Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Die eerste goal was fantastisch. Noppert neemt de doeltrap en dan opbouwen via De Jong en Timber, over naar de linkerkant waar Blind vrij is via Van Dijk en Aké, aanvaller Depay inspelen, doorcombineren via Klaassen en De Roon, dan weer naar rechts door Gakpo naar Dumfries waar de ruimte ligt en dan naar de achterlijn, terugtrekken naar de penaltystip (waar Klaassen en De Roon de VS-verdedigers hebben weggetrokken met loopacties) en dan Depay die de bal feilloos ineens binnenschiet. Wauw. Eén van de doelpunten van het toernooi.

Die tweede was ook een mooi doelpunt. Dan heeft Blind wel de beheersing om binnen te schuiven. Die had een Malacia of een Aké toch nooit gemaakt. En in die 35 minuten tussen de doelpunten alleen maar moeten verdedigen. Een spelbeeld zoals verwacht, maar een zeer gunstig scoreverloop.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 16:47:

Zelden zo ordinair Oranje counter voetbal gezien, maar we staan wel gewoon 2-0 voor. Zeg het maar.....



Voor Schreuder waarschijnlijk de enige optie om in het zelfde systeem nog een paar wedstrijden te winnen. Speelt Ajax voortaan alleen nog maar op de counter waarbij de verdediging niet over eigen helft komt om zeeën van ruimtes en allerlei andere hachelijke situaties van tegendoelpunten iets meer te voorkomen.

 

+1/-0

Eerst naar Ajax O18 zitten kijken. Leuk voetbal, vol jagen, druk naar voren, alles wat je wil. Dan zap je naar Oranje, daar kan Sjaak Swart nog meedoen in dat wandeltempo. Nu gaat er iets meer tempo in. Maar man man man wat een overgang.

 

+3/-1

Svp rond de 80 minuten Depay eraf voor Simons. Denk aan de volgende ronde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 17:24:

Svp rond de 80 minuten Depay eraf voor Simons. Denk aan de volgende ronde.



En zo geschiedde. Dumfries MoTM.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 december 2022 om 17:43:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 17:24:

Svp rond de 80 minuten Depay eraf voor Simons. Denk aan de volgende ronde.



En zo geschiedde. Dumfries MoTM.


Aké een goede tweede.

 

+1/-0

Die Bergwijn kan er in Oranje blijkbaar ook geen flikker van.

Armtierig voetbal van Nederland, maar ze winnen wel. Tegen een uitgekooktere tegenstander wil ik het wel nog eens zien, want die verdediging kan je bezwaarlijk solide noemen. Tegen een amateurploeg als de VS werd het nog aardig spannend vlak voor de 3-1.

 

+2/-2

Volgende wedstrijd gewoon Klaassen vervangen door Simons en gewoon zo doorgaan, NL heeft vanavond heel veel criticasters de mond gesnoerd, het is toch nooit goed.

 

+2/-1

Dumfries, Aké en de Jong goed, de rest (zeer) matig.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 03 december 2022 om 17:58:

Dumfries, Aké en de Jong goed, de rest (zeer) matig.


Depay en Noppert waren ook goed, in tegendeel tot jou vond ik De Jong tegenvallen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 03 december 2022 om 17:58:

Dumfries, Aké en de Jong goed, de rest (zeer) matig.



Blind ook matig?

 

+3/-0

Bij de tegengoal stonden Blind en ook Aké helemaal verkeerd. Blind te ver al naar voren en Aké stapte niet uit het centrum. We blijven erg kwetsbaar op de vleugels.

 

+1/-0

Slaapverwekkend countervoetbal. Amerika was ook wel echt erg slordig. De verdediging bij de 3-1, mijn god hoe vrij wil je staan? Kortom, nette overwinning maar ik ben er niet van onder de indruk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:08:

Bij de tegengoal stonden Blind en ook Aké helemaal verkeerd. Blind te ver al naar voren en Aké stapte niet uit het centrum. We blijven erg kwetsbaar op de vleugels.


Even stil staan, dat het bij NL voorin 3-4 maal net niet goed viel anders win je met 5-1 of 6-1.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 18:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:08:

Bij de tegengoal stonden Blind en ook Aké helemaal verkeerd. Blind te ver al naar voren en Aké stapte niet uit het centrum. We blijven erg kwetsbaar op de vleugels.


Even stil staan, dat het bij NL voorin 3-4 maal net niet goed viel anders win je met 5-1 of 6-1.



Nou dat ben ik niet met je eens, want voorin blijven we gewoon slordig, waarbij de heren Bergwijn en Depay zich vooral vergalloperen in zinloze dribbels. Oranje is gewoon een reactive counterploeg, maar zoalng je wint heb je vrienden. Dat we in dit systeem soms van elkaar niet weten wie waar en wat dekt komt vaker voor dan mij lief is

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:16:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 18:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:08:

Bij de tegengoal stonden Blind en ook Aké helemaal verkeerd. Blind te ver al naar voren en Aké stapte niet uit het centrum. We blijven erg kwetsbaar op de vleugels.


Even stil staan, dat het bij NL voorin 3-4 maal net niet goed viel anders win je met 5-1 of 6-1.



Nou dat ben ik niet met je eens, want voorin blijven we gewoon slordig, waarbij de heren Bergwijn en Depay zich vooral vergalloperen in zinloze dribbels. Oranje is gewoon een reactive counterploeg, maar zoalng je wint heb je vrienden. Dat we in dit systeem soms van elkaar niet weten wie waar en wat dekt komt vaker voor dan mij lief is


Depay was gewoon 60 minuten zeer goed en een speler die pas drie wedstrijden sinds maanden in zijn benen heeft verdient enig zins geduld. Na die 60 minuten verloor hij twee maal zeer gevaarlijk de bal en ik had al eerder hier gepost dat hij gewisseld diende te worden.

Trouwens je zag perfect dat Simons ipv Klaassen moet spelen in die 10 minuten. Die zag je overal en zeer balvast. Klaassen pakt af en verliest 8 vd 10x de bal.

 

+1/-0

Klopt ten dele, maar what about Koopmeinders, die viel weer ruk in.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 02 december 2022 om 16:19:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 02 december 2022 om 15:57:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 02 december 2022 om 15:53:

Van Gaal heeft hèt excuus gevonden: Oranje wordt géén wereldkampioen dankzij de Airconditioning…!


Dan heb je niet goed geluisterd want hij zegt dat het geen f**k uitmaakt en dat hij er zelf ook totaal geen last van heeft. Je bent weer lekker dingen aan het zoeken die er niet zijn.

Ps. Ik maak mij eigen voor morgen totaal geen zorgen, Nederland wint gewoon.



Ik zoek alvast een goede whisky uit om morgen jouw voorspelling te vieren 👍🏻


Geniet van je whisky! Dit was trouwens geen moeilijke voorspelling, the USA blijft een voetbal derde wereldland!

 

+2/-0

Simons en Bergwijn lijken momenteel twee spelers die vooral als invaller belangrijk kunnen zijn. Eerstgenoemde mist nog kracht en inhoud, terwijl de tweede uit vorm is. En ik hou ervan om een snelle jongen te kunnen brengen wanneer de ruimtes groter worden in de tweede helft.

Mijn oplossing voor het middenveld: Timber en Berghuis. Dan Timber naast De Jong en zet De Vrij rechtsachter.

Noppert

De Vrij
Van Dijk
Aké

Dumfries
Timber
De Jong
Blind

Berghuis
Gakpo
Depay


Achter de hand: Bijlow, Pasveer, De Ligt, Frimpong, Malacia, De Roon, Taylor, Koopmeiners, Klaassen, Simons, Lang, Bergwijn, Janssen, Weghorst en Luuk de Jong.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 december 2022, 20:59:04.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 18:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:16:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 03 december 2022 om 18:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 03 december 2022 om 18:08:

Bij de tegengoal stonden Blind en ook Aké helemaal verkeerd. Blind te ver al naar voren en Aké stapte niet uit het centrum. We blijven erg kwetsbaar op de vleugels.


Even stil staan, dat het bij NL voorin 3-4 maal net niet goed viel anders win je met 5-1 of 6-1.



Nou dat ben ik niet met je eens, want voorin blijven we gewoon slordig, waarbij de heren Bergwijn en Depay zich vooral vergalloperen in zinloze dribbels. Oranje is gewoon een reactive counterploeg, maar zoalng je wint heb je vrienden. Dat we in dit systeem soms van elkaar niet weten wie waar en wat dekt komt vaker voor dan mij lief is


Depay was gewoon 60 minuten zeer goed en een speler die pas drie wedstrijden sinds maanden in zijn benen heeft verdient enig zins geduld. Na die 60 minuten verloor hij twee maal zeer gevaarlijk de bal en ik had al eerder hier gepost dat hij gewisseld diende te worden.

Trouwens je zag perfect dat Simons ipv Klaassen moet spelen in die 10 minuten. Die zag je overal en zeer balvast. Klaassen pakt af en verliest 8 vd 10x de bal.



Eens.

Klaassen moet hij niet meer opstellen. Doet pijn aan de ogen hoe hij als een blind paard over het veld holt. Is blijkbaar moeilijk om naar dezelfde kleur te spelen.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022