Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66

Je weet dat het menens is als zelfs een TV-viroloog als Gommers het beleid van Den Haag niet meer kan rijmen met z'n geweten en nu z'n straatje schoon probeert te vegen. Ziet hij dingen die wij nog niet zien?

In Oostenrijk is het inmiddels verplicht geworden om je te laten injecteren met het Covid-19 vaccin. Duitsland zal binnenkort vast hetzelfde doen, en daarna zullen wij en onze zuiderburen wel aan de beurt zijn. En de meerderheid vind het blijkbaar prima. Of toch niet? Hoe dan ook, de hel is hier.

Mensenrechten worden het raam uitgegooid. Code van Neurenberg doet er niet meer toe. Je bent niet meer baas over je eigen lichaam. Iedereen moet en zal geprikt worden, wereldwijd. En daarna kom je in het nieuwe technocratische systeem en ben je van hun. Hoe de elite de mensheid moet onderwerpen en de hele wereld dan kan controleren is lang over gestudeerd en gediscussieerd, maar we zien het nu volgens mij voor onze ogen gebeuren.

Overheden hebben verschillende strategieën gekregen om een land op de knieën te krijgen, maar ze hebben allemaal hetzelfde doel. En dat is hun landen volledig overgeleverd zien worden aan een kleine elite.

En dit raakt niet alleen ongevaccineerden. Ik zou als ik gevaccineerd was me ook een beetje zorgen gaan maken. Dat ze werkelijk alles uit de kast halen om men maar aan die prik te krijgen. Heb je een overheid ooit zo geobsedeerd zien doen? Wat staat er voor onze overheid werkelijk op het spel? Wat weet die kleine elite eigenlijk allemaal over een Hugo de Jonge of Mark Rutte?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 november 2021, 18:42:50.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nietzsche schreef op 18 november 2021 om 18:41:

Zojuist op liveblog van nos.nl:
-----
25 besmettingen onder voormalige Kamerleden na uitje

Zeker 25 voormalige Kamerleden zijn besmet geraakt met het coronavirus na een gezamenlijk uitje met een bus begin november. Dat bevestigt de vereniging van oud-parlementariërs aan persbureau ANP. Eerder werd al bekend dat veertien leden van de vereniging het virus hadden opgelopen tijdens het uitje, maar dat aantal is nu dus bijna verdubbeld. Hoe zij eraan toe zijn, is niet bekend. Volgens voorzitter Jan Kees Wiebenga waren alle deelnemers gevaccineerd. "Het is heel vreemd en raadselachtig."

Het gezelschap bekeek tijdens het werkbezoek bij een kasteel in Helmond een auto met zonnepanelen en lunchte daar. Daarna ging de groep per bus naar de Peel. Een deelnemer zegt tegen ANP dat de mondkapjes, die in het openbaar vervoer wel verplicht zijn, veelal in zak of tas werden gelaten. Wiebenga kon hier tegenover het persbureau niets over zeggen en benadrukte dat de QR-codes van de deelnemers meermaals zijn gecontroleerd.

Het bestuur van de vereniging zegt contact te zullen opnemen met de medische autoriteiten om de oorzaken van het hoge aantal besmettingen te achterhalen.
-----

Gelukkig werd de QR-code meermaals gecontroleerd! Dat heeft een hoop besmettingen voorkomen! Leve de coronapas!



Hoe ze er aan toe zijn wordt angstvallig stil gehouden. Stel je voor dat de waarheid aan het licht komt.

 

+1/-0

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5268394/vaccinatieplicht-oostenrijk-vaccinatiedwang-politiek-corona-2glink

open/sluit de onderstaande quote:

Een vaccinatieplicht zoals in Oostenrijk is juridisch ook in Nederland mogelijk. Dat zegt André den Exter, docent gezondheidsrecht aan de Erasmus Universiteit. Maar, goed om te weten: een verplichting betekent geen dwang.

Van dwang is nu ook in Oostenrijk geen sprake. "Je zal niet beetgepakt worden door vier verpleegkundigen en thuis onder dwang een vaccinatie krijgen." Het is wel een verplichting, en wie die niet nakomt, krijgt gewoon een boete.



Verplichting is geen dwang. Veel Orwelliaanser ga je het niet krijgen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 21 november 2021 om 11:12:

(...) Verplichting is geen dwang. (...)



Nee, natuurlijk niet. Dat past helemaal niet in onze 'cultuur'.
Wat wordt hier allemaal al gedoogd?

Dit bericht is gewijzigd op 21 november 2021, 12:46:51.

 

+3/-2

Een falend overheidsbeleid en een deel van de labiele bevolking dat op drift is en je hebt een cocktail van wanstaltige toestanden in dit land.

 

+2/-0

https://www.ad.nl/nieuws/live-minister-spahn-duitsers-voor-het-einde-van-de-winter-gevaccineerd-hersteld-of-dood-br-br-br~a7adb3ec/link

Als je dit bericht de wereld in slingert, dan ben je niet goed bij je hoofd en een politieker onwaardig. Sterker nog. Deze vent moeten ze opsluiten, wegens opruiing en verspreiden van fake berichten en onnodig angst aanjagen van de bevolking.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 november 2021 om 13:26:

https://www.ad.nl/nieuws/live-minister-spahn-duitsers-voor-het-einde-van-de-winter-gevaccineerd-hersteld-of-dood-br-br-br~a7adb3ec/link

Als je dit bericht de wereld in slingert, dan ben je niet goed bij je hoofd en een politieker onwaardig. Sterker nog. Deze vent moeten ze opsluiten, wegens opruiing en verspreiden van fake berichten en onnodig angst aanjagen van de bevolking.



Ja hoe hij het bedoeld waarschijnlijk wel. Hij mist alleen 1 optie en dat is geen Coronoja gehad.

 

+1/-0

Open brief arts: Felix van der Wissel aan Diederik Gommers

Beste Diederik,
Waar ben je in hemelsnaam mee bezig?




orgineel:

https://www.linkedin.com/posts/felix-van-der-wissel-a7396a6_vanavond-de-diederik-gommers-show-met-de-activity-6856675409929605120-ChY2/?fbclid=IwAR3nLmCPSV_hXaomufGz5DQvnIDvVzKMPyIL-H42y_jnkZ3GYWt5fAJseCglink




Als je niet in link kan komen, hier heb ik de brief gekopieerd:




Beste Diederik,
Waar ben je in hemelsnaam mee bezig? Hoe kan jij als arts oproepen om ongevaccineerden harder aan te pakken en daardoor de tweedeling in de maatschappij verder aan te wakkeren?

Hoe kun jij je voor dit karretje van Hugo blijven laten spannen? Ik neem werkelijk aan dat je dit niet meent!?
Want immers wij zijn artsen en wij maken geen onderscheid wie wij helpen of je nu 2 pakjes per dag gerookt hebt en longkanker krijgt of dat je motor rijdt en in de poeier binnen komt, we helpen!

Door nu de bal te spelen op de ongevaccineerden, als dokter, is spelen met vuur.
Ik voorspel je dat over een maand de IC’s vol liggen met gevaccineerden omdat het vaccin minder werkzaam zal zijn en de Coranapas vrij spel geeft aan geïnfecteerde gevaccineerden.

Gaan we dan de rokende of motorrijdende, de drinkende gevaccineerden niet meer toe laten? Doe jij dan ook een oproep aan de politiek om al deze mensen die door hun desastreuse lifestyle op de IC liggen (immers 10% heeft geen onderliggend Lijden) strenger aan te pakken?

Of ga je nu eens voor je personeel staan en ga je Hugo echt eens de waarheid zeggen dat het overheidsbeleid de afgelopen jaren de echte oorzaak is dat er 27.000 verpleegkundigen de zorg hebben verlaten het afgelopen jaar en dat er daardoor een IC bedden tekort is?In plaats daarvan wijs jij liever een zondebok aan in de vorm van ongevaccineerden?

De mensen die kwetsbaar zijn, de ouderen, zijn praktisch allemaal gevaccineerd. Op de 17 miljoen mensen 1200 IC bedden hebben, is vragen om problemen.
Ongenuanceerde uitspraken door álle ongevaccineerden over één kam te scheren, is zeer schadelijk en past niet bij iemand met jouw functie!
Vaccineren horen wij als artsen te adviseren bij mensen waarbij het medicijn niet erger is dan de kwaal en het medicijn significant beter is dan niets doen, ter voorkoming van ernstig ziek zijn of overlijden.
@gommersdiederik #op1




Felix van der Wissel

Independent General Practitioner, Huisartspraktijk van der Wissel Vathorst

https://oranjeklinieken.nl/over-ons/onze-artsen/felix-van-der-wissel/link

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 november 2021 om 20:52:

Open brief arts: Felix van der Wissel aan Diederik Gommers

Beste Diederik,
Waar ben je in hemelsnaam mee bezig?




orgineel:

https://www.linkedin.com/posts/felix-van-der-wissel-a7396a6_vanavond-de-diederik-gommers-show-met-de-activity-6856675409929605120-ChY2/?fbclid=IwAR3nLmCPSV_hXaomufGz5DQvnIDvVzKMPyIL-H42y_jnkZ3GYWt5fAJseCglink




Als je niet in link kan komen, hier heb ik de brief gekopieerd:




Beste Diederik,
Waar ben je in hemelsnaam mee bezig? Hoe kan jij als arts oproepen om ongevaccineerden harder aan te pakken en daardoor de tweedeling in de maatschappij verder aan te wakkeren?

Hoe kun jij je voor dit karretje van Hugo blijven laten spannen? Ik neem werkelijk aan dat je dit niet meent!?
Want immers wij zijn artsen en wij maken geen onderscheid wie wij helpen of je nu 2 pakjes per dag gerookt hebt en longkanker krijgt of dat je motor rijdt en in de poeier binnen komt, we helpen!

Door nu de bal te spelen op de ongevaccineerden, als dokter, is spelen met vuur.
Ik voorspel je dat over een maand de IC’s vol liggen met gevaccineerden omdat het vaccin minder werkzaam zal zijn en de Coranapas vrij spel geeft aan geïnfecteerde gevaccineerden.

Gaan we dan de rokende of motorrijdende, de drinkende gevaccineerden niet meer toe laten? Doe jij dan ook een oproep aan de politiek om al deze mensen die door hun desastreuse lifestyle op de IC liggen (immers 10% heeft geen onderliggend Lijden) strenger aan te pakken?

Of ga je nu eens voor je personeel staan en ga je Hugo echt eens de waarheid zeggen dat het overheidsbeleid de afgelopen jaren de echte oorzaak is dat er 27.000 verpleegkundigen de zorg hebben verlaten het afgelopen jaar en dat er daardoor een IC bedden tekort is?In plaats daarvan wijs jij liever een zondebok aan in de vorm van ongevaccineerden?

De mensen die kwetsbaar zijn, de ouderen, zijn praktisch allemaal gevaccineerd. Op de 17 miljoen mensen 1200 IC bedden hebben, is vragen om problemen.
Ongenuanceerde uitspraken door álle ongevaccineerden over één kam te scheren, is zeer schadelijk en past niet bij iemand met jouw functie!
Vaccineren horen wij als artsen te adviseren bij mensen waarbij het medicijn niet erger is dan de kwaal en het medicijn significant beter is dan niets doen, ter voorkoming van ernstig ziek zijn of overlijden.
@gommersdiederik #op1




Felix van der Wissel

Independent General Practitioner, Huisartspraktijk van der Wissel Vathorst

https://oranjeklinieken.nl/over-ons/onze-artsen/felix-van-der-wissel/link



Applaus voor deze man. Het gedram van de politiek en medici in meest brede zin van het woord, begint hele enge en gevaarlijke vormen aan te nemen.

Nog steeds is er geen enkele beweging te bespeuren om de gezondheidszorg weer op peil te brengen. Sterker nog het huidige kabinet weigert elke vorm van salarisverhoging voor de zorg laat staan zorgen voor betere werkomstandigheden.

Laat een plan maken door deskundige om de zorg opnieuw te organiseren en ga er alles aan doen om minimaal die 27.000 zorgmedewerkers terug te halen. Zet er bonussen op etc.. Nog steeds blijft schoolmeester Hugo en zijn kompanen als door de duivel bezeten wijzen naar de ongevaccineerden. De bullshit dat die het allemaal schuld zijn. En nog steeds loopt het grotendeel van dit land als schapen achter deze herders aan richting de afgrond. De virologen worden gebruikt als honden om de kudde vooral bijeen te houden.

 

+3/-0

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/twitteraars-voelen-zich-bedreigd-door-uitspraak-de-jonge-over-postcodeslink

open/sluit de onderstaande quote:

Postcodes bekend

Tijdens de plenaire vergadering vroeg senator Henk Otten of De Jonge kon aangeven waar de groep zit "die zo enorm in de ontkenning zit en die de heel dag bezig is om mensen van het vaccineren af te houden". Hij doelt hier op de mensen die zich niet laten vaccineren tegen het coronavirus. Dat is zo'n 11 procent van de bevolking, zei De Jonge eerder in het debat.

De Jonge antwoordt vervolgens dat hij weet waar ongevaccineerden wonen. "We weten inmiddels vrij goed en vrij precies per postcode waar ze wonen", zei hij. "We weten ook vrij goed wat de redenen zijn waarom ze zich niet laten vaccineren."



Als 11% ongevaccineerden (de meerderheid is jong en vitaal) zogenaamd voor heel veel problemen zorgen, dan is het (zorg)systeem gewoon failliet. Als een vaccinatiegraad van bijna 90% niet genoeg is en men zelfs al met de booster is begonnen, dan kun je gerust stellen dat de vaccins op z'n minst flut zijn.

Maar politiek Den Haag treft geen enkele blaam. Het zijn die vervelende ongevaccineerden. Een controlegroep die politiek Den Haag niet kan gebruiken. Het zijn de ''wappies'' en ''complotgekkies'' die geen vertrouwen hebben in politiek Den Haag, een schurfthekel hebben aan de media en de kriebels krijgen van Big Farma, gevoelens die uiteraard niet uit de lucht komen vallen en ergens op gebaseerd zijn.

Afijn, Hugo weet dus waar de ongevaccineerden wonen. Pure intimidatie weer. Die gast is echt dronken geworden van de macht.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 december 2021, 21:28:22.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 01 december 2021 om 20:05:

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/twitteraars-voelen-zich-bedreigd-door-uitspraak-de-jonge-over-postcodeslink

open/sluit de onderstaande quote:

Postcodes bekend

Tijdens de plenaire vergadering vroeg senator Henk Otten of De Jonge kon aangeven waar de groep zit "die zo enorm in de ontkenning zit en die de heel dag bezig is om mensen van het vaccineren af te houden". Hij doelt hier op de mensen die zich niet laten vaccineren tegen het coronavirus. Dat is zo'n 11 procent van de bevolking, zei De Jonge eerder in het debat.

De Jonge antwoordt vervolgens dat hij weet waar ongevaccineerden wonen. "We weten inmiddels vrij goed en vrij precies per postcode waar ze wonen", zei hij. "We weten ook vrij goed wat de redenen zijn waarom ze zich niet laten vaccineren."



Als 11% ongevaccineerden (de meerderheid is jong en vitaal) zogenaamd voor heel veel problemen zorgen, dan is het (zorg)systeem gewoon failliet. Als een vaccinatiegraad van bijna 90% niet genoeg is en men zelfs al met de booster is begonnen, dan kun je gerust stellen dat de vaccins op z'n minst flut zijn.

Maar politiek Den Haag treft geen enkele blaam. Het zijn die vervelende ongevaccineerden. Een controlegroep die politiek Den Haag niet kan gebruiken. Het zijn de ''wappies'' en ''complotgekkies'' die geen vertrouwen hebben in politiek Den Haag, een schurfthekel hebben aan de media en de kriebels krijgen van Big Farma, gevoelens die uiteraard niet uit de lucht komen vallen en ergens op gebaseerd zijn.

Afijn, Hugo weet dus waar de ongevaccineerden wonen. Pure intimidatie weer. Die gast is echt dronken geworden van de macht.



Hugo de Jonge is een heel eng en gevaarlijk mannetje die absoluut niet voor de dialoog gaat. Een machtswellusteling pur sang die per direct uit zijn functie gezet moet worden.
Hij slaat flater na flater en mag samen met Mark rustig blijven zitten. Sterker nog deze twee griezels komen gewoon terug in het volgende kabinet.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 december 2021 om 11:07:

(...) Sterker nog deze twee griezels komen gewoon terug in het volgende kabinet.



In welk kabinet zaten geen griezels?! :)

Dit bericht is gewijzigd op 2 december 2021, 22:26:26.

 

+1/-0

Laat je nou gewoon vaccineren. Des te sneller zijn we van de ellende af. Scheelt ook nog mensenlevens.

Gewoon niet raar doen: laat je vaccineren.

 

+3/-3

open/sluit de onderstaande quote:

mms schreef op 02 december 2021 om 14:15:

Laat je nou gewoon vaccineren. Des te sneller zijn we van de ellende af.



Juist niet. Hoe langer de meerderheid blijft gehoorzamen, hoe erger het gaat worden. Of dacht je serieus dat deze leugenachtige en corrupte overheid het rustig aan zou doen als er geen controlegroep meer was? :D

open/sluit de onderstaande quote:

mms schreef op 02 december 2021 om 14:15: Scheelt ook nog mensenlevens.



Daar is geen bewijs voor. Wel is er bewijs dat je na de vaccinatie dingen als hartproblemen, bloedproppen etc. kunt krijgen. Als gezonde jongeman neem ik dus liever niet dat risico als je het niet erg vind. Sinds maart 2020 ben ik 0 keer ziek geweest. Hugo de Jonge kan dreigen wat hij wil, maar ik ben geen gevaar voor de samenleving. Ik val niet voor z'n hysterische gezever.

Dat jij dit wellicht dan ''asociaal'' of ''egoïstisch'' vind moet je zelf weten. Dat de media jou bang heeft gemaakt met propaganda en angstbeelden is niet mijn schuld.

open/sluit de onderstaande quote:

mms schreef op 02 december 2021 om 14:15:
Gewoon niet raar doen: laat je vaccineren.



En wie is er aansprakelijk als mij wat overkomt na de vaccinatie? Juist ja...

Raar? Tsja, je moet inderdaad erg anders en bijzonder zijn als je je na al het gezeik nog steeds niet mee hebt laten sleuren in de gekte.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 december 2021, 19:30:17.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 02 december 2021 om 18:56:

Juist niet. Hoe langer de meerderheid blijft gehoorzamen, hoe erger het gaat worden. Of dacht je serieus dat deze leugenachtige en corrupte overheid het rustig aan zou doen als er geen controlegroep meer was? :D



Oh. We prikken niet om de overheid dwars te zitten :denk

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 02 december 2021 om 18:56:

Daar is geen bewijs voor. Wel is er bewijs dat je na de vaccinatie dingen als hartproblemen, bloedproppen etc. kunt krijgen. Als gezonde jongeman neem ik dus liever niet dat risico als je het niet erg vind. Sinds maart 2020 ben ik 0 keer ziek geweest. Hugo de Jonge kan dreigen wat hij wil, maar ik ben geen gevaar voor de samenleving. Ik val niet voor z'n hysterische gezever.



Er is ook geen enkel bewijs voor dat deze personen /a geen onderliggende hartproblemen hadden, en /b dat deze hartproblemen zónder vaccinatie niet ook naar boven zouden zijn gekomen.

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 02 december 2021 om 18:56:

Dat de media jou bang heeft gemaakt met propaganda en angstbeelden is niet mijn schuld.



Je hebt het hier over de ongeverifieerde vullis op Twitter vermoed ik. Ik ken wel een paar Twitterkoningen. Over eng volk gesproken en eentje zit er nog in de Tweede kamer ook.

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 02 december 2021 om 18:56:

En wie is er aansprakelijk als mij wat overkomt na de vaccinatie? Juist ja...




En wie draait op voor de kosten als jou iets langdurigs overkomt doordat je niet bent gevaccineerd? Juist ja...

Maar dan moet er ineens sprake zijn van medeleven en inclusie?

 

+3/-2

Wat mij zelf nog het meeste stoort in deze hele "buitensluit discussie" is dit:

In Nederland zijn er ongeveer 2,5 miljoen ongevaccineerden, waarvan 2,1 miljoen kinderen onder de 12 zijn. Blijven er ruwweg 400 duizend over.

En die 400 duizend schuiven hun verantwoordelijkheid weg en gooien het op het ophogen van de IC capaciteit. Het is namelijk altijd beter dat de oplossing bij een ander ligt, dan hoef je zelf niets te doen.

Het standpunt van dat kleine half miljoen mensen, zorgt er echter wel voor dat voor iedereen in Nederland de ziektekostenpremie zal gaan stijgen. Dat opplussen van de capaciteit betalen we namelijk echt zelf.

En wat mij dan vooral stoort is dat die 400 duizend mensen voor elke Nederlander willen bepalen dat hun premie gaat stijgen. Maar vervolgens gaan ze wel het debat aan dat ze zelf worden buitengesloten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

HandvanGod schreef op 03 december 2021 om 11:49:

Wat mij zelf nog het meeste stoort in deze hele "buitensluit discussie" is dit:

In Nederland zijn er ongeveer 2,5 miljoen ongevaccineerden, waarvan 2,1 miljoen kinderen onder de 12 zijn. Blijven er ruwweg 400 duizend over.

En die 400 duizend schuiven hun verantwoordelijkheid weg en gooien het op het ophogen van de IC capaciteit. Het is namelijk altijd beter dat de oplossing bij een ander ligt, dan hoef je zelf niets te doen.

Het standpunt van dat kleine half miljoen mensen, zorgt er echter wel voor dat voor iedereen in Nederland de ziektekostenpremie zal gaan stijgen. Dat opplussen van de capaciteit betalen we namelijk echt zelf.

En wat mij dan vooral stoort is dat die 400 duizend mensen voor elke Nederlander willen bepalen dat hun premie gaat stijgen. Maar vervolgens gaan ze wel het debat aan dat ze zelf worden buitengesloten.



De politiek moet de kosten verhalen op degenen die er (moedwillig) voor verantwoordelijk zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

HandvanGod schreef op 03 december 2021 om 11:49:

Wat mij zelf nog het meeste stoort in deze hele "buitensluit discussie" is dit:

In Nederland zijn er ongeveer 2,5 miljoen ongevaccineerden, waarvan 2,1 miljoen kinderen onder de 12 zijn. Blijven er ruwweg 400 duizend over.

En die 400 duizend schuiven hun verantwoordelijkheid weg en gooien het op het ophogen van de IC capaciteit. Het is namelijk altijd beter dat de oplossing bij een ander ligt, dan hoef je zelf niets te doen.

Het standpunt van dat kleine half miljoen mensen, zorgt er echter wel voor dat voor iedereen in Nederland de ziektekostenpremie zal gaan stijgen. Dat opplussen van de capaciteit betalen we namelijk echt zelf.

En wat mij dan vooral stoort is dat die 400 duizend mensen voor elke Nederlander willen bepalen dat hun premie gaat stijgen. Maar vervolgens gaan ze wel het debat aan dat ze zelf worden buitengesloten.



Dus er is enorme paniek (zelfs nog meer paniek dan vorig jaar toen niemand het heilige Covid-19 vaccin heeft gehad) omdat 400.000 (waarvan de meerderheid jonge volwassenen zijn) op de 17 miljoen mensen zogenaamd een groot probleem zijn? Heb je enig idee hoe idioot dit klinkt? Op deze manier kun je natuurlijk altijd het wanbeleid goed blijven praten.

Sinds maart 2020 niet één keer ziek geweest en heb één keer een zelftest (wat totale onzin is natuurlijk) gedaan puur om iemand uit de familie een plezier te doen. Waarom zou ik in godsnaam dat vaccin nemen, wetende dat er risico's aan vast zitten en niemand aansprakelijk is als mij wat overkomt? Leg me dat nou eens fatsoenlijk uit.

Verder heb je ook nog iets als lichamelijke integriteit. Je bent baas over je eigen lichaam. Niemand anders is baas over je lichaam. Als men dit soort basic rechten niet kan of wil begrijpen of respecteren en overgaan op mensen uitsluiten, dan hebben we echt een serieus probleem in dit land.

Je kunt ook gewoon toegeven dat je niet tegen je eigen leugenachtige overheid durft in te gaan, en dat je daardoor maar wijst naar de gecreëerde zondebok. Dat is namelijk de makkelijke weg. Schandaal na schandaal en leugen na leugen, al jarenlang, en men blijft het maar pikken. Hoelang nog, HvG?

Dat je bent bezwijkt onder de hevige angstporno zou ik nog begrip voor op kunnen brengen (want niemand is perfect), maar ga niet doen alsof het allemaal logisch is wat die politiekers en media aan het uitvreten zijn. Doe niet alsof het allemaal nog met volksgezondheid te doen heeft. Dat station zijn we al lang voorbij met maatregelen als zonder mondkap naar de hoeren en met mondkap naar de kapper.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 03 december 2021 om 15:41:

Dus er is enorme paniek (zelfs nog meer paniek dan vorig jaar toen niemand het heilige Covid-19 vaccin heeft gehad) omdat 400.000 (waarvan de meerderheid jonge volwassenen zijn) op de 17 miljoen mensen zogenaamd een groot probleem zijn? Heb je enig idee hoe idioot dit klinkt? Op deze manier kun je natuurlijk altijd het wanbeleid goed blijven praten.




Hoe kom je daarbij? De paniek wordt niet enkel veroorzaakt doordat er 400.000 niet gevaccineerd zijn. Het gaat om veel meer facetten zoals complottheorieën, dreigementen, Twitter en alles wat daar bij wordt gehaald zoals VvmU en exclusie.

Waarom al die demo's? Dat geroeptoeter op Twitter? WHY....
Wie heeft aan die 400.000 mensen gevraagd om zoveel publieke ophef te maken over het feit dat ze niet gevaccineerd willen worden? Ik niet hoor.

Je wil je niet laten vaccineren, prima. Jouw keuze. Klaar toch?

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 03 december 2021 om 15:41:

Sinds maart 2020 niet één keer ziek geweest.



Jij niet. Is dat nu een maatstaf?

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 03 december 2021 om 15:41:

Verder heb je ook nog iets als lichamelijke integriteit. Je bent baas over je eigen lichaam. Niemand anders is baas over je lichaam. Als men dit soort basic rechten niet kan of wil begrijpen of respecteren en overgaan op mensen uitsluiten, dan hebben we echt een serieus probleem in dit land.



Tot op de dag van vandaag komt er ook helemaal niemand aan je persoonlijke integriteit. Ben je al in een busje gestopt om op een blacksite gedwongen gevaccineerd te worden?

Maar als 400.000 mensen er -zelf- voor kiezen om niet te vaccineren, terwijl er 17.100.000 ervoor hebben gekozen om dat wel te doen, moet je ook zo flink zijn om de consequenties te dragen. Je wilde toch zelfbeschikking, nou die heb je dan ook. Niet zeuren dan over een QR maatschappij. Je hebt een keuze, en die heb je om principiële redenen gemaakt. Houd je dan ook aan dat principe.

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 03 december 2021 om 15:41:

Je kunt ook gewoon toegeven dat je niet tegen je eigen leugenachtige overheid durft in te gaan, en dat je daardoor maar wijst naar de gecreëerde zondebok. Dat is namelijk de makkelijke weg. Schandaal na schandaal en leugen na leugen, al jarenlang, en men blijft het maar pikken. Hoelang nog, HvG?



Speelt dit mee in jouw keuze om niet te vaccineren? Maar vind jij dan ook dat de zorg onderbezet is? Ben je dan niet van mening, dat als je dat vindt, jij zelf een steentje zou moeten bijdragen om die zorg te ontlasten? Hoe zou je dat kunnen doen denk je?

Of kies je hier uit principe voor de aversie tegen de overheid? Maar dan moet je uit principe ook geen mening hebben over de onderbezetting van de zorg toch? Zelf help je ook niet echt mee om het de zorg makkelijker te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

HandvanGod schreef op 03 december 2021 om 16:05:
Speelt dit mee in jouw keuze om niet te vaccineren? Maar vind jij dan ook dat de zorg onderbezet is? Ben je dan niet van mening, dat als je dat vindt, jij zelf een steentje zou moeten bijdragen om die zorg te ontlasten? Hoe zou je dat kunnen doen denk je?

Of kies je hier uit principe voor de aversie tegen de overheid? Maar dan moet je uit principe ook geen mening hebben over de onderbezetting van de zorg toch? Zelf help je ook niet echt mee om het de zorg makkelijker te maken.



De zorg heeft vooralsnog geen last van mij gehad. Dat zou kunnen veranderen als ik besluit om me te laten vaccineren en wellicht met hartproblemen kom te zitten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus