Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 januari 2022 om 14:17:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 januari 2022 om 13:38:

Trouwens wel frappant om te zien dat het aller braafste kindje van de klas, Portugal, ondertussen weer ruim onder Nederland staat met de rapportcijfers. (...)



Wat is daar frappant aan?!

De cijfers schommelen al +/- twee jaar overal. Nergens is het onder controle, niemand heeft een oplossing.

Ik ga het frappant vinden als Corona op korte termijn (een jaar of tien) verdwenen is.
De pest was 500 jaar wereldwijd aktief voordat de juiste medicatie werd ontwikkeld.



Kun je niet met elkaar vergelijken. Er zijn nu zoveel middelen beschikbaar om medicijnen te ontwikkelen.
Maar het grote gevaar is dat bij gebruik van die middelen ook makkelijk virussen ontwikkeld kunnen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 januari 2022 om 14:21:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 januari 2022 om 13:57:

Maar op basis van dat gevolg worden er maatregelen genomen.



De 'kip en het ei' dilemma ...

Is dat al opgelost?



Zal nooit opgelost worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 januari 2022 om 14:38:

Kun je niet met elkaar vergelijken. (...)



Ik ga dat wel vergelijken: als ze in de komende 500 jaar niet de juiste medicatie ontwikkelen zal Corona in die tijd niet verdwijnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 januari 2022 om 14:41:

Zal nooit opgelost worden.



Of toch wel:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/3198471/bewijs-de-kip-was-er-eerder-dan-het-ei

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 januari 2022 om 14:17:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 januari 2022 om 13:38:

Trouwens wel frappant om te zien dat het aller braafste kindje van de klas, Portugal, ondertussen weer ruim onder Nederland staat met de rapportcijfers. (...)



Wat is daar frappant aan?!



Het is frappant omdat Portugal het parade paardje was van de pro-vaxxers. Zo moest het. Na maanden zien we dat er wederom onzin geluld wordt. De zoveelste keer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 januari 2022 om 15:54:

Het is frappant omdat Portugal het parade paardje was van de pro-vaxxers. Zo moest het. Na maanden zien we dat er wederom onzin geluld wordt. De zoveelste keer.



Daar vind ik niets frappants aan.
Niemand kent de oplossing, dus ook de pro-vaxxers niet.

Wat ik wel frappant vind is dat er heel veel mensen zijn die denken 'het te weten' terwijl dat niet zo is. En dat ze dat zelf niet beseffen.
Het lijkt net alsof ze over voetbal praten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 januari 2022 om 16:12:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 januari 2022 om 15:54:

Het is frappant omdat Portugal het parade paardje was van de pro-vaxxers. Zo moest het. Na maanden zien we dat er wederom onzin geluld wordt. De zoveelste keer.



Daar vind ik niets frappants aan.
Niemand kent de oplossing, dus ook de pro-vaxxers niet.

Wat ik wel frappant vind is dat er heel veel mensen zijn die denken 'het te weten' terwijl dat niet zo is. En dat ze dat zelf niet beseffen.
Het lijkt net alsof ze over voetbal praten.


Natuurlijk is die oplossing er wel, alleen hij is totaal anders dan de meesten willen zien.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 januari 2022 om 17:13:

Natuurlijk is die oplossing er wel, alleen hij is totaal anders dan de meesten willen zien.



De oplossing is er niet want dan was hij al lang ergens verkondigd.
En hadden degenen die naasten en baan verliezen er al lang iets mee gedaan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nietzsche schreef op 30 december 2021 om 07:01:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 29 december 2021 om 22:00:

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/diederik-gommers-noemt-corona-peanutslink

open/sluit de onderstaande quote:

Maakt Diederik Gommers een ommezwaai? De ic-arts vindt nu dat jongeren niet langer de dupe mogen zijn van de strenge coronamaatregelen. "Ik bedoel: alle jongeren worden er helemaal niet ziek van. Waar hebben we het over? Het is toch een virus van niks eigenlijk."



Weet niet of ik nu moet lachen of huilen...



Dit is heel erg goed. Zijn uitspraken worden een beetje uit de context getrokken, maar het punt dat hij wil maken is gewoon heel realistisch. De schade van alle maatregelen staat totaal niet in verhouding met de dreiging van het virus.

Er worden keer op keer maatregelen genomen met enorme impact op de maatschappij. Die maatregelen helpen maar deels om een virus in te dammen wat voor de meeste mensen ongevaarlijk is.

De regering / RIVM/ OMT kijkt alleen naar de coronaschade die er zou zijn zonder maatregelen. En die schade wordt heel erg overdreven. De positieve effecten van de maatregelen worden zwaar overschat. En de nadelige effecten die de maatregelen zelf hebben op de maatschappij worden vrijwel genegeerd.

Jongeren hun vrijheid afpakken in de belangrijkste jaren van hun leven. Ondernemers naar de klote helpen. Gigantische hoeveelheden steun uitdelen, steun die zonder maatregelen helemaal niet nodig was. Kijk eens wat het kost, gigantische hoeveelheid belastinggeld van nu en later gaat verdampen. Geld van ons allemaal.

Ja natuurlijk worden op deze manier een hoop ongezonde mensen gered, maar kijk wat je een veelvoud aan gezonde mensen afpakt. Niet alleen nu tijdens de lockdown, maar ook nog vele jaren hierna in financiële schade, psychische klachten, achterstand in onderwijs enz.

Iedereen zou zichzelf deze vraag moeten stellen die de kern van het hele probleem raakt:
Wil ik meerdere jaren in de bloei van mijn leven opofferen, zodat als ik oud ziek of ongezond ben wat extra tijd ervoor terug krijg?



Ira Helsloot en Barbara Baarsma halen hier dat punt ook aan. De regering focust zich qua raadgeving alleen op het OMT, die een hele nauwe focus heeft en zich totaal niet bezig houdt met de neveneffecten van het beleid, zonder zich op experts op andere gebieden te richten.

Het resultaat is volgens hen dat je nu gigantisch veel geld uitgeeft om een paar mensen iets langer te laten leven waar andere groepen gigantisch onder zouden lijden. Het zou hierbij met name om de jeugd gaan, die achterstanden in opleiding oplopen wat statistisch een kortere levensduur met zich mee zou brengen.

Zelf maak ik me ook wel zorgen om het autoritaire cultuurtje dat we beginnen te krijgen. En de verdeling in kampen tussen mensen.

https://www.youtube.com/watch?v=vcjVJ35ov0c&t=4058slink

 

+2/-0

Kort samengevat ontbreekt het de politiek aan een visie op hoe we dit op lange termijn gaan aanpakken. Daar kun je het OMT niks in verwijten, zij redeneren en adviseren vanuit de rol van viroloog/wetenschapper. Overigens vind ik het geruststellend dat het in geen enkel land vlekkeloos verloopt. Iedereen doet maar wat met allemaal ongeveer dezelfde uitkomst. Een virus op zich is al lastig in te dammen, zeker als 10-20% van de bevolking denkt het zelf beter te weten en hun eigen visie volgt. Het gaat nog wel even duren voor we hier vanaf zijn denk ik.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 januari 2022 om 02:23:

Het resultaat is volgens hen dat je nu gigantisch veel geld uitgeeft (...)



Dat vind ik een positieve bijkomstigheid waarmee politici geconfronteerd moeten worden.

Er is dus blijkbaar geld genoeg in de schatkist. Dan kan er ook geld naar de zorg en politie. En kunnen diverse belastingen omlaag.

 

+2/-0




''We doen het voor de volksgezondheid.'' :D

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 januari 2022, 19:04:59.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 02 januari 2022 om 18:14:




''We doen het voor de volksgezondheid.'' :D



Wederom een schandalig optreden van de politie en zeker ook Marechaussee. Uit het niets werd er met de wapenstok geslagen en honden ingezet.
Mensen zijn bewust in de val gelokt. Eerst toelaten op het Museumplein en nog geen uur later moesten ze het verlaten via de van Baerlestraat, alwaar de ME hun stond op te wachten.
Aan de achterkant werd het ook afgesloten. Diverse mensen gesproken die daar zijn geweest en allemaal hetzelfde verhaal.

Als het een demonstratie was geweest van bijvoorbeeld BLM dan was het toegestaan.

Het hele verhaal van de ME die zou gaan staken is gewoon doorgestoken kaart. En onze regering maar andere landen de maat nemen over dictatuur.

Halsema is wederom een wolf in schaapskleren gebleken. Eng en gevaarlijk mens.

Dit bericht is gewijzigd op 2 januari 2022, 21:54:25.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 januari 2022 om 21:01:

(...) Als het een demonstratie was geweest van bijvoorbeeld BLM dan was het toegestaan. (...)



Zou het? Dit ging over 'All Lives Matter'. Daar valt BLM ook onder.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 januari 2022 om 21:01:

(...) Halsema is wederom een wolf in schaapskleren gebleken. Eng en gevaarlijk mens.



Waarom gevaarlijk? Omdat ze een pistool in huis heeft?

Ze is niet capabel en ontbeert vakkennis.
Eng is ze maar ik ben er niet bang voor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 januari 2022 om 22:27:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 januari 2022 om 21:01:

(...) Als het een demonstratie was geweest van bijvoorbeeld BLM dan was het toegestaan. (...)



Zou het? Dit ging over 'All Lives Matter'. Daar valt BLM ook onder.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 januari 2022 om 21:01:

(...) Halsema is wederom een wolf in schaapskleren gebleken. Eng en gevaarlijk mens.



Waarom gevaarlijk? Omdat ze een pistool in huis heeft?

Ze is niet capabel en ontbeert vakkennis.
Eng is ze maar ik ben er niet bang voor.



Je weet echt wel wat ik bedoel. BLM verbiedt ze niet. En linkse demonstraties ook niet.

Gevaarlijk, omdat ze de democratie ondermijnt en ze volledig haar eigen gang gaat. Amsterdam is een vrijstaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 januari 2022 om 23:01:

(...) Gevaarlijk, omdat ze de democratie ondermijnt en ze volledig haar eigen gang gaat. (...)



Het is gevaarlijk omdat het toegestaan wordt. Ze wordt van bovenaf niet gecorrigeerd.
Ik vind die onderwijzers en schoolmeesters die het toestaan veel gevaarlijker.

Halsema is voorspelbaar. Die types zijn in principe niet gevaarlijk in mijn ogen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 januari 2022 om 23:33:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 januari 2022 om 23:01:

(...) Gevaarlijk, omdat ze de democratie ondermijnt en ze volledig haar eigen gang gaat. (...)



Het is gevaarlijk omdat het toegestaan wordt. Ze wordt van bovenaf niet gecorrigeerd.
Ik vind die onderwijzers en schoolmeesters die het toestaan veel gevaarlijker.

Halsema is voorspelbaar. Die types zijn in principe niet gevaarlijk in mijn ogen.



Onderwijzers willen fysiek les geven en terecht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 januari 2022 om 21:01:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 02 januari 2022 om 18:14:




''We doen het voor de volksgezondheid.'' :D



Wederom een schandalig optreden van de politie en zeker ook Marechaussee. Uit het niets werd er met de wapenstok geslagen en honden ingezet.
Mensen zijn bewust in de val gelokt. Eerst toelaten op het Museumplein en nog geen uur later moesten ze het verlaten via de van Baerlestraat, alwaar de ME hun stond op te wachten.
Aan de achterkant werd het ook afgesloten. Diverse mensen gesproken die daar zijn geweest en allemaal hetzelfde verhaal.

Als het een demonstratie was geweest van bijvoorbeeld BLM dan was het toegestaan.

Het hele verhaal van de ME die zou gaan staken is gewoon doorgestoken kaart. En onze regering maar andere landen de maat nemen over dictatuur.

Halsema is wederom een wolf in schaapskleren gebleken. Eng en gevaarlijk mens.


De versplinterde jongetjes met denkbeeldige vijanden "genaamd Antifa" waren toch weer lastig?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 januari 2022 om 23:34:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 januari 2022 om 21:01:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 02 januari 2022 om 18:14:




''We doen het voor de volksgezondheid.'' :D



Wederom een schandalig optreden van de politie en zeker ook Marechaussee. Uit het niets werd er met de wapenstok geslagen en honden ingezet.
Mensen zijn bewust in de val gelokt. Eerst toelaten op het Museumplein en nog geen uur later moesten ze het verlaten via de van Baerlestraat, alwaar de ME hun stond op te wachten.
Aan de achterkant werd het ook afgesloten. Diverse mensen gesproken die daar zijn geweest en allemaal hetzelfde verhaal.

Als het een demonstratie was geweest van bijvoorbeeld BLM dan was het toegestaan.

Het hele verhaal van de ME die zou gaan staken is gewoon doorgestoken kaart. En onze regering maar andere landen de maat nemen over dictatuur.

Halsema is wederom een wolf in schaapskleren gebleken. Eng en gevaarlijk mens.


De versplinterde jongetjes met denkbeeldige vijanden "genaamd Antifa" waren toch weer lastig?



Leg eens uit. Dit begrijp ik niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 januari 2022 om 10:58:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 januari 2022 om 23:34:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 januari 2022 om 21:01:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 02 januari 2022 om 18:14:




''We doen het voor de volksgezondheid.'' :D



Wederom een schandalig optreden van de politie en zeker ook Marechaussee. Uit het niets werd er met de wapenstok geslagen en honden ingezet.
Mensen zijn bewust in de val gelokt. Eerst toelaten op het Museumplein en nog geen uur later moesten ze het verlaten via de van Baerlestraat, alwaar de ME hun stond op te wachten.
Aan de achterkant werd het ook afgesloten. Diverse mensen gesproken die daar zijn geweest en allemaal hetzelfde verhaal.

Als het een demonstratie was geweest van bijvoorbeeld BLM dan was het toegestaan.

Het hele verhaal van de ME die zou gaan staken is gewoon doorgestoken kaart. En onze regering maar andere landen de maat nemen over dictatuur.

Halsema is wederom een wolf in schaapskleren gebleken. Eng en gevaarlijk mens.


De versplinterde jongetjes met denkbeeldige vijanden "genaamd Antifa" waren toch weer lastig?



Leg eens uit. Dit begrijp ik niet.


Tijdens de demonstratie in Amsterdam gooide een groepje van ca. 12-13 Antifa aanhangers een verfbom tegen de deur van het kantoor van FvD aan. Dit alles werd gadegeslagen door een politieagent die helemaal geen actie ondernam. Vervolgens mochten ze ongestoord naar het Westerpark om hun eigen demonstratie vervolg te geven.

Dat Antifa is er alleen maar op uit om te rellen (het liefst met veel geweld), zijn een soort moderne voetbal hooligans. Ze moeten de fascisme bubbel in stand houden anders bestaan ze niet. Dus ze moeten regelmatig negatief in het nieuws komen om denkbeeldige (nieuwe) vijanden te creëren.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus