the birdman
Fan van Ajax
Uit: Amsterdam
Vak: 428
Forumreacties: 1.592
Reg.: 8 mei 2009
Favoriete opstelling: geen
Het financiële geklooi begon al onder Karel Aalbers natuurlijk. Voordat de Russen het overnamen, is Vitesse al meermaals gered, oa door de gemeente. Die Russen pompten er bakken met geld in, alle tekorten werden simpelweg aangevuld. Toen die Russische steun wegviel bleek hoe groot de puinhoop was. Je weet gewoon dat je dan een uphill battle voert. De gemeente mag conform de Europese regels niet meer bijspringen.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.871
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 01 augustus 2025 om 07:40:
Het financiële geklooi begon al onder Karel Aalbers natuurlijk. Voordat de Russen het overnamen, is Vitesse al meermaals gered, oa door de gemeente. Die Russen pompten er bakken met geld in, alle tekorten werden simpelweg aangevuld. Toen die Russische steun wegviel bleek hoe groot de puinhoop was. Je weet gewoon dat je dan een uphill battle voert. De gemeente mag conform de Europese regels niet meer bijspringen.
the birdman
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 02 augustus 2025 om 05:11:
7 augustus dient het kort geding bij de rechtbank in Utrecht om alsnog de licentie terug te krijgen. It ain’t over yet.
Forumreacties: 4.205
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 02 augustus 2025 om 18:22:
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 02 augustus 2025 om 05:11:
7 augustus dient het kort geding bij de rechtbank in Utrecht om alsnog de licentie terug te krijgen. It ain’t over yet.
Van wat ik begreep doet de rechtbank geen inhoudelijke toetsing, maar beoordeelt de rechter alleen of de licentiecommissie de procedures correct heeft gevolgd. Dan lijkt Vitesse me tamelijk kansloos. Bij een inhoudelijke behandeling lijkt me dat overigens ook.
Voor zover ik het kan beoordelen staat de licentiecommissie volledig in haar recht om onder de huidige omstandigheden geen licentie af te geven. Het is voorbij, vrees ik.
Forumreacties: 3.372
Reg.: 21 januari 2021
Vitesse verdient het om te sterven. I.p.v. 500.000 euro per gemiste wedstrijd, een meter in de grond graven. Wat een belachelijk gedoe dit! Deze club is kansloos geworden. Constant aanmodderen in de Eerste Divisie zonder kans op degradatie. Het is simpelweg een vorm van competitievervalsing om deze club mee te laten spelen!
Uit: Mijdrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 7
Reg.: 20 juli 2025
the birdman
Fan van Ajax
Vandaag is het de laatste strohalm voor Vitesse. Rond 13.30 dient het kort geding waar Vitesse zijn laatste smeekbede kan doen. De rechter zal kijken of de licentiecommissie en de commissie van beroep de juiste procedures hebben gevolgd. Normaliter gaan ze niet over de inhoud. Vitesse en de gemeente Arnhem zullen zeker gaan vertellen over het maatschappelijk belang voor stad en regio en ook inspringen op de werkgelegenheid. Hopend dat de rechter wil meegaan in dit sentiment en de intrekking wil schorsen zodat ze mee kunnen doen voorlopig.
Forumreacties: 3.851
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 07 augustus 2025 om 07:07:
Vandaag is het de laatste strohalm voor Vitesse. Rond 13.30 dient het kort geding waar Vitesse zijn laatste smeekbede kan doen. De rechter zal kijken of de licentiecommissie en de commissie van beroep de juiste procedures hebben gevolgd. Normaliter gaan ze niet over de inhoud. Vitesse en de gemeente Arnhem zullen zeker gaan vertellen over het maatschappelijk belang voor stad en regio en ook inspringen op de werkgelegenheid. Hopend dat de rechter wil meegaan in dit sentiment en de intrekking wil schorsen zodat ze mee kunnen doen voorlopig.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 819
Reg.: 14 mei 2024
the birdman
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 07 augustus 2025 om 10:13:
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 07 augustus 2025 om 07:07:
Als ze enkel toetsen of de procedure gevolgd is, maakt het sentiment toch helemaal niet uit? Denk dat het beter is dat Vitesse er gewoon mee stopt en er een nieuwe club uit de as verrijst, die met een propere lei kan beginnen.
Het zal even duren voor ze terug weer op niveau zijn, maar dat geldt ook voor de huidige omstandigheden.
Forumreacties: 3.372
Reg.: 21 januari 2021
Ik heb toch wel met enige verbazing zitten kijken naar de items over Vitesse op de journaals. Staat die John van den Brom daar weer krokodillentranen te huilen voor de camera. Zegt dat ie er alsnog een goed gevoel bij heeft, dat het goed komt. "Maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is." Zeg dan gewoon niks.
Theo Janssen kwam nog voorbij, Nicky Hofs ook. Van Theo wist ik het al maar die Hofs loopt er tegenwoordig ook bij alsof ie boven de Febo woont.
Had wel medelijden met de echte supporters. Zag je zestigers in Machlas-shirtjes lopen. Kijk ik heb verder schijt aan Vitesse maar als vanaf morgen Ajax ineens niet meer zou bestaan, zou dat voor mij ook wel een soort leegte geven.
Ik bedoel, waar moet ik dan met jullie over lullen verder, korfbal?
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Vak: 117
Forumreacties: 15.750
Reg.: 1 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 07 augustus 2025 om 19:38:
Ik heb toch wel met enige verbazing zitten kijken naar de items over Vitesse op de journaals. Staat die John van den Brom daar weer krokodillentranen te huilen voor de camera. Zegt dat ie er alsnog een goed gevoel bij heeft, dat het goed komt. "Maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is." Zeg dan gewoon niks.
Theo Janssen kwam nog voorbij, Nicky Hofs ook. Van Theo wist ik het al maar die Hofs loopt er tegenwoordig ook bij alsof ie boven de Febo woont.
Had wel medelijden met de echte supporters. Zag je zestigers in Machlas-shirtjes lopen. Kijk ik heb verder schijt aan Vitesse maar als vanaf morgen Ajax ineens niet meer zou bestaan, zou dat voor mij ook wel een soort leegte geven.
Ik bedoel, waar moet ik dan met jullie over lullen verder, korfbal?
the birdman
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 07 augustus 2025 om 19:38:
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 907
Reg.: 3 september 2005
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Vak: 117
Forumreacties: 15.750
Reg.: 1 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 07 augustus 2025 om 22:02:
Wanneer het doek definitief valt voor Vitesse kan er misschien gewerkt worden aan een nieuwe betaaldvoetbalorganisatie, bijvoorbeeld met de naam vv Febo Arnhem.
Ajax Forum » Binnenlandse competities » Vitesse