Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Eredivisie

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

De rode kaart van de NEC speler is geseponeerd. Men vond het achteraf toch geen rode kaart waardig.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 22 december 2025 om 15:00:

De rode kaart van de NEC speler is geseponeerd. Men vond het achteraf toch geen rode kaart waardig.

Gelukkig dat straks met de invoering van de VAR dit soort situaties verleden tijd worden. Oh, wacht...

+3/-0

Een rode kaart kan geseponeerd worden, maar een onterecht goedgekeurd doelpunt (niemand kan met zekerheid zeggen of de bal 100% over de lijn was) kan niet achteraf hersteld worden, ook kan een gele kaart niet omgezet worden in rood (tackle van achter op enkel Itakura).

Nou kan het me verder weinig schelen, maar de regels blijven krom.

+3/-0

s0lido schreef op 22 december 2025 om 16:15:

Een rode kaart kan geseponeerd worden, maar een onterecht goedgekeurd doelpunt (niemand kan met zekerheid zeggen of de bal 100% over de lijn was) kan niet achteraf hersteld worden, ook kan een gele kaart niet omgezet worden in rood (tackle van achter op enkel Itakura).

Ik vond het wel grappig om te zien dat vroeger dit wel kon. Dat geel niet rood kan worden, vind ik zó raar én krom inderdaad. Why...?

+2/-0

Ja klopt. Maar wellicht had NEC met 11 man gewonnen. Dat is hun ook ontnomen en kan ook niet worden teruggedraaid. Zo blijft het altijf lasgig in de arbitrage.

+1/-0

BertjeK schreef op 22 december 2025 om 17:23:

Ja klopt. Maar wellicht had NEC met 11 man gewonnen. Dat is hun ook ontnomen en kan ook niet worden teruggedraaid. Zo blijft het altijf lasgig in de arbitrage.

Wellicht had NEC met 11 man verloren! Ze kwamen op achterstand deels door naïviteit. Dat laatste werd minder ná de rode kaart.

+1/-0

BertjeK schreef op 22 december 2025 om 17:23:

Ja, want na een rode kaart op de enkels van Itakura stonden ze inderdaad nog met 11 man.

+1/-0

Kiki schreef op 22 december 2025 om 14:35:

s0lido schreef op 22 december 2025 om 12:40:

Hier zie je het verschil met vorig seizoen. PSV en Feyenoord presteren zo'n beetje hetzelfde. Wij een stuk minder.

We zouden vorig seizoen 7e gestaan hebben met 30 punten i.p.v. 3e. Dat verkleurt de boel behoorlijk. Ondanks een winning streak van Grim hebben we nog een lange weg te gaan om dit seizoen goed te scoren. Gek genoeg is de 2e plek nog vrij realistisch, maar alsnog een 7e eindpositie evengoed.

PSV zelfs een puntje meer t.o.v. vorig seizoen tot mijn verbazing! Wel een aantal keer met hakken over de sloot. De defensie is vaak kwetsbaar en die doelman kan soms slordig zijn, maar het blijft een ploeg met een dodelijke aanval. Grappig: PSV is de grootste daler qua doelsaldo (en Heerenveen de grootste stijger gevolgd door NEC en Groningen). Dat PSV minder sterk overkomt op mij is daarin dan weer wél in af te lezen. Dit seizoen kent PSV echter een zwakkere concurrentie voor de titel.

PSV heeft voor hun doel veel doelpunten tegen maar dat was voornamelijk in het begin van het seizoen. Sinds Schouten terug is gehaald en Mauro op het middenveld speelt krijgen ze niet veel meer tegen. Het grootste gevaar van PSV in mijn ogen is dat bijna iedereen kan scoren. Ik denk wel dat het veel scheelt als ze Veerman verkopen want die speelt een heel sterk seizoen tot nu toe.

+1/-0

Patdaddy schreef op 22 december 2025 om 19:29:

Kiki schreef op 22 december 2025 om 14:35:

s0lido schreef op 22 december 2025 om 12:40:

Hier zie je het verschil met vorig seizoen. PSV en Feyenoord presteren zo'n beetje hetzelfde. Wij een stuk minder.

We zouden vorig seizoen 7e gestaan hebben met 30 punten i.p.v. 3e. Dat verkleurt de boel behoorlijk. Ondanks een winning streak van Grim hebben we nog een lange weg te gaan om dit seizoen goed te scoren. Gek genoeg is de 2e plek nog vrij realistisch, maar alsnog een 7e eindpositie evengoed.

PSV zelfs een puntje meer t.o.v. vorig seizoen tot mijn verbazing! Wel een aantal keer met hakken over de sloot. De defensie is vaak kwetsbaar en die doelman kan soms slordig zijn, maar het blijft een ploeg met een dodelijke aanval. Grappig: PSV is de grootste daler qua doelsaldo (en Heerenveen de grootste stijger gevolgd door NEC en Groningen). Dat PSV minder sterk overkomt op mij is daarin dan weer wél in af te lezen. Dit seizoen kent PSV echter een zwakkere concurrentie voor de titel.

PSV heeft voor hun doel veel doelpunten tegen maar dat was voornamelijk in het begin van het seizoen. Sinds Schouten terug is gehaald en Mauro op het middenveld speelt krijgen ze niet veel meer tegen. Het grootste gevaar van PSV in mijn ogen is dat bijna iedereen kan scoren. Ik denk wel dat het veel scheelt als ze Veerman verkopen want die speelt een heel sterk seizoen tot nu toe.

Ja klopt. Al hoopte ik dat bij Tillman ook en bij Xavi ook. Of bij de Jong, Lang, Bakayoko... op de een of andere manier kopen ze altijd iemand terug die Bosz goed inpast. Dat is ook hun kwaliteit denk ik. Dat het niet om 1, 2 of 3 spelers gaat, maar om het collectief.

Ze willen die Sano als vervanger, ik ken hem niet goed genoeg.

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/16111858/veerman-wacht-op-fenerbahce-sano-mikt-op-stap-naar-psvlink

+1/-0

BertjeK schreef op 22 december 2025 om 15:00:

Ik vind dit echt onbegrijpelijk van de KNVB. Wellicht was geel voldoende geweest, maar je kunt niet zeggen dat er niks aan de hand was. Die kerel gaat in een scrimmage bewust voor een 'Zidane', waarbij hij over de bal heenstapt. Dat is een bewuste actie en daarmee neemt hij risico. Dat is volgens mij het rode in deze kaart. Je ziet jaarlijks 3,4 rode kaarten voor spelers die zonder intentie 'over de bal' stappen en dan vol op een onderbeen of enkel stappen. En het ding is ook nog eens, als Klaassens been daar knapt (wat heel goed kan gebeuren als hij zijn voet iets voller op het been had gezet), dan had niemand getwijfeld over rood. Maar omdat de uitkomst nu relatief gunstig is, gaan we hem zelfs seponeren?!

Daarnaast, ook hier weer, de scheidsrechter geeft rood. De VAR ziet er gene grote fout in, dus geen VAR moment. Met of zonder VAR, dit was dus gewoon rood geworden. De goal daarentegen, was dus geen goal geweest als het naar de scheidsrechter was gegaan. Hier gaat de VAR in de fout, want die gaat interpreteren zonder scherpe, duidelijke beelden van een bal die 100% over de lijn is. Net als wat wij hadden in Heerenveen vorig jaar (of het jaar ervoor?). En daar was de hoek ons ook nog eens ongunstig gezind.

Ik heb liever dat ze de VAR vaker gebruiken voor dit soort momenten, of dat de scheidsrechter zelf zegt: ik wil het gewoon nog een keer zien. Rode kaarten, harde tackles, onduidelijke situaties, goal over de lijn of niet. Ik heb dan leiver dat de scheidsrechter zegt: dit is cruciaal voor de wedstrijd, ik wil 100% achter mijn beslissing staan.

Maar goed. Het is wat het is.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Eredivisie