot algehele herziening van de Vreemdelingenwet (Vreemdelingenwet 2000) regelt de toelating en uitzetting van vreemdelingen, het toezicht op vreemdelingen die in Nederland verblijf houden, en de grensbewaking.
De wet definieert een vreemdeling als iemand die de Nederlandse nationaliteit niet bezit en niet op grond van een wettelijke bepaling als Nederlander moet worden behandeld.

Rechtmatig verblijf voor vreemdelingen in Nederland, gebaseerd op de twaalf gronden in artikel 8 van de wet, is onder te verdelen in 4 categorieën:
rechtmatig verblijf op grond van een vergunning;
rechtmatig verblijf op grond van gemeenschapsrecht;
rechtmatig verblijf in afwachting van de beslissing op een aanvraag;
rechtmatig verblijf op grond van de wet.

Rechtmatig verblijf op grond van een vergunning is mogelijk met een :
verblijfsvergunning regulier voor bepaalde tijd
verblijfsvergunning regulier voor onbepaalde tijd
verblijfsvergunning asiel voor bepaalde tijd
verblijfsvergunning asiel voor onbepaalde tijd

De wet regelt ook ongewenstverklaring.



Zeker betamelijk dat de wet het regelt. Die ongewenstverklaring, daar zou meer rek in mogen met objectieve testen en betere screening. En politieke partijen moeten maar aangeven welk aantal verblijfsvergunningen hanteerbaar zijn, en hoeveel dat aantal verschilt van het huidige permanente aantal. Daarop mag best een visie uitgerold worden. Andere landen doen dat ook, die hebben zelfs geboortewetgeving, maar de wens van zichtbare delen van de inwoners is dat in het zelfcode-erebehoud beter moet worden voorzien door de politiek.

En m.b.t. ' rechtmatig verblijf in afwachting van de beslissing op een aanvraag ' ben ik het eens met tackle, w.m.b. neutraal internationale gemeente retentiegebied rond een luchthaven, m.i. het best rond Lelykstad. Gewoon geen stap op Nederlandse bodem, daar mag best een stringente slurf opgetuigd worden om het eigen grondgebied vrij van dit recht te houden.

Dit bericht is gewijzigd op 2 juli 2020, 19:52:05.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 02 juli 2020 om 19:38:

Dit heet nu de status quo, hoe sta jij zelf daarin, is alles prima?



Nee, ik zeg niet dat alles prima is. Ik zeg alleen dat ik achter de grondwet sta en tegen uitsluiting/discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook ben.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 02 juli 2020 om 19:38:

En politieke partijen moeten maar aangeven welk aantal verblijfsvergunningen hanteerbaar zijn.



Als je hiermee het aantal maximale verblijfsvergunning bedoeld als in een getal, valt dit onder uitsluiting en dus discrimineren. Een maximum instellen mag dus gewoon niet voor de wet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 02 juli 2020 om 19:44:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 02 juli 2020 om 19:38:

Dit heet nu de status quo, hoe sta jij zelf daarin, is alles prima?



Nee, ik zeg niet dat alles prima is. Ik zeg alleen dat ik achter de grondwet sta en tegen uitsluiting/discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook ben.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 02 juli 2020 om 19:38:

En politieke partijen moeten maar aangeven welk aantal verblijfsvergunningen hanteerbaar zijn.



Als je hiermee het aantal maximale verblijfsvergunning bedoeld als in een getal, valt dit onder uitsluiting en dus discrimineren. Een maximum instellen mag dus gewoon niet voor de wet.



Vlg eerdere berichten van mij , is discrimineren als in uitsluiten op gemikt (voorgenomen in richtsnoeren) maximum , toch wel een middel dat ik geen paardenmiddel te noemen vind. Dus met dat principe is geen woongemeenschap geholpen. Ik vind weinig mis met beperken van aantallen van de opneembare verblijfsvergunningen.

Want je hoort ook dan te kunnen redeneren, gaat het om kwantiteit van vergunningshouders of om de kwaliteit ervan voor Welzijn, Volksgezondheid, Sport bij de verblijfsvergunningen?

Dus met dat antidiscrimineer-betuttelen vind ik de democratische Verzorgingsstaat Koninkrijk der Nederlanden niet geholpen, en ook dat zou ik laten wijzigen, te redigeren naar een wetsbepaling waar je wel in menselijk opzicht spijkers met koppen kunt slaan.

https://www.facebook.com/609816282477420/posts/2907282519397440/link

Dit bericht is gewijzigd op 2 juli 2020, 20:31:20.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 juli 2020 om 16:00:

Dan zou het land er heel wat beter voor staan ;B



En veel belangrijker: Ajax ook!

 

+1/-0

@NietRechtsNietLinks

Zie je dat je geen antwoord op je vragen krijgt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 juli 2020 om 20:30:

@NietRechtsNietLinks

Zie je dat je geen antwoord op je vragen krijgt.



Over z'n witte SGP Ariër dorp!?

Dat antwoord heeft hij toch al lang? Artikel 1 van de grondwet.

Misschien maak je een kans als je met wat witte vrienden een dorp koopt. En twee Rottweilers hebt.

 

+1/-0

Voor alle duidelijkheid ik ben ook voor handhaving van de wet. Maar illegaal is illegaal. Dus terug naar eigen land. Daarnaast alles wat in wat voor procedure ook zit, ook meteen beoordelen en terug nu het nog kan. Het grootste gedeelte ,die nu nog in de procedure zitten, is hier niet als vluchteling maar als gelukszoeker.
De kwetsbare autochtone Nederlander moet in bescherming genomen worden. Er is veel ellende achter de voordeuren. Opstapelende rekeningen,honger, spanningen etc.. Kortom schandalige armoede in een rijk land.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Voorspellingen voor het nieuwe decennium