Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Voorspellingen voor het nieuwe decennium

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Gelukkig hoeft Fier Koen dan niet een hele selectie aan namen te zien en dan maar teruggebracht een samenstelling ervan maken van maar een elftal namen. Anders had hij zijn reglementaire rol niet begrepen , nu gelukkig niet zijn werk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 juni 2020 om 00:18:

Gelukkig hoeft Fier Koen dan niet een hele selectie aan namen te zien en dan maar teruggebracht een samenstelling ervan maken van maar een elftal namen. Anders had hij zijn reglementaire rol niet begrepen , nu gelukkig niet zijn werk.



Het lukt me helaas niet om bovenstaande woorden in een volgorde te plaatsen waardoor de tekst leesbaar en begrijpelijk wordt.

Excuus voor een eventueel verkeerde intepretatie en dito reactie. Ik kan wel iets met de trefwoorden 'gelukkig', 'selectie', 'elftal' en 'werk'.

Het lukt mij al jaren niet om vanuit de selectie een favoriet elftal op te stellen met spelers die voldoen aan mijn kwaliteitseisen.
Dan is het inderdaad gelukkig dat het mijn werk niet is, om zonder inkoopbevoegdheid, een opstelling te maken. Ik krijg er geen 11 aan de aftrap.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 juni 2020 om 00:37:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 juni 2020 om 00:18:

Gelukkig hoeft Fier Koen dan niet een hele selectie aan namen te zien en dan maar teruggebracht een samenstelling ervan maken van maar een elftal namen. Anders had hij zijn reglementaire rol niet begrepen , nu gelukkig niet zijn werk.



Het lukt me helaas niet om bovenstaande woorden in een volgorde te plaatsen waardoor de tekst leesbaar en begrijpelijk wordt.

Excuus voor een eventueel verkeerde intepretatie en dito reactie. Ik kan wel iets met de trefwoorden 'gelukkig', 'selectie', 'elftal' en 'werk'.

Het lukt mij al jaren niet om vanuit de selectie een favoriet elftal op te stellen met spelers die voldoen aan mijn kwaliteitseisen.
Dan is het inderdaad gelukkig dat het mijn werk niet is, om zonder inkoopbevoegdheid, een opstelling te maken. Ik krijg er geen 11 aan de aftrap.



Is je vergeven. B) :)

Ben benieuwd hoe veel en welke spelers uit de huidige selectie voor jou wel volstaan voor een aan te leggen favoriet elftal. Dan gaan we daarna toe naar de plannen mocht jouw inkoopbevoegdheid bestaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 juni 2020 om 00:50:

Is je vergeven. B) :)

Ben benieuwd hoe veel en welke spelers uit de huidige selectie voor jou wel volstaan voor een aan te leggen favoriet elftal. (...)



In mijn favoriete opstelling staan er drie om het aan te vullen tot elf:
Promes, Martinez en Mazraoui. Blind is een twijfelgeval. Zijn traagheid staat mij niet aan.

Andere selectiespelers zijn in deze niet relevant. Betere alternatieven had ik vanzelfsprekend opgesteld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 juni 2020 om 01:33:

Sorry, alledrie zijn verre van ooit de internationale top. Had wel iets anders verwacht, Onana Neres Antony.



Onana en Neres staan er toch in?

Antony kan ik niet over oordelen. Die heeft nooit voor Ajax gespeeld.

 

+1/-0

De verwarring bij mij komt door deze quote van jou

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 juni 2020 om 01:14:

In mijn favoriete opstelling staan er drie om het aan te vullen tot elf:
Promes, Martinez en Mazraoui. Blind is een twijfelgeval. Zijn traagheid staat mij niet aan.

Andere selectiespelers zijn in deze niet relevant. Betere alternatieven had ik vanzelfsprekend opgesteld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 juni 2020 om 02:23:

De verwarring bij mij komt door deze quote van jou

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 juni 2020 om 01:14:

In mijn favoriete opstelling staan er drie om het aan te vullen tot elf:
Promes, Martinez en Mazraoui. Blind is een twijfelgeval. Zijn traagheid staat mij niet aan.

Andere selectiespelers zijn in deze niet relevant. Betere alternatieven had ik vanzelfsprekend opgesteld.




In mijn opstelling kwam ik oorspronkelijk tot een team met maar 7 namen.
De plekken van Promes, Martinez en Mazraoui kon ik niet invullen.

Zij zijn toegevoegd om een elftal te realiseren onder het mom:
"dan maar kiezen uit the best of the rest".

 

+1/-0

Nu begrijp ik het, dank.

 

+1/-0

Verwachting binnen enkele jaren: burgeroorlog VS

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NietRechtsNietLinks schreef op 26 juni 2020 om 08:10:

Verwachting binnen enkele jaren: burgeroorlog VS



Niet alleen daar. Ook in Europa. Zal zoals heel vaak mss. wat langer duren voordat hij uitbreekt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 26 juni 2020 om 08:27:

Niet alleen daar. Ook in Europa. Zal zoals heel vaak mss. wat langer duren voordat hij uitbreekt.



Kun je ook voorspellen waar hij ontstaat?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 juni 2020 om 12:05:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 26 juni 2020 om 08:27:

Niet alleen daar. Ook in Europa. Zal zoals heel vaak mss. wat langer duren voordat hij uitbreekt.



Kun je ook voorspellen waar hij ontstaat?



Uiteraard niet. Maar de steeds verdergaande verwijdering tussen de Zuidelijk en Noordelijke landen en de massa-immigratie zal imo op enig moment escaleren.
Ligt ook veel aan de komende verkiezingen in de landen. Hoeveel anti EU stemmen gaan er komen? Wat wordt daarmee gedaan? Laten ze wensen van die mensen links (mss. beter gezegd rechts) liggen? Het uitsluiten van samenwerken met sommige partijen staat natuurlijk haaks op de democratische gedachte. Je kunt imo de wens van miljoenen mensen niet gewoon negeren. Hoe gaan die daar weer op reageren?
De tegenstellingen worden alleen maar groter. In landen afzonderlijk maar ook in EU verband. De opvattingen, wensen en belangen van bijv. Italianen is heel anders dan die van Nederlanders.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 26 juni 2020 om 12:35:

(...) Je kunt imo de wens van miljoenen mensen niet gewoon negeren. (...)



Deze 'kernzin' zal t.z.t. wel de basis vormen.

Ik weet ook niet aan welke landen ik moet denken. Vandaar mijn (retorische) vraag.

Broeinesten zijn altijd de landen waar overmatig veel armoede heerst en/of veel etnische minderheden wonen, en waar opstanden niet de kop ingedrukt kunnen worden.

Maar zo lang we niet in een specifieke richting kunnen wijzen is het goed lijkt mij. Ik zie het ook niet gebeuren en ben er niet bang voor. Anderzijds geldt natuurlijk: waakzaam blijven en het zeker niet uitsluiten.

 

+1/-0

Er zijn wel meer groepen van "miljoenen mensen met een mening", en elk van die groepen menen oprecht dat alleen zij vechten voor (hun) goede zaak.

En of het miljoenen zijn waag ik trouwens sterk te betwijfelen. Die gast van Viruswaanzin is de zoon van de Krottenkoning in Den Haag (die had het toch al niet op de staat), en een 'gewone' dansleraar die nu toevallig activist is, is het ook niet. Hij was/is ook al een jaar of 11 voorman van The Ocupy, een beweging die zich vnl tegen het Koningshuis richt. Demonstreren zit hem in zijn bloed klaarblijkelijk.

Momenteel lijkt het er op of er verschillende groepjes opgaan in een een grotere groep. Met hetzelfde doel (het omver brengen van de democratie, want zij kunnen dat zelf wel even beter inrichten) maar wel met allemaal totaal verschillende motieven. Plus, je hebt een hele grote groep boeroepsdemonstranten die gewoon gericht kijken waar er gedemonstreerd kan worden.

Dus ik heb geen idee of het miljoenen zijn. Misschien zijn het er wel 5000 met 200 verschillende social media accounts.

Al die demonstraties maken trouwens ook geen zier uit.

Ik ben ook niet zo bang voor het uitbreken van een burgeroorlog. Er zijn namelijk ook (Europa- en in NL) gewon ook heel veel miljoenen mensen die het echt prima vinden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 26 juni 2020 om 16:58:

Er zijn wel meer groepen van "miljoenen mensen met een mening", en elk van die groepen menen oprecht dat alleen zij vechten voor (hun) goede zaak.

En of het miljoenen zijn waag ik trouwens sterk te betwijfelen. Die gast van Viruswaanzin is de zoon van de Krottenkoning in Den Haag (die had het toch al niet op de staat), en een 'gewone' dansleraar die nu toevallig activist is, is het ook niet. Hij was/is ook al een jaar of 11 voorman van The Ocupy, een beweging die zich vnl tegen het Koningshuis richt. Demonstreren zit hem in zijn bloed klaarblijkelijk.

Momenteel lijkt het er op of er verschillende groepjes opgaan in een een grotere groep. Met hetzelfde doel (het omver brengen van de democratie, want zij kunnen dat zelf wel even beter inrichten) maar wel met allemaal totaal verschillende motieven. Plus, je hebt een hele grote groep boeroepsdemonstranten die gewoon gericht kijken waar er gedemonstreerd kan worden.

Dus ik heb geen idee of het miljoenen zijn. Misschien zijn het er wel 5000 met 200 verschillende social media accounts.

Al die demonstraties maken trouwens ook geen zier uit.

Ik ben ook niet zo bang voor het uitbreken van een burgeroorlog. Er zijn namelijk ook (Europa- en in NL) gewon ook heel veel miljoenen mensen die het echt prima vinden.



"Miljoenen met een mening" heeft geen betrekking op demonstranten maar op stemmers op FvD en PVV. Hoeveel dat er uiteindelijk zijn is afwachten tot na de verkiezingen.
Ik dacht dat dat toch wel duidelijk uit de post blijkt.
Natuurlijk zijn er miljoenen die het prima vinden. Maar je kunt toch niet ontkennen dat de tegenstellingen in Europa steeds scherper worden. Verwijten tussen landen over en weer. Iedereen redeneert vanuit zijn eigen perceptie.
Als we straks de rekening van de coronacrisis krijgen (die komt er want al dat geld moet ergens vandaan komen) zul je andere geluiden horen. Wat gebeurt met onze pensioenen en pensioenaanspraken? De EU kijkt verlekkerd naar onze spaarcenten. De ziektekostenpremie zal sterk stijgen. De mensen die nu net de broek kunnen ophouden komen in grote problemen. En dan heb je nog de mensen die hun werk verloren of nog gaan verliezen door de maatregelen.
Als al die burgers zien dat ze steeds minder te besteden hebben en er komt weer een immigratiegolf krijg je spanningen. Een vluchteling kost de samenleving jaarlijks meer dan € 20000,00 (heb ik in ieder geval ergens gelezen). Zijn het oorlogsvluchtelingen zal daar niemand iets tegenin brengen maar zijn het gasten uit veilige landen (ook al weten ze dat er geen recht op asiel is) die hier de boel ook nog eens vaak komen verzieken krijg je geheid problemen. Terecht.
De man/vrouw die hier decennia lang heeft gewerkt en belasting heeft betaald gaat dat niet meer pikken. Begrijpelijk en terecht. Tot hier en niet veder zal het credo worden. Ze hebben niets meer te verliezen.
Maar we zullen zien hoe het verder gaat in Europa.

Dit bericht is gewijzigd op 27 juni 2020, 09:02:49.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 juni 2020 om 12:05:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 26 juni 2020 om 08:27:

Niet alleen daar. Ook in Europa. Zal zoals heel vaak mss. wat langer duren voordat hij uitbreekt.



Kun je ook voorspellen waar hij ontstaat?



Frankrijk is die al aan de gang in lichte mate. En Duitsland en ook België is een goede kandidaat. In Nederland begint het ook te broeien. Zweden zit er ook niet ver vanaf.

 

+1/-0

En die rellen in Frankrijk? Die hebben helemaal niets te maken met Corona of BLM.

De nieuwe Franse arbeidswetgeving is debet aan de start van de protesten. Die maakt het voor werkgevers onder andere mogelijk mensen makkelijker te ontslaan en tevens leidt de wet tot lagere ontslagvergoedingen. Ook kunnen werkgevers flexibeler werktijden invoeren.

Dat is grappig om te weten. Dus hier (in NL) strijden we tegen de coronamaatregelen want die trekken de economie omver. De middenstanders hier in Nederland strijden al jaren voor een soepeler beleid om flexwerkers in dienst te nemen en vaste medewerkers makkelijker te ontslaan. Dat is precies wat de Franse wet nou juist inhoudt en waar de Franse bevolking tegen protesteert. Precies andersom dus dan hier.

Er zit dus geen enkel raakvlak tussen de relletjes in Frankrijk en Nederland.

 

+1/-0

Een zeker profeet hoort te zorgen voor een liefdevol zelfrespect van buitenom juist menige omgevingen.

Historiebeduidende kennis om beschavingen bevorderd te maken, is ruiterlijk aanwezig.

De inzet voor iederpartijdige toewijding hoort opgeknapt te worden.

Dat zijn we als mensen aan elkaars eigene standen verplicht.

Overlevingsvaardigheden vormen niet genoeg meerwaarde, er komen verduurzamingsvaardigheden bij om de hoek kijken.

 

+1/-0

Zolang we op deze neo marxistische weg zitten zal het op een gegeven moment toch clashen. De inheemse bewoners in Europa/VS die conservatief zijn zullen het niet pikken. En hun vertrouwen in al die rechtse partijen zal met de dag minder worden aangezien die ook dezelfde weg bewandelen maar op een slomere tempo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NietRechtsNietLinks schreef op 30 juni 2020 om 13:31:

Zolang we op deze neo marxistische weg zitten zal het op een gegeven moment toch clashen. De inheemse bewoners in Europa/VS die conservatief zijn zullen het niet pikken. En hun vertrouwen in al die rechtse partijen zal met de dag minder worden aangezien die ook dezelfde weg bewandelen maar op een slomere tempo.



Dat is wat mij betreft wel de vraag.

Het marxisme wordt door velen beschouwd als de oervorm van het communisme. De grondleggers van het marxisme waren Karl Marx (vandaar de naam) en Friedrich Engels. Het marxisme komt op voor het proletariaat (de arbeidersklasse) en verwerpt alles wat daartegen is. Het marxisme heeft als einddoel een samenleving met gelijkheid voor iedereen. Hierin is er geen geld, religie, bezit of oorlog. Haar religie is het atheïsme.

Het fundament (geen geld, religie of bezit) gaat nooit omver omdat we nu eenmaal een consumptieve maatschappij zijn. Waar we wel echt vanaf moeten is de term "inheemse" bevolking. Er bestaat geen inheemse (of originele) bevolking. Niet in de VS en niet in Europa. Wij hebben zowel tot de Spanjaarden als de Romeinen behoord en misschien behoord Europa over 130 jaar wel geheel aan Turkije, het aantal blonde mensen/blauwe ogen neemt sowieso in een rap tempo af wereldwijd. Die conservatieve mensen verdwijnen vanzelf, ze sterven simpelweg gewoon uit.

Overleven heeft meer te maken met durven vernieuwen dan met alle macht vasthouden aan het verleden (en wélk moment uit het verleden kies je dan als ijkpunt).

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Voorspellingen voor het nieuwe decennium