Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Vreemd dat dit Australië de groepsfase heeft overleefd. Wat een gebrek aan voetballend vermogen. Hoop op een wonder dat Australië dit weet om te zetten. Dat zou een cadeautje zijn om in de kwartfinale te treffen.

Edit: geen wonder aanstaande. Argentinië wint dit met twee vingers in de neus.

Dit bericht is gewijzigd op 3 december 2022, 21:20:50.

 

+1/-0

Van dat Argentinië hoef je tot nu toe ook niet wakker te liggen, Noppert had die bal van Messi gewoon gehad. Voor de rest bakt Argentinië er helemaal niks van.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 03 december 2022 om 18:11:

Slaapverwekkend countervoetbal. Amerika was ook wel echt erg slordig. De verdediging bij de 3-1, mijn god hoe vrij wil je staan? Kortom, nette overwinning maar ik ben er niet van onder de indruk.



Vond Amerika ook slordig en heb ze wel eens feller gezien, meer er bovenop. Wat dat betreft zie ik bij Australië kerels op het veld. Bij de VS waren het grotendeels nog jochies. Dat maakt wel enig verschil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 21:05:

Van dat Argentinië hoef je tot nu toe ook niet wakker te liggen, Noppert had die bal van Messi gewoon gehad. Voor de rest bakt Argentinië er helemaal niks van.



Nederland maakt geen schijn van kans tegen dit Argentinië. Die geven amper iets weg en voorin zijn ze dodelijk. Die hebben hun les tegen Saudi Arabië wel geleerd, die gaan zich geen 2e keer laten verrassen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 03 december 2022 om 21:33:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 21:05:

Van dat Argentinië hoef je tot nu toe ook niet wakker te liggen, Noppert had die bal van Messi gewoon gehad. Voor de rest bakt Argentinië er helemaal niks van.



Nederland maakt geen schijn van kans tegen dit Argentinië. Die geven amper iets weg en voorin zijn ze dodelijk. Die hebben hun les tegen Saudi Arabië wel geleerd, die gaan zich geen 2e keer laten verrassen.


Yeah right, als die keeper van de Aussies die bal had weg gerost had het gewoon 1-1 gestaan en wat ik al typte had Noppert die bal van Messi gewoon gehad. Ze spelen nb. tegen een veredeld amateur team.

PS. zie hoe dodelijk die Lothar is in de afronding :D

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 21:47:

Yeah right, als die keeper van de Aussies die bal had weg gerost had het gewoon 1-1 gestaan en wat ik al typte had Noppert die bal van Messi gewoon gehad. Ze spelen nb. tegen een veredeld amateur team.

PS. zie hoe dodelijk die Lothar is in de afronding :D



Of Noppert die bal had gehad of niet doet er niet toe. Het is niet omdat je dat typt, dat het plots bewezen is.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 03 december 2022 om 21:33:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 21:05:

Van dat Argentinië hoef je tot nu toe ook niet wakker te liggen, Noppert had die bal van Messi gewoon gehad. Voor de rest bakt Argentinië er helemaal niks van.



Nederland maakt geen schijn van kans tegen dit Argentinië. Die geven amper iets weg en voorin zijn ze dodelijk. Die hebben hun les tegen Saudi Arabië wel geleerd, die gaan zich geen 2e keer laten verrassen.



Argentinie was ook alles behalve overtuigend, net als Oranje . Wil het nog wel eens zien ,maar bij voorbaat kansloos lijkt me toch zeker niet.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 03 december 2022 om 21:33:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 21:05:

Van dat Argentinië hoef je tot nu toe ook niet wakker te liggen, Noppert had die bal van Messi gewoon gehad. Voor de rest bakt Argentinië er helemaal niks van.



Nederland maakt geen schijn van kans tegen dit Argentinië. Die geven amper iets weg en voorin zijn ze dodelijk. Die hebben hun les tegen Saudi Arabië wel geleerd, die gaan zich geen 2e keer laten verrassen.



Absoluut niet met je eens. Messi afstoppen de rest is echt niet zo goed. En rechts achterin zijn zo ook echt niet zo sterk. En voorin dodelijk? Dat heb ik gezien vanavond :D

Dit bericht is gewijzigd op 4 december 2022, 11:05:20.

 

+1/-0

Bij Polen lopen iets te veel Klaassen types rond, heel ijverig en de bal afpakken maar snel weer kwijt. Ik vind Frankrijk ook pover.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 04 december 2022 om 17:10:

Bij Polen lopen iets te veel Klaassen types rond, heel ijverig en de bal afpakken maar snel weer kwijt. Ik vind Frankrijk ook pover.



Mbappé maakt gewoon het verschil voor Frankrijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 december 2022 om 17:33:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 04 december 2022 om 17:10:

Bij Polen lopen iets te veel Klaassen types rond, heel ijverig en de bal afpakken maar snel weer kwijt. Ik vind Frankrijk ook pover.



Mbappé maakt gewoon het verschil voor Frankrijk.


Het verschil is als Nederland zo'n kans als Polen krijgt dat hij er wel ingaat. En dan wordt het een heel ander verhaal.

 

+2/-0

Mbappé voorlopig op eenzame hoogte, wat een klasbak.

 

+1/-0

Geef MBappe de ruimte en hij straft het op wereldklasse/legendarisch niveau af. De verdediging dekt wel lucht hier en daar (2e goal van MBappe). En hoe beide verdedigers naar dezelfde speler toetrekken om MBappe vrij te laten (1e goal van MBappe). Tsjah. De defensie mist leiderschap bij Polen. Tegen MBappe... woeps!

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 04 december 2022 om 20:52:

Geef MBappe de ruimte en hij straft het op wereldklasse/legendarisch niveau af. De verdediging dekt wel lucht hier en daar (2e goal van MBappe). En hoe beide verdedigers naar dezelfde speler toetrekken om MBappe vrij te laten (1e goal van MBappe). Tsjah. De defensie mist leiderschap bij Polen. Tegen MBappe... woeps!



Hij moet de steekbal ook maar even op de stropdas geven he, naar Giroud. Niet iedere (top)speler ziet dat of kan het op dit niveau.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 december 2022 om 20:56:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 18:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:16:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 18:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:08:

Bij de tegengoal stonden Blind en ook Aké helemaal verkeerd. Blind te ver al naar voren en Aké stapte niet uit het centrum. We blijven erg kwetsbaar op de vleugels.


Even stil staan, dat het bij NL voorin 3-4 maal net niet goed viel anders win je met 5-1 of 6-1.



Nou dat ben ik niet met je eens, want voorin blijven we gewoon slordig, waarbij de heren Bergwijn en Depay zich vooral vergalloperen in zinloze dribbels. Oranje is gewoon een reactive counterploeg, maar zoalng je wint heb je vrienden. Dat we in dit systeem soms van elkaar niet weten wie waar en wat dekt komt vaker voor dan mij lief is


Depay was gewoon 60 minuten zeer goed en een speler die pas drie wedstrijden sinds maanden in zijn benen heeft verdient enig zins geduld. Na die 60 minuten verloor hij twee maal zeer gevaarlijk de bal en ik had al eerder hier gepost dat hij gewisseld diende te worden.

Trouwens je zag perfect dat Simons ipv Klaassen moet spelen in die 10 minuten. Die zag je overal en zeer balvast. Klaassen pakt af en verliest 8 vd 10x de bal.



Eens.

Klaassen moet hij niet meer opstellen. Doet pijn aan de ogen hoe hij als een blind paard over het veld holt. Is blijkbaar moeilijk om naar dezelfde kleur te spelen.


Zal mij niks verbazen als Louis tegen Argentinië met een voorhoede Bergwijn-Depay speelt en Gakpo op 10. Bergwijn is uit vorm maar kan deze zomaar hervinden.

Ik hoop wel een beetje op dit scenario.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 05 december 2022 om 16:03:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 december 2022 om 20:56:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 18:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:16:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 18:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:08:

Bij de tegengoal stonden Blind en ook Aké helemaal verkeerd. Blind te ver al naar voren en Aké stapte niet uit het centrum. We blijven erg kwetsbaar op de vleugels.


Even stil staan, dat het bij NL voorin 3-4 maal net niet goed viel anders win je met 5-1 of 6-1.



Nou dat ben ik niet met je eens, want voorin blijven we gewoon slordig, waarbij de heren Bergwijn en Depay zich vooral vergalloperen in zinloze dribbels. Oranje is gewoon een reactive counterploeg, maar zoalng je wint heb je vrienden. Dat we in dit systeem soms van elkaar niet weten wie waar en wat dekt komt vaker voor dan mij lief is


Depay was gewoon 60 minuten zeer goed en een speler die pas drie wedstrijden sinds maanden in zijn benen heeft verdient enig zins geduld. Na die 60 minuten verloor hij twee maal zeer gevaarlijk de bal en ik had al eerder hier gepost dat hij gewisseld diende te worden.

Trouwens je zag perfect dat Simons ipv Klaassen moet spelen in die 10 minuten. Die zag je overal en zeer balvast. Klaassen pakt af en verliest 8 vd 10x de bal.



Eens.

Klaassen moet hij niet meer opstellen. Doet pijn aan de ogen hoe hij als een blind paard over het veld holt. Is blijkbaar moeilijk om naar dezelfde kleur te spelen.


Zal mij niks verbazen als Louis tegen Argentinië met een voorhoede Bergwijn-Depay speelt en Gakpo op 10. Bergwijn is uit vorm maar kan deze zomaar hervinden.

Ik hoop wel een beetje op dit scenario.



Ik denk dat dit inderdaad gaat gebeuren.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 05 december 2022 om 18:34:

Ik verwacht van niet, zal met versterkt middenveld beginnen en proberen de aanvoer naar Messi af te snijden. Bergwijn verwacht ik sowieso niet in de basis, meer bruikbaar als wissel na een uur.


Het enige waar je dan weer tegenaan loopt is dat je helemaal geen voetbal in je ploeg hebt. Ik vond het de tweede helft tegen de VS beter lopen met Gakpo ipv Klaassen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022