Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Qarabağ FK - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 december 2025 om 10:43:

Kiki schreef op 11 december 2025 om 10:34:

Sevic schreef op 11 december 2025 om 10:24:

BertjeK schreef op 11 december 2025 om 10:14:

Kroes heeft gewoon weer miljoenen weggesmeten door het halen van pure middelmaat. Moro en Itakura voor gezamenlijk 22 miljoen gehaald en voegen niks toe. Dolberg is de vraag, echter Weghorst is niet beter, dus ik snap het wel.

Moro was een prestigeprojectje of zo, die wilde hij nog bijna kopen ondanks een gebroken sleutelbeen. Het is dat ie dan niet door de keuring was gekomen, anders had ie het gedaan ook. Fors overbetaald. Heel zonde inderdaad.

Itakura stelt me enorm teleur. Kijk, de aankoop zelf is bizar als je ziet dat je een 28-jarige, duurbetaalde speler koopt voor een positie waar al iemand staat die ruim 20 miljoen kostte en waar je met Bouwman bovendien een groot talent achter de hand hebt. Verschuren en zelfs Gooijer zijn er ondertussen ook nog. Geen hoogvliegers, maar goed, ze staan allemaal nog onder contract. Maar ondanks dat alles had ik wel verwacht dat ie moeiteloos kon meespelen, zoals Rugani vorig seizoen. Gisteravond was het echter schrikbarend en zijn recente ED-optredens zijn ook lang niet overtuigend. Tja, waar koop je zo'n gozer dan voor?

Dolberg kun je op twee manieren benaderen. Enerzijds koop je, denk ik, wel een upgrade ten opzichte van Brobbey en Weghorst. Anderzijds: met 10 miljoen afkoopsom en 3,5 miljoen salaris à 4 contractjaren spoel je in 1x die 25 miljoen door de plee die je met de verkoop van Brobbey verdiende. Of dat nou helemaal verstandig was...

Als je die drie niet had gekocht en gewoon vanaf het begin van het seizoen meer kansen had gegeven aan spelers als Bouwman, Steur, Bounida en Fitz-Jim, denk ik niet dat je er nu slechter voor had gestaan. Wel financieel stabieler.

Dat laatste past ook beter bij Ajax. Zo blijkt maar weer. Eigenlijk ook vrij bizar dat we met Kroes iemand in huis hebben die constant oude, dure spelers aantrekt én behoudt voor vele miljoenen én jaren! We hebben veel jonge centrale verdedigers die indruk maken. Zou mooi zijn als we vanaf volgend seizoen met hen en enkel hen verder gaan. Baas, Janse en Bouwman sowieso. Kaplan, Verschuren en Gooijer minder zeker. Hopelijk dat Moro na een aanpassingsseizoen beter gaat worden. Hij is pas net 23 geworden. Ouder dan spelers als Mika en Oscar, dus moeilijk te zeggen hoe groot zijn talent is.

Moro heeft wel startsnelheid en techniek, dus op zich moet die wel kunnen renderen in een normaal draaiend team met een goede coach. Hij heeft echter weinig bijzonders en zijn schot vind ik érg matig hoor. Typisch een speler die je na één goed seizoen moet zien weg te zetten voor een leuke prijs. Daarom zonde dat we er te veel voor betaald hebben, want dan wordt het alleen maar lastiger om nog winst te maken. Beetje hetzelfde als met Daramy.

Centraal in de verdediging wordt het dringen geblazen, met Baas, Sutalo, Itakura, Bouwman, Verschuren, Avila, Janse, Kaplan en Gooijer straks onder contract. 9 man voor 2 posities, daar zul je er dus 4 of 5 van moeten lozen. Itakura kom je natuurlijk niet vanaf, en Janse en Bouwman hebben de toekomst, dus die wil je juist houden. Avila raak je ook niet zomaar kwijt en is te duur om op de bank te zetten. Dan heb je denk ik je vier namen te pakken en zul je de rest in euro's moeten omzetten.

Jammer van Kaplan, die doet het toch prima bij een uitmuntend functionerend NEC. Maar nog maar 1 jaar contract straks.

Ja, Moro sowieso bij het eerstvolgende degelijk bod verkopen. Naast Mika komen ook spelers als Wolff en Nash eraan. Ook Bounida kan op die positie spelen.

Itakura, Janse, Bouwman en Avila... wat is jouw plan omtrent Baas? Ikzelf hoop op Janse en Baas voor lcv en Bouwman als rcv en dan ja, allicht samen met Itakura als het zo uitkomt, maar idealiter wordt hij nog verkocht. Avila kan ook linksback spelen, zoals in België. Misschien ontwikkelt Verschuren zich goed genoeg om de stand-in van Bouwman te worden. Had ik een tijdje geleden niet meer verwacht van hem. Gooijer is vanwege blessureleed moeilijk te zeggen. Oorspronkelijk had ik veel hoop voor hem.

Over Kaplan ben ik altijd positief geweest, maar gezien alles zal hij wel spoedig vertrekken, ja. Troost is dat de jongere Janse zich (ook) uitstekend ontwikkelt en we Baas ook nog hebben.

+1/-0

Kiki schreef op 11 december 2025 om 13:42:

Itakura, Janse, Bouwman en Avila... wat is jouw plan omtrent Baas?

Verkopen. Contract tot '28, met dank aan Alex, die Youri's contract in december vorig jaar met slechts 3,5 jaar verlengde.

Nu moet je dus nogmaals verlengen, of aankomende zomer verkopen om te voorkomen dat hij zijn voorlaatste contractjaar ingaat en je de hoofdprijs weer eens misloopt.

+3/-0

Sevic schreef op 11 december 2025 om 14:18:

Verkopen. Contract tot '28, met dank aan Alex, die Youri's contract in december vorig jaar met slechts 3,5 jaar verlengde.

Nu moet je dus nogmaals verlengen, of aankomende zomer verkopen om te voorkomen dat hij zijn voorlaatste contractjaar ingaat en je de hoofdprijs weer eens misloopt.

Enig idee wat Youri zelf wilt? Waar gaat hij graag heen en wie zou hem willen? Lijkt mij een speler die zomaar een hele carrière Ajacied blijft.

+2/-0

Kiki schreef op 11 december 2025 om 15:08:

Enig idee wat Youri zelf wilt? Waar gaat hij graag heen en wie zou hem willen? Lijkt mij een speler die zomaar een hele carrière Ajacied blijft.

Ja, dat dachten we wel vaker. Totdat AS Roma of Atletico met een zak euro's aan de poort staat te rammelen. Dan is het 'maar ik kom ooit nog terug'.

Ik zou het prima vinden om zijn contract te verlengen trouwens hoor. Hij is wel een stabiele factor, heeft inmiddels al aardig wat ervaring en zou de aanvoerdersband kunnen overnemen komend jaar. Het feit dat je aanvoerder dan Baas heet is natuurlijk een duidelijke pré.

In dat geval moet wel Avila worden gesleten, wat nog een hoofdpijndossier wordt. Er is nog 5 miljoen op 'm af te schrijven komende zomer. Elk bedrag daar onder gaat regelrecht van je transferbudget af.

+1/-0

Valente is een malloot, dus die heeft zich op de eerste dag bij Feyenoord al aangepast. :B

Moro moet er volgend seizoen pas echt een beetje staan. Het is wat mij betreft een type Conceicao, dus geef hem de tijd.

+1/-0

Sevic schreef op 11 december 2025 om 15:30:

Kiki schreef op 11 december 2025 om 15:08:

Ja, dat dachten we wel vaker. Totdat AS Roma of Atletico met een zak euro's aan de poort staat te rammelen. Dan is het 'maar ik kom ooit nog terug'.

Ik zou het prima vinden om zijn contract te verlengen trouwens hoor. Hij is wel een stabiele factor, heeft inmiddels al aardig wat ervaring en zou de aanvoerdersband kunnen overnemen komend jaar. Het feit dat je aanvoerder dan Baas heet is natuurlijk een duidelijke pré.

In dat geval moet wel Avila worden gesleten, wat nog een hoofdpijndossier wordt. Er is nog 5 miljoen op 'm af te schrijven komende zomer. Elk bedrag daar onder gaat regelrecht van je transferbudget af.

Je zou bij zoveel capabele verdedigers ook kunnen kijken of eentje geschikt is voor de 6. Baas zou ik daar wel de kans willen geven, mits hij verlengt inderdaad. Dan hou je bij verkoop van Sutalo en Kaplan Bouwman en Itakura over voor rcv en Janse en Avila op links.

+1/-0

thomas83 schreef op 10 december 2025 om 22:55:

ElSimao2 schreef op 10 december 2025 om 22:47:

Moro was echt een drama. Ook Baas vond ik een aantal domme beslissingen hebben. Wilde tot 2x toe achterin gaan pingelen, wat tot balverlies leidde. Op zo'n drassig veld moet je zulke risico's niet nemen.

Baas zijn fouten worden maar weinig aangehaald. Als een aankoop dit doet dan wordt het altijd uitgebreid besproken overal.

Je hebt ergens wel een punt. Nou heeft Baas ook wel veel goede wedstrijden gespeeld dus die heeft wel wat meer krediet. Moro moet het echt nog laten zien, die heeft nauwelijks goede wedstrijden gespeeld. Maar ja, Alvarez, Martinez en Neres dat was ook niet veel het eerste jaar. Al lieten die wel wat meer zien. Denk dat we volgend jaar pas goed kunnen beoordelen. Dit is niet het niveau van wat er direct staat helaas, maar nieuwe spelers worden vaak wel snel afgeserveerd. Idealiter heb je een sterk Jong Ajax waar zo'n speler bij wijze van een half jaar kan wennen en een half jaar eerste om het seizoen daarna te gaan presteren. We weten allemaal dat Moro het elders wel heeft laten zien, ik heb er wel vertrouwen in dat hij volgend seizoen gaat presteren, maar wel garantie tot aan de deur zeg maar.

+2/-0

3LittleBirds schreef op 11 december 2025 om 17:41:

Moro was echt een drama. Ook Baas vond ik een aantal domme beslissingen hebben. Wilde tot 2x toe achterin gaan pingelen, wat tot balverlies leidde. Op zo'n drassig veld moet je zulke risico's niet nemen.

Baas zijn fouten worden maar weinig aangehaald. Als een aankoop dit doet dan wordt het altijd uitgebreid besproken overal.

Je hebt ergens wel een punt. Nou heeft Baas ook wel veel goede wedstrijden gespeeld dus die heeft wel wat meer krediet. Moro moet het echt nog laten zien, die heeft nauwelijks goede wedstrijden gespeeld. Maar ja, Alvarez, Martinez en Neres dat was ook niet veel het eerste jaar. Al lieten die wel wat meer zien. Denk dat we volgend jaar pas goed kunnen beoordelen. Dit is niet het niveau van wat er direct staat helaas, maar nieuwe spelers worden vaak wel snel afgeserveerd. Idealiter heb je een sterk Jong Ajax waar zo'n speler bij wijze van een half jaar kan wennen en een half jaar eerste om het seizoen daarna te gaan presteren. We weten allemaal dat Moro het elders wel heeft laten zien, ik heb er wel vertrouwen in dat hij volgend seizoen gaat presteren, maar wel garantie tot aan de deur zeg maar.

Nou, waar heeft Moro het dan laten zien?

+1/-0

ElSimao2 schreef op 11 december 2025 om 18:32:

Afgelopen zomer met Spanje op het Europees Kampioenschap onder 21 jaar?

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 11 december 2025 om 19:57:

ElSimao2 schreef op 11 december 2025 om 18:32:

Afgelopen zomer met Spanje op het Europees Kampioenschap onder 21 jaar?

Dat lukte Maceo Rigters ook.

+1/-0

Kiki schreef op 11 december 2025 om 10:07:

Ünüvar komt er behoorlijk aan inderdaad! Wel vond ik Konadu goed invallen gisteren en Dolberg was enorm belangrijk met zijn goal.

Vond je Konadu werkelijk zo goed invallen? Hij miste weer een haast niet te missen kans en had verder niet een heel bijzondere rol volgens mij.

Het gaat me niet zozeer om Moro. Die heeft sowieso nog niets laten zien hier eigenlijk. Het gaat me meer om de aankopen in zijn algemeen. Hun fouten worden vaak breed uitgemeten waar ze bij Baas of eerder bijvoorbeeld Hato nauwelijks besproken werden.

Verder hebben nieuwe spelers inderdaad soms ook gewoon tijd nodig. Het is nou niet zo dat je hier in een gespreid bedje terechtkomt de laatste jaren. Het idee van een jonge speler halen om hem eerst in Jong Ajax te laten wennen bevalt me wel. Neres werd destijds ook echt gehaald met het idee dat hij de tijd zou krijgen.

En om terug te komen op Moro, die zou nog best tot een nuttige speler uit kunnen groeien. Hij heeft in elk geval snelheid, techniek en een individuele actie. Dat gebrek aan rendement weerhoudt je er niet per se van om nuttig te zijn voor het team. Conceicao heeft bij Juventus ook nog steeds geen indrukwekkende cijfers. Desondanks lijkt hij wel een gewaardeerde speler te zijn.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Qarabağ FK - Ajax