Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 december 2022 om 22:44:

Het was van beide zijden niet heel classy, Dumfries stond ook penaltynemers van Argentinië te provoceren om maar een voorbeeld te noemen. En daar hoor je niks meer over in de Nederlandse media. Het is zoals altijd na verlies vooral de tegenstander die naar en gemeen was maar nooit wat we zelf niet goed gedaan hebben.

Messi mag niet klagen over de scheids, maar verder heeft hij zijn ding gedaan en daarmee zijn land na de volgende ronde gebracht en dat is uiteindelijk het enige dat telt. Leuk dat zo'n Memphis het team zo leuk opjut maar als je niet levert dan schiet het niet op.



Oh, wat Oranje deed vond ik ook niet kunnen. Maar die heb ik sowieso niet hoog zitten. Van Messi heb ik normaal gesproken een heel ander beeld, heel anders dan bijv. Neymar en bij vlagen Ronaldo, qua sportiviteit. Maar wat hij gisteren allemaal deed was gewoon smerig.

Wat de media betreft heb je gelijk. Die pakken ff een sensatie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 december 2022 om 22:44:

Het was van beide zijden niet heel classy, Dumfries stond ook penaltynemers van Argentinië te provoceren om maar een voorbeeld te noemen. En daar hoor je niks meer over in de Nederlandse media. Het is zoals altijd na verlies vooral de tegenstander die naar en gemeen was maar nooit wat we zelf niet goed gedaan hebben.

Messi mag niet klagen over de scheids, maar verder heeft hij zijn ding gedaan en daarmee zijn land na de volgende ronde gebracht en dat is uiteindelijk het enige dat telt. Leuk dat zo'n Memphis het team zo leuk opjut maar als je niet levert dan schiet het niet op.


Juist. Het lijkt een beetje op de ontmoeting destijds met Portugal. Al was dat nog wat erger. Toen werd er alleen negatief naar de Portugezen gekeken.

https://www.youtube.com/watch?v=TiGTDDOyTCI&t=1s

Messi speelde trouwens goed tegen NL. Zelfs met Ake die hem veelal volgde was hij nauwelijks van de bal te krijgen. De assist bij de 1-0 was ook weergaloos. Niet alleen de pass.. ook het uitstellen. Daarmee creëert hij meer ruimte richting Ake.



Hier nog een reactie van Scaloni;
https://www.youtube.com/watch?v=F9NrKIajlGc

Oh ja.. wat zei Van Gaal ook alweer vooraf?

Hier staat een aardig overzicht:
https://www.ad.nl/wk-voetbal/lionel-messi-haalt-uit-naar-louis-van-gaal-en-wout-weghorst-waar-kijk-je-naar-dwaas-loop-door~a90857f4/

Dan is de conclusie toch simpel: de praatjes van Oranje vooraf hebben Argentinië extra gemotiveerd. Bravo Van Gaal. :D :D

Ik denk alleen dat het toernooi hierna eindigt voor Argentinië. Een herhaling van Frankrijk-Kroatië lijkt voor de hand te liggen.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 10 december 2022 om 23:11:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 december 2022 om 22:44:

Het was van beide zijden niet heel classy, Dumfries stond ook penaltynemers van Argentinië te provoceren om maar een voorbeeld te noemen. En daar hoor je niks meer over in de Nederlandse media. Het is zoals altijd na verlies vooral de tegenstander die naar en gemeen was maar nooit wat we zelf niet goed gedaan hebben.

Messi mag niet klagen over de scheids, maar verder heeft hij zijn ding gedaan en daarmee zijn land na de volgende ronde gebracht en dat is uiteindelijk het enige dat telt. Leuk dat zo'n Memphis het team zo leuk opjut maar als je niet levert dan schiet het niet op.


Juist. Het lijkt een beetje op de ontmoeting destijds met Portugal. Al was dat nog wat erger. Toen werd er alleen negatief naar de Portugezen gekeken.

https://www.youtube.com/watch?v=TiGTDDOyTCI&t=1s

Messi speelde trouwens goed tegen NL. Zelfs met Ake die hem veelal volgde was hij nauwelijks van de bal te krijgen. De assist bij de 1-0 was ook weergaloos. Niet alleen de pass.. ook het uitstellen. Daarmee creëert hij meer ruimte richting Ake.



Hier nog een reactie van Scaloni;
https://www.youtube.com/watch?v=F9NrKIajlGc

Oh ja.. wat zei Van Gaal ook alweer vooraf?

Hier staat een aardig overzicht:
https://www.ad.nl/wk-voetbal/lionel-messi-haalt-uit-naar-louis-van-gaal-en-wout-weghorst-waar-kijk-je-naar-dwaas-loop-door~a90857f4/

Dan is de conclusie toch simpel: de praatjes van Oranje vooraf hebben Argentinië extra gemotiveerd. Bravo Van Gaal. :D :D

Ik denk alleen dat het toernooi hierna eindigt voor Argentinië. Een herhaling van Frankrijk-Kroatië lijkt voor de hand te liggen.



Naar mijn mening is Argentinië een redelijk beperkte ploeg, die met name qua fysiek (lengte, kracht, snelheid, schotkracht) vrij matig is. Kroatië heeft echter van de 5 wedstrijden er ook 4 gelijk gespeeld. Het is een zeer degelijke ploeg, maar aanvallend missen ze stootkracht nu ze geen Mandzukic meer hebben. Mocht die kleine het daar ook op zn heupen krijgen en 2,3 geniale momenten hebben kan dat ook zomaar doorslaggevend zijn.

Vind het wel een mooi affiche, de Argentijnse struikrovers tegen de stylisten uit de Balkan. Heb een lichte voorkeur voor Kroatië, maar zou het Messi wel heel erg gunnen.

 

+1/-0

Straks Kroatië-Argentinië, ik ben op de hand van de Kroaten en gentleman en opper stylist Modric.

Messi, Argentinië en de FIFA hebben bij mij veel weggehaald van waar voetbal om gaat.

Messi toonde geen respect en schopte zijn gekregen shirtje tegen Mexico al weg in de kleedkamer. Dit werd hem niet in dank afgenomen. Het constant duikelen alà Neymar tegen Nederland, de Smasi handsbal waar voor hij geen geel kreeg. Dan kun je achteraf je overal over beklagen maar toon je eigen ingetogen dat je er niet bent afgestuurd. Je had gewoon dit toernooi niet meer mogen meedoen (rood is twee wedstrijden schorsing).

De Argentijnen voor de rest, tja dat knalharde schot in de dug-out, rakelings langs het hoofd van Aké door Paredas die van te voren een knalharde overtreding maakt. Die vent leek wel helemaal gek tijdens zijn invalbeurt. Het grof omver duwen van een beveiliger tijdens het vieren van de overwinning. Krijg je daar ook geen kaart meer voor? Dumfries kreeg er wel eentje na de wedstrijd.....

Dat bovenstaande heeft Kroatië allemaal niet gedaan. Die hebben alleen pech dat ze geen goede goalgetter hebben anders winnen ze hun wedstrijden veel makkelijker.

Geef mij de stylisten uit de Balkan maar in plaats van die losgeslagen gekken uit Zuid Amerika. Die mensen verdienen het ook meer na de gruwelijke Balkan oorlog van de jaren 90.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 13 december 2022 om 19:26:

Straks Kroatië-Argentinië, ik ben op de hand van de Kroaten en gentleman en opper stylist Modric.

Messi, Argentinië en de FIFA hebben bij mij veel weggehaald van waar voetbal om gaat.

Messi toonde geen respect en schopte zijn gekregen shirtje tegen Mexico al weg in de kleedkamer. Dit werd hem niet in dank afgenomen. Het constant duikelen alà Neymar tegen Nederland, de Smasi handsbal waar voor hij geen geel kreeg. Dan kun je achteraf je overal over beklagen maar toon je eigen ingetogen dat je er niet bent afgestuurd. Je had gewoon dit toernooi niet meer mogen meedoen (rood is twee wedstrijden schorsing).

De Argentijnen voor de rest, tja dat knalharde schot in de dug-out, rakelings langs het hoofd van Aké door Paredas die van te voren een knalharde overtreding maakt. Die vent leek wel helemaal gek tijdens zijn invalbeurt. Het grof omver duwen van een beveiliger tijdens het vieren van de overwinning. Krijg je daar ook geen kaart meer voor? Dumfries kreeg er wel eentje na de wedstrijd.....

Dat bovenstaande heeft Kroatië allemaal niet gedaan. Die hebben alleen pech dat ze geen goede goalgetter hebben anders winnen ze hun wedstrijden veel makkelijker.

Geef mij de stylisten uit de Balkan maar in plaats van die losgeslagen gekken uit Zuid Amerika. Die mensen verdienen het ook meer na de gruwelijke Balkan oorlog van de jaren 90.



Ach, Weghorst was ook niet helemaal 100%.

Ik gun het Kroatië, maar Lisandro, Nico en toch Messi uiteindelijk ook wel.

 

+2/-0

Hoe negatief ik sinds vrijdag ook over Messi denk, voetballend blijft hij de beste ooit. Ook vandaag staat hij op. Op zijn oude (voetbal)leeftijd belangrijker dan ooit voor Argentinië.

 

+3/-0

Zelfs als hij het WK niet wint is Messi de allerbeste voetballer ooit. Dat daar nog twijfels over bestaan is bizar. Los van wat wij al die jaren hebben mogen aanschouwen ondersteunen de cijfers dit ook. En toch zie je weer mensen op TV die twijfelen of die Maradona nog steeds boven hem plaatsen. Op basis waarvan? Het gewonnen WK? Dat gewonnen WK kan nooit op tegen alles wat Messi heeft gepresteerd.

Daarnaast vergeten ze eventjes dat het huidige voetbal tactisch velen malen verder is. Vooral het ontregelen, counteren van een tegenstander. Het tempo ligt tegenwoordig ook veel hoger. Daartegenover kun je zetten dat het voetbal professioneler is geworden in alle aspecten. Dat spreekt dan weer in het voordeel van Pele, Maradona en Cruijff.

Messi voor clubs: 829 wedstrijden, 695 doelpunten en 295 assists
Messi voor Argentinië: 171 wedstrijden, 96 doelpunten en 55 assists

Totaal: 1000 wedstrijden, 791 doelpunten en 350 assists
Hij loopt met assists erbij meer dan 1 op 1 over zijn gehele carrière. Gewoon krankzinnig en altijd op het allerhoogste niveau.
Maradona heeft bijv. jarenlang in Argentinië gevoetbald. Wees blij dat Messi dat de mensen niet heeft aangedaan..... hoe zouden die wedstrijden geëindigd zijn?

En wat een magistrale acties, passes, doelpunten en assists hebben we wel niet gezien? Dat valt bijna niet op te sommen, want dan zou je te veel overslaan.

Er zal vast een keer iemand opstaan die nog beter is. Maar of wij dat nog gaan meemaken? Ik betwijfel het. Ik geniet elke keer weer als ik Messi zie spelen en probeer alle wedstrijden van hem te bekijken. We moeten er van genieten. Zelfs als het de tegenstander is. Want voor je het weet is het weer voorbij.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 13 december 2022 om 21:39:

Hoe negatief ik sinds vrijdag ook over Messi denk, voetballend blijft hij de beste ooit. Ook vandaag staat hij op. Op zijn oude (voetbal)leeftijd belangrijker dan ooit voor Argentinië.



Mee eens. Als je ouder word gaat het explosieve er des te meer af. Het vergt extra veel kracht en energie. Een mogelijke reden dat we hem de laatste jaren vaker in het veld zien wandellen. Hij doseert om krachten te sparen en weet uit ervaring wanneer wel of niet te accelereren om bij de voorberreiding van een doelpunt aanwezig te zijn. Het is mooi om te zien.

Hebben je ook genoten van Modric dit toernooi met zijn 37 jaar? Ongelovelijk waar de man allemaal staat, tussen zit, passes verstuurt en controleert. Wat een kanjers allebei terwijl we bij Ajax in iets mindere mate soort gelijk kaliber hebben rondlopen met Blind en Tadic. Allebei jaren jonger dan bovengenoemden maar zij zouden in een andere rol van grote waarde kunnen zijn voor Ajax als het op ervaring aankomt. Maar goed, daarvoor hebben we een slimme coach nodig die het ziet. Ik geloof niet dat dit aan de orde is.

Ik kom zo terug op Messi, maar nog even over de slimme coach. Op mijn 23ste kreeg het elftal waar ik in speelde in de zomerstop een nieuwe coach/trainer. Menigeen die gevoetbald heeft weet dat het dan afwachten en aftasten is. Is het een goede trainer? Coach? Dergelijke discussie komen na een aantal training in de kleedkamer of in de kantine al opgang. Vier week later hadden we de eerste drie oefenwedstrijden gewonnen en waren er snel uit dat de man nieuwkomer van grote meerwaarde was. Het elftal werd iets aangepast waardoor we sterker werden. Je stapt dan ook vol vertrouwen uit de bus op weg naar de volgende wedstrijd. Spelers voelen dit feilloos aan.

Met Schreuder zie ik precies het tegenovergestelde. Niet alleen het slechte spel maar ook het vertrouwen lijkt weg. Waar normaliter een ploeg met opgeheven hoofd en een frisse blik, plezier en vol energie de wedstrijd in gaat lijkt dit gedeelte verdwenen. Hoef ik verder niet te beginnen met wat voor blik de spelers nadien voor de camera staan om aan te horen wat ze te melden hebben. Het geluid kan daarvoor gewoon uit. Verder hoef ik de interne strubbelingen niet te lezen om te weten dat het goed fout zit tussen het ene en andere. Schreuder komt aanzetten met een paar stoorzenders? Het lijkt mij duidelijk dat voor vele spelers het omgekeerd exact het zelfde geld. Er heerst veel onbegrip. Zeer waarschijnlijk eerder alvorens Alfred het zelf in de gaten kreeg.

Enfin, terug naar Messi en de beste ooit? Persoonlijk heb ik in het algemeen altijd moeite gehad met wie is nou precies de beste ooit. Moeten we daarvoor ook het aantal gewonnen prijzen voor optellen? Of in hoeverre heeft het team waar ze in speelden hierin een aandeel? Dan word het lastig met Maradona want buiten een gewonnen WK heeft hij niet bijster veel prijzen gewonnen, terwijl het een grote voetballer was.

In mijn tienerjaren ging de discussie altijd over Pele, Cruijff of Maradonna. Ik wilde daar van af en noemde ze maar buitencatorgorie. Zo heb ik ook altijd genoten van spelers als Hagi, Michael Laudrup, Romario, Bergkamp, en Marco van Basten om een paar te noemen. Van de laatste heb ik een paar week geleden toevallig nog wat beelden bekeken. Wat een beest van een spits was het ook, ongelovelijk. Als je de beelden bestudeerd valt bij elke actie en versnelling op hoe goed geschoold hij was. Voor dat gedeelte heeft Cruijff er een aandeel in zoals Marco zelf wel eens aangaf; dacht hij op de training de oefening goed te hebben gedaan, was het voor Johan weer niet goed genoeg. Kon het weer over tot soms grote ergenis van Marco.

Van Messie heb ik enorm genoten maar van de beelden van Marco nog meer omdat hij denk ik de meest complete spits was. Het talent was er al met een geweldige motoriek. Technisch perfect en met een giga overzicht. Toen ik de beelden weer eens terug zag hoe hij in allerlei mogelijke standen en afstanden de ballen er in knalt, kwam Marco denk ik van een andere planeet.

https://www.youtube.com/watch?v=ipZ4NuumHF8link

Dit bericht is gewijzigd op 14 december 2022, 10:00:59.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 14 december 2022 om 09:33:

Zelfs als hij het WK niet wint is Messi de allerbeste voetballer ooit. Dat daar nog twijfels over bestaan is bizar. Los van wat wij al die jaren hebben mogen aanschouwen ondersteunen de cijfers dit ook. En toch zie je weer mensen op TV die twijfelen of die Maradona nog steeds boven hem plaatsen. Op basis waarvan? Het gewonnen WK? Dat gewonnen WK kan nooit op tegen alles wat Messi heeft gepresteerd.

Daarnaast vergeten ze eventjes dat het huidige voetbal tactisch velen malen verder is. Vooral het ontregelen, counteren van een tegenstander. Het tempo ligt tegenwoordig ook veel hoger. Daartegenover kun je zetten dat het voetbal professioneler is geworden in alle aspecten. Dat spreekt dan weer in het voordeel van Pele, Maradona en Cruijff.

Messi voor clubs: 829 wedstrijden, 695 doelpunten en 295 assists
Messi voor Argentinië: 171 wedstrijden, 96 doelpunten en 55 assists

Totaal: 1000 wedstrijden, 791 doelpunten en 350 assists
Hij loopt met assists erbij meer dan 1 op 1 over zijn gehele carrière. Gewoon krankzinnig en altijd op het allerhoogste niveau.
Maradona heeft bijv. jarenlang in Argentinië gevoetbald. Wees blij dat Messi dat de mensen niet heeft aangedaan..... hoe zouden die wedstrijden geëindigd zijn?

En wat een magistrale acties, passes, doelpunten en assists hebben we wel niet gezien? Dat valt bijna niet op te sommen, want dan zou je te veel overslaan.

Er zal vast een keer iemand opstaan die nog beter is. Maar of wij dat nog gaan meemaken? Ik betwijfel het. Ik geniet elke keer weer als ik Messi zie spelen en probeer alle wedstrijden van hem te bekijken. We moeten er van genieten. Zelfs als het de tegenstander is. Want voor je het weet is het weer voorbij.



Voor Maradona pleit het gewonnen WK en de prijzen die hij met Napoli gepakt heeft (landstitels, beker, supercup en UEFA cup), een club die er normaal gesproken nooit met het Eremetaal vandoor gaat. Voor Argentijnen zal meespelen dat er met Messi veel finales gespeeld zijn (5 Copa America's en 1 WK) en dat alles verloren is gegaan op een recente winst in de CA na en dat Maradona dus wel "geleverd" heeft.

Daarnaast zijn veel mensen emotioneel aangelegd / verslaafd aan drama en wat dat betreft is er aan Messi weinig te beleven, behalve dan afgelopen vrijdag. Er zijn nauwelijks roddels, hij heeft geen gekke uitspattingen, extreme stellalures etc. Maradona was het tegenovergestelde wat dat betreft.

Zelf ben ik het met je eens, de carrieres van de twee zijn niet te vergelijken. Wat Messi over zijn gehele loopbaan heeft laten zien is zoveel meer dan die paar momenten van Maradona, hoe geweldig die wellicht ook waren.

 

+1/-0

Vergelijken heeft helemaal geen zin:

- Vroeger had je buitenlanders beperkingen per club team
- Kampioenen speelde tegen kampioenen in de toenmalige CL
- Veel minder CL wedstrijden door een ko opzet met open loting
- WK's en EK's waren veel kleinschaliger
- Spelers bleven veel langer in der eigen competitie hangen, daardoor zat de kwaliteit veel beter verdeeld
- Veel minder live beelden wegens ontbreken van internet
- Veel harder spel
- Et cetera

Nu speelt Messi eerdaags zijn 200ste interland, dat kon vroeger alleen als je tot je 50ste opgesteld werd.

Als Van Basten nu had gespeeld was zijn blessure veel eerder ontdekt en had hij waarschijnlijk ook tot zijn 35ste gespeeld omdat de aanslagen van Kohler dan wel bestraft zouden zijn geweest. Johan Cruijff zou ook nu de beste zijn geweest omdat hij nog betere spelers om zich heen had gehad. En zo kun je nog wel even doorgaan.

 

+4/-1

Hij eindigt op 177 interlands

 

+2/-0

Messi de beste speler aller tijden ..?
Wat voor criteria liggen daaraan ten grondslag ..?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 14 december 2022 om 13:54:

Hij eindigt op 177 interlands



Als ik Messi was zou ik bij een wereldtitel meteen stoppen. Na al die jaren toch goud, dat is nog eens echt stoppen op het hoogtepunt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 14 december 2022 om 11:34:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 14 december 2022 om 09:33:

Zelfs als hij het WK niet wint is Messi de allerbeste voetballer ooit. Dat daar nog twijfels over bestaan is bizar. Los van wat wij al die jaren hebben mogen aanschouwen ondersteunen de cijfers dit ook. En toch zie je weer mensen op TV die twijfelen of die Maradona nog steeds boven hem plaatsen. Op basis waarvan? Het gewonnen WK? Dat gewonnen WK kan nooit op tegen alles wat Messi heeft gepresteerd.

Daarnaast vergeten ze eventjes dat het huidige voetbal tactisch velen malen verder is. Vooral het ontregelen, counteren van een tegenstander. Het tempo ligt tegenwoordig ook veel hoger. Daartegenover kun je zetten dat het voetbal professioneler is geworden in alle aspecten. Dat spreekt dan weer in het voordeel van Pele, Maradona en Cruijff.

Messi voor clubs: 829 wedstrijden, 695 doelpunten en 295 assists
Messi voor Argentinië: 171 wedstrijden, 96 doelpunten en 55 assists

Totaal: 1000 wedstrijden, 791 doelpunten en 350 assists
Hij loopt met assists erbij meer dan 1 op 1 over zijn gehele carrière. Gewoon krankzinnig en altijd op het allerhoogste niveau.
Maradona heeft bijv. jarenlang in Argentinië gevoetbald. Wees blij dat Messi dat de mensen niet heeft aangedaan..... hoe zouden die wedstrijden geëindigd zijn?

En wat een magistrale acties, passes, doelpunten en assists hebben we wel niet gezien? Dat valt bijna niet op te sommen, want dan zou je te veel overslaan.

Er zal vast een keer iemand opstaan die nog beter is. Maar of wij dat nog gaan meemaken? Ik betwijfel het. Ik geniet elke keer weer als ik Messi zie spelen en probeer alle wedstrijden van hem te bekijken. We moeten er van genieten. Zelfs als het de tegenstander is. Want voor je het weet is het weer voorbij.



Voor Maradona pleit het gewonnen WK en de prijzen die hij met Napoli gepakt heeft (landstitels, beker, supercup en UEFA cup), een club die er normaal gesproken nooit met het Eremetaal vandoor gaat. Voor Argentijnen zal meespelen dat er met Messi veel finales gespeeld zijn (5 Copa America's en 1 WK) en dat alles verloren is gegaan op een recente winst in de CA na en dat Maradona dus wel "geleverd" heeft.

Daarnaast zijn veel mensen emotioneel aangelegd / verslaafd aan drama en wat dat betreft is er aan Messi weinig te beleven, behalve dan afgelopen vrijdag. Er zijn nauwelijks roddels, hij heeft geen gekke uitspattingen, extreme stellalures etc. Maradona was het tegenovergestelde wat dat betreft.

Zelf ben ik het met je eens, de carrieres van de twee zijn niet te vergelijken. Wat Messi over zijn gehele loopbaan heeft laten zien is zoveel meer dan die paar momenten van Maradona, hoe geweldig die wellicht ook waren.



Messi is ambassadeur van Saudi Arabië tegen een bedrag van 30 miljoen. Dat tekent de geldwolf Messi. Heeft totaal geen geweten om zo'n land te steunen.

Dat hij goed kan voetballen daar twijfelt niemand aan. Maar de mens Messi heeft voor mij afgedaan. Misselijk ventje dat alleen maar aan zichzelf denkt.

 

+4/-1

Lloris keepte een goede wedstrijd gisteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 14 december 2022 om 09:33:

Zelfs als hij het WK niet wint is Messi de allerbeste voetballer ooit. Dat daar nog twijfels over bestaan is bizar. Los van wat wij al die jaren hebben mogen aanschouwen ondersteunen de cijfers dit ook. En toch zie je weer mensen op TV die twijfelen of die Maradona nog steeds boven hem plaatsen. Op basis waarvan? Het gewonnen WK? Dat gewonnen WK kan nooit op tegen alles wat Messi heeft gepresteerd.

Daarnaast vergeten ze eventjes dat het huidige voetbal tactisch velen malen verder is. Vooral het ontregelen, counteren van een tegenstander. Het tempo ligt tegenwoordig ook veel hoger. Daartegenover kun je zetten dat het voetbal professioneler is geworden in alle aspecten. Dat spreekt dan weer in het voordeel van Pele, Maradona en Cruijff.

Messi voor clubs: 829 wedstrijden, 695 doelpunten en 295 assists
Messi voor Argentinië: 171 wedstrijden, 96 doelpunten en 55 assists

Totaal: 1000 wedstrijden, 791 doelpunten en 350 assists
Hij loopt met assists erbij meer dan 1 op 1 over zijn gehele carrière. Gewoon krankzinnig en altijd op het allerhoogste niveau.
Maradona heeft bijv. jarenlang in Argentinië gevoetbald. Wees blij dat Messi dat de mensen niet heeft aangedaan..... hoe zouden die wedstrijden geëindigd zijn?

En wat een magistrale acties, passes, doelpunten en assists hebben we wel niet gezien? Dat valt bijna niet op te sommen, want dan zou je te veel overslaan.

Er zal vast een keer iemand opstaan die nog beter is. Maar of wij dat nog gaan meemaken? Ik betwijfel het. Ik geniet elke keer weer als ik Messi zie spelen en probeer alle wedstrijden van hem te bekijken. We moeten er van genieten. Zelfs als het de tegenstander is. Want voor je het weet is het weer voorbij.



Hoe zullen de statistieke van Mabape zijn op zijn 35ste als hij zo doorgaat?
Misschien heeft hij morgen op zijn 23ste al 2x het alle hoogste gewonnen wat Messi dan nooit heeft gewonnen.
Statistieke zeggen niet alles, Messi heeft in zijn hoogtij dagen het alle beste clubteam ooit om zich heen gehad.
De helft van die spelers wonnen met Spanje 3x op rij een groot landentoernooi met tiki-taka voetbal waar geen kruid tegen gewassen was, zonder Messi!
Een speler word pas echt gewogen na zijn carrière.
Cruijff kon erover meepraten, hoe groot had hij geweest als het die ene wedstrijd wel allemaal goed was gevallen? waarschijnlijk met een goeie keeper op doel had hij in de all-time top 3 gestaan terwijl hij nu voor buitenlanders niet eens meer in de top 10 voorkomt.
Als Messi morgen niet met de beker staat dan gaat hij niet als alle grootste de geschiedenisboeken in, zelfs de nietige Noppert had dit al kunnen dwarsbomen.
Uiteindelijk draait alles om een paar momenten in je leven, zowel geluk als ongeluk en dat is voor een voetballer niet anders.
Ik ben zo oud dat ik Maradona nog net bewust heb zien spelen, hij heeft maar 5 jaar echt geleverd terwijl Messi dat al meer dan 15 jaar doet dat klopt.
Maar Maradona kon dingen in het veld die Messi niet kan en alles wat Messi kan kon Maradona ook in zijn hoogtijdagen.
In combinatie met het winnen van een WK zal Maradona sowieso altijd groter blijven mocht Messi dat morgen niet lukken.
Vincent van Gogh werd maar 37 jaar en toch word hij na Da Vinci vaak als de beste schilder ooit genoemd.
Elvis werd maar 42 jaar en toch word hij als de beste zanger ooit genoemd.
Het gaat er niet altijd om hoe lang je een kunstje kan maar hoe goed je het kan.

 

+3/-0

Veel zeggend dat het onderstaande nummer werd gedraaid in de rust van Marokko - Kroatië, ik heb het filmpje even toegevoegd om voor jongere forumleden duidelijk te maken wat ik bedoel:

https://www.youtube.com/watch?v=QQB_pPMw5cs&t=72slink

Dit is de warming up van Diego Maradona tijdens Bayern Munchen - Napoli in 1989 (UEFA cup halve finale in Munchen)

Dit bericht is gewijzigd op 17 december 2022, 18:08:44.

 

+1/-0

Wij hebben een speler die nu een WK-finale speelt voor een schijntje laten vertrekken. Succes Nico!

Dit bericht is gewijzigd op 18 december 2022, 15:47:17.

 

+1/-0

Het maakt voor de FIFA helemaal niks uit wie er wint. Het toernooi moet alleen aan de superster Messi of Mbappé gekoppeld worden zodat de Qatar beelden decennia lang de wereld over gaan. Tevens is wat tackle ook schrijft Messi ambassadeur van Saudie Arabië en Mpabbé speelt voor PSG (eigenaar sjeik uit Qatar). Frankrijk is uit het verleden ook altijd schimmig geweest met handels embargo's met het Midden Oosten.

De kanshebbers met de regenboogarmbanden zijn opzichtig dubieus benadeelt door de arbitrage. Kijk maar naar bv. dat doelpunt van Japan tegen Duitsland. Daarbij werd Marokko opzichtig genaaid tegen Frankrijk door het geven van geen penalty en zelfs tegen te fluiten.

PS. ik stel voor dat we in NL alle clubs met een kunstgrasveld verkopen aan sjeiks uit het Midden Oosten dan winnen wij het volgende WK :)

 

+2/-2

Ik heb mij eigen vergist, het ligt er boven op wie wereldkampioen moet worden. De Argentijnen mogen tackelen en beuken zonder geel te krijgen en een balletduik luidt een penalty in. Frankrijk speelt trouwens wel waardeloos, het lijkt wel of ze vergiftigd zijn.

Edit: het lijkt wel op Ajax - Juventus 1996.

Edit 1: zag je de reactie van die sjeik achter Macron, het is gewoon omgekocht.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 december 2022, 17:52:55.

 

+1/-3

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022