Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Eredivisie

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

23 wedstrijden gespeeld, 12 cleansheets, in iedere wedstrijd minimaal 1x gescoord.

Een wonder? Nee. Gewoon een goeie chemie tussen trainer en selectie. Eventueel kampioen van de armoede my ass. We doen het gewoon goed. PSV had een super seizoen, maar dit seizoen presteren ze weer normaal en wij dus ook (qua resultaat). Meer niet. Mensen doen alsof PSV jaar in jaar uit met 90+ punten kampioen werd en dat ineens de norm is.

+4/-0

PSV kan na vanavond (verlies bij GAE) op maximaal 82 punten komen dit seizoen. Wij nog steeds op koers voor 90 punten (al verwacht ik het niet).

+2/-0

Pak schaal komt steeds dichterbij

+3/-0

Wat gebeurt er toch weer dit weekend? PSV geeft het weg tegen GAE, Feyenoord verspeelt nu net weer twee punten thuis tegen NEC.

De middenmoot pakt vreselijk veel punten dit seizoen. Het verschil tussen de nummer 8 en de nummer 15 op de ranglijst is maar 5 puntjes, en dat 10 speelronden voor het einde.

+3/-0

Ook Feyenoord verspeelt punten. Morgen winnen en je zet PSV op 8 en Feyenoord op 16 punten..

+2/-0

Wat is het weer genieten geblazen in de krantjes vanochtend. Zit echt al een uur geregeld te schaterlachen hier. Verrassende hoogtepunt komt uit de Volkskrant:

"Het is een grote grap, het is haast een middelvinger naar de kunst van voetbal. Het is net geen sportief wonder, maar veel scheelt het niet. Ook in Almere was het weer vaste prik: doelpuntje maken, de tent sluiten op zijn Italiaans en hup, de voorsprong op PSV uitbreiden naar acht punten. Ajax mag sowieso nog twee van de tien overgebleven wedstrijden verliezen. Het sloeg natuurlijk al nergens op en het slaat na gisteren helemaal nergens op. Al die ontkenningen van Ajacieden, trainer Francesco Farioli voorop, dat ze niet bezig zijn met een kampioenschap. Voor de wedstrijd tegen Almere City vijf punten voorsprong op nummer 2, PSV, daarna zelfs acht, en nog steeds wil niemand in Amsterdam eraan."

:D

Ik hoop zó dat Farioli het flikt. Krijg er echt 2010/2011 vibes van.

+3/-0

Er zijn helaas nog teveel wedstrijden waar we het gewoon lastig gaan krijgen.
Maar gezien de vrije val waar lamp inzit zullen die gelukkig ook niet alles gaan winnen.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 03 maart 2025 om 11:14:

Maar gezien de vrije val waar lamp inzit zullen die gelukkig ook niet alles gaan winnen.

Het licht is uit gegaan in Eindhoven. Ik denk dat Bosz de schakelaar niet kan vinden.

+1/-0

Kiki schreef op 03 maart 2025 om 11:19:

spelbos schreef op 03 maart 2025 om 11:14:

Het licht is uit gegaan in Eindhoven. Ik denk dat Bosz de schakelaar niet kan vinden.

Maar dan denk ik aan Brabant, want daar brandt geen licht.

+1/-0

De resterende programma's, voor de volledigheid, met wedstrijden tussen top-6 ploegen onderstreept:

Ajax
PEC (U)
AZ (T)
PSV (U)
NAC (T)
Willem II (U)
Sparta (T)
Utrecht (U)
NEC (T)
Groningen (U)
Twente (T)

PSV
Heerenveen (T)
RKC (U)
Ajax (T)
Groningen (U)
Almere (T)
Twente (U)
Fortuna Sittard (T)
Feyenoord (U)
Heracles (T)
Sparta (U)

Het verschil is 8 punten. PSV heeft een beter doelsaldo (10 goals verschil).

+1/-0

Sevic schreef op 03 maart 2025 om 11:53:

De resterende programma's, voor de volledigheid, met wedstrijden tussen top-6 ploegen onderstreept:

Ajax
PEC (U)
AZ (T)
PSV (U)
NAC (T)
Willem II (U)
Sparta (T)
Utrecht (U)
NEC (T)
Groningen (U)
Twente (T)

PSV
Heerenveen (T)
RKC (U)
Ajax (T)
Groningen (U)
Almere (T)
Twente (U)
Fortuna Sittard (T)
Feyenoord (U)
Heracles (T)
Sparta (U)

We kunnen in theorie thuis tegen NAC kampioen worden, als ik niks mis in de berekening.

+2/-0

Kiki schreef op 03 maart 2025 om 12:00:

Ajax
PEC (U)
AZ (T)
PSV (U)
NAC (T)
Willem II (U)
Sparta (T)
Utrecht (U)
NEC (T)
Groningen (U)
Twente (T)

PSV
Heerenveen (T)
RKC (U)
Ajax (T)
Groningen (U)
Almere (T)
Twente (U)
Fortuna Sittard (T)
Feyenoord (U)
Heracles (T)
Sparta (U)

We kunnen in theorie thuis tegen NAC kampioen worden, als ik niks mis in de berekening.

Ook een leuk inzicht: als je komend weekend PEC verslaat en uit bij PSV niet verliest, ben je waarschijnlijk kampioen als je verder gewoon al je thuiswedstrijden wint.

+2/-0

De zuurgraad is weer extreem hoog in de media. Natuurlijk zaten er enorme zaadwedstrijden tussen, maar zo dramatisch als geschetst is het over de gehele lijn ook niet (geweest). De wedstrijden die je gewonnen hebt, heb je allemaal terecht gewonnen. PSV heeft - ook in de eerste seizoenshelft - dramatische wedstrijden gespeeld, maar toen werd er wel 'gewoon' gewonnen. Hoor(de) je niemand over. Ik hoop zo dat we hem over de streep gaan trekken, Farioli verdient het. Maar ons programma is een stuk lastiger dan dat van PSV. Benieuwd hoe we de komende drie wedstrijden door komen.

+3/-0

Quido schreef op 03 maart 2025 om 12:05:

De zuurgraad is weer extreem hoog in de media. Natuurlijk zaten er enorme zaadwedstrijden tussen, maar zo dramatisch als geschetst is het over de gehele lijn ook niet (geweest). De wedstrijden die je gewonnen hebt, heb je allemaal terecht gewonnen. PSV heeft - ook in de eerste seizoenshelft - dramatische wedstrijden gespeeld, maar toen werd er wel 'gewoon' gewonnen. Hoor(de) je niemand over. Ik hoop zo dat we hem over de streep gaan trekken, Farioli verdient het. Maar ons programma is een stuk lastiger dan dat van PSV. Benieuwd hoe we de komende drie wedstrijden door komen.

Als PSV nu ineens het omdraait en gewoon weer gaat winnen (ik denk dat die kans groter is na een ontslag van Bosz, aangezien hij het spoor kwijt is en het geloof er niet meer is met hem; het verschil wat PSV kan en de huidige ondergrens is record breaking groot; het schijnt ook een record te zijn, de vrije val waar PSV in terecht gekomen is) en wij verliezen begrijpelijk genoeg van AZ en PSV, nadat we tegen PEC gelijkspelen, dan staat PSV na drie wedstrijden weer eerste. Goed van Farioli om het niet te jynxen.

+2/-0

Sevic schreef op 03 maart 2025 om 12:04:

Ajax
PEC (U)
AZ (T)
PSV (U)
NAC (T)
Willem II (U)
Sparta (T)
Utrecht (U)
NEC (T)
Groningen (U)
Twente (T)

PSV
Heerenveen (T)
RKC (U)
Ajax (T)
Groningen (U)
Almere (T)
Twente (U)
Fortuna Sittard (T)
Feyenoord (U)
Heracles (T)
Sparta (U)

Ook een leuk inzicht: als je komend weekend PEC verslaat en uit bij PSV niet verliest, ben je waarschijnlijk kampioen als je verder gewoon al je thuiswedstrijden wint.

Dat we er goed voor staan, is dus de conclusie. Na drie wedstrijden kan het echter weer helemaal anders zijn. In december en daarvoor had ik dit niet voorspeld. Utrecht derde blijft wel leuk om te zien. Haller scoort niet eens. AZ kon nu derde staan, maar i.p.v. daarvan zesde, omdat Heerenveen te machtig was (zie hoe ze het vertrek van Van Persie hun goed heeft gedaan). Leuke strijd tussen de nummers 3 tot en met 6; GAE op een eiland, bijna, maar kan zelfs óók nog top 6 halen! Natuurlijk nummers 8 tot en met de degradatiekandidaten een ongekende strijd. Bizar hoe goed RKC en Almere op het veld zijn, maar wel onderaan staan!

+2/-0

Kiki schreef op 03 maart 2025 om 12:19:

Ajax
PEC (U)
AZ (T)
PSV (U)
NAC (T)
Willem II (U)
Sparta (T)
Utrecht (U)
NEC (T)
Groningen (U)
Twente (T)

PSV
Heerenveen (T)
RKC (U)
Ajax (T)
Groningen (U)
Almere (T)
Twente (U)
Fortuna Sittard (T)
Feyenoord (U)
Heracles (T)
Sparta (U)

Dat we er goed voor staan, is dus de conclusie. Na drie wedstrijden kan het echter weer helemaal anders zijn. In december en daarvoor had ik dit niet voorspeld. Utrecht derde blijft wel leuk om te zien. Haller scoort niet eens. AZ kon nu derde staan, maar i.p.v. daarvan zesde, omdat Heerenveen te machtig was (zie hoe ze het vertrek van Van Persie hun goed heeft gedaan). Leuke strijd tussen de nummers 3 tot en met 6; GAE op een eiland, bijna, maar kan zelfs óók nog top 6 halen! Natuurlijk nummers 8 tot en met de degradatiekandidaten een ongekende strijd. Bizar hoe goed RKC en Almere op het veld zijn, maar wel onderaan staan!

Tja, 8 punten kun je in theorie in 3 weekenden verspelen, inderdaad. De vraag is hoe realistisch dat is, aangezien je het hele seizoen nog maar 2 potjes verloren hebt. Als wij een kutwedstrijd spelen in de ED, dan trekken we eerder nog een punt over de streep dan dat we kopje-onder gaan, verwacht ik.

Maart wordt gewoon bepalend. Daarna kun je met een beetje mazzel volstaan met het winnen van je thuiswedstrijdjes tegen NEC en Sparta en zo.

+2/-0

Kiki schreef op 03 maart 2025 om 12:12:

Quido schreef op 03 maart 2025 om 12:05:

Als PSV nu ineens het omdraait en gewoon weer gaat winnen (ik denk dat die kans groter is na een ontslag van Bosz, aangezien hij het spoor kwijt is en het geloof er niet meer is met hem; het verschil wat PSV kan en de huidige ondergrens is record breaking groot; het schijnt ook een record te zijn, de vrije val waar PSV in terecht gekomen is) en wij verliezen begrijpelijk genoeg van AZ en PSV, nadat we tegen PEC gelijkspelen, dan staat PSV na drie wedstrijden weer eerste. Goed van Farioli om het niet te jynxen.

Als PSV eruit gaat tegen Arsenal maar wij door tegen Eintracht, dan heb je ook nog eens dat wij een veel zwaarder programma hebben. Zelfs als je dan maar een paar keer puntverlies leidt ruiken zij bloed natuurlijk, vooral als zij in Eindhoven winnen.

We staan er goed voor en ik geef ons de beste kansen op dit moment, maar het kan nog steeds betrekkelijk snel omdraaien.

+2/-0

Sevic schreef op 03 maart 2025 om 12:27:

Ajax
PEC (U)
AZ (T)
PSV (U)
NAC (T)
Willem II (U)
Sparta (T)
Utrecht (U)
NEC (T)
Groningen (U)
Twente (T)

PSV
Heerenveen (T)
RKC (U)
Ajax (T)
Groningen (U)
Almere (T)
Twente (U)
Fortuna Sittard (T)
Feyenoord (U)
Heracles (T)
Sparta (U)

Tja, 8 punten kun je in theorie in 3 weekenden verspelen, inderdaad. De vraag is hoe realistisch dat is, aangezien je het hele seizoen nog maar 2 potjes verloren hebt. Als wij een kutwedstrijd spelen in de ED, dan trekken we eerder nog een punt over de streep dan dat we kopje-onder gaan, verwacht ik.

Maart wordt gewoon bepalend. Daarna kun je met een beetje mazzel volstaan met het winnen van je thuiswedstrijdjes tegen NEC en Sparta en zo.

Niet eens heel onrealistisch. De komende drie wedstrijden zijn op papier niet niks. Ik ga er niet vanuit, maar ik begrijp dat Farioli weigert dat hij en zijn spelers het al van de daken schreeuwen dat we zomaar kampioen kunnen (of) gaan worden, want wat als het na drie wedstrijden heel anders uitziet en je dacht en zei dat we hem al zo goed als binnen hadden? Klinkt als een jynx, klinkt als PSV's huidige situatie.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 maart 2025, 12:40:04.

+2/-0

Kiki schreef op 03 maart 2025 om 12:32:

Sevic schreef op 03 maart 2025 om 12:27:

Ajax
PEC (U)
AZ (T)
PSV (U)
NAC (T)
Willem II (U)
Sparta (T)
Utrecht (U)
NEC (T)
Groningen (U)
Twente (T)

PSV
Heerenveen (T)
RKC (U)
Ajax (T)
Groningen (U)
Almere (T)
Twente (U)
Fortuna Sittard (T)
Feyenoord (U)
Heracles (T)
Sparta (U)

Niet eens heel onrealistisch. De komende drie wedstrijden zijn op papier niet niks. Ik ga er niet vanuit, maar ik begrijp dat Farioli weigert dat hij en zijn spelers het al van de daken schreeuwen dat we zomaar kampioen worden, want wat als het na drie wedstrijden heel anders uitziet en je dacht en zei dat we hem al zo goed als binnen houden? Klinkt als een jynx, klinkt als PSV's huidige situatie.

Eens. Andersom geldt ie echter ook: als je uit bij PSV wint, kun je net zo goed direct die platte kar mee terug nemen uit Eindhoven zodat we daar dat enorme standbeeld van Farioli dat we dan moeten gaan maken op kunnen vervoeren naar het Museumplein.

+3/-0

24 wedstrijden gespeeld, 13 clean sheets. Dat wil zeggen dat we er 18 om de oren hebben gehad in slechts 11 wedstrijden. Daarom maak ik me toch nog een beetje zorgen nu we wat lastigere wedstrijden gaan krijgen.

Heb even gekeken en 7 van de 10 resterende wedstrijden zijn tegen ploegen die wél tegen ons wisten te scoren.
3x winst (PSV, NEC, Groningen), 2x gelijk (Utrecht, Twente), 2x verlies (NAC, AZ).

Daarom blij dat bij Ajax (zowel staf als fans) voorzichtigheid overheerst. We hebben het ondanks zo'n dikke voorsprong nog lang niet binnen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 maart 2025, 16:15:46.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Eredivisie