Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Wat een schande voor Spanje. Ik denk niet dat ik al ooit spelers zo ongeïnteresseerd een strafschoppenreeks heb zien trappen. Het kon ze werkelijk niets schelen waar die bal eindigde en het leek alsof ze zo snel mogelijk naar huis wilden.

Knap van Marokko, die gaan nog veel ploegen het leven heel zuur maken. Voetballend gaan ze het nooit halen, maar spelen enorm gedisciplineerd en heel compact, daar is bijna geen doorkomen aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 december 2022 om 19:09:

Wat een schande voor Spanje. Ik denk niet dat ik al ooit spelers zo ongeïnteresseerd een strafschoppenreeks heb zien trappen. Het kon ze werkelijk niets schelen waar die bal eindigde en het leek alsof ze zo snel mogelijk naar huis wilden.

Knap van Marokko, die gaan nog veel ploegen het leven heel zuur maken. Voetballend gaan ze het nooit halen, maar spelen enorm gedisciplineerd en heel compact, daar is bijna geen doorkomen aan.



Het is waanzinnig knap wat Marokko doet, maar ik zie het ze niet tegen Portugal herhalen. Het centrale duo + Amrabat heeft pijntjes en daarnaast is Portugal een hele sterke en doelgerichte ploeg. Ik denk dat ze zeker 1x scoren en ga er dan maar aan staan als Marokko zijnde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 december 2022 om 19:09:

het leek alsof ze zo snel mogelijk naar huis wilden.




Dan zit er in het koppie wel meer niet goed, want dan hadden ze beter de wedstrijd in de reguliere speeltijd kunnen verliezen. Dan zaten ze eerder in het vliegtuig terug.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 december 2022 om 08:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 december 2022 om 19:09:

het leek alsof ze zo snel mogelijk naar huis wilden.




Dan zit er in het koppie wel meer niet goed, want dan hadden ze beter de wedstrijd in de reguliere speeltijd kunnen verliezen. Dan zaten ze eerder in het vliegtuig terug.


Ik denk dat ze gewoon bijna nooit op penalties oefenen "want voetballend winnen we het toch wel". Lachwekkend dat hedendaagse topvoetballers niet gewoon een bal in de kruising kunnen leggen. Leken wel Nederlanders zoals ze die penalties namen :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 december 2022 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 december 2022 om 08:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 december 2022 om 19:09:

het leek alsof ze zo snel mogelijk naar huis wilden.




Dan zit er in het koppie wel meer niet goed, want dan hadden ze beter de wedstrijd in de reguliere speeltijd kunnen verliezen. Dan zaten ze eerder in het vliegtuig terug.


Ik denk dat ze gewoon bijna nooit op penalties oefenen "want voetballend winnen we het toch wel". Lachwekkend dat hedendaagse topvoetballers niet gewoon een bal in de kruising kunnen leggen. Leken wel Nederlanders zoals ze die penalties namen :D



Zelfs Nederland heeft ze nog nooit zo slecht genomen hoor :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 december 2022 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 december 2022 om 08:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 december 2022 om 19:09:

het leek alsof ze zo snel mogelijk naar huis wilden.




Dan zit er in het koppie wel meer niet goed, want dan hadden ze beter de wedstrijd in de reguliere speeltijd kunnen verliezen. Dan zaten ze eerder in het vliegtuig terug.


Ik denk dat ze gewoon bijna nooit op penalties oefenen "want voetballend winnen we het toch wel". Lachwekkend dat hedendaagse topvoetballers niet gewoon een bal in de kruising kunnen leggen. Leken wel Nederlanders zoals ze die penalties namen :D



OP penalty's kun je je niet of nauwelijks voorbereiden. Als je als prof voetballer op zo'n hoog niveau nog geen vaste trap hebt dan houdt het op. En een vaste trap heb je nodig om eentje te nemen.
De grootste factor is dus druk en die kun je niet simuleren. Deze spelers zijn bezweken onder de druk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 december 2022 om 18:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 december 2022 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 december 2022 om 08:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 december 2022 om 19:09:

het leek alsof ze zo snel mogelijk naar huis wilden.




Dan zit er in het koppie wel meer niet goed, want dan hadden ze beter de wedstrijd in de reguliere speeltijd kunnen verliezen. Dan zaten ze eerder in het vliegtuig terug.


Ik denk dat ze gewoon bijna nooit op penalties oefenen "want voetballend winnen we het toch wel". Lachwekkend dat hedendaagse topvoetballers niet gewoon een bal in de kruising kunnen leggen. Leken wel Nederlanders zoals ze die penalties namen :D



OP penalty's kun je je niet of nauwelijks voorbereiden. Als je als prof voetballer op zo'n hoog niveau nog geen vaste trap hebt dan houdt het op. En een vaste trap heb je nodig om eentje te nemen.
De grootste factor is dus druk en die kun je niet simuleren. Deze spelers zijn bezweken onder de druk.


Ik heb een stukje van Vlaar gezien op TV, die de eerste penalty mistte tegen Argentinië in 2014 maar er is wel degelijk wat aan te doen. Vlaar moest de eerste nemen tegen de afspraak in omdat Van Persie gewisseld was, er was geen duidelijke nemerslijst/volgorde meer. Tevens riep een speler nog tijdens zijn wandeling dat hij zijn vertrouwde hoek moest kiezen. Hierdoor raakte hij terdege in de war hoe te handelen en het ging dus mis.

Conclusie: er moet(en) wel een duidelijk transparante scenario of scenario's zijn.

 

+2/-1

Als we Kudus, Blind en Alvarez toch verkopen, haal dan maar Modric voor een jaartje of twee. Wat een voetballer, overal op het veld aanwezig en wat een overzicht.

 

+2/-0

De goddelijke duikelaars zijn ook naar huis :D

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 december 2022 om 18:47:

De goddelijke duikelaars zijn ook naar huis :D



Opper duikelaar Neymar was gewoon niet fit ondanks zijn goal. Samba voetbal is al lang geleden ten grave gedragen door Brasil. Geen moment het idee gehad dat ze dit gingen winnen.

 

+2/-0

Ik heb een goede keeper voor Ajax gezien….

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EigenKracht schreef op 09 december 2022 om 18:53:

Ik heb een goede keeper voor Ajax gezien….



Na die vijf demonstraties kun je dat vergeten. Die kan én naar de echte top én we kunnen hem nooit betalen.

Maar laat wel zien dat er meer is dan de bak aftandse Nederlandse keepers waar wij in schijnen te moeten vissen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 09 december 2022 om 18:54:

Uitgedanst en dat vinden we dikke prima! Of we de halve finale nu halen of niet, Kroatië zou ons beter moeten liggen dan Brazilië.....



Moeten we het wel niet op penalty's aan laten komen! ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 december 2022 om 18:55:

open/sluit de onderstaande quote:

EigenKracht schreef op 09 december 2022 om 18:53:

Ik heb een goede keeper voor Ajax gezien….



Na die vijf demonstraties kun je dat vergeten. Die kan én naar de echte top én we kunnen hem nooit betalen.

Maar laat wel zien dat er meer is dan de bak aftandse Nederlandse keepers waar wij in schijnen te moeten vissen.


We zijn weer te laat voetbalt nu nog bij Dinamo Zagreb.....

Dit bericht is gewijzigd op 9 december 2022, 19:21:25.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 09 december 2022 om 16:59:

Als we Kudus, Blind en Alvarez toch verkopen, haal dan maar Modric voor een jaartje of twee. Wat een voetballer, overal op het veld aanwezig en wat een overzicht.



Heel realistisch ja :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 09 december 2022 om 19:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 december 2022 om 18:55:

open/sluit de onderstaande quote:

EigenKracht schreef op 09 december 2022 om 18:53:

Ik heb een goede keeper voor Ajax gezien….



Na die vijf demonstraties kun je dat vergeten. Die kan én naar de echte top én we kunnen hem nooit betalen.

Maar laat wel zien dat er meer is dan de bak aftandse Nederlandse keepers waar wij in schijnen te moeten vissen.


We zijn weer te laat voetbalt nu nog bij Dinamo Zagreb.....



Dan weet je tenminste zeker dat ze gevoelig zijn voor geld...

 

+1/-0

Ik zou Blind en Bergwijn eraf halen voor Simons en Malacia. Blind deed bij die tegen goal weer helemaal niks. Ik word hier zo moedeloos van.

 

+2/-0

Tis niet veel, jammer dat die scheids de kaarten wil blijven verdelen daar waar juist de Argentijnen er wat meer moesten krijgen. Sowieso apart dat die met een voorsprong zo gefrustreerd waren einde eerste helft.

Conditioneel waren ze tegen Australië duidelijk niet geweldig en zeer paniekerig tegen het einde vd wedstrijd.

Verwacht nog flinke chaos en min 1 rode kaart.

 

+2/-0

Nederland zal uit een ander vaatje moeten tappen. Geen enkele serieuze kans gecreëerd.
En nu mogelijk de matige Koopmeiners erbij. Geeft mij weinig hoop.

Waar blijven de creatieve spelers zoals Berghuis, Simons en Lang?

Mijn keuze: Berghuis en Simons voor Blind en De Roon (Bergwijn naar de linkerflank).

Noppert; Timber, Van Dijk, Aké; Dumfries, Berghuis, De Jong, Bergwijn; Simons, Depay, Gakpo.

Edit: gelukkig toch Berghuis, wel typisch dat Blind na die eerste helft mag blijven staan (geen diepgang en verdedigend dramatisch :\( )

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022